Narancssárga Szömörcsög-díj
2008. november 25. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Narancssárga Szömörcsög-díj

 Jó régen volt már, amikor utoljára kiosztottuk az Arany Szömörcsög-díjat. Ennek oka természetesen nem az volt, hogy kevesen pályáztak az elismerésre, hanem éppen ellenkezőleg: az elmúlt hónapokban – a nagyszerű Mráz Ágoston Sámuel kivételével – gyakorlatilag nem volt olyan köz- vagy magánéleti szereplő, aki ne szolgált volna rá. A mezőnyből csak a második legjobb magyar nyelvű blog, a Rájöttem kommentelői emelkednek ki némileg, de ők olyan kevesen vannak, hogy nem érdemelnek semmit. Viszont egy különdíjat mégiscsak kiosztunk, abból az alkalomból, hogy ma szavaz a parlament – többek között – a 13. havi nyugdíj 80 ezer forintos korlátozásáról.

 Ki kezdeményezett ez ügyben név szerinti szavazást? Ki szeretné, ha színt vallanának mindazok, akik totális háborút folytatnak a nyugdíjasok ellen?

 A válasz, gondoljuk, a címből is nyilvánvaló. Nem más volt az, mint a



 Fidesz – Magyar Polgári Szövetség.


 Az igazi hungarikumnak számító 13. havi nyugdíj melletti harcos kiállás ráadásul csak egy azon szarszagú döntések sorában, amelyekkel a Fidesz nagy svunggal ráront a nemzetközi válságtól tépázott Gyurcsány-kormányra, majd ugyanezzel a lendülettel seggre esik, háromszor tökön szúrja magát, s végül magára ránt egy versenyzongorát.

 Nézzük csak az elmúlt bő egy hét néhány hírét: a Fidesz nem szavazza meg a költségvetési plafontörvényt. Fónagy János felszólít: Ne merjék emelni a gáz árát!, Szíjjártó Péter rákontráz: Ne emelje a kormány a gáz árát!, Ágh Péter Gyurcsány különgépén akar takarékoskodni, míg Soltész Miklós Több pénzt a gyermekekre! címmel tart sajtótájékoztatót. Még szerencse, hogy a válságra való tekintettel a 18. havi nyugdíj azonnali bevezetésének követelésétől elálltak.

 Persze értjük mi, a Fidesz is szeretne már végre választást nyerni, elvégre ezért politikai párt, és nem morzsaporszívó. Csakhogy ez így nem fog menni.

 Merthogy: beszopták a nyugdíjasok a 14. havi nyugdíjat 2006-ban? Nem szopták be. Sikerült végtelenül kínossá tenni mindazoknak a helyzetét úri társaságokban, akik nyíltan vállalták fideszes pártszimpátiájukat? Sikerült.

 Nos, jó úton járunk a hasonló végkifejlethez. Bár elég sok közöttünk a hülye ember, azt azért nagyjából mindeki tudja, hogy a válság attól válság, hogy sokan sokáig szívni fognak, méghozzá nagyot. A ne emberekkel fizettessék meg jellegű marhaságokon nemcsak mi röhögünk, hanem nagyjából mindenki, aki még nem itta szét az agyát. Az adócsökkentés, munkahelyteremtés jól hangzik, de a miből és hogyan kérdésekre adandó válaszokat illene az OVTV tápiószarosi különkiadásánál komolyabb formátumban is kifejteni. Mert ha az egyik szánkkal azt hirdetjük, hogy a vezetés gigamega óriásválságba kormányozta az országot, a másikkal meg azt, hogy mindebből minden különösebb kellemetlenség nélkül ki lehet kecmeregni, akkor bizony a többség azt fogja gondolni, hogy nem is száj az, amit a mikrofon elé toltunk. És igazuk is lesz. És akkor, akárki nyer, az ugyanolyan szar lesz, mint négy éve.

 Mi meg disszidálunk.

 Ja, és a 13. havi nyugdíjat tessék eltörölni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr37786681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bummer 2008.11.25. 11:05:21

Arról nem is beszélve, ha a 14. havi nyugdíj a normál emelés helyett van...

zeneovi 2008.11.25. 11:06:35

Ez a Fidesz nagyon hasonlít kommunikációjában az MSZMP-re. Nem tőlük tanultak talán? Dehogynem, a propaganda ugyanaz, csak más mondja, illetve az imperializmus szó helyére az MSZP került.

Bummer 2008.11.25. 11:09:02

"GDP - tudja ezen szavak jelentését a választásra jogosultak 10%-ánál több?"

Vajon ti tudjátok, hogy mi a GDP? Szerintem nem.
Reggel nyírom a fűben a kertet. A szomszédom a saját kertjében. Megszólít: "Jó reggelt szomszéd! Adok száz Ft-ot, ha lenyírja a kertemet!". Mondom: "Rendben!" Lenyírom a szomszéd kertjét, a sajátomra nem marad idő, de van 100 Ft-om.
Másnap szólok a szomszédnak: "Jó reggelt szomszéd, tegnap nem tudtam a saját füvemet lenyírni, de adok 100 Ft-ot, ha lenyírja nekem." A szomszéd lenyírja a füvemet.

És máris 200 Ft-tal növeltük a GDP-t.

Warthog 2008.11.25. 11:10:57

Még mindig hallható időnként a Bolgár Gyuri műsorában, hogy a Fidesz meglopta a nyugdíjasokat. Lehet, hogy most ezt akarják kissé orvosolni.

csárli hárper 2008.11.25. 11:12:59

Téglagyárinak vagyon a legnagyobb igazsága, és aki ezt nem látja hát csak sajnálni tudom......

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.25. 11:15:26

Bummer:
"Így 6.1% reálnyugdíjemelést jelent a 14. havi nyugdíj."

Ez így van. A 13. havi nyugdíj is ennyit jelentett, nagyon ügyesen eladva. Viszont 6%-os reálemelés szerinted sok vagy kevés, amikor a járulékbevételek csak 9 havi járadék-kifizetést fedeznek?

Hattory Hanzo 2008.11.25. 11:16:46

Bummer

Végre megértettem! A GDP tehát Garden Domestic Product.

Bummer 2008.11.25. 11:25:05

A rendszerváltozás óta eddig 1 párt volt képes úgy emelni a nyugdíjat, hogy kevesebb lett tőle a kiadás. A Fidesz.
Nem túl elegáns most őt basztatni, miután emiatt veszítette el a választást.

blacklord 2008.11.25. 11:25:21

Ma láttam épp, és javaslom mindenkinek: népszavazási kezdeményezés a parlamenti képviselői költségtérítés számlakötelezettsége érdekében. www.seresmaria.hu

Písz.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.25. 11:26:56

a Fidesz tuti nyer 2010-ben - HA nem kezd el kampányolni, hanem kussol és kivár:)


Amúgy nem értem a reakció (nem új, és minden bizonnyal csak látszólagos:) nyugdíj(as)-ellenességét

Az idősek tisztelete nem konzervatív érték - függetlenül az idős pártpreferenciájától?:)


amúgy meg lehetz nyugdíjat emelni 12 hónapra elosztva is, és akkor egyértelmű, hgy mennyi az annyi
minden egyéb 13., 14. hónapozás csak manipuláció(demagóg, populista stb), akár balról, akár jobbról jön


off:
2 év magázás - retrospektív válogatás
(hátha van, akit érdekel)
hannibal.blog.hu/2008/11/25/2_ev_magazodos_retrospektiv
on

blacklord 2008.11.25. 11:28:08

Bummer - hacsak nem számlát adtatok róla egymásnak és adóztatok belőle, akkor ez bizony nem GDP, legalábbis a kimutatásban megjelenő biztos nem... Sorry. :-D
Amúgy a filozófiában elméletileg (most lehet, hogy rosszul emlékszem a gimnáziumi közgázórára, aláírom) nincs benne, hogy pl. a háziasszonyok munkáját is valahogy összegzik?

blacklord 2008.11.25. 11:29:54

Próbálom magam értelmesebben kifejezni - nem valami olyan elv van a háttérben, hogy nem csak a pénzmozgást, hanem a létrehozott értéket próbálja követni? (amelyik esetben tök mindegy, hogy melyikőtök nyírja melyikőtök füvét, mivel a két kert megszépülése mindenképp viszi előbbre az országot - kackac)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.25. 11:32:07

Hannibal:
Az nyugdíjas-ellenesség, ha úgy gondoljuk, ne költsünk többet nyugdíjakra, mint amennyi járulék befolyik a nyugdíjkasszába?

heima (törölt) 2008.11.25. 11:33:06

Hannibal, a nyugdíjas nem egyenlő az idős emberrel.

Kieran Hayes 2008.11.25. 11:33:38

Őrnagy úr,

Egyenlőre nincs olyan politikai párt Magyarországon, aki legalább részben az én érdekeimet is képviselné. Ergo ott tartok, hogy jelen állás szerint nem szavazok senkire.

Tudom, hogy ezzel a szocik szekerét tolom úgymond, mindazonáltal én lemondtam erről az országról.

Bummer 2008.11.25. 11:34:29

"a létrehozott értéket próbálja követni"
De. Csakhogy teljesen érzéketlen a családon belül végzett munkára, mivel nem tudja mérni.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.11.25. 11:35:04

"Josquin 2008.11.25. 10:18:52
Gyerekek, az azert nem vitas, hogy az mszp hadat visel a kozeposztaly ellen. Aki azt allitja, hogy ' a ^MHUF-ot keresok gazdagok" meg hogy " A szocialis vivmanyokat a gazdasagi novekedes aran is megvedjuk" az elmebeteg, az OPNIban lenne a helye.

Sajnos a Fidesz az egyetlen, amelyik ezeket az elmebetegeket le tudja valtani. "

Ehhez nem is kell semmit hozzátenni, így van. A Fidesz nem jó, az MSZP-(SZDSZ)-(((MDF))) pedig nagyon rossz. Ennyi; lehet választani.

Bummer 2008.11.25. 11:36:14

"Az nyugdíjas-ellenesség, ha úgy gondoljuk, ne költsünk többet nyugdíjakra, mint amennyi járulék befolyik a nyugdíjkasszába?"

Igen. A nyugdíjkasszába azért folyik annyi járulék, amennyi, mert amikor bevezették a magánnyugdíjpénztárakat, akkor az új járulékok 80%-át kivonták a rendszerből, holott a rendszer arra épült, hogy mindig az aktuális befizetők járulékából fizetik a nyugdíjakat.

Hattory Hanzo 2008.11.25. 11:40:41

blacklord

2006 óta a GDP számításnál figyelembe veszik például a prostitúció és a kábítószerkereskedelem becsült adatait is, pedig ritka az a díler, aki azt mondja, hogy nála a koksz számla nélkül csak 14-15 ropi..

heima (törölt) 2008.11.25. 11:42:24

Turul, itt egy kis összefoglaló az általad írt blogról, ha eddig nem lett volna egyértelmű:

-ha rosszat írtok az SZDSZ-ről, bigot fideszesek vagytok
-ha rosszat írtok a Fideszről, csak alibiből teszitek
-ha rosszat írtok az MSZP-ről, kommunistáztok
-ha cigányokról írtok akármilyen módon, akkor uszítotok
-ha szélsőjobbról írtok, akkor összekacsintotok, főleg Lola
-ha Kálmán és Tóni ír bármiről, az csak szar lehet
-ha antifasiszta rendezvényekről írtok, akkor csak bunkóztok nagyon kedves emberekkel
-ha fideszes rendezvényekről írtok, akkor köcsögfideszesek vagytok, akik utcára viszik a politikát
-ha blogtalálkozót szerveztek, akkor kisajátítjátok a konzervativizmust
-amiről persze nem tudjátok mi az
-utáljátok az idős embereket, elvennétek tőlük azt a kis nyugdíjat is
-köcsögfideszesek vagytok

Ezek a tények, ezeket vitatni felesleges!

Bummer 2008.11.25. 11:43:42

A GDP mindent figyelembe vesz, ahol pénzcsere történik, de semmi mást, az önkéntes munkát, a társadalmi segítségnyújtást stb. nem.

Dezsőjóska 2008.11.25. 11:45:27

Aki szerint Gyurcsánynak járna a díj, annak üzenem, hogy neki lángszóró, vagy vas-szűz járna. Ez a díj annak jár akitől azért többet várnánk, de megint (megint-megint-megint-megint-megint...) csalódni kellett! A népszavazás után gondolkodtam, hogy tényleg külföldre megyek, aztán egy kis ideig kussolt a fidesz, kezdtek megint szimpatikusak lenni. De most ez... A végletekig el vagyok keseredve.

Karcolt lendület 2008.11.25. 11:45:41

Nagyon köszönöm ezt a cikket, minden szavával egyetértek. (Mint múlt héten egy hozzászólásomban kifejtettem, komoly igényem volt ilyen posztra - a plafontörvény nem megszavazásától a 6%-ig több dolog felb..ta az agyam.)

Bummer:
Ahogy nem érdekelt, amikor Gyurcsányék a 6 évvel korábban kormányzó Fideszre fogtak mindenfélét, úgy most 2008-ban nem érdekel, mit műveltek Orbánék 1998 és 2002 között, ha színtiszta baromságokat beszélnek a szöges ellentétét annak, amit akkor műveltek (és amit kormányon valójában most is művelniük kellene).

Az pedig, hogy nonszensz hülyeségekkel lehet választásokat nyerni, ebben a formájában nem igaz, ahogy azt a Fidesz 2006-ban remekül bemutatta. De ahogy KK&TT is írta, ezekkel legalább kínos helyzetbe hozzák azt, aki szimpatizálna velük, de több esze van, mint egy marék molylepkének. Arról nem beszélve, hogy amit ellenzékiként mondanak, attól azt még később kormányon is képviselni kellene - különben a ballib sajtó kb. 3 hónap szétszedi őket és pisloghatnak Orbánék a 10%-os mért népszerűségükkel. Ha pedig ezeket a dolgokat képviselnék, az pont ugyanaz a kilátástalan dagonya, mint most: ebben az esetben aztán roppantul mindegy, hogy kikből áll a kormány. (OK, Gyurcsánynak akkor lenne ideje elmenni egy dzsungeltúlélős valóságsóba és kiélhetné a feltűnési viszketegségét, más pozitívuma nem lenne a dolognak.)

molaris 2008.11.25. 11:57:20

Akkor most mégis, ki a fene fog itt kormányozni? Mert ez a mostani választék nem igazán bíztató. Viktorék valamivel jobb teljesítménye még nem ok a "hip- hip hurrá"- ra. Ők nem elqrták, hanem elbaltázták. Ha jól csinálják, még most is ők vannak. Személyes érintettség okán, tisztelettel kérdem: ki és mikor látta Deutch Tomikát dolgozni? Na ilyen egy húzóarc. A kies VII. ker. Fidesze csupa ilyen "jóemberből" áll. Ha nem lenne a KDNP, a polgári oldalt el lehetne temetni. Na így könnyű jó szocinak lenni. Ráadásul itt helyben igyekszenek is. Mondjuk Szabó egy barom volt, de Hunvald nem piskóta. Kénytelen vagyok dícsérni. Lehet, hogy bújkál köztük még néhány ilyen?

_astronaut 2008.11.25. 12:02:11

Szoval csak azt akarom mondani, REAKCIÓt a parlamentbe!:) Nagyon jóleső olvasni ezt a cikket a BlogCsúcs után, amikor egy kicsit az volt az érzésem, hogy mindenki kölcsönösen kinyalta a másik seggét, most nyoma sincs ennek az udvariaskodásnak - végre a tényekről van szó!
Amúgy NYUdesz megnevezés lassan tényleg állna a pártra. Már csak a logót kéne átszaturálni photoshopban pirosra:)
MIKOR JÖN MÁR A VÁLTÁS A FIDESZBEN? És ugye nem Szijjártó lesz az?:)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.11.25. 12:05:49

Tegyük még hozzá, hogy minden gombnyomós szavazás a Parlamentben név szerinti, utólag visszakereshető, viszont fél perc alatt megvan. A 15%-os adó a költségtérítésre meg csak annyit jelent, hogy 15%-kal kevesebbet kapnak. Ez ugyan nem baj, de SZJA-kötelessé kéne tenni vagy számlával igazolandóvá. Vagy is.

_astronaut 2008.11.25. 12:10:51

Szegény Navrán hogy röhögtem, amikor a hírtévén megkérdezték tőle, hogy mit gondol arról, hogy a politikusi osztályon kívül más nem adózik 15%-ot és erre rányomták az igent...:) Öröm volt nézni ahogyan magyarázkodik:)

Hattory Hanzo 2008.11.25. 12:13:42

molaris

Deutsch X. Tamás példája szépen mutatja ( lásd EP választás, kijutó hely ), miért nem igazán vonzó értelmes emberek számára a politika.
Valaki megszerez két diplomát, beszél 3 nyelvet, beleássa magát valami speckó dologba, dolgozik, tanul, mint az állat, majd szólnak, hogy öreg, inkább gürcöljj még egy kicsit, most a Tamás megy ki Brüsszelbe, tudod, nőnek a gyerekek, a Providentnél meg magasak a kamatok

Bummer 2008.11.25. 12:16:07

_astronaut. "a politikusi osztályon kívül más nem adózik 15%-ot "

Önmagában nem ez a probléma, hanem hogy a költségtérítést megadóztatják. Ez egy ordenáré baromság.
Most vagy költség és nincs adó, vagy nem költség, de SZJA+járulék.

Bummer 2008.11.25. 12:16:51

Úgy értem, önmagában AZ a probléma.

a néhai papp jános 2008.11.25. 12:17:23

Magyarországon a politika alapvetően egy szűk, arrogáns és bántóan műveletlen réteg magánügye. Mélységesen lenézik a polgárokat, úgy, ahogy csak parvenük tudnak embereket lenézni. Ugyanaz a savanykás, poshadt, állottszagú kádárkori pokol az államgépezet és ez ül a lelkekben és ezen a Fidesz négy éve se tudott/akart változtatni.

_astronaut 2008.11.25. 12:27:18

Bummer! Adómentes költségtérítés? Amiről nem kell számlát hozni? Ez olyan mintha beütös a godmode-ot a játékban és végig futsz a pályán anélkül, hogy bármi bajod lenne.A "Terülj-terülj asztalkám" kutyafa* ehhez az opcióhoz képest. Nevetséges, hogy idáig nem adóztatták meg, illetve nem kellett az ilyen kiadásokról számlát hozni. Bár azt is ki lehet bulizni, de mégis csak kínosabb ha kiderül egy képviselőről, hogy számlagyároshoz jár, mint ha még erre sincsen rákényszerülve...

_astronaut 2008.11.25. 12:28:06

beütös = beütöd:) fránya klaviatúra:P

Google 2008.11.25. 12:39:41

Tóniék annak adják a díjat, akinek akarják, de.
De mekkora igazságtalanságot szavaztak meg ma a parlamentben, ha meggondoljuk!
Addig, amíg valakik megkaphatják a 13.-ik havi díjaikat, max.80 ezerig, azok, akik mostanság mennek nyugdíjba, s valószínű sokan közülük minimálbérért dolgoztak, nos ők kénytelenek lesznek megismerkedni a magyarok istenével. Semmi kis minimálbér, semmi kis nyugdíjak, európai árak.
Nem kell messze menni, elég csak a szomszédos Ausztriába megnézni, a minimálbér mekkora vajon?
Lehet osztogatni a pontokat Gyurcsánynak, de effektíve emberéletekkel játszik!
A végtelenségig leegyszerűsítenek mindent, a nyugdíjakkal is többet lehet kezdeni, mint 13.-ik van vagy nincs! Eleve nem kellett volna ezt a maszlagot megetetni senkivel!
De mint a fenti ábra mutatja, a választók sem járnak messze a politikusaiktól!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.25. 12:45:38

_astronaut:
"a politikusi osztályon kívül más nem adózik 15%-ot"

De, az EKHO is többé-kevésbé ilyen feltételekkel működik, például az újságírók esetében (igen, nálunk is).

Google 2008.11.25. 12:56:09

A kedves EVA vajon hogyan, hány százalékon kezdte?
De ahogy GY.F. elfüttyentette magát, már állnak glédába a klónok. Lehet beszélni róla, nosza rajta jó katonák...
Csak a Fidesznek van papagáj-kommandója, aktivistákra nem telik nekik!

_astronaut 2008.11.25. 12:56:16

Turul, igazad lehet, sajnos az EKHO-t még nem ismerem, nálunk is szó volt róla, hogy átmegyünk ebbe az adófajtába (grafikus vagyok).

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.25. 12:58:34

Google:
Az EVA nettó (áfátlanított) adótartama sincs 15%. Ami nem helyes, szerintem, mint ahogy az EKHO sem fair.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.25. 13:03:18

heima 2008.11.25. 11:42:24
Turul, itt egy kis összefoglaló az általad írt blogról, ha eddig nem lett volna egyértelmű:

tegyük hozzá, amikor a ködevő, szaporodó széljobbról írtok, akkor pedig zsidóbárenc belvárosi újgazdagok vagytok :):):)

Ötvöspéter, megengeded, hogy én ne budai, hanem pesti konzervatívkodjak? Egy rakat ismerősömnek meg hogy suttyó vidéki klerikális reakciós legyen (tkp én is az vagyok)?

blacklord 2008.11.25. 13:07:57

Na utánanéztem. A te példádban tényleg nincs GDP, mert az GDP = fogyasztás + bruttó befektetés + kormányzati kiadások + (export − import). Ahol a fűnyírás csak akkor jelenik meg, ha, ahogy korábban említettem, számlát adnak egymásnak. Ellenben az, amire én gondoltam (a háztartási és az önkéntes munka, pl. open-source programok írogatása), két új, másik makroökonómiai mennyiségben van meg: Genuine Progress Indicator (GPI) és az Index of Sustainable Economic Welfare (ISEW).

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.25. 13:10:57

a nyugdíjasokkal nincs baj, csak feltűnő, hogy hazánkban sok olyan nyugdíjas van, aki még nem érte a nyugdíjkorhatárt, nem is idős, de rokkantnyugdíjas vagy hasonló.

Szóval sok az álnyugdíjas. Ezeket is ki kéne iktatni, hogy a megérdemelt pihenésüket töltők tisztességesebb összeget kapjanak. Azontúl ha a pluszhavi nyugdíjakat emelésként és nem 13. meg 14. havi nyugdíjként adnák el, jóval egyértelműbb lenne a helyzet. Emelés, ilyesmi tekintetében. Persze sokadik havi nyugdíjnak hangzatosabb eladni.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.25. 13:13:07

Amúgy már általános iskolában tanítják földrajz órán, hogy a GDP helyett érdemesebb a GNP-ben gondolkodni (legalábbis én 95-97 környékén tanultam ezt földrajz órán, ahogy később középsuliban is).

hu.wikipedia.org/wiki/Brutt%C3%B3_nemzeti_term%C3%A9k

zsögödbenő 2008.11.25. 13:20:09

lelkylola · reakcio.blog.hu/ 2008.11.25. 12:45:27
www.mno.hu/portal/599552

Navracsics magyarázkodása szánalmas....

zsögödbenő 2008.11.25. 13:25:37

Ja és a 2/3-os többségről való álmodozás híveinek:
index.hu/politika/belfold/szzdvg5109/?main&rnd=68

"Az adatok alapján úgy tűnik, az elbizonytalanodás elsődlegesen a Fidesz szavazótáborát érintette. Az elmúlt másfél évben egyszer sem süllyedt 25 százalék alá a Fidesz támogatottsága, mostani vizsgálatunk eredményei szerint ugyanakkor a megkérdezetteknek 24 százaléka szavazna a legnagyobb ellenzéki pártra. Ez az érték 4 százalékponttal alacsonyabb az egy hónappal korábban mértnél."
"Az MSZP támogatottsága nem emelkedett, az novemberben is 18 százalék."
Hát ez nem az az elsöprő különbség, amiről a sikerpropaganda szólni szokott...és mindez olyan helyzetben, amikor pártunkéskormányunk télleg katasztrofálisan kormányoz még az őket támogatók életére kihatóan is...
Az EP választások előkampányának remek hozadéka, hogy immár ismét feltűntek olyan szavazatmaximáló arcok, mint Deutsch, Pelczné....évek óta meggyőződésem, hogy a fideszéknek fogalmuk sincs a hogyanról...és ez szomorú, mert Feriéknek télleg el kéne már húzniuk a retekbe, de ez az alternatíva sem kecsegtet túl sokkal....

Peter252 2008.11.25. 13:30:07

Ide is beillesztem, amit a Jobbklikken már jeleztem..., aktuális itt is, egy aggódó jobboldalitól....

" Mélyponton a választói hangulat
Századvég - Forsense, 2008. november 5.

A Századvég és a Forsense 2008. november 10-19. között végzett politikai témájú közvélemény-kutatást. Az adatfelvétel alapján némiképp csökkent a két nagy párt, az MSZP és a Fidesz közötti különbség. A két kisebb parlamenti párt, az SZDSZ és az MDF táborának mérete továbbra sem haladja meg a teljes szavazókorú népesség 1 százalékát.

Rossz közérzet és növekvő kiábrándultság

Feltehetőleg a hazánkban is fokozatosan érvényesülő pénzügyi-gazdasági válságnak tudható be, hogy a lakosság általános hangulatát mérő Közérzeti Index a korábbi hónapok alacsony értékeitől is elmaradt novemberben. A 0-tól 100-ig terjedő skálán az index jelenleg 25 ponton áll, ami 2 ponttal alacsonyabb az októberben mértnél. Az általános negatív közhangulatot jellemzi, hogy a megkérdezettek 67 százaléka adott közepesnél rosszabb osztályzatot a dolgok alakulására az országban, és csupán 3 százalékuk értékelte közepesnél jobbra a helyzetet.

Októberhez hasonlóan novemberben is a megkérdezettek 62 százaléka mondta biztosra, hogy elmenne szavazni, ha a hétvégén országgyűlési választásokat tartanának. A pártot választók aránya ugyanakkor 3 százalékponttal csökkent az elmúlt hónaphoz képest. Novemberben a kérdezettek 47 százaléka tartozott ebbe a kategóriába. Ezzel párhuzamosan 6 százalékponttal emelkedett azok aránya, akik nem tudják, melyik pártra szavazzanak (27%), míg a pártpreferenciájukat eltitkolók, illetve a mindenképp távolmaradók aránya gyakorlatilag nem változott (21% illetve 5%).

Az MSZP a válság "nyertese"

Az adatok alapján úgy tűnik, az elbizonytalanodás elsődlegesen a Fidesz szavazótáborát érintette. Az elmúlt másfél évben egyszer sem süllyedt 25 százalék alá a Fidesz támogatottsága, mostani vizsgálatunk eredményei szerint ugyanakkor a megkérdezetteknek 24 százaléka szavazna a legnagyobb ellenzéki pártra. Ez az érték 4 százalékponttal alacsonyabb az egy hónappal korábban mértnél. Mivel 2006 nyara óta egy igen szűk, 25-30 százalék közötti sávban mozgott a Fidesz támogatottsága, kérdéses, hogy a mostani eredmény esetében egy egyszeri kilengésről, vagy a következő hónapok mérései által alátámasztott valós csökkenésről van-e szó. Amennyiben az utóbbi a helyzet, úgy ez leginkább a pénzügyi válsággal volna magyarázható, amely rövidtávon lehetőséget ad a kormánynak a válságkezelői szerepben történő fellépésre. Az MSZP támogatottsága nem emelkedett, az novemberben is 18 százalék. A két kisebb parlamenti párt, az SZDSZ és az MDF táborának mérete sem változott októberhez képest, azaz továbbra sem haladja meg egyiküké sem a teljes szavazókorú népesség 1 százalékát.

Az elbizonytalanodás a biztos szavazó pártválasztók táborán is megmutatkozik. Jelenleg a megkérdezettek 38 százaléka sorolható ebbe a csoportba, ez 3 százalékponttal alacsonyabb az októberi értéknél. A csökkenés itt is főként a jobboldali szavazóknak köszönhető: míg októberben a biztos szavazó pártválasztók 58 százaléka szavazott volna a Fideszre, addig most 52 százalék az arányuk. Az MSZP-tábor ebben a kategóriában sem változott az elmúlt hónapban (37%). Az SZDSZ és az MDF is 3 százalékon áll ebben a körben, ami mindkét párt esetében enyhe emelkedést jelent, de ez nem a szavazótáborok bővülésének, hanem a teljes biztos szavazó pártválasztó csoport létszámcsökkenésének az eredménye.

Az elmúlt hónap során mind a kormány, mind az ellenzék munkájának megítélése romlott, 63 százalék adott negatív értékelést mindkét oldal esetében. A Fidesz szavazói jelenleg is jóval nagyobb arányban elégedetlenek a saját politikusaik munkájával (25%), mint az MSZP szavazói (10%). A pártválasztásukban bizonytalanok 69 százaléka alkot negatív véleményt az kormány tevékenységéről, és 75 százalékuk az ellenzékéről. Nem változott a jelenlegi kormány hatalmon maradását pártolók aránya (39%), de míg októberben - hosszú idő óta először - nem voltak többen a kormányváltást akarók, novemberben ismét többen lettek a Gyurcsány-kabinet menesztését szorgalmazók (44%, +4 százalékpont).

Politikai, hatalmi forgatókönyvek

Szokásos öt politikai forgatókönyvet felsoroló kérdésünk esetében, a múlt havi eredményekhez képest, némileg csökkent azoknak a válaszolóknak a részaránya, akik akár Gyurcsány Ferenccel, akár nélküle, de MSZP-kormányt szeretnének hatalmon látni a jövőben is (28%, -3 százalékpont). Ezzel együtt is többen választják ez utóbbi két lehetőséget, mint a Fidesz számára kedvező opciók egyikét, azaz, hogy Fidesz kormány vezesse az országot Orbán Viktorral vagy nélküle (24 %, -1 százalékpont). Továbbra is igen jelentős, és a múlt hónaphoz képest tovább növekedett azok tábora, akik a jelenlegi pártoktól független harmadik erőt látnának szívesen kormányon (36%, +4 százalékpont).

Nincs különbség a két nagy párt vezetőjének támogatói tábora között. Orbán Viktort és Gyurcsány Ferencet a válaszolók 32-32 százaléka tartja alkalmasabbnak a kormányfői posztra. A kérdezettek 28 százaléka szerint ugyanakkor a két politikus közül egyik sem alkalmas a posztra (+3 százalékpont). A bizonytalanok körében ez az arány 42 százalékos. Novemberben a kérdezettek 37 százaléka vélte az ország szempontjából kockázatosabbnak az ellenzék kormányra jutását, és 35 százalék a jelenlegi kormány megtartását.

A jelenlegi politikai helyzet öt lehetséges megoldása közül változatlanul az előrehozott választások támogatói tábora a legnagyobb (41%, nem változott), de továbbra is valamivel többen vannak (változatlanul 43%), akik azt szeretnék, hogy valamilyen formában az MSZP kormányozzon tovább. Ezen belül az SZDSZ visszatérése a koalícióba � Gyurcsánnyal vagy nélküle - hasonlóan népszerű opció (22% -2 százalékpont), mint az MSZP kisebbségi kormányzását jelentő két lehetőség együttesen (21% +3 százalékpont). Tovább növekedett és immár szilárd többséget képez azok tábora, akik szerint az MSZP valószínűleg vagy biztosan képes lenne 2010-ig önállóan kormányozni (56%, +4 százalékpont), ezzel ellentétesen pedig 34 százalék vélekedik (-2 százalékpont). "

Ez is jelzi azon pesszimizmusomat, amelyet hozzászólásomban itt, tegnap, fentebb megfogalmaztam...

Sajnos így, ilyen tendenciával, akár Gyurcsány megnyerheti az EP választást is és 2010 ben akár egyedül többséget szerezhet, még nagyobb győzelmet aratva, mint 2006 ban.
A Fidesz kommunikációja, stratégiája nem jó, ha nem változtatnak, baj lesz.
És aztán az lesz az igazi szégyen, hogy egy ilyen gyenge teljesítményű kormány ellen és egy ilyen kormányfő ellen is esetleg "sikerül" újra veszíteni a választásokon, sajnos immár harmadszor akkor...
És Gyurcsány ellen veszíteni megint, igazán arcpirító lenne..., ráadásul ez lenne a világon az egyetlen kormány, aki győztesen kerül ki a válságból.

Jó lenne felébredni a jobboldalon, amíg nem késő....

zsögödbenő 2008.11.25. 13:34:06

Peter252 2008.11.25. 13:30:07

Pont erre utaltam én is, maximálisan egyetértek...

Google 2008.11.25. 13:44:49

Vannak biztató adatok is ebben a Századvég-felmérésben.
A jobboldali szavazók 25%-a elégedetlen azzal, amit a pártja tesz, ez a szocialistáknál 10%. Ennél jobbat tényleg nem ismernek, nem remélnek.
A legtöbben a bizonytalanok vannak, el is hiszem, csak egyhelyben toporgást látnak. Gyurcsány leválthatatlan, levakarhatatlan; 2006-ban azért, mert nélküle nem megy, anarchiába süllyedünk, 2008-ban azért, mert ő tartja Atlaszként magasan a forintot és a BUX-ot. Szóval, előrelépés semmi, ebben a helyzetben kellene bizakodni. Miben?
Az tény, hogy az MSZP elvan ebben a szituációban, nála a kasszakulcs, mi kellene még?
Az ellenzéknek, akarom mondani, a Fidesznek kellene valami életet lehelni ebbe a vegetálásba. Képes lesz-e rá?

zsögödbenő 2008.11.25. 13:48:16

Az is "jó" ebben az összeállításban, hogy a megkérdezettek csak 44%-a akar kormányváltást....ilyen kormányzati teljesítmény mellett ez tragikus....

Peter252 2008.11.25. 14:08:34

Szóval én már azt szeretném, ha a jobboldal nem csak próbálkozna...., hanem végre választást nyerne és kormányozna.
De ezzel a típusú kommunikációval bizony még az EP választási győzelem sem lesz meg, nemhogy 2010.

Gyurcsány be fogja gyűjteni az összes baloldali szavazatot, még az szdsz- esekét is, ez látszik, az szdsz 1 százalák alatt, de a Munkáspárt is kb így áll, tehát Gyurcsányt a kádári kisembertől, a liberális választóig és talán az antiglob baloldali fiatalig, mindenki vezetőjének fogadja el és bizony jócskán sok szavazatot tud begyűjteni..

Szóval nem próbálkozni kell(azt máshol kell), hanem akarni, nyerni, győzni tudni....,ezt nem látom a Fideszben, sajnos, szürke, kissé öreguras párttá vált, nincs szikra...

Viszont Gyurcsány ellenben akar sajnos és szinte kirobban a hiperaktivitástól, látszik, meg akarja nyerni 2010 et.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.11.25. 14:13:14

Tudom, hogy nem illik linkelni ide a saját blogpostot, de most mégis:
kskozlony.blog.hu/2008/11/24/vekenges_valsag_idejen

Igen, én is szomorú vagyok. Nem sikerül felfogni azt, hogy az állandó nyavalygással pont a klasszikus fidesz-szavazót marjuk el, és vesszük el a szimpátiáját. Én például nem kívánok Gaskó Istvánnal, a gazdakörökkel, Mikolával, Pencznével, de legfőképpen Ágh Péterrel egy platformon tartózkodni. Mégis muszáj, mert "fidesznyiknek" tartom magam. Azért a fent nevezettek igazán leülhetnének már a kispadra.

Google 2008.11.25. 14:19:44

Hát az MSZP-sek és a bizonytalanok, valamint a másként bizonytalanok, mint az MDF, SZDSZ, miért akarnának kormányváltást, miért?
És az MSZP aggódik vajon a 18%-a miatt? Nem hiszem. Majd visszahozzák a szaharból a dolgokat, de nem egyedül, hanem a választóikkal!

Bummer 2008.11.25. 15:18:53

Olvas valaki Orbán Viktort? Hogy a nyugdíjakat reálértéken rögzíteni kell?
Igaz, hogy csak a tápiószarosi OVTV-ben mondta el nyilvánosan.

plastik02 2008.11.25. 16:47:46

olyat nem lehet, hogy szavazni csak bizonyos adó és járulék érték befizetése felett lehessen?

Hattory Hanzo 2008.11.25. 17:38:01

Bummer

És mi van, ha valaki olvas Orbán Viktort? Mit is pontosan? Az "Egy az ország" című viccet? Legközelebb, ha anyával összedolgoznak, akkot kiadhatják "A konyhaablakból egy az ország"című örökzöldet, de kár lenne érte...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 18:03:52

"olyat nem lehet, hogy szavazni csak bizonyos adó és járulék érték befizetése felett lehessen? "

Klasszis gondolat, zárjunk ki mindenkit a szavazásból, aki kényszerhelyzetben feketén/szürkén dolgozik.

Google 2008.11.25. 18:05:52

Vagy a "Megegyezést az úton" kiadhatná a másik társaság. Pénzt is, életet is kérnek, az az idő lejárt, amikor az egyik is elég volt.
Elveszik a 13.-ik havi nyugdíjat, de majd Lendvai megoldja. Például küldi a 19 ezer Ft-os illatos csekkeket megint, oszt jó napot!
Mondjuk, Alkotmánybíróság is van a világon.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 18:09:04

Bummer,

ha nem szivárog ki a felvétel, senki sem tud róla, hogy a reálértéken rögzítés ideája egyáltalán elhangzott volna a Csillagszemű szájából. Publikusnak szánt applikációja eleddig inkább a "nem adjuk a 13. havit" témakörben született.

plastik02 2008.11.25. 18:13:44

mavo: igen. semmi bajuk nem esne, csak nem szavazhatnának. :)

Ács Ferenc 2008.11.25. 18:36:03

"a néhai papp jános 2008.11.25. 11:03:11
jóreggelt reakció!"

Jó reggelt, neked is János! Ha arra célzol, hogy a Reakciósok csak utólag okoskodnak, akkor tévedsz. Írtunk tavaly nyáron nagy szerényen egy kormányprogramot: reakcio.hu/kozelet_20070905_a_jovo_visszahoditasa?page_nr=3

Benne van, hogy meg kell szüntetni a 13. havi nyugdíjat. Külön írtunk arról is, hogy a parttalanná vált szociális demagógia megöli a jövőt. Ez azóta csak fokozódott, gázárazással, bársonyos reformokkal, zemberek megvédésvel, vizitdíj-eltörléssel, stb.

"Bummer 2008.11.25. 15:18:53
Olvas valaki Orbán Viktort?"

Milyen? Én Herczeg Ferencet olvastam pár hete, most Moldova '78-as könyvét olvasom a textilipar széthullásáról, aztán meg Roger Scrutont fogok olvasni terveim szerint, meg karácsonykor a Svejket ezredszerre. Ha megtalálom.

zoli29 2008.11.25. 19:05:42

Sajnos KK&TT-nek teljes mértékben igaza van; valakinek már ezt is ki kellett mondania. Csak az a baj, hogy szerintem semmi foganatja nem lesz a legnagyobb ellenzéki párt berkein belül. Ahhoz már túlságosan belelovagolták magukat a szerepbe...

Az a legszörnyűbb, hogy vszínűleg a szavazatszerzés szempontjából is hasznosabb lenne, ha nem a nyugdíjasokat meg "az embereket" akarnák megvédeni, hanem azt hangoztatnák, ami még jogos kritika is lenne: hogy azért van most szükség ilyen brutális lépésekre, mert az elmúlt 6 évben felelőtlen gazdálkodás folyt, és elhibázott gazdaságpolitika folyt. A támogatásukat pedig Gyurcsány távozásához kötnék, a szavazásoknál pedig tartózkodnának.

Valószínűleg Bödöcs Tibinek van igaza: úgy akarnak kommunikálni, hogy azt a papucsállatkák is megértsék.

Rwindx 2008.11.25. 21:30:20

Igazából minden elhangzott abból, amit saját véleményemnek gondolok. de azért öszefoglalom :)

Először is KK & TT kifelejtettétek az azonnali 6%-os MNB alapkamatot orbántól. Hát kb annyira felcseszte az agyamat mint anno 14. havi nyugdíj. Ugyan 2006-ban nem mentem el szavazni emaitt, de ekkora hibát nem követek el mégegyszer. Nehéz szívvel, de el fogok menni.

Pásztor Tibor:
Most a a költségtérítés jövedelem vagy a jogosan, munkával kapcsolatos költségek megtérítése? Ugyanis, ha jövedelem, akkor egyrészt nevezzük annak, szabályozzuk, és adóztassuk (nem a röhejes 15%-on, mikor az átlagbér is a magasabb szja kucs tartományába esik). Ha költségtérítés, akkor egy fillér adót se kelljen érte fizetni, viszont pontos elszámolást! kérünk. Mivel az adó lett megszavazva, ezért egyértelműen a képviselők is jövedelemként tekintenek rá, másrészről úgyis bemondásra megy,majd 15%-al többet vesznek fel. Adtatok egy pofont a szarnak. Gratulálok mind a 386-otoknak. Te is úgy gondolod ez az adózó állampolgárok szemenköpése? (már bocs a tegezésért)

A 13. havi nyugdíjat meg mint fogalmat kellene megszüntetni. Vagy szüntessék meg, vagy pedig építsék be a jelenlegi állapotában a 12 haviba. Az állami nyugdíjrendszert továbbá kell reformálni, nem megy ez a hasraütök és akkor növelek egyet rajta befizetés alapúvá kell tenni, hasonlóan a magánnyugdíj rendszerhez. Ez csak a nyugdíjasok etetése a választások közeledtével. Ami egyrészt megalázó a nyugdíjasokra nézve, másrészt pedig én a hűtlen kezelés kategóriába sorolnám.

states 2008.11.25. 21:41:27

A leamortizált magyar választópolgárnál ugyan milyen más esélye van a Fidesznek, mint az, amit az MSZP lassan húsz éve sikerrel alkalmaz, el lehet ugyan játszani a felelős politikust és pártot, csak éppen választást nem lehet nyerni vele. Úgyhogy nagyon szeretem, amikor itt a jobboldalon is eljátssza Trágár Tóni az Okos Tónit....

zoli29 2008.11.25. 22:02:59

states,
Ha Orbánék most azt mondják, hogy senkit sem érhet hátrányosan a válságkezelés, emellett 5 milliárd eurós adócsökkentést és ugyanekkora tőkeinjekciót ígérnek a gazdaságnak, majd 2010-től elkezdik azt tenni, ami sajnos szükségszerű, akkor a majdani Fidesz-kormánynak hasonló bizalmi válsággal kell majd szembesülnie, mint most Gyurcsánynak (igaz, nem elhanyagolható különbség, hogy Gyurcsány 2006-ban kormányból hazudozott).
A másik lehetőség, hogy további eladósodás árán Orbán megvalósítja az ígéreteit, ami ugyananolyan rossz lenne.

Abban pedig egyáltalán nem vagyok biztos, hogy ha a Fidesz nem ígérgetne, meg nem próbálna mindenkti megvédeni a kormánytól, ezzel szemben elismerné, hogy sajnos szükség van fájdalmas lépésekre, ugyanakkor nap mint nap kihangsúlyozná, hogy a kormány felelős a kialakult helyzetért, és csak egy új miniszterelnök vezette kormánnyal hajlandóak együttműködni, akkor egy ilyen hozzállással ne tudnának választásokat nyerni.

Igazából el nem tudom képzelni, hogy egy ekkora pártnak hogy nincs egy ésszerű és okos kommunikációs stratégiája.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.26. 00:09:00

plastik02,

engem annyira talán nem is frusztrálna, ha nem szavazhatnék ez miatt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.26. 00:18:31

"Igazából el nem tudom képzelni, hogy egy ekkora pártnak hogy nincs egy ésszerű és okos kommunikációs stratégiája. "

A simán nyerő pozícióból a "csaltakarohadékokig" (pláne másodjára, amikor a csalás kizárólag a választási hazudozás volt, amiben ők abszolút vétlenek a "csődbe mentünk, de lesz 14. havi nyugdíj"-ig dumával) eljutó párt esetében vannak fenntartásaim.

Zseniális stratégáik vannak, na.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 01:27:49

"Mert ha az egyik szánkkal azt hirdetjük, hogy a vezetés gigamega óriásválságba kormányozta az országot, a másikkal meg azt, hogy mindebből minden különösebb kellemetlenség nélkül ki lehet kecmeregni, akkor bizony a többség azt fogja gondolni, hogy nem is száj az, amit a mikrofon elé toltunk. És igazuk is lesz."

vagy nem lesz igazuk.

mert:

1. a tömeg alapvetően ostoba, intelligenciáját a leghangosabb határozza meg

2. egy probléma súlyosságát nem a megoldás bonyolultsága határozza meg

jelen esetben a pofoneygszerű megoldás a lopást a válság mögé bújtató tipikusan milliárdos vagyonú poitikus és politikaközeli felelősök likvidálása örökösöstül

száz senkiházi hazug tolvaj tízmillióért cserébe jó üzlet, bárki meglássa

states 2008.11.26. 01:35:32

zoli28
Felelős kormány csak ott van, ahol felelős választópolgár is találtatik. Magyarországon ezek kisebbségben vannak, ezt igazolják az eddigi választási eredmények, ha nem így lenne az MSZP soha nem nyert volna parlamenti választást. Ezzel pedig, hogy Gyurcsányék hat és félévnyi ilyen kormányzati teljesítménnyel még mindig hatalmon vannak, olyan bizonyítványt állított ki magáról a teljes politikai és médiaelit, és főleg az állampolgár, ami egyszerűen példátlan még kelet-európai viszonylatban is...

Bummer 2008.11.26. 09:33:38

mavo:
"ha nem szivárog ki a felvétel, senki sem tud róla, hogy a reálértéken rögzítés ideája egyáltalán elhangzott volna a Csillagszemű szájából."

Nos, ez nem igaz. Ha a médiamunkások olyan szorgalmasan néznék OV videóblogját, mint Fletó amőbablogját anno, akkor hetekkel korábban tudták volna.

Rwindx 2008.11.26. 10:22:13

states:
Az írásodból az következik, hogy azok számára, akik próbálnak felelősen gondolkodni tényleg csak a disszidálás marad.

Ez nem jó. Nagyon nem. Ráadásul ez egyfajta beletörődés.
Mégha van is igazságod.

a néhai papp jános 2008.11.26. 10:57:46

ácsferi, nem arra gondoltam, jóreggelt, hogy a reakció utólag okoskodik a 13. havi nyugdíj, vagy tudjaafaszom mi ügyben, hanem arra, hogy a fidesz hülyék gyülekezete, az nem most derül ki. függetlenül attól, hogy én is drukkolok, hogy ne így legyen.

Ceglédi Zoltán · http://republikon.blog.hu 2008.11.26. 12:52:43

És még tudja fokozni! Iván László ma:

"a keddi döntés értelmében a 62 év alatti nyugdíjasok 274 ezres tábora egyáltalán nem kap 13. havi nyugdíjat, ez 22-23 milliárd forint bevételt jelent az államnak."

Vagyis a nyugdíjkorhatár ALATTI nyugdíjasokat kéne sajnálni, hogy bár hamarabb nyugdíjba mentek, mint hogy betöltötték volna a megfelelő életkort, de 62 éves korukig nem fognak kapni 13. havi nyugdíjat! Szomorú. Vajon mennyit kell várniuk addig? Mert nehezen fogom sajnálni a 45 éves korkedvezményes nyuggert, hogy még 22 éve van a 13. haviig.

"A változtatás annak a 830 ezer embernek, akinek maximalizálták a juttatását, átlagosan 43 ezer forint veszteséget jelent, míg az érintett 124 ezer rokkantnyugdíjastól összesen 2,7 milliárd forintot, átlagosan 22 ezer forintot vesznek el"

Itt is elegánsan kikerüli, hogy kikről beszélünk: ha csak az átlagot vesszük, azaz a 43ezer forintnyi "kiesést", akkor az azt jelenti, hogy eddig 13. havi nyugdíj címén 80+43= 123ezer forint nettót kaptak. A diplomás minimálbér nettója olyan 91ezer forint körül van. Tényleg van a Fidesz szerint annyi pénzünk, hogy 830ezer embernek év végén adjunk fejenként 123ezer forintot ajándékba?
Most össze se szorzom, mint jelent ez egyébként. Főleg, hogy szerintem 80ezret se tudunk adni.

A rokkantnyugdíjasokról meg annyit, hogy amíg komplett vidéki focicsapatok működnek rokkantosítva, és amíg rokikártyával parkol minden SUV-os kopasz, sőt egyáltalán, amíg egy tízmilliós országban 124ezer (!) rokkantnyugdíjas van, addig én óvatosabb lennék. 124ezer rokkantnyugdíjas, gondoljatok bele, gyerekeket és "egyszerű" nyugdíjasokat levonva, a munkaképes lakosságnak ez mekkora része?!

Iván László gáz.

Rwindx 2008.11.26. 13:32:48

Ceglédi Zoltán:
Soknak tartod a 124ezer rokkantnyugdíjast egy tízmilliós országban???
Akkor mi lenne ha valós adatokkal szembesülnél? :)
Ugyanis valamivel több mint 800.000 fő rokkantnyugdíjas van az oszágban. Ebből kb 450.000 fő nyugdíkorhatár alatti.

www.hrportal.hu/index.phtml?page=article&id=60846

209.85.129.132/search?q=cache:hI7_rcgJzgMJ:biloba.hu/ime/2007_VI_1/32_34.pdf+rokkantnyugd%C3%ADjasok+sz%C3%A1ma&hl=hu&ct=clnk&cd=2&gl=hu

Ács Ferenc 2008.11.26. 13:56:23

"Rwindx 2008.11.26. 10:22:13
states:
Az írásodból az következik, hogy azok számára, akik próbálnak felelősen gondolkodni tényleg csak a disszidálás marad."

Ugyan, ugyan, ez a dissszidálósdi, hogy "még négy évet nem bírok ki ezekkel" állandóan felbukkan túlhevült jobber aktivisták között a menetrendszerű MSZP-választási győzelmek idején, de aztán elillan, mint a nyári szellő. Bayer Zsóti' is beígérte már ezt kétszer leaglább, aztán figyeljétek meg, a következő MSZP-siker után is ott fog ordaskodni valamelyik kuruc tévében.

states 2008.11.26. 14:23:22

Rwindx
Igen azt hiszem, csak az elmenetel maradt, mint ahogy mennek is a tehetségesek, az ambiciózusak, a rátermettek. Ezt a tendenciát csak tovább erősítheti az elmúlt hetek fejleményei, amikor is egy Retardált Ferenc eladhatta magát, mint válságmenedzser, mint Magyarország véd- és mentőangyala. Komolyan mondom, az ember csak szájtátva bámul, és nem hiszi el, hogy az emberi ostobaságnak vannak ilyen mélységesen mély kútjai...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.26. 14:40:07

Kínai, Ön mint távolkelet szaki, ezen a jeles dátumon
csak ez jutott eszébe? Vagy utálja a japcsikat?
1970, november 25-én...

alkaloida.blogspot.com/search/label/mishima%20yukio

üdv.: g.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.26. 14:48:07

Önnek, mint szakinak természetesen.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.26. 15:39:17


gloire, Yukio Mishimanak megjelent magyarul az eletrajza.
ember, szerinted miert kezdett o fiatal fiukat maga melle venni, neki allni bodybuildingezni, jatszani az eszet ??? egeszen pontosan miert
is menekult o a halalba ? mert visszaakarta allitani Japan regi fenyet vagy mert nem tudott megbekelni sajatmagaval ?
o irta az egyik leghiresebb comingout regenyt a vilagirodalomban, sajat wikioldala van. en.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_a_Mask

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.26. 16:09:58

"miert kezdett o fiatal fiukat maga melle venni"
Gondolom mert meleg volt az istenadta, és?
Olvastam egyébként a regényt és az életrajzot is.

(jó tündér, csak azzal az előfeltétellel álok szóba
veled, ha megígéred, hogy nem szaglászol a
családtagjaim után.)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 16:30:56


na menj el szépen és mosd ki szart fröcsögő ánuszt a szád helyén te ostoba fac

"Az adócsökkentés, munkahelyteremtés jól hangzik, de ...

Mert ha az egyik szánkkal azt hirdetjük, hogy a vezetés gigamega óriásválságba kormányozta az országot, a másikkal meg azt, hogy mindebből minden különösebb kellemetlenség nélkül ki lehet kecmeregni, akkor bizony a többség azt fogja gondolni, hogy nem is száj az, amit a mikrofon elé toltunk."

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=106430

Adócsökkentéssel a válság ellen - Kelet-Európában sem lehetetlen

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.26. 16:33:29


felreertesz gloire, en a lemarhazasodon tul nem ohajtok semmifele kommunikaciot folytatni veled.

heima (törölt) 2008.11.26. 16:48:53

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=124307

itt az ellenpélda, világos, tiszta beszéd, nem kimondva, de erősen sejtetve, hogy bizony vissza kell venni a jólétből.

Bummer 2008.11.26. 17:26:14

milyen jólétből, heima? Amit 60 ezer Ft-ból el lehet érni?

Zetek 2008.11.26. 19:12:27

Nagyszerű, amikor a való világot nem ismerő gusztustalan kis taknyok osztják az észt. Hihetetlen bátorság kell ahhoz, hogy harcosan támogassátok Fletót. Szándékosan nem veszitek észre, hogy idolotok már a nyugdíjasokat is kidobta a süllyedő hajóból, már csak a segélyezett népét kívánva átvinni a tulsó partra?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.26. 19:30:30

Zetek:
Mármint mi? Harcosan? Fletót? :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.26. 20:02:50

Most este 8-tól a HírTV-n Böszörményi Nagy Gergely, a Nézőpont Intézet elemzője, a Reakció főmunkatársa fog a nyugdíjhelyzetről beszélgetni az esti műsorban.

Ács Ferenc 2008.11.26. 20:06:59

states: elmenetel, de kelet felé. Gondoltad volna, akár csak tíz éve is, hogy pl. Bukiban viccek lesznek a magyar gazdaságról? És most, amikor az ottani politikusok is szeretnék kidönteni a kasszát a helyi 13. nyugdíjakra, és hasonló fedezetlen őrültségekre, visít a sajtó odaát, hogy "nehogy a magyar lejtőre" lépjenek.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.26. 20:50:42

"nem ohajtok semmifele kommunikaciot folytatni veled."
oké, én sem, csak úgy láttam, hogy hozzám szóltál.

" gloire, Yukio Mishimanak megjelent..."
de lehet, hogy nem is láttam, csak halucináltam?

heima (törölt) 2008.11.26. 21:17:52

"milyen jólétből, heima? Amit 60 ezer Ft-ból el lehet érni? "

nem 60k a számla vége, megnyugodhatsz. egyébként, igen, ebből a jólétből. hogy munka nélkül le lehet élni egy életet vidéken.

states 2008.11.26. 22:44:07

Azért én ezt az Arany Szömörcsök-díjat elsősorban azért adnám a Fidesznek, sőt személyesen Orbán Viktornak, mert ez a kisebbségi kormány és vele együtt az ország nagy bajban lenne, ha anno Orbán Viktor nem találja meg megfeszített, éjt nappallá tevő munkával azokat a megfelelő képviselőjelölteket, akik most félredobva a kicsinyes pártérdekeket, és felülemelkedve a napi politikai torzsalkodásokon, vigyázó szemüket csakis Retardált Ferire vetve szavaznak együtt az MSZP-vel, miután jól átültek a legkülönfélébb frakciókba, és így végre a hon felvirágzására adhatják voksaikat, ahelyett, hogy a Fidesz elnökének szélsőjobbra húzó szekerét tolnák Csaba királyfi csillagösvényén...

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.11.27. 00:15:13

Gloire, a japókat mindenki utálja, ezt te is tudhatnád.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.27. 12:44:21

Tényleg? A házunkban volt sokáig valami japán-magyar
baráti társaság irodája, én azt hittem, tök trendi dolog
a japcsikat csípni.

Ács Ferenc 2008.11.27. 16:57:17

states: nem akarlak hergelni, de épp' most cseveg Bolgárúr a Klub Rédióban Császár Antallal, az exfideszes "vállalkozó pártos" képviselő ürgével, aki most lett miniszterelnöki különmegbízott. :)

Ács Ferenc 2008.11.27. 17:00:54

Bakker, ezen még Bolgárúr is röhögött. Arra a kérdésre, hogy dehát Császár 2006-ban még Gyurcsány erkölcsi megsemmisüléséről értekezett, azt felelte a derék káder, hogy "haladni kell a világgal."

"Horthy-fasiszta" 2008.11.28. 15:59:58

A Fidesz harcol a 13. havi nyugdíjért
MTI
| 2008. november 28., péntek 15:41
A Fidesz és a KDNP módosító javaslatot nyújt be, amely azt szolgálja, hogy a jövő évi költségvetést megalapozó törvényből kerüljön ki a 13. havi nyugdíj elvétele - jelentette be pénteki budapesti sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter. A módosító javaslatot a fideszes képviselő a kereszténydemokrata Soltész Miklóssal együtt jegyzi. Az ellenzéki párt szóvivője emlékeztetett arra, hogy a parlamentben hétfőn lesz a záróvita és a zárószavazás a jövő évi költségvetési törvények módosítását megalapozó törvényről. Szijjártó Péter azzal indokolta a 13. havi nyugdíj megőrzését, hogy a válságkezelés receptjét az európai országok adócsökkentésben, kamatcsökkentésben és növekedési programok bevezetésében látják. Véleménye szerint a magyar kormány viszont rossz útra tévedt, mert szembemegy az európai gyakorlattal. Hozzátette: semmiféle gazdasági és költségvetési kényszer nem indokolja a 13. havi nyugdíj elvételét. A politikus szerint a kormánynak önmagán kellene spórolnia a bürokrácia és a korrupció visszaszorításával, ráadásul nincs erkölcsi jogalapja az említett járandóság megszüntetésének. Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az elvonás miatt három egymást követő esztendőben csökken a nyugdíjak reálértéke, és ez a szociális egyensúly felborulásához vezet.
süti beállítások módosítása