És te...
2008. szeptember 17. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

És te...

...hol voltál, mit éreztél, mire gondoltál, amikor két évvel ezelőtt nyilvánosságra került Gyurcsány Ferenc őszödi beszéde? (A Reakcio.hu összefoglalója a két évről itt olvasható.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr59667513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.17. 12:17:07

Tokajban voltam. Éppen indultunk volna vissza a fővárosba, amikor hívtak, hogy kapcsoljuk be a HírTV-t. Csak néztünk döbbenten. Biztos voltam benne, hogy Gyurcsánynak vége.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.09.17. 12:20:37

azt hittem, ez vicc. vagy valami abszurd kampanyfogas.
azt hittem, ez lesz a legrovidebb kormanyzati ciklus.
azt hittem, hogy Feri tenyleg rendesen, emelt fovel fog tavozni.
azt hittem, ezt a dolgot nem lehet elsimitani.

de hinni a templomban kell, ezt megtanultam.

Francois Pignon 2008.09.17. 12:24:07

Végighallgattam párszor, elsőre azt gondoltam biztosan fake, Gyurcsány nem lehet ekkora balfasz, hogy kimondja, amit amúgy jól tudtunk.
De egyáltalán nem hittem abban, hogy igazán nagy botrány lesz belőle. Azt gondoltam, ez is el fog sikkadni pár nap alatt, mint a legtöbb botrány. Őszintén meglepett, hogy estére már mindenhol vezető hír volt. (Tüntetésekre azért számítottam.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.17. 12:24:30

Ahogy ergé kolléga helyesen rámutatott: rosszabb az időnk, mint két éve!

irrelevant 2008.09.17. 12:25:48

Itthon voltam, kapcsolgattam a csatornák közt, aztán a HírTV-nél leragadtam. Egy perc múlva csörgött a telefon, haverom hívott: nagy durranás van. Tudom, nézem. Sajnos nem mentem fel a belvárosba, pedig nálunk is voltak spontán tüntetések.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.17. 12:30:27

Én azon csodálkoztam, hogy az MR, az RTL Klub is leadta a szöveg hosszabb részleteit, és ismételten. Azt hittem, ma is azt hiszem, ez egy összehangolt akció.
Aztán jött egy telefon, és felvettem a bakancsot, gyakorlót és bementem a Céghez dolgozni. Napokig nem láttam a családot, kissé mérges is lettem, még a teniszkönyököm is kiújult.

Naumov 2008.09.17. 12:38:44

Azt hiszem, én talán este kaptam egy sms-t az öcsémtől "HírTV, most!" szöveggel, és akkor kezdtem el követni az eseményeket. Különösebb illúzióim egyébként nem voltak, mondhatni teljesen biztos voltam benne, hogy néhány órán belül meglesz a beszédhez az ideológiai magyarázat, majd még néhány órán belül azt is tudni fogjuk hogy az egészért zorbánviktor a felelős, Fletó pedig kizárólag akkor bukhat meg, ha a saját pártbeli ellenlábasai kinyírják, úgyhogy inkább csak udvarias érdeklődéssel figyeltem a történéseket. Őszintén szólva még a későbbiekben esedékes viperázáson, és szemkilövöldözésen sem ütköztem meg nagyon, tekintve hogy már Gergényi 2003-as beiktatásának és az ezzel egyidejűleg kezdődő médiasztárolásának első napjaiban voltam bátor hangot adni azon véleményemnek, hogy ha ez a pofa hivatali ideje alatt nem veret szét legalább egy, akkoriban még rendszeresen rendezett zorbán-féle nagygyűlést, akkor jobban meg leszek lepődve, mint ha a Ferencváros ismét bekerül a Bajnokok Ligájába..

OftF 2008.09.17. 12:45:29

Én nem fostam össze magam, előtte is biztos voltam benne, hogy hogy gondolkoznak, és hogy hogy beszélnek egymás között a képviselőink a népről, az országról, a pénzről. Hogy pont Gyurcsányről és az MSZPről derült ki, azon persze mulattam, hogy na most ebből másszatok ki komancsok. De sajnos kimásztak, a szokásos forgatókönyvek szerint.

tevevanegypupu 2008.09.17. 12:46:00

Itt Casaban olvastam az interneten a hireket. Meglattam es azonnal feltettem egy levelezo listara (nem BSE-re) aminek akkor tagja voltam..Jott az elso valasz, eppen Amerikabol; "na most aztan vegre megbukik, ezt nem viszi el szarazon.."

OftF 2008.09.17. 12:46:33

nem fostam össze magam: nem lepődtem meg (félreérthető, ugyi :-) )

kispufi 2008.09.17. 12:51:54

Budafokon látogattunk meg családostul egy baráti házaspárt, délután értünk haza az agglomerációba, épp bekapcsoltam a gépet, beléptem a levelezésbe, de akkoriban a vipmail címoldalán még volt szemezgetés az index címeiből is (addig egyébként igen ritkán léptem be az indexre). S hát ott virított, így: Gyurcsány: Elkúrtuk! De addigra már jött a budafoki cimbora sms-e, hogy nézzek tévét, stb., mert nagy botrány van. a haveri kutyáknál akkor már beindult a hakni, mikor benyomtam, épp az ATV-n Kálmán Olgának magyarázta a bizonyítványt GyF. Utána persze leragadtam a Hír TV-n és az indexen, bejött a percről-percre rovat, nagyon frissen és korrektül tájékozattak, azóta ragadtam ott. És amíg tartott a Hír TV-n a műsor, olyan fél 3-ig, én - ha nem a gép előtt ültem - akor fel-alá járkáltam a nappaliban, torkomban volt a gyomrom, elkezdett esni, bár nem volt ilyen moslék idő, mint most, és megindultak az emberek a Kossuth térre, s akkor úgy frissiben, vasárnap éjjel, esőben az az 1500-2000 fő is soknak tűnt. S valahogy úgy éreztem, hogy most majd igazságot szolgáltat a sors, hogy mindent azért nem lehet lenyomni a torkunkon, Gy-nek mennei kell, mert ezt nem lehet kivédeni. Akkor nem hittem volna, hogy 2 év múlva még mindig a nyakunkon ül... Másnapra, amikor jött a tévéostrom, már láttam, hogy máshová fut ki a dolog... Bő egy hónap múlva, miután okt. 23-án szét lett verve mindenki és mindenki, aki-ami szétverhető, azt mondtam, hogy kicsiben és kevésbé tragikusan, de át tudom érezni nagyapáink generációjának lelkiállapotát, amit '56 után érezhettek. A reménytelenség, kilátástalanság meg is maradt, de mégis - hiszen mégiscsak valami demokráciaféleség van -, a kádári konszolidáció utánérzése nem történt meg, igaz, most nincs is kiskert-Trabant az elégedetlenkedés ellen, de nem is tabu Öszödről beszélni. S még remény is van, hogy max. másfél év... Csak olyan sok, ha hozzávesszük, hogy még csak 2 telt el. Majdnem még egyszer ennyi. S a fortélyos félelem: ki tudja, az istenadta nép mit művel majd legkésőbb 2010 tavaszán?!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.17. 12:54:32

off
a mai népszabó - ha jól láttam -, egy sort sem szentelt a sajnálatos eseményeknek :D

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.17. 12:55:55

Én dolgoztam,közben ment a Tv tuner képe kisablakban, és észrevettem hogy van valami.
Aztán a Napló 70%-os lemondási aránya után biztos voltam benne, hogy Ferinek vége.
Aztán másnap jött a Tóta W -féle mosdatás, akkor már tudtam, hogy nem fog lemondani magától

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.17. 12:59:43

Anyukám hívott, azonnal bekapcsoltam a kocsiban a rádiót. Valahogy nem éreztem, mekkora erő van a sztoriban, mert a Gyurcsány-féle figurákról nekem már korábban volt egy képem, amibe simán beleillett ez a fajta "lazaság". A politikusok amennyire szeretik a nyilvánosságot az előre megkomponált fellépéseiken, annyira írtóznak a diktafonoktól, kameráktól magánbeszélgetéseik során.
Ne legyen félreértés, a másik oldalon is megy a gyanakvás, hogy ugye "Off record". Ferkónak nem jött be, de azt hittem, hogy a horni nagyvonalúsággal (na és?) simán megoldják a helyzetet.
Aztán, amikor kigyulladtak az esti fények, világos lett, az istenadta nem szarakodik tovább, és az ismert formában mondja el... nem úgy, mint Jimmy.

venator 2008.09.17. 13:20:22

Még hírszerkesztőként dolgoztam egy kereskedelmi rádióban, először én is azt hittem, hogy valami vicc. Aztán ellenőriztem, megírtam, beolvastam és elindult a lavina. Volt olyan balhés éjszaka, hogy hajnali háromig bent voltunk, mert ugye nem megyek haza amíg áll a bál a városban.

Azt hittem ezek után mennie kell, de aztán réjöttem, hogy dehogy...

Na, akkor kezdtem külföldön melót keresni.

szpal 2008.09.17. 13:21:45

a rádióban hallottam, hogy gyülekeznek az emberek, és lakótársamtól úgy búcsúztam el, hogy "kitört a forradalom!" Vittem a személyimet is, mert tudtam, hogy ez előre be nem jelentett, tehát illegális tüntetés. Kb. fél 10-re érhettem ki, a bicajt lekötöttem, aztán valakikkel beszélgetni kezdtem, akik vidékről jöttek fel. Nem tudom miért, de a fickó a végén arra jutott, hogy ügynök lehetek, mert gyanús neki, hogy nincsenek ott a haverjaim. Közben elhangzott, hogy Petrétei igazságügyi és rendészeti miniszter a tüntetést legálisnak minősítette azzal az érdekes gondolatmenettel, hogy választási gyűlésről van szó. Aztán hívott öcsém, mondtam neki, hogy nem érdemes kijönni, esik, és nincs semmi. Ő mégis kijött, szintén bicajjal, utána jelent meg Kerényi, és amikor mondta, hogy járjuk körbe az Országházat, akkor kezdte el a közelünkben skandálni néhány egyetemista, hogy "Sólyomhoz a várba!" Ez az ötlet nekem is tetszett, szinte legelől mentünk a 2-es villamos sínjei között. A Lánchídnál már ment elől egy rendőrautó is, a várba kikanyarodva meg a sötét miatt azt mondogatták, hogy miattunk kapcsolták le a közvilágítást. Kinn a várban, a Sándor-palota előtt Kerényi kezdett beszélni, volt aki tapsolt, de inkább kifütyülték. Utána visszamentünk a Kossuth-térre, és aztán úgy éjjel 1-2 körül haza.

Szóval ez egy szép este volt, akkor még bármi lehetett volna, a rendőrség sem verte a népet, jó erre emlékezni, GYERTEK KI MA ESTE IS!

HToma 2008.09.17. 13:22:21

Délután Lengyelo-ból jöttem haza a bátyámmal egy buszos társasútról. Otthon anyu mondta, hogy mi van. Meg hogy az emberek gyűlekeznek. Attól kicsit félt, pedig Fidesz szavazó. A beszédről nem tudom mit gondoltam, anyám aggódására legyintettem. Azon csodálkoztam, hogy a FIDESZ elnöksége csak ülésezik, és semmit se mond. Aztán másnap jobban átgondolva a dolgokat arra jutottam, fel kéne oszlatni a parlamentet és tiszta vizet kéne önteni a pohárba. A TV-ostrom után egy kollégám kérdezte mit szólók a székház foglaláshoz. Mondtam Neki jó mérgesen, " a barmok, elb**szák az önkormányzati győzelmet. Biztos büszkék magukra". Szerintem, ha a TV-székházat nem foglalják el, ma Tarlós István lenne a főpolgármester.

irrelevant 2008.09.17. 13:22:33

Azon gondolkodom, az index videóriportját nézve, hogy az őszödi beszéd a "baloldal" hatalmas jelentőségű győzelme volt. Bevetették az összes médiamunkást, hogy kimosdassák Fletót, megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant, hogy alternatív valóságot állítsanak amellé, ami nyilvánvaló, és sikerült. Gyurcsány maradhatott, az őszödi beszéd megítélése pedig nem egyértelmű.

Még mindig lehet erkölcsi és bizalmi válságról beszélni, jogosan. De egy ilyen médiaháború és annak a megnyerése után akár hasonló fajsúlyú gazemberségek kimagyarázására is képes a balliberális média. És ez iszonyatos fegyver.

szpal 2008.09.17. 13:33:21

amúgy pedig 731 napja nem tudjuk, hogy ki szivárogtatta ki az öszödi beszéd felvételét. Az ÉS cikke erről:

www.es.hu/pd/display.asp?channel=RIPORT0721&article=2007-0527-2049-39MCBC

kispufi 2008.09.17. 13:39:06

Ötvöspéter, nálad a pont. Utolsó mondatodat nagyon szépen alátámasztja az egyébként nem kicsit opportunista Napló szavazása, aki azonnal lecsapott, s hát az arányok nem azt mutatják, amit néhány hét múlva. Optimistán: alapból nem feltétlenül hülye mindenki, de hiába, kimosták ezt is, ami pedig oly egyértelmű. Mint ahogy az is, hogy az ilyen viszonyok mégiscsak visszamutatnak '89-90-re és az akkori idők balfaszságaira.
Alternatív valóság: hatalmas! Amilyen találó és szellemes, épp annyira érzem úgy, mintha elkezdtek volna ütögetni ott a gyomorszáj táján.

memph 2008.09.17. 13:44:18

Amikor meghallottam, legyintettem rá, mondván senkit sem érdekel.

kispufi 2008.09.17. 13:45:35

Hmm, belegondolva a bizalmi szavazásba meg a parlament feloszlatási kísérletébe, ahol GyF csak a cinkelt lapok kioszátsa után kezdett bele a partiba, s összevetve az öszödi játszmával, hát nem sokat gondolkodnék a magam részéről. Na, majd egyszer Debreczeninél megint elolvashatjuk némi melldöngetés kíséretében.
De mintha azt se tudnánk, kik lőtték le a Teveházat, hantolták ki Kádárt, milyen szlovák terrorcsoport fenyegetőzött két éve a Fidesz gyűlkése előtt (helyet), ki robbantotta fel a Szilvásy-ajtót (ez nem olyan régi eset, de tegye fel a kezét, aki úgy érzi, hogy ez még a közbeszéd témája, aza "ügy" volna). Szóval csupa-csupa talány, móka, elvarázsolt kastély.

TD223 2008.09.17. 13:47:46

Én írtam pár elmebeteg ismerősömnek, hogy lám, ezt a faszkalapot kellett megválasztanotok. Gratulálok.

plastik02 2008.09.17. 13:50:49

dolgozam reggel 9-től este 11-ig az IFA kiállításon a Pólusban. ott láttam az rtl híradót. sem azon nem lepődtem meg, hogy napvilágra került a felvétel, sem azon amit mondott. azon igen, hogy az emberek nagy része úgy tett, mintha ez újdonság lenne.

a mai napig így beszélnek a politikusok egymás közt, eladók is így beszélnek a vevőkről a hátuk mögött, ez van. persze miután ez kiderült, gondoltam végre lesz valaki, aki emelt fővel lelép, mert egy ilyen balfaszkodás után nyilván nem maradhat a helyén. Matt Brown is lemondott, pedig ő nem is csinált semmi rosszat ( www.fn.hu/kulfold/20080911/sztriptiz_ausztral_parlamentben/ ).

ezután összegyűlt az Istenadta és megmutatta milyen is a magyar virtus és visszakézből felpofozta a rendőrséget és az MTV-t (most komolyan, ők miről tehettek?). ezek után mindenki kurvára meg volt lepődve, mikor a szarrá alázott rendőrök később revansot vettek és ezzel ők léptek az aggresszív szarházi szerepébe.

éjjel fél 3-kor kimentünk a Szabadság térre. ijesztő világvége hangulat volt. az emberek lángoló autók előtt mosolyogva fotózkodtak, annyira szürreális volt az egész. mindenki mosolygott, üvöltött, miközben kipakolták a székházat és égő benzin meg könnygáz szaga keveredett a levegőben.
sosem fogom elfelejteni az biztos. és mindkét oldal bekaphatja így utólag! az is amelyik nem tud tiltakozni emberi módon és az is amelyik nem bírja levonni a konzekvenciákat és ennek megfelelően cselekedni (elhúzni).

Zetek 2008.09.17. 13:53:39

Én a réten gályáztam és késő délután kapkodtam a fejem, hogy miért van az, valami kiszivárog és néhány óra múlva Fletó már lelkesen magyarázza a bizonyítványt. (Furcsa módon mindenütt kapott egy-egy órát.)

kalapjakab (törölt) 2008.09.17. 13:54:53

Egy havertól hallottam aznap este, és kimentünk a Kossuth-térre.
Meglepett, mennyien gondolják komolyan, hogy ez egy hiba folytán került ki a maszop berkeiből, és hogy bármi komoly következménye lehetne. Nevettem ezeken a felvetéseken.

Hiszen érződött, hogy egyedül Gyurcsánynak jó a nyilvánosságra hozatal - ország seggén a szelep,ugye... Jól kiengedte az öreg kampósorrú. :)

Gary Hoon · http://www.garyhoon.hu 2008.09.17. 13:55:05

Hogy mit gondoltam?
Írtam róla egy könyvet.

Gary Hoon: A Fiume-kód
www.garyhoon.hu

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.17. 13:58:16

Itthon voltam, neteztem éppen, hamar értesültem a dologról.
Azonnal lementem a térre a fényképezőgéppel, találkoztam
sok régi ismerőssel, iskolatársaimmal stb. Akkor még csak
viccből mondogattam: Húsz év Gyurcsány következik.
Másnap a TV-nél történtek ezt már csak
megerősítették bennem.

Kieran Hayes 2008.09.17. 14:04:22

Épp mosogattam. Háttérben ment a tv. És a HírTv elkezdte nyomni. Akkoriban sem voltak illúzióim, nem gondoltam, hogy ekkora felfordulás lesz belőle. Másnap reggel melepődve olvastam, hogy tüntetés volt a Kossuth téren.

Aztán arra gondoltam, talán most. Talán most végre megbuknak. Talán tényleg igazi rendszerváltás lesz.

Nem lett, és nem is lesz belátható időn belül.

szpal 2008.09.17. 14:05:32

plastik02, Te kevered szeptember 17-ét 18-ával!
17-én, VASÁRNAP békés tüntetés volt, semmi erőszak, semmi gyújtogatás.
és csak 18-án, HÉTFŐN volt a tv-székház ostroma.

Manyi Béci 2008.09.17. 14:09:24

Milyen kedves ez az érdeklődés.

Én éppen a kertemben molyolgattam a megelégedettségnek abban a nehezen kifejezhető, boldog állapotában, amit csak akkor érzünk, ha tudjuk, hogy országunkat tisztességes, tiszta kezű, hazudni nem képes politikusok vezetik. Éppen rámosolyogtam egy eltévedt cserebogárra a sóskatábla közepén, mikor Jolánka, a szomszédasszonyom átkiabált: „Hallotta már, hogy a Gyurcsány hazudott?”
Elsötétült körülöttem a világ, rosszullét kerülgetett, meg kellett kapaszkodnom a gereblyébe, de az sajnos eldőlt, egyenesen rá a frissen ültetett csicseriborsó töveket rágicsáló szomszéd kutyára, aki félelmében beleharapott a kezembe.
Sosem felejtem el azt a napot!
Megtört bennem valami akkor, valamit elvesztettem, a hitemet? A gyűrűsujjam utolsó percét? A Sándor arcképét rejtő rézmedált a nyakamból?

plastik02 2008.09.17. 14:20:23

szpal: igazad van, my bad. :) akkor az első két bekezdés marad érvényben.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.17. 14:24:11

most olvastam valahol (Lola tudná, hol...):
aznap avatták boldoggá Salkaházi Sárát.
Csak az érdekesség kedvéért.

szpal 2008.09.17. 14:24:49

lehet poénkodni, Manyi Béci és társai, de ez a beszéd akkor is súlyos volt. Hatása még sokáig érződni fog.

szpal 2008.09.17. 14:33:17

itt a Gyurcsánnyal készült CNN interjú szövege is, magyarul:
www.hirtv.hu/?tPath=/belfold/&article_hid=116419

Nic Robertson:
De megszegte az alapvető elvet, ami a politikusok kötelessége, hogy őszinték legyenek. Ezt megszegte. Most hogyan várja el tőlük, hogy elfogadják, amit mondott? - Igen, folytassa miniszterelnök Úr!

Gyurcsány Ferenc:
Nem, nem. Ez sokkal bonyolultabb. Ez sokkal bonyolultabb.

Nic Robertson:
Elfogadható, hogy hazudjon?

Gyurcsány Ferenc:
Ez sokkal bonyolultabb.

Invictus 2008.09.17. 14:35:46

Interneten olvastam róla először. Meg voltam róla győződve, hogy Fletó szivárogtatta ki a felvételt, nyíltan nem állhatott ki a kamerák elé, hogy igen, hazudtunk, hogy hatalmon maradjunk, így maradt a "kikerült zártkörű beszéd". A tv-ostrom után pedig már biztos voltam benne, hogy Gyurcsány tervelte ki az egészet.
Személyesen nem mentem ki, csak a neten követtem az eseményeket. A szoci és libsi fanok, a gyógyíthatatlan Orbán-fóbiások reakciói érdekesek voltak. Tömegbe lövetést akartak látni (éleslőszerrel), csalódottak voltak, hogy ezt nem kapták meg.
Mindenesetre akkor vesztettem el minden illúziómat a ballib oldallal szemben. Egy részük kétségtelenül az ÁVH-sok, kunbélák és rákosik utódja (nem (csak) biológiai értelemben) gondolkodásmódban. A maradék pedig mérhetetlenül cinikus, és nyilvánvalóan igazán csak az érdekli őket, hogy az övéik maradjanak hatalmon. Demokráciára, jogokra meg a hasonló dolgokra, amikről papolni szoktak, szarnak magasról. Boldogan szolgálnának egy diktatúrát is (ami azt illeti, az idősebb generációik, meg a fiatalabbak felmenőinek jó része tette is), legfeljebb racionalizálnák maguknak, hogy "különben jönnének a fasiszták". Egy részük szívesen nézné élőben a fotelből az általuk utált politikai oldal tömeges kivégzését is. Ez van.

Cook kapitány 2008.09.17. 14:40:07

New Yorkban voltam és csak pár nappal később Washingtonban a (magyar) barátaimnál tudtam meg, hogy mi van. Onnan, a nagy vizen túlról az egész sokkal kisebbnek és jelentéktelenebbnek tűnt, kb. mint ahogy a CNN is tudósított róla: 20 mp-ben, egy másik zavargás (talán Thaiföldi) mellett. Persze néztük utána a neten a HírtTV-t, meg olvastuk az indexet, de még így is túl távoli volt.

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.17. 14:41:21

denever!

"azt hittem, ez lesz a legrovidebb kormanyzati ciklus."

Röhögni fogsz, a leghosszabb kormányzati ciklus Ferié lesz.

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.17. 14:41:55

denever!

"azt hittem, ez lesz a legrovidebb kormanyzati ciklus."

Röhögni fogsz, a leghosszabb kormányzati ciklus Ferié lesz. Kiszámoltuk.

szpal 2008.09.17. 14:42:40

kösz, Invictus, tényleg vízválasztó volt Öszöd.
"akkor vesztettem el minden illúziómat a ballib oldallal szemben."

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.17. 14:49:21

"Tömegbe lövetést akartak látni (éleslőszerrel), csalódottak voltak, hogy ezt nem kapták meg."

Én élőszóban kaptam meg ezt. Elég agresszíven
reagáltam le, talán túlzottan is. De ami sok, az sok.

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.09.17. 14:49:39

Épp Montenegróban nyaraltam. Tengerparti netkávézóban olvastam az indexet esténként, és utána beszámoltam a többieknek, akiket a raki jobban érdekelt.

Kicsit sajnáltam, hogy végre van valami, én meg nyaralok... De így utólag... Igazából sok minden nem változott meg.

Invictus 2008.09.17. 14:54:29

Addig sem volt túl sok illúzióm, de azért mégis megdöbbentő volt látni, hogy mennyire összezártak (kevés kivételt leszámítva) olyan "értelmiségiek" is, akik kikérnék maguknak a pártkatona minősítést.
Azt hiszem, ha kiderülne, hogy Fletó csecsemők vérében fürdik rendszeresen, akkor is kitartanának mellette. ;)
A talpas szocik pedig nem mind kedvelik Fletót (persze sokan viszont rajonganak érte), sőt sokan gyűlölik, de tudják, hogy ő az egyetlen alkalmas vezetőjük. Az öszödi beszéd után derült ki, hogy pótolhatatlan a csávó. Anti-Orbán lett belőle, egy jelkép, a baloldal bálványa, még ha nem is vallják be.
Azt hiszem találó volt Bede Márton jellemzése Fletóról, persze Öszödöt nem látta előre (matula.hu/index.php?section=article&rel=12&id=149)

"Azt azonban tartsuk fejben, hogy ez az ember félelmetes, szemben az általánosan körberöhögött, viccek fõszereplõjeként virító Orbán Viktorral. Gyurcsány segge vakítóan fényes a már felsorolt nyelvek valamint a komplett magyar sajtó Aczél Endrétõl Bárdos Andrásig terjedõ simulékony cuncijainak polírozásától, nem hogy ki nem röhögte még senki, de mégy egy decensen kipicsázó interjút sem sikerült vele soha összehozni."

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.17. 14:55:21

Mindenki az indexet nézte, olvasta? Pedig manipuláltak rendesen. Bár az becsülendő, hogy kiálltak az ártatlanul megalázottakért.

Én a Tóta W blogon szörnyülködtem a ballib kommenteken

Invictus 2008.09.17. 14:56:58

Mondjuk a CNN interjú az elég gáz volt, de jellemző, hogy itthon senki sem mert vele úgy beszélni.

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.09.17. 14:57:12

lehet, hogy manipuláltak, de ők voltak a leginkább naprakészek

Invictus 2008.09.17. 14:57:56

Mondhatni akkor elvált a szar a májtól, de azóta is a szar úszik felül. :]

adler 2008.09.17. 15:05:51

én, akkor azt mondtam, h ha ennek nem lesznek következményei, akkor soha semminek. hát nem lett...

Srí 2008.09.17. 15:23:22

Az Inforádióban hallottam először a hírt, az szól, ha a konyhában ténykedem. Az jutott először eszembe, hogy ennek az egésznek a kiszivárogtatása jól jöhet a Fidesznek, de még jobban Gyurcsány Ferencnek. A mai napig is úgy gondolom, hogy az őt utasítására történt. Még az elégedett, öntelt arcát is el tudom képzelni hozzá.

Talán ekkora felzúdulásra nem számított azért. Úgy gondolhatta, meghatódunk, mi állampolgárok, sírva borulunk a keblére, lám, ilyen egy őszinte politikus. Nem egészen így történt,.

Gyurcsány hisz magában. Hiszi, amit mond, képes a végsőkig lelkesíteni saját magát, azért van még ott, ahol már rég nem szabadna lennie. Nem szabad lebecsülni. Jól csinálja. Tud kommunikálni. Remekül adja elő a nagy semmit, jobban, mint a Fidesz. És ha azt nézzük, hogy a célja a hatalom megtartása minden áron, azt is nagyon jól csinálja. Szomorúan jegyzem meg, az, hogy szemben autózik az autópályán, egyáltalán nem zavarja. Nem érdekli, hogy a népe mit gondol, hiszen ő a megváltó.

Ha a Fidesz ezt a semmitevést folytatja, továbbra is kivonulgat a parlamentből, beszól az oroszoknak és sok kérdésben tévúton jár, Gyurcsány megnyeri a 2010-es választásokat.

Google 2008.09.17. 15:29:34

Hát, ha gyűrű és Sándor, akkor ahogy ő maga mondta, nem fog leesni a gyűrű az ujjáról, felsétál a Sándor-palotába és beadja a lemondását. Várjuk.
És nem azért mert hazudott, de hát más is rossz, és rossz az egész világ, hanem azért, mert ezzel a viselkedéssel az útban van. Ezzel a szónoklattal a jóban vetett hitünket zúzná porrá, ha hagynánk.
Aztán lehet azzal viccelni, hogy a szomszéd néni milyen egyszerű, de sok szomszéd néni van és nekik, nekünk fáj ez a beszéd.
Hogy mindenkit le lehet sajnálni a háta megett, a szemében pedig igazságosságról, tudásalapú társadalomról stb. papolunk.
Hogy azt mondjuk, Magyarország le van írva, nyüves és ilyen-olyan ország, de felemelő dolog kormányozni.
Hogy nagyon nagy böszmeségeket követünk el, de azt mondjuk, mások ennyit sem tudnának. Nem, mert nem is hagyjuk!
Hogy a sajtómunkásokat beavatjuk, fel ne szisszenjenek, mondják csak azt, amit mi mondunk.
Hogy egyébként nem csináltunk semmit 4 (négy) évig és másfél évig majd beledöglöttünk, abba, hogy úgy tettünk mintha kormányoznánk!
Nyakó úrnak mondom, más is hallhatja: nemcsak azzal a tíz másodperccel van/lesz probléma.

Google 2008.09.17. 16:05:57

És nagyon jól mondja Ötvös Péter, ha a ballib sajtó őt ebből kimosdatta - és kimosdatta, már két évre - akkor mit tud még az a sajtó?
Nyakótól tudjuk: "Az újságíróval egymásra vagyunk utalva. Vagy adsz neki hírt, vagy kitalál ő valamilyen hülyeséget. Nos, akkor tálalj inkább te valami hülyeséget neki."

Aztán a sajtó továbbmondja a hülyeséget a nagyon tisztelt választópolgároknak. Így érnek körbe a dolgok!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.17. 16:07:16

Bakura megírta, hogy nyomasztó jobboldali médiafölény van.

Google 2008.09.17. 16:23:05

Őt meg az nyomasztja. Kit, mi.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 16:27:53

Egy hétig kijártam a térre. Az első két napon még azt hittem, hogy majd hétvégére leszünk százezres nagyságrendben, de tévedtem. Alig voltunk párezren. Aztán elkezdődött a máriaországozás és aranybullázás, amivel engem hazazavartak. A tévéostromig azt hittem, hogy rendszerváltunk, de nem váltottunk, köszönhetően a Fidesz faramuci hozzáállásának.

Egyébként nagyjából minden komment ugyanazt az érzést sugározza, mégsem jutott el senki a helyes konklúzió levonásáig.

irrelevant 2008.09.17. 16:30:02

És mi volna az a konklúzió?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.17. 16:30:17

Én is jártam, kb egy hétig. Meg a fideszes bohóckodásra is. De szerintem az első hétvégén többen voltunk azért.

Mert mi a helyes konklúzió?
És mit tudott volna csinálni a Fidesz? Törvényesen az égvilágon semmit.

nemkellnemzetivagta 2008.09.17. 16:36:48

épp a parlamentbe tartottam, furcsa volt egy kicsit, mert úgy emlékeztem, hogy az elcsesztük szót használtam, nem az elkúrtukat. tényleg ennyire dühös lettél volna, feri, kérdeztem magamtól.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.09.17. 16:43:02

én haza felé jöttem a családdal, amikor az Inforádióban elkezdett csilingelni a hír, emlékszem, hüledeztünk a kocsiban, azt hittük, majd ki fog derülni a hangfelvételről, hogy kamu.

Nem tévedtem sokat. Valakik számára még mindig hihetetlen....:)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 16:48:05

Őrnagy:
Az őszödi beszéd legalább egy alkotmáby bírósági vitát megért volna, de idáig sem jutott el. Mégpedig azért, mert a pártokráciának egy ilyen fordulat ártott volna. Gondolod, a Fidesz megkockáztatná, hogy legközelebb őket zavarják el hasonlóképpen? A beszéd alkotmány- és törvénysértéseket tárt fel. Az azt követő tüntetéssorozat közben ugyancsak súlyosan sérült az alkotmány, és egyéb törvények. Szerinted mennyi, és milyen hosszú ideig tartó törvénysértést lehet elkövetnie a hatalomnak, hogy a demokráciában hívők akár harc árán is visszaállítsák a demokratikus rendet? Mint tudojuk, a pártokráciában nincs korlát, négy évig az uralkodó párt, szavazói támogatásával bármit megtehetnek. Bármit. Demokráciában tized ennyi törvénysértés után fegyveres harcok szoktak kitörni.

A végső kkonklúzió az, hogy nem két politikai nézet áll fenn kibékíthetetlen ellentét. A probléma gyökere sokkal mélyebb és személyesebb. Egy olyan dimenzióben helyezkedik el, amit kibontani, letranszformálni a köznapi interpretáció szintjére nemcsak, hogy nem akarja senki, akinek feladata és kötelessége lenne, de kifejezetten tabuként kezelik.

irrelevant 2008.09.17. 17:00:07

És mi a probléma gyökere?
Annyira szeretem az olyanokat, akik el akarnak mondani valamit, de azért megvárják, hogy harapófogóval ráncigálják ki a (végül általában csalódást okozó módon sekélyes) lényeget a lila tirádákból.

2008.09.17. 17:41:41

A bátyámmal a frissen vett és üres lakást fotóztuk, amikor felhívott 17 óra körül anyám, hogy hallottam-e. Éreztem, hogy történhetett valami, mert anyám nem szokott politikai ügyekben telefonálgatni.

Hazaérve meghallgattam a beszédet végig. Azt gondoltam ezt is meg fogja úszni. Majd kikeveredtem a Kossuth térre, akkor már másként kezdtem gondolkodni, talán lehet valami. Éjfélkor egy kb 500 fős menetben felmentünk a Sándor palotához, át az alvó városon. Hulla fáradtan értem haza, másnap melóztam.

Emiatt volt hogy másnap este gyakorlatilag átaludtam a TV ostromot.
Ezt utólag azért sajnáltam.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 17:50:00

otvospeter:
A prlobléma nem politikai hitvallásbeli, hanem kulturális. Amennyiben politikai síkon kívánjuk értelmezni, úgy számtalan olyan kérdés merül fel, amelyre nincs racionális magyarázat.

Mondok neked egy példát is: egy demokrácián belül, az elfogadott játékszabályok között egyik magyar ilyen néven, hogy "magyar charta" mozgalmat indít a másik magyar ellen, mert szerinte a magyarok antiszemiták, kirekesztők, nácik, stb. A chartát indítók prominensei, akik amúgy magyarnak aposztrofálják magukat, a magyarokról többes szám harmadik személyben beszélnek.
Mondok egy másik példát: az egyik politikai párt beárulja az EU-ban a másikat, hogy az lábbal tiporja a demokráciát. Ez a Fidesz. Erre válaszul a szocik az EU-ban a magyarokat kirekesztőnek titulálják.
Érzed, mennyire kilóg a lóláb? a Második esetben a Fidesz politikai síkon támad, mire a válasz nemzeti, etnikai szintről érkezik. Na, erről tilos beszélni, mert már a rákérdezés is tabu, és bélyeget vesz magára, aki megkísérli megérteni. Amint politikai síkon szorul a hurok, előkerül az antiszemita-kártya. Márpedig ez egy dialógus, ahol, ha kiosztjuk az egyik szerepet a másiknak, a másik szerep automatikusan a miénk lesz.

OftF 2008.09.17. 18:39:44

Szerintem igazán nagy össznépi oldalfüggetlen felháborodás azért nem volt, mert az emberek java része tisztában volt vele, hogy a politikusok hazudnak, azaz semmi új nem hangzott el. Hogy Fletónak mennie kellene, abban egyetértettek sokan, mint ahogy ez azóta sem változott számottevően. Úgy látszik sok embernek újdonság volt, hogy tényleg hazudnak, ki is mentek békésen, vagy nem békésen tüntetni (bár szerintem csak ürügy volt Öszöd az utcára vonuláshoz). Az a tény, hogy ő maga beismerte, nem akkora bazmeg, mintha valami új disznóság derült volna ki, ezért nem is lett belőle semmi.
De aztán vigyorogtak is rajtunk (önirónikus célzásokkal fűszerezve) valami nyugati (talán amerikai? nem tudom) TV showban, hogy egy demokrácia lehet olyan fiatal és naív, hogy fellázadnak az emberek, ha kiderül, hogy egy politikus hazudott.

Gyurcsány tényleg vállalhatatlan, de végig úgy éreztem, hogy műbalhé emiatt törni zúzni. (a békés tüntetés az más, csak hát sajna az nem jött össze.)

CrL 2008.09.17. 18:46:12

hm kicsivel több volt itt mint hazudozás, ezt az amcsi show (Colbert?) is durván benézte.

plastik02 2008.09.17. 20:28:20

falafel: "a magyarokról többes szám harmadik személyben beszélnek."

hol?

kispufi 2008.09.17. 20:31:31

oftF, és azt elhiszed, hogy nem Nixon volt az egyetlen, aki politikai haszonszerzésre használta(-ja) a titkosszolgálatot? mégsem bátor szembenézésként híresült el a Watergate-ügy. és az amcsik voltak olyan naivak és idealisták, hogy lemondassák az elnököt. talán mert vannak normák, és a be nem tartásuk + lebukás =/= megdicsőülés.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 20:38:26

plastiko2:
Hogy hol? - A szájukon keresztül, bazmeg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.17. 20:38:51

"plastik02 2008.09.17. 20:28:20
falafel: "a magyarokról többes szám harmadik személyben beszélnek."

hol? "

90-es évek, egy ny-európai patinás egyetemi város, néhány magyar összeakad, leülnek sörözni. Különféle ösztöndíjakkal.
A: "Mi lesz, ha a jugoszláv válság átterjed Mo-ra, mi lesz, ha etnikai tisztogatás kezdődik a Vajdasági magyaroknál? Magyarországnak tennie kell valamit."
B (egy magyar minisztériumából él): "Nem hiszem, hogy beavatkoztok."

(forrás: résztvevő megfigyelés)

Alfőmérnök 2008.09.17. 20:39:52

Azt is figyelembe kell venni az őszödi-beszéd elemzésekor, hogy itt nem csak a hazugság-igazság kérdéséről van szó. Eszterházy és Nádas is ebbe kapaszkodik.
Arról van szó, hogy kimondták, hogy csaló gazemberek vagyunk, és utána nem elhúztak a picsába, hanem tovább kormányoztak és pofáztak. Aki ilyet csinál én úgy hívom: szar ember.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.09.17. 20:46:32

Colbert humorista. többet nem is vártam tőle, a dologgal kapcsolatban. tettek róla sokan, hogy kifele valóban ne látszék többnek, mint választási lódításnak.

az öszödit még tetőzte Ferink "bátor szembenézése" Angela Merkellel is. hiába, rossz beidegződés, no. ahogy TGM mondta hajdan: kommunista kutyából nem lesz demokrata szalonna.
(sokan Kövérnek tulajdonítják ezt az alapigazságot)

hazudtunk eddig, erősen, de mostmár becsszó, nem fogunk.
leülhetsz fiam.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.09.17. 20:50:54

En delutan interneteztem es tok veletlenul lattam az index cimplapjat. Teljesen ledobbentem. Aztan felhivtam az egyik ismerosomet, hogy mit lehet csinalni. Eppen Tokajrol jottek haza :)
Aztan aznap nem csinaltunk semmit, csak tehetetlenul neztunk ki a fejunkbol. En este het korul mar biztos voltam benne, hogy fleto maga talalt ki, annyira flottul mentek a nyilatkozatok, meg blogbejegyzes is lett estere az amoba-n.

Masnap kimentem a Kossuth terre akkor talalkoztam eletemben eloszor Turul kollegaval, azota se... :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.09.17. 20:55:49

ja, és az elkövetkező napokban amit fürdettek a dolgon, Feri parlamenti filterezett haknija, drámai volt.

de október elején, az inforádió aréna című műsorában Mandur László MSZP elnökségi tag (www.inforadio.hu/arena/2159/) akkora alternatív magyarázatot vezetett elő, hogy majdnem lezúztam az autórádiót.

Persze a Mester Gorbacsovos párhuzama is nagyon találó volt...

Joschka Fischer (törölt) 2008.09.17. 20:57:13

ítéljetek el, nézzetek hülyének meg utáljatok, meg amit jobboldalon a köv. tartalmú mondatok szerzőivel szokás: nekem Gyurcsány sokkal szimpatikusabb és emberibb lett az őszödi beszédtől, amit akkor láttam meg először, amikor otthon frissítettem az Indexet korai elalvás előtt

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 21:06:16

tölgy:
:-) És tényleg történhett így.

kispufi 2008.09.17. 21:09:39

martinbácsi, ha ezt részletesen elmagyarázod, nem utállak és nem nézlek hülyének :-) ja,, a szerecsenmosdató siserehad által elkoptatott érvrendszer itt nem játszhat :-) nos?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.17. 21:17:59

Most nem azért a kétfillérért, de nekem is
mondták már párszor, hogy "ti".

intelligensvaros 2008.09.17. 21:23:58

Orvos látot-e már, kedves Martin?

Két éve várom a pillanatot, hogy vége. Nem az erőszak, két pofon vagy egy újraindított tank miatt hátrál meg, hanem elbukik a parlamentben vagy a pártjában. Leszavazzák, leszedik, leváltják. És elbukik a pártja is legalább két ciklusra. Jöhet a Magyar Munkapárt.

naiv vagyok és optimista, de mindig erre gondoltam. Hogy a
rosszak megbűnhődnek. Bocs

A napokban feladtam. Szar érzés, rosszul is vagyok. Fletó minden felfogható határon túlmegy. Elképesztő csávó. Szürreális őrület, amit kormányzás címén művel.

A vidék nyomorog. Budapesten és Pest megyén kívül az élet nagy része nyomor. A kereskedelem haldoklik, építőipar haldoklik. Ez Magyarország 2008-ban. És ez lesz 2010-ben és 2012-ben is. Évekig.

Éhezés persze még nincs, csak nagyon nagyon sokan érzik szarul magukat. Sok fiatal, sok középkorú és sok idős ember. A veszteség nagy része társadalmi veszteség. A sok munka vagy stressz miatt megromlott magánélet, gyengülő családok, most begyűjtött betegségek. A kilencvenes évek az ötveneseket pusztította, az elmúlt évek már a harmincasokat is.

Tele van a hócipőm nagyon. 35 évesen koccoljak le Svájcba???

Valami nagyon megtört bennem. Bocs.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.09.17. 21:30:17

intelligensvaros:
Nem Ferkó megy túl minden határon, hanem az emberi hülyeség. Ferkó tudja, hogy pártokrácia van, tehát mindent szabad. De a pártokráciát mi engedtük kiépülni. Amikor 2 éve kivonultakaz emberek ,a Fidesz kussolt. a hívei csak azokon a napokon mentek utcára, amikor a kis zsebhitler kérte. Mindkét oldalon pártcsöcsön csüngő idióták vannak.

kispufi 2008.09.17. 21:31:14

intelligensvaros, ez mind így van, s nem vagy egyedül az érzéssel. csak a kedélyállapot mérleghinta. még a szarban is képes visszaugrani normális állapotba. mondjuk, ha kipofázzuk magunkból.
nemigen láttam még hozzászólást tőled. gyere gyakrabban közénk (bár én is csak vendég vagyok). nem egetverő terápia, de helyi érzéstelenítésnek megfelel.

kispufi 2008.09.17. 21:33:31

vitázni is lehet persze. mert hát visszajön mindig az érv: mind a kettő szar, pártcsöcsön lógó idióták, stb. és nem akarják néhányan észrevenni a normalitás és az abnormalitás közötti hatért. mert ez a nem mindegy, mr. falafel.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.09.17. 21:38:49

" az érv: mind a kettő szar, "

jajj, ez a Tótai toposz örökké: a másik se jobb. meg se nézzétek.
a zürdünggel még rosszabb lenne.

szevasz nyuszika! nézd már róka, még mindig nincs programja!

CrL 2008.09.17. 21:44:22

martinbacsi: ha lemondott volna, akkor nekem is.

Joschka Fischer (törölt) 2008.09.17. 21:51:56

@ intelligensvaros, a kijelentésem nem jelenti azt, hogy helyeseltem azt a politikát, aminek te már nagyon várod a végét

@ kispufi, nekem ez egy nagyon szokatlanul őszinte und szenvedélyes hang volt akkor a politikában, maga a stílusa fogott meg, és azt hittem, hogy az MSZP-frakció/tagság hardcore része valamit felfog belőle, de ma már teljességgel látható, hogy a t. urak nem csak szövegértésből rosszak

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.09.17. 22:10:23

Dolgoztam, hát mit is csináltam volna. Egy kollégámtól és szívbéli jó barátomtól kaptam a hanganyagot e-mailben. Meghallgattam, röhögtem. Semmi új nem volt benne. Aki egy kicsit gondolkodott, az tudta, hogy katasztrofálisan elrontották, meg hogy hazudott mind egytől egyig, a jóléti rendszerváltással, a száznapos programokkal meg a többi kártékony blődlivel. Nem volt meglepetés a tartalmi része, ebbe már akkorra beletörődtem. De hogy ez a nyomorult ilyen primitív, útszéli stílusban áll ki pártbéli cimborái elé, ez valahogy röhejes volt. Én is szoktam trágár szövegeket nyomni. De mondjuk, ha a kollégáim elé állok egy értekezleten, hogy beszámoljak sikereinkről, kudarcainkról, hát megválogatom a szavaimat. Ennyire becsülik ezek egymást. És a sok szerencsétlen később stílusbravúrként, retorikai csúcsteljesítményként értékelte ezt a gyalázatosságot!
Fú, ebből lesz valami, gondoltam először. Aztán hazafelé autózva rájöttem, hogy semmi a világon. Eszembe jutottak Fricz Tamás szavai: ez egy következmények nélküli ország. Nem, döbbentem rá. Ez ilyen egyszerűen nem megy. D-209, emlékszünk? Az ügy lezárásakor elégedetten dőlhettek hátra MSZP-SZDSZ-ék, ha ezt lenyomtuk az ország torkán, nemigen érhet már minket meglepetés. Ezt a koalíciót olyan erők tartják fönn, amelyet aligha ingat meg már egy ilyen botrány. Ez a koalíció olyan masszív, hogy olyankor is van, amikor nincs. Nem tudom, mit lehet tenni. Komoly jobboldali párt komoly vezetéssel, komoly programmal és miniszterelnök-jelölttel. Ez a megoldás.

kispufi 2008.09.17. 22:18:26

martinbácsi, s te hitted, hogy gyf egy pillanatig is komolyan vette magát? annyi volt, hogy a királycsináló szadesz-programot kellett végigvinni, ezt lenyomni a sajátjai torkán, akik viszont tán maguk sem hitték, hogy vezérük ekkora slamasztikába vezetett mindent és mindenkit. katarzis követte mindezt? lószart, mama. és persze "őszinte önmagát" is meghazudtolta. meg a lényeg. kimndom, hogy csaltam, loptam, hazudtam, beismerő vallomást teszek, tisztelt bíróság, emeljenek piedesztálra. na, hagyjuk.

Rwindx 2008.09.17. 22:56:54

Én éppen készültem a vonatra Bp-re amikor beleolvastam az indexbe és megláttam. Az volt az első hogy lementettem az mp3-at amíg azt le nem szedik. Éppen két hete költöztem Budapestre, de hétvégékre hazaugrottam.
Kedd és szerda este már a Kossuth téren ért meló után. Aztán amikor elkezdtek "fura" emberek "érdekes" dolgokat mondani az emelvényen, akkor már nem tudtam mit gondoljak erről az egészről. Mintha őrültek beszélnének egy másik örültről, meg egyéb örültségekről. Nem éreztem magaménak az egészet. Legközelebb október 23-án mentem ki, akkor éppen a Ferenciek terére. Sajnos azzal sem tudtam igazán mit kezdeni. Valami hiányzott az egészből. Nem tudom megmondani mi. Egyvalamit tudtam, azt hogy én mit szeretnék, de ezt sem a céltalan erőszak, sem pedig önjelölt szónokok céltalan szónoklása nem bírta kielégíteni.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.09.17. 22:58:39

2006. szept 17 korántsem volt akkora töréspont a politikában, mint talán visszatekintésben tűnik. Gyurcsány választás előtt megugrott népszerűsége már 2006 nyarán zuhant, miután bejelentette, hogy "visszavonja az ígéreteit". 2006 nyarán már volt némi politikai idegesség az országban, a forintárfolyam csúszkálása is sokakat megdöbbentett. Azóta lényegében lassan, de folyamatosan csökkent Gy. népszerűsége. 2006. szept. 17-én senki sem ábrándult ki belőle, mert akiket a választási kampányban állított maga mellé, azok már nyáron ellene fordultak. Törzsközönségének az őszödi beszéd csak imponált. Sőt, szept. 17-20. után közvetlenül még népszerűséget is szerzett Gy. az általános rendpárti hangulatban. Ugyanez vonatkozik az okt. 23-i eseményekre. Gyurcsány népszerűség-vesztését ezek a jeles napok átmenetileg megakasztották, aztán lényegében folyamatos volt kb. 2008 közepéig, és egy sor további kormányoldali politikai hiba, a gazdasági nehézségek stb. vezettek oda, hogy most már igen erős ellenzéki hangulat van az országban. (Ami azonban nem jelenti, hogy alapvetően megbomlott volna a kb. fél-fél arány a jobb- és baloldali szimpatizánsok között az országban. Erre nem utal semmi jel). De ennek a helyzetnek a kialakulásában szept. 17 nem volt lényeges, mert szept. 17 csak a jobboldalon belül fontos esemény, csak a jobboldalra gyakorolt mély benyomást, és mivel ott is csak megerősítette, hogy Gy. elfogadhatatlan, tehát nem változtatott meg semmit, ezért ott sincs Őszödnek különösebben jelentős hatása. Az őszödi beszéd egy szimbolikus jelentőségű esemény, de szerintem túlértékelik. Egy nívótlan, rossz stílusú, trágár beszéd arról, hogy "nem csináltunk semmit másfél évig" - egy szocinak ez gondolom, mulatságos vagy egyszerűen természetes, egy fideszesnek pedig csak alátámasztja a Gyurcsival kapcsolatos, már rég kialakított véleményét.

patomio 2008.09.18. 00:11:27

Az m1 -en volt a feri az estében akkor, a Győrfy Miklós volt a műsorvezető, sajnos nem találtam meg a youtub- on pedig nagyon nagy felvétel.
A Miklós teljesen egyértelműen nagyon be volt rágva, mint Mszp szavazó a Gyurcsány-ra
Ilyen kérdések voltak:
"Mit tud mondani azoknak, akik hittek önnek és magára szavaztak?"
"Most akkor az ellenzéknek volt igaza, mert ők ezeket mondták a választások elött"?
A végén mondta a feri hogy nem mond le és maradni fog, erre mondta a győrfy, hogy majd megláttuk.
Persze 1 hét mulva már a pokornyit alázta és árpádsávosozta a fideszt.

mrbadger 2008.09.18. 00:44:12

Épp hazajöttem valahonnan vidékről Vasárnap du., s azt hiszem smsben értesültem a témáról, ami izgalomba is hozott egy óráig, aztán elkönyveltem magamban: az évtized blöffje. Csak félig lett igazam.

Este azért kinéztem a Kossuthra, de még a köztársaság térre való átvonulás előtt hazajöttem :(

Viszont köv. héten Stumpf arról spekulált az egyetemi óráján, hogy nem lett volna semmi, ha a Fidesz ezt az Önkormányzati választás előtti nagygyűlésén például lejátssza...

így viszont Ferinek és és főleg Demszkynek jött jól a cuccos.

mrbadger 2008.09.18. 00:48:01

1. A Szabadság térre, a Köztársaság téren Hétfőn oszlattak. :)

2. a felvételt játsszák le, úgy értettem...

3. Azért emlékeztetnék arra, hogy akkor még az Index címlapján napokig az szerepelt, hogy "Orbán: az emberek maradjanak az utcán".

...ami hát, valljuk be őszintén, görénység.

Google 2008.09.18. 09:07:55

Capdick,
elfáradtál.

Ezekiel 25,17 2008.09.18. 09:25:10

Épp egy barátommal indultunk a Korona nemzetközi vonathoz (vasárnap délután kb. 5-re), de készülődés közben a HírTv ment. Láttuk, hogy 5 perc múlva rendkívüli hírek. Volt még kb. 15 percünk, megnéztük és ledöbbentünk, biztosak voltunk benne, hogy ebből kurva nagy gáz lesz.

Elmentünk Csíkszeredába, és másnap hétfőn az üzleti ügyeinket intéztük, csak hallomásból tudtuk, hogy nagy balhé van itthon. Kedd hajnalban értünk haza, biztosak voltunk benne, hogy a kormánynak csak napjai vannak hátra.


Azóta sokat tanultam...

volante · http://volante.blog.hu 2008.09.18. 21:25:48

Nagynénémet látogattam a kórházban. Hazaértem, bekapcsoltam a HírTV-t, és láttam, hogy minden vöröslik a BRÉKINNYÚZ-tól. Amikor először meghallottam az ominózus fél percet, sírva röhögtem a szövegen. Éjfél körül megint a HírTV felé vettem az irányt, akkor már éreztem, hogy nem lesz ez egyszerű. Én is azt hittem, hogy ennek a kormánynak itt fájront, az elmúlt 2 év viszont mást igazolt.
süti beállítások módosítása