Szakadár SZDSZ-es Charta-szórólap?
2008. szeptember 16. írta: TuRuL_2k2

Szakadár SZDSZ-es Charta-szórólap?

 Tegnap este találtam a postaládámban egy fényes papírra nyomott szórólapot. Azt hittem, a szokásos Van-Mire-Büszkének-Lennünk kormányzati brossúraadag érkezett meg (minden hónapban jön néhány), de a Magyar Demokratikus Charta logóját látva megnyugodtam, hogy csak egy civil kezdeményezés ad hírt magáról. A szórólap SZDSZ-kékje gyanús volt egy kicsit, ezért megnéztem a hátoldalt is: a szokásos, „figyelmeztetünk, tiltakozunk, szembeszegülünk” felhívás mellett egy SZDSZ-logó és egy „TSZB” felirat díszeleg.



 Ha jól követjük a fejleményeket, az SZDSZ hivatalosan nem csatlakozott a Magyar Demokratikus Chartához, egyedül Eörsi Mátyás volt ott az alakulásánál. Ki lehet a szórólap kiadója? Az előírt impresszum híján csak találgatások maradnak. A charta.info.hu domain tulajdonosa Őrsi Gergely, aki vélhetően azonos a korábban Fiatal Baloldal néven ismert szervezet fővárosi elnökhelyettesével, tehát nem SZDSZ-politikus - ő kilőve. A „TSZB” rövidítés sem sokat segít, a Google is csak az Országgyűlés Társadalmi Szervezetek Bizottságát találja ezen a néven, ők meg talán mégsem. De akkor kik? Gegesy Ferenc és Csécsei Béla után újabb szakadár budapesti SZDSZ-esek üzennek a pártelnöknek? Valakik visszaélnek az SZDSZ logójával és jóhírével?

 Megkérdeztük az SZDSZ központi ügyfélszolgálatát, elsőre ők sem tudták a választ, visszahívást ígértek.

Update: Visszahívtak, nem tudnak ilyen szórólapról - az SZDSZ nem járult hozzá a logója használatához, mivel nem csatlakozott a chartához. Kérték, hogy küldjem el nekik emailben a beszkennelt változatot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr54665738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Francois Pignon 2008.09.16. 13:05:31

A Társadalmi Szervezetek Bizottsága szokott pénzt osztani civil szervezeteknek. Talán meg kéne kérdezni őket, adtak-e támogatást a chartásoknak.
Aztán az is lehet, valami SZDSZ szervezet is támogatta a szórólap nyomtatását, anélkül hogy központilag tudnának róla.

Érdekes, hogy egyébként a charta.info-n milyen kevés info van.
Talán Gréczyt kellene felhívni, az ő telefonszámán kívül semmi elérhetőséget nem látok ott. Ő pedig biztosan szívesen áll majd rendelkezésre. ;)

Naumov 2008.09.16. 13:14:53

A charta.info.hu-n kb. másfél percig néztem a scrollozó aláírókat, ennyi idő alatt olyan nevekbe sikerült belefutnom mint Budaházy György, Lavrentyij Berija és Adolf Schicklgruber..

Francois Pignon 2008.09.16. 13:17:33

Naumov,
az még semmi ahhoz képest, hogy a Népszabó lehozta a listát "Lendvai Botox Ildikó"-val:
nol.hu/cikk/506806/

Cook kapitány 2008.09.16. 13:48:09

Hehe, megneztem a charta weboldalát. A lenti scrollbaron látható, hogy az internacionalizmus nevében külföldi aláírók is vannak. :-)

Screen capture:
img237.imageshack.us/my.php?image=chartajo1.png

Igen, az utolsó a képen Dzsingisz kán. Lám, ő sem rekeszt ki.

szpal 2008.09.16. 14:06:40

"Mindig jelenjenek meg a(z) bp08@chello.hu címről érkező képek.

Kedves Barátunk!
A Magyar Demokratikus Charta szeptember 20-án délután demonstrációt tart. Tartson velünk! Tiltakozzunk a mindennapi kirekesztés, a rasszizmus, a terjedő erőszak, az igazságszolgáltatás megfélemlítése ellen. Kérünk mindenkit, akinek drága a magyarok szabadsága, aki híve a magyar demokráciának, aki szembe mer szegülni a szélsőjobboldali fenyegetéssel, legyen ott 14 órakor a Roosevelt téren, ahonnan a demonstráció indul. A józsefvárosi demonstrálók fél 2-kor a József nádor téren találkoznak, onnan sétálunk át együtt a Roosevelt térre.
Kedves Barátunk! Bár ezt a felhívást az MSZP fejlécével kapja, de nem pártrendezvényre hívjuk. Megkülönböztetés nélkül együtt szeretnénk vonulni mindenkivel, akinek fontos a magyar demokrácia védelme, a szélsőjobboldal megállítása.
Tisztelettel,
Molnár György
elnök, MSZP Józsefvárosi Szervezete"

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.16. 14:20:24

A TSZB rövidítés számomra teljesen egyértelmű. Ők az Új Rendszert Mozgalom tagjai :)
reakcio.blog.hu/2008/09/11/valasz_a_magyarok_nyilaira_uj_rendszert_mozgalom#comments

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.09.16. 14:24:26

Francois, ez a Lendvai Botox Ildikó, azt hittem, hogy csak vicc. Kemény csapat :)

CrL 2008.09.16. 14:34:32

A TSZB biztos, hogy a Társadalmi Szervezetek Bizottsága

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.16. 14:40:29

Francois Pignon:
Hatalmas! :) Ez megjelent a nyomtatott Népszabadságban is?

CrL 2008.09.16. 14:44:09

a TSZB.vel úgy tűnik van egy kis gond, a mkogy oldala szerint megszűnt 2006-ban:

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_biz.biz_adat_uj?P_Ckl=37&P_Biz=K110&P_munkatars=

states 2008.09.16. 15:09:26

Mindenkit az vigasztaljon, hogy Navra most mondta, csak idő kérdése az előrehozott választás. Nna. Csak azt nem mondta, milyen idő, mert most elég sz@r van...

Google 2008.09.16. 15:46:36

Ilyen Charta idő van. Mindennapi, kirekesztő.

De mit is mondott Nyakó Erdélyben:

"ha szavazásra akarjuk bírni az embereket, ellenséget kell keresnünk, ha nincs, akkor démonizáljunk valakit, mert ma már csak ettől mennek el az emberek szavazni."

Nyakó, tégy a gyűlöleted ellen!

states 2008.09.16. 16:20:10

Az RMDSZ-ben termékeny talajra hullik a Nyakó-tanítás, afelől kétség ne legyen. Nem hiszem, hogy van még ey ilyen retardált nemzet Európában, mint a magyar. Ez lehet, hogy fájdalmas, de ha az ember nem szembe vele, akkor nem marad más hátra, mint a Magyarok Nyilai meg a sumér-magyar rokonság...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.16. 16:59:36

Erről eszembe jut, hogy Eörsi Matykót nem nagyon akarták fogadni Erdélyországban az ominózus december 5-ös népszavazás után. Most azok, akik elsőként rekesztették ki a magyarokat a magyarság köréből, állnak elő egy chartával.

Google 2008.09.16. 17:09:32

Igen, Falafel, mert a pofátlanságnak, arcátlanságnak nincs határa. Mint a felhívásukról látszi, még neve sincs. Nem vállalja.
Ők, a Charta-sok, azt hiszik, hogy a mi butaságunknak végtelen.
Van itt néhány félreértés, hogy többet ne mondjak!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.16. 17:14:56

States:
A sumer-magyar rokonságról láttam néhány érdekes dolgot a British múzeumban. Ha egyszer időd engedi, látogass el oda, és járj utána. Aztán döntsd el, mekkora marhák az angol régészek, tudósok, s velük szemben milyen tájékozott a "magyar" média.

borsikm 2008.09.16. 20:18:47

A nagyváradi démonizálásról lesz-e post? A blogrészen kívül reakció.hu-ra valahogy nem nagyon kommentálnak, mintha nem tudnák, hogy máshol is lehet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.09.16. 20:42:07

"A charta.info.hu-n kb. másfél percig néztem a scrollozó aláírókat, ennyi idő alatt olyan nevekbe sikerült belefutnom mint Budaházy György, Lavrentyij Berija és Adolf Schicklgruber.."

Ez nekem is feltűnt :-) És az a vicces, hogy egy kicsi odafilgyeléssel elkerülhették volna ezt a blamázst:

fedor.blog.hu/2008/09/16/brezsnyev_es_a_demokratikus_charta

states 2008.09.16. 21:23:28

Az is megérne azért egy postot, hogy ennek a lehallgatási ügynek Fideszes kezelése, kommunikálása egyre inkább emlékeztet engem a Kéri-ügyre. Érdemi cáfolat, visszautasítás nincs, helyette Navracsics ma bejelentette, hogy csak idő kérdése az előre hozott választás. Én inkább meg úgy látom, hogyha ez a bénázás tovább folytatódik, akkor nem az előre hozott választás az idő kérdése, hanem az újabb választási vereség...

Thulsa Doom (törölt) 2008.09.16. 21:33:14

"Mi magyarok -történelmünkben először - szabadok vagyunk..." muhaha!
Remélem a vonuláson jelen lesz jónéhány kirekesztett "újmagyar" aki a szabadságtól megrészegülve bemutatót tart majd a megélhetési zsebmeccés kultúrájáról a többi rettegő kirekesztettnek.

Ha tehetném biztos ésn is elmennék röhögni ezeken a kreténeken. Bár marhákat itthon is látok, ha kibiciklizek a legelőig...

Alfőmérnök 2008.09.16. 21:41:18

Én meg remélem ott lesz a felvonuláson a Magyar Antifasiszták Szövetsége is és felolvassák Bajcsy-Zsilinszky Endrétől a „Fajvédő kiáltvány”-t.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.16. 21:57:42

States:
Bevallom, egyre kevesebbet nézek tévét, így nem biztos, hogy jól mérem fel a helyzetet. Nekem úgy tűnik, hogy egyre kevesebb felület jut a Fidesznek a független médiákban. Márpedig a szociális csomagban, amit az állambácsi dotál a népeknek, a köztévék, az RTL Klub és a Tv2 van benne. Az utóbbi két tévé a bulvár fost is fröcsköli rendesen, ezért az istenadta nép őket nézi. A HírTv-n és az Echo-n nincs bulvár, nincs Bud Spencer és Terence hill, és fogni sem lehet mindenhol. Tegnap este éppen Kövér értékelte a nap történéseit. Szerintem elég markánsan fogalmaznak, csak nem jut el elegendő emberhez. Navracsicsról nekem csak az jut eszembe, hogy Ferkó villájában járt családi ebédelésen. Amúgy langyi.

Thulsa Doom (törölt) 2008.09.16. 22:16:37

Mr Rafael:

Szerintem jól látod a helyzetet, bár én sem nagyon nézek tévét...hehe.
A magyar jobboldal mindig is hülye volt a propagandához, úgy látszik ez az egy folytonosság, ami a maiakat összeköti a régiekkel. Bár szerintem nem nagyon van külömbség az általad említett bulvár fos és mondjuk egy Szíjjártó féle "gyurcsányahibás" féle sajtótájékoztatók szinvonala közt. Legfeljebb annyi, hogy a bulvát minden nap másról szól, a Fidesz mondanivalója meg már hat éve ugyanaz a dögunalom.
Szerencséjük, hogy a másik oldalon is ilyen Nyakó-féle félhülyék vannak, külömben már rég az Szdsz szintjén lennének.

Nem láttam tegnap Kövért, de biztos vagyok benne, hogy mit mondott. Látod ez a fő baj! Már nem tudnak beújítani. Elkoptak.

Thulsa Doom (törölt) 2008.09.16. 22:20:12

Bocs Mr Falafel az átkeresztelésért, úgy látszik túl sokat nézem a Romantic Channelt:)

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.17. 03:33:38

Mr Falafel 2008.09.16. 21:57:42
Bevallom, egyre kevesebbet nézek tévét, így nem biztos, hogy jól mérem fel a helyzetet
Az utóbbi két tévé a bulvár fost is fröcsköli rendesen, ezért az istenadta nép őket nézi.
Tegnap este éppen Kövér értékelte a nap történéseit. Szerintem elég markánsan fogalmaznak, csak nem jut el elegendő emberhez.

Konzekvens objektiv vélemény. 0:

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.17. 03:35:41

Tudom, hogy leszarjátok a szadeszt, de szerintem, még mindig gusztustalan vissdzaélni egy párt logojával.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.17. 06:35:51

Huba:
Egy szóval sem mondtam, hogy nem az. Csak érdekel, hogy ki & miért küldte a szórólapot.

Tegnap érkezett egyébként egy újabb chartás flyer. Ezen sincs impresszum, igaz, SZDSZ-logó sem.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 07:05:12

Manfréd:
Ha már itt élsz, legalább a nyelvünket megtanulhatnád. Milyen objektivitást keresel abban, hogy a Fidesz csak a jobboldali médiumokban tudja kifejteni álláspontját, mert az általatok uralt ballib médiában nem kap szót? Nem azt állítottam, te szerencsétlen, hogy szerintem a jobboldali média hiteles egyedül,a baloldali meg nem. Kizárólag megcáfolhatatlan tényeket közöltem, nem magánvéleményt közöltem. A magánvéleményem, persze az, hogy a ballib média mérföldekkel távolabb van a valóság elénk tárásától, mint a jobboldali.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.09.17. 08:46:54

Annak, aki még nem ismeri a névshowrt:

malacnews.freeblog.hu/archives/2008/09/06/Nevsorolvasas/

Nah, ők lesznek feketelistán a patásördög királlyá koronázása után... Felcsúton már épül a börtön:-)))

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.09.17. 08:49:58

TSZB= Tahó Szabaddemokraták Baszkolódása :-)))

Évforduló van, csesszétek meg!

Vajon fletónak mi a véleménye az emberiségről, mint kívülállónak?
:o))

Alfőmérnök 2008.09.17. 11:38:30

malacka: Érdemes lenne egyszer kibővíteni a listát az azóta csatlakozott "nagy" nevekkel. Én akár fizetnék is érte. Bevallom, nekem nem volt türelmem végigolvasni a teljes listát.

Falafel: egyszer egy balos újságíró csávó mondta nekem, hogy a Hír Tv-vel csak az a baj, hogy HírTv-nek hívja magát. Én ezt akkor úgy vettem, mintha az mondaná, hogy elismmeri, hogy nem gagyi, csak ne próbálja objektivnek beállítani magát. Úgyhogy egyetértésemet fejeztem ki. Bár az az igazság, hogy a nevén kívül egyáltalán nem titkolja, hogy ez fideszTV. Szerintem szakmailag korrekt. Ha valaki kételkedik benne, kapcsoljon át 2 percre a Budapest TV és akkor meglátja, hogy mi az a szakmai minimum. Tehetséges emberek csinálják és kész. Nem könnyű ebben a világban nézettséget csinálni, úgyhogy kell a bulvár, de szerintem nem csapnak át ízléstelenségbe.
A Célpont hatásvadász, de nem kevésbé az, mint a National Geographic, meg a Discovery chanell műsorai.
Ráadásul van egy kívételes sorozat, a Vetítő, amiben hétről hétre szinvonalas dokumentumfilmeket (kevesen tudják, de a magyar dokumentumfilmezés igen nemes hagyományokkal rendelkezik) játszanak. És jól hírdetik, meg az alkotókat is behívják. 5-ös. Szerintem titokban még libi értelmiségiek is nézik.

Az echo is jó, csak ott meg nagyon sztárolják a Budaházyékat meg Torockaiékat, ami nekem erős. Mellesleg érdekes metamorfózison ment keresztül, az elején még Fiala Jánosnak is volt műsora.

Alfőmérnök 2008.09.17. 11:49:22

Ja, még Hirtv, csak eszembe jutott: a fenti kritikát Demszky úgy fogalmazta meg, mikor lebuktatták, hogy sunyi összköttetései vannak a BKVval ("el tudom intézni, hogy ne fizesse ki a bírságot"), hogy:
- Önök összekeverik a tények és az értékelések műfaját.
:)

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.17. 12:24:50

Mr Falafel
Én igyekezni megtanulni, nehéz kicsit mint arab ahol éltem, de jönni afganba gonosz magyar és lerombolni házam mondani ez újáépités, igen mi arab uralni magyar média mert nem engedni fidesz nmert leni gonosz párt csinálni királyság.
"Nem azt állítottam, te szerencsétlen, hogy szerintem a jobboldali média hiteles egyedül,a baloldali meg nem. Kizárólag megcáfolhatatlan tényeket közöltem, nem magánvéleményt közöltem. A magánvéleményem, persze az, hogy a ballib média mérföldekkel távolabb van a valóság elénk tárásától, mint a jobboldali. "
Igen, leni szerencsétlen mert elüldözni madarok hazamból, de ember vigyaz csak Allah vagy ajatollah kinyilatkoztattni, mert nem lesz falafel, vigyáz kicsi madzar. Még mindig kösszöni elgfogulatlan objektív vélemény.
A proféta kisérjen utadon.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 16:36:22

Manfréd, te arab országban három másodpercnél tovább nem élhettél. Arra próbáltam finoman célozni, hogy ti, weiszek szeretitek megmondani, ki a magyar, miközben annak az államnak a nyelvét sem értitek, amiben úgy éltek, mint egy cestoda.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.18. 13:51:24

Hát falikám a 3 percnél már többet voltam, Falafel, te egy buta tök vagy, ezt most az értelmesebb párbeszédért írtam.
süti beállítások módosítása