Záradékkormány
2009. április 28. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Záradékkormány

 Na, letelt a két hét türelmi idő, eljött az ideje annak, hogy mi is belerúgjunk az új (höhö) kormányba. Márpedig rúgnivaló az akad bőven.

 De először is nézzük, mi az, ami ösztönös ellenérzéseink ellenére tetszik nekünk Bajnaiban és csapatában.

 1. Bajnainak a repifotókon pont olyan kék szemet fotosopolnak, mint amilyen a fremeneknek van. Tehát a kommunikációs stáb grafikusai között vannak sci-fi rajongók, ami jelentős pozitívum ebben a mai eldurvult világban. Persze az is lehet, hogy Bajnai tényleg iszonyú sok fűszert tol, ami az ő dolga, mi ezért nem ítéljük el.

 2. Bajnai kapus. Nos, mint köztudomású, kapusnak a szerencsétlen lúzer pöcsöket szokták beállítani, akik aztán - ha nem unják meg az egészet, és hajlandóak megalázó módon ugrabugrálni (míg a többiek cseleznek, passzolnak, lőnek), meg visszahozni a mellélőtt labdákat a kapu mögötti susnyásból, és nem pofáznak túl sokat - egy idő után a csapat épphogy csak megtűrt, de szerves részévé válnak. Nos, mi az ilyen szerencsétlen lúzer pöcsök iránt eleve némi szimpátiával viseltetünk (0:11, he?).

 3. Bajnai eddig bejelentett válságkezelő intézkedéseinek jelentős részét szükségesnek, sőt elkerülhetetlennek tartjuk, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt két-három hétben nem omlott össze a forint, és még mindig jár a villamos.

 Nagyjából ennyi pozitívum jut eszünkbe Bajnai Gordon kormányáról, és végül is ez sem kevés, hiszen Gyurcsányról ennyi jót sem tudtunk írni. És most nézzük, mi a baj ezzel a díszes társasággal.

 1. A „nincsenek politikai ambícióim” jellegű kommunikációs panel arcátlan hazugság. Az egész Bajnai-kormány annak a politikai ambíciónak köszönheti a létét, hogy nehogy az MSZP-s és SZDSZ-es kádereknek idő előtt kihúzzák a seggük alól az Audit. Lehet mondjuk, hogy ez nem számít politikai ambíciónak, de ettől csak még rosszabb a helyzet. Mindenesetre Bajnai nem bújhat ki ez alól; ráadásul a magánszférát már jó néhány éve otthagyta, és azóta echte politikusként tevékenykedik - volt ő már minden a Gyurcsány-kormányban, éppen csak Lamperth Mónika nem. Most meg miniszterelnök, vaze, ne mondja már, hogy nem kíván politizálni. Elvégre az a dolga, hogy politizáljon.

 2. Gazdasági és politikai előélete alapján egyértelmű, hogy Bajnai annak a félművelt posztkomcsi hálózati személynek a classic képviselője, akik miatt Magyarország alapvetően szar hely maradt húsz évvel a rendszerváltás után is. Hiába a sikeres üzletember imidzs, azt mindannyian tudjuk, hogy Bajnai és cégei nem abból gazdagodtak meg, hogy feltalálták a vízzel hajtott autót vagy a faszon hegedülő okostelefont, eladtak belőle egy csomót, felvásárolták a szilíciumvölgyet és a svájci óraipart, majd szétszopatták Soros Györgyöt valami határidős ügylettel. Nem, Bajnai körül ügyes privatizációs megoldások, állami megrendelések, oda- és visszabérlések savanyú bűze terjeng, ahhoz ért, amihez egész KISZ-es nemzedéke: a magyar állammal üzletelni. Eddigi politikusi tevékenységéről pedig két dolgot jegyezzünk meg. Egyrészt gazdasági miniszter volt a modern kori magyar történelem egyik legpocsékabb gazdaságpolitikáját megvalósító kormányban (aki nem hiszi, járjon utána a KSH-évkönyvekben). Másrészt vezetése alatt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is tipikus újszoci lopó- és szopatóhivatalként működött: az Állami Számvevőszék jelentése szerint például tájékoztatás helyett imázsépítést folytatott (sokmilliárdból), átkúrta az EU-t (saját működési és bérköltségeit más célra szánt EU-s forrásokból fedezte), négy költséges országos tanácsadói hálózatot is fenntartott, amelyek egymással sem kommunikáltak, a döntések és kifizetések elhúzódtak (2007-ig, éppen Bajnai alatt a 90 napon túl is kifizetetlen számlák aránya megközelítette a 80 százalékot!), ráadásul az NFÜ a több ezer milliárd forintnyi támogatást nyilvántartó számítógépes rendszert úgy adta ki gebinbe egy ingatlankereskedelemmel foglalkozó, 3 milliós törzstőkéjű kft-nek, hogy a milliárdokért elkészült fejlesztés felett nem rendelkezik tulajdoni joggal. Na most az az ember, aki egy viszonylag hálás feladatot, az EU-s pénzek szétosztását sem volt képes ilyen balfaszságok nélkül megoldani, az nekünk ne tetszelegjen a hozzáértő technokrata képében.

 3. A hozzáértő technokrata mellett Bajnai a kemény döntéseket meghozó férfiember szerepét is igyekszik eljátszani, noha eddigi lépései alapján valójában tőrőlmetszett puhapöcsnek tűnik. Megvonni a 13. havi nyugdíjat nem egy nagy vasziszdasz, ha lenne egy-két nekünk kiszolgáltatott frakciónk, mi is lazán megtennénk. Igazi férfias tettet akkor hajtott volna végre, ha nem a nyuggereket, hanem a szocialista-szabaddemokrata mamutokat vadássza le, ezt azonban, úgy tűnik, meg sem próbálta. A miniszterelnök-jelölő rendkívüli MSZP-kongresszus utáni napokban nyugodtan megtehette volna, hogy kiáll: „Oké gecók, vagy úgy ugráltok, ahogy én fütyülök, vagy szopolesz, kukáresz, jön helyettünk a kétharmados Orbán Viktor, amit én speciel, mivel nincsenek politikai ambícióim, magasról leszarok, vesztenivalótok csak nektek van.” E kegyelmi pillanatban Bajnai előtt nyitva állt a lehetőség, hogy Szekerest, Kisst, Draskovicsot és társaikat kiviteti a szoborparkba, s ha ott esztétikai okokból nem kellenek, akkor kiteszi őket a kertjébe, és befuttatja őket repkénnyel. Bajnai azonban nem élt ezzel a lehetőséggel - túlságosan vonzotta őt a hatalom, minthogy kockára tegye -, sőt ő vette fel a szopóálarcot. Kormányának tagjairól - a MEH-et vezető csókán kívül - gyakorlatilag nem ő döntött, sőt programjáról sem: azt Gyurcsány jó előre titokban rögzítette egy nemzetközi szerződésben, s csak az utolsó pillanatban hozta nyilvánosságra sunyi módon a Magyar Közlönyben. A ballib képviselők által aláírt nyilatkozattal pedig, ami eleinte jó ötletnek tűnt, Bajnait megint csak megszívatták: a hozzá csatolt záradékokkal az egész elvesztette az értelmét. (Amúgy maradjon köztünk, de elég nagy köcsögség egyoldalú záradékot fűzni egy dokumentumhoz; aki meg ezt elfogadja anélkül, hogy az asztalra csapna, annak nyilván az ellen sincs kifogása, ha bőrtangában elfenekelik.)

 4. A fentiek alapján aztán a hős technokratának sikerült olyan miniszterekből megalakítania kormányát, akiknek neve hallatán maga Lázár György is elégedetten csettintett volna. Balázs Péter, Draskovics Tibor, Gráf József, Herczog László, Hiller István, Kiss Péter, Szabó Imre, Székely Tamás, Szekeres Imre, Varga Zoltán meg az állami vállalatok igazgatóságai iránt különös vonzalmat érző Hónig Péter. Közülük önök szerint ki nem lehetett volna miniszter 1978-ban vagy 1983-ban? Rajtuk kívül ott van a pénzügyminiszter, aki arról nevezetes, hogy eddigi cége sokmilliárdos perben állt a magyar állammal (Postabank-ügy) - s hogy e perben a magyar államot hivatalból éppen a pénzügyminiszter képviselte. Molnár Csabát talán hagyjuk, Varga István Shell-vezér pedig bevallottan B verzióként lépett a Ganxsta Zolee és a Kartel-rajongó gazdasági miniszterjelölt helyébe. Nos ők a nem politikus, szakértői kormány. Akárhogy is nézzük, itt nem egy-egy állatorvosi lovat látunk, baszki, hanem egy egész ménest: magukba sűrítik a tehetségtelen szoci káderek minden elképzelhető és elképzelhetetlen fogyatékosságát.

 5. Az iménti felsorolásból kihagytuk Totó kutyát, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító minisztert, akinek kinevezése Bajnai egyik legdurvább lépése. Gyurcsány Ferenc országlásának véleményünk szerint nem a gazdaság hazavágása vagy a korrupció végletes elburjánzása volt a legsötétebb eleme, hanem a rendőri és titkosszolgálati szervek bevonása a belpolitikai küzdelmekbe. Ha egy kormány összevissza hazudozik, azon már csak cinikusan mosolygunk; ha azonban a rendőrséget és a titkosszolgálatot veti be politikai és gazdasági ellenfeleivel szemben, azzal messze átlépi az elviselhetőség határát. Márpedig Gyurcsány átlépte ezt a határt - ezt eddig egyik elődje sem merte megtenni. Az pedig, hogy az új kormányfő a látszatra sem adva, minden észérvnek ellentmondva Totót tette meg a titkosszolgálatok vezetőjévé (és hogy Draskovicsot a helyén hagyta), a gyurcsányizmus nyílt folytatását jelenti ezen a területen. Másképp mondva: ne legyenek illúzióink, Bajnai ugyanúgy közénk lövetne, mint Gyurcsány.

 6. Végül a híres Bajnai-programról, ami fájni fog. Erre nem szeretnénk sok szót vesztegetni, azt mindenesetre szögezzük le, hogy a szociális kiadások megnyirbálása elkerülhetetlen, ezt végrehajtani kábé annyira hősies e kormány részéről, mint talajrészegen belevezetni a buszt a Dunába, majd utasítani az utasokat, hogy emeljék fel a nagy seggüket a pihe-puha ülésekből, és ússzanak fel a felszínre, ha tudnak. Persze itt is vannak méretes baromságok, például a GYED-del szívózni addig, amíg konkrétan nincsenek bölcsődék, nem tűnik túl átgondolt ötletnek, nem is szólva Magyarország legsúlyosabb problémájáról, a demográfiai katasztrófáról. A megszorítások mellett Bajnai adóátcsoportosítást is bejelentett, erről annyit, hogy az összadóteher csökkenése egész pontosan 0 ft lesz. Hogy a nagy szakértelem közepette mi a ráktól kezdene növekedni a gazdaság, arról továbbra sem szól a fáma.

 7. És persze még mindig ott vannak azok, akiknek nem fog fájni: több ezer államilag kitartott MSZP-s és SZDSZ-es semmittevő ül a különböző igazgatóságokban, felügyelő-bizottságokban, testületekben, kuratóriumokban, bizottságokban, tanácsokban stb., az ő kiseprésükről Bajnai említést sem tett. És nem tűnik úgy, hogy leállnának a pazarló nagyberuházások és beszerzések, vagy hogy lenne bármilyen törekvés a korrupció visszaszorítására. Amíg ezekben az ügyekben nem történik változást, addig akármilyen visszafogottan beszél is, Bajnainak egy szavát sem fogjuk elhinni azon kívül, hogy kormányzása fájni fog.

***

 „Milyen ország az, ahol én lehetek a miniszterelnök?” - kérdezte anyjától állítólag a méltán elfeledett Dinnyés Lajos, miután 1947-ben kormányfővé választották. Nem tudjuk, hogy Bajnai Gordon kérdezett-e hasonlót édesanyjától, azt mindenesetre reméljük, hogy Dinnyéstől eltérően Bajnai alatt nem kerül majd sor kékcédulás választásokra, koncepciós perekre és kollektivizálásra vagy bármi másra, ami abban a pillanatban éppen a komancsok érdekét szolgálja. Kvalitásait, töketlenségét, hajlékonyságát tekintve úgy tűnik, ez nem Bajnain fog múlni.

 Úgyhogy marad a szokásos végszó: tényleg húzzatok már el a picsába!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr801089439

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Baj van itt Gordon 2009.04.28. 15:47:35

A kilenencedik baklövés - A mai beszéd (04. 25.)Azt sem tudom mit emeljek ki ebből a mai álszent beszédből. Először is képes volt Gordonunk azt mondani, hogy "soha még ekkora társadalmi elfogadottsága nem volt a megszorításoknak". Jó talán igaza…

Trackback: mental graveyard 2009.04.28. 12:14:19

A válság kezelőjeSzakértünk, barátom, ezerrel. Ráadásul visszaeső szakértővel van most dolgunk, aki bizony módosulás nélkül átvészelte a nagy kormányátalakítást. Ő a magyar honvédelem első embere, Szekeres Imre. Nem kell őt bemutatni, hiszen már bemutatk…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ombudsmanyus 2009.04.28. 08:28:10

Szerintem a kékcédulás választásokhoz hasonlóval meg fognak próbálkozni. Azért is kellett az átmeneti kormány, hogy legyen idő az előkészületekre.

devuscka 2009.04.28. 08:29:44

0:11!! Szuper! :)) - folytatás talán ezen gyakorlat mellett .. :).

Végre! Már ezt a témát hiányoltam!

negeev 2009.04.28. 08:36:48

Nagyon összeszedett írás. Megérte két hétig várni rá.
Szekeresék befuttatása repkénnyel kifejezetten jó ötletnek tűnik.
:)

devuscka 2009.04.28. 08:39:49

"...Az egyesületünk 58 éves fenállásának legsúlyosabb veresége !!!!!!!!! "
Dr. Hevesi Gy.:"Ebben benne volt az elmúlt félév minden eseménye. Megérdemeltük."
(félév? hét év!)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.28. 09:09:42

tulajdonképpen mit is csinált eddig a pót-kormány a melegek regisztrált kapcsolatán kívül?

amennyire tudom, az összes többi még csak előterjesztés szinten sincs meg.

ha pedig a forintárfolyam szándéknyilatkozat alapján üzemelne, ilyen 5 éves tapasztalat után, magam is csodálkoznék.

viszont ne felejtsük el kiemelni, hogy kis hazánkat a 3.5-ik mszp kormány idején terroristázta le bolívia. ez azért már eredmény.
viszont idetartozik, hogy a jelenlegi külüggyel ellentétben Göncz Kinga mindezt egy köszönőtávirattal intézte volna el.
szóval legalább a mostaniaknak egy riszpekt.

KKTT: A Soros szopatós mondatszerkezettel ti vagytok magyarország királyai.

wynarsky1 2009.04.28. 09:14:23

szerintem jó cikk, és mennyire igaza van...ha a fidesz"jobboldali" kommunikátorai csak feleannyira lennének intelligensek, mint ez a tényleg jobboldali reakcio, akkor nem kellene vörös fejjel állni olvasni tudó emberek között, hogy hát én olyan konzzervatív jobboldali lennénk, de nem, nem fideszes, mert az ciki.
a kommerek meg húzzanak el végre, és a cikkből kimaradt sajnos Kondorosi " Új Rend Objektív Minden Húsz kilóméterre Traffipaxot " Ferenc neve is, aki annyira a tipikus kommunista párttiktár, hogy fel sem tűnik senkinek, hogy közöttünk jár...
van a Figyelőnek egy cikke, mely arról szólt, hogy pénzügyminiszterként "felpuhult Oszkó", mert adócsökkentésről szó nincs már ugyebár...
mentem a nullás új szakaszán, 95 km/h sebességgel, vidáman elhúztam egy tarfi előtt, gondoltam 110-el lehet menni, semmi gebasz, aha, aztán láttam, másnap, hogy éppen egy 80-as tábla mögé sikerült beállniuk, azért biztosan, mert ott sokkal több a baleset...gyabítom, jön a csekk, így én áprilisban közel 200 000 Ft adót fogok fizetni, mert a trafi ilyen esetekben igenis ADÓ. minden blogon ez a vesszőparipám:( aki tüntetést szervezne ezügyben, értesítsen, aki cikket írna róla, jutalomban részesül általam:)
sziasztok

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.28. 09:20:31

végre valami jó kis írás! :)

molaris 2009.04.28. 09:21:05

@polom13:
Mi a fenét kekeckedsz? Ezt ők mindig is jobban tudták!:)
@tölgy:
Első felindulásában beismerte, hogy nem értettek hozzá!:)

Életem és a libák /Bajnai Gordon élete/.
Írta: Frank Herbert

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.28. 09:24:11

@wynarsky1:

örülök, hogy megbüntettek! a rendet be kell tartani. a drákóinak tűnő szigorítások a közlekedésben kimutatható eredményeket hoztak.
az eljövő új rendben az élet minden területén erős szabályozás lesz. és az ilyenek mint te, nem ússzák meg 200 000 ft-al. :)))

mind2 (törölt) 2009.04.28. 09:37:19

Ez az írás nagyon tetszett, mintha a nyomtatott ( és általam anno előfizetett ) példányokból olvastam volna... még a nyomtatott írásbeliség hőskorszakából ( UFI :) )
A lényeget is megfogtátok. Hozzáadott érték ettől az exkisz nemzedéktől semmi, értékteremtés semmi, ... 20 éve szopják az állam emlőit, azt az államét, amit 20 éve mi etetünk, hogy legyen teje.

instant legenda 2009.04.28. 09:40:34

Ritka jó írás, gratulálok a szerzőnek!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.04.28. 10:09:57

mit keres az első képen egy kurzor?
és kik a sztoriban a harkonnenek?
és akkor lendvai, a császár igazlátója, egy bene gesserit?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.28. 10:14:23

Áhoj! Precíz összefoglaló, grat.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.28. 10:27:49

@gloire:
.off
Küldtem egy üzenetet, nem tudom, nézed-e a regisztrációhoz használt címed.
.on

Teddy Bagwell (törölt) 2009.04.28. 10:32:26

Grat a posztért, nagyon jó lett.

heima (törölt) 2009.04.28. 11:29:32

kimaradt a lényeg, h a Viktor se lenne jobb!

instant legenda 2009.04.28. 11:36:08

@heima: ezt egyébként miből szűrted le?
Tényleg érdekel.

Mert a tények és a számok az 1998-2002 közötti időszakról mást mondanak.

instant legenda 2009.04.28. 11:37:07

@heima: Még annyit; szerintem a kutyám is jobb lenne, mint a szocik. Ennyi öntelt, tehetségtelen, ostoba f@szt még nem láttam egy rakáson.

heima (törölt) 2009.04.28. 11:44:56

@instant legenda: 14. havi nyugdíj, az Ember Aki Soha Nem Hazudott, ne az emberek fizessék meg a válságot, védjük meg a segélyeket, kádári propaganda etc.

heima (törölt) 2009.04.28. 11:47:07

@instant legenda: szerinted. Szíjjártó, Cser-Palkovics, Kövér, Tompika meg Bayer Zsolt jobb lenne?

jah és 2009 van nem 98-02. Akkor még el lehetett lenni abból amit Bokros felhalmozott, de mit csinálna most a Fidesz, amikor le is kéne tenni vlamit az asztalra, ha még program sincsen?

eeepunk 2009.04.28. 11:53:40

@heima: Valószínűleg ennél a gárdánál alkalmasabb lenne, még ha nem is favoritok sokunk szemében. Viszont a jégkorongválogatott a legalkalmasabb, hiszen kevés KISZ-es van köztük és kevés pénzért is tudnak küzdeni.

elfelejtette 2009.04.28. 11:54:57

"E kegyelmi pillanatban Bajnai előtt nyitva állt a lehetőség, hogy Szekerest, Kisst, Draskovicsot és társaikat kiviteti a szoborparkba,..."

Én azért nem vagyok ebben annyira biztos, hogy egyrészt akarta-e ő annyira, másrészt pedig ha akarta volna, akkor keresztül tudta volna vinni. Ha túl drasztikus, akkor eleve nem merül fel a neve, mint lehetséges ME jelölt.

Másrészt pedig akarta ő a nagy fenéket. Nem akar ő semmit. Neki az a dolga, hogy valamennyire stabilizálja az MSZP kormánypozícióját, és elkerüljék az előrehozott választásokat, és ez, ha átmenetileg is, de sikerült.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.28. 11:56:17

@heima: Mindezek ellenére a Nagy Szakértők regnálása alatt bedőlt a gazdaság, az Ember Aki Soha Nem Hazudott regnálása alatt pedig nem. Upsz. (:

heima (törölt) 2009.04.28. 11:58:56

@elGabor: egyrészről nem dőlt be a gazdaság, másrészről meg világgazdasági válság van, mindenhol gáz van, nehogy már ezért is a gyurcsány legyen a felelős

heima (törölt) 2009.04.28. 12:02:00

@eeepunk: Gyurcsány se, Gordon se a pénzért csinálja, előbbi végig felajánlotta az állami jövedelmét, Gordon 1 HUFért csinálja. Nincsenek rászorulva az állami csecsre, mint Viktor és bandája

elfelejtette 2009.04.28. 12:04:42

@wynarsky1: "...akkor nem kellene vörös fejjel állni olvasni tudó emberek között, hogy hát én olyan konzzervatív jobboldali lennénk, de nem, nem fideszes, mert az ciki."

Én Fidesz szimpatizáns vagyok, és cseppet sem szégyenlem a dolgot.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.28. 12:11:47

@heima: Ugyan, heima, ez szimplán nem igaz. :) A gazdaság bedőlt, és egy nagyösszegű IMF-hitelre volt szükségünk az állami kiadások (ideiglenes!) finanszírozásához.

Kettő, a válság már egy meggyengült, kb. zérónövekedésű gazdaságot talált Magyarországon, míg a környező országokban nem ez volt a helyzet. Mindez hat évnyi szocialista-szabad demokrata közös kormányzás és több reformminiszterelnök után.

Ennyi. Elkúrtátok.

reality 2009.04.28. 12:18:45

@heima: Te most szopatod a jónépet, nem ? :)
Ez tetszett a legjobban: "Nincsenek rászorulva az állami csecsre"
:D

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.28. 12:22:35

@reality: Nem, heima szépen bedobálja a kommentjeibe az MSZP-hátország megcsócsált hívószavait, csak egy olyan közegben teszi ezt, ahol ennek az égvilágon semmi értelme nincs. :)

heima (törölt) 2009.04.28. 12:23:04

@elGabor: és miért nem igaz, mert te mondod? :)
a gazdaság nem dőlt be, kimész az utcára jár a villamos, van áram, sőt még internetezel is valahogy, a boltban van áru, a bankban váltják a forintot, szóval nem kell túldramatizálni a helyzetet.

"Kettő, a válság már egy meggyengült, kb. zérónövekedésű gazdaságot talált Magyarországon"

Fájdalmas és szükséges csomagok után mindig van egy átmeneti visszaesés, Bokros után közvetlenül is megállt a növekedés, aztán 97-ben beértek az intézkedések, most is ez lett volna a 06-os csomag hatása, csak elsodorta a válság.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.28. 12:23:10

@elGabor: Heima úr szórakozik csak. Fel ne üljön neki!

Ganger 2009.04.28. 12:23:56

Hogy mennyire igaz a lenyúlós buli, az autópályaépítések kapcsán is, érdemes a mai, az indexen megjelent hírt elolvasni:
index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/27/ket_ujabb_horvat_autopalya_eri_el_a_hatart/
A horvátoknál kb. félmilliárdért építik az autópálya kilométerét sík területen (a másik szakaszon még olcsóbb, ha jól számolgatom 3-400M forint/km-re jön ki). Ez még akkor is nagy különbség, ha egy szakaszon van már országút (kb. a táv egynegyedén).

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.28. 12:39:59

@Ganger:

azért idehaza állati vicces, hogy az M43-on debrecen fele poroszkálva (egyedül) stírolhatod a meletted futó főúton menő autókat, miközben a navigációs rendszer random módon pakolgat téged a kijelzőn hol az autópályára hol a főútra.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.28. 12:42:47

@heima: Sajna ezt a "szükséges átmeneti visszaesés" szöveget 2008 óta egyre kevesebben hiszik el. Természetesen ha hazánk rövidesen maga kijelölte exportvezérelt növekedési pályára áll, akkor megint be lehet dobni, de félő, ilyen mostanában nem lesz.

Ön lejárt szavatosságú parizerrel házal, azt csodálkozik, ha nem kell. Hát így járt. :)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.28. 12:42:52

@heima:
ennek örülök, annyit is érnek mint egy forint:)

molaris 2009.04.28. 12:43:55

@tölgy:
Látod, vannak még kitartóak. Így viselkedik egy hűséges aktivista.

osborne 2009.04.28. 12:53:19

heima, maga végül belépett az LMP-be? ;]

heima (törölt) 2009.04.28. 12:54:01

@elGabor: mit nem hisznek el, a tényeket, te magad mondtad előbb, hogy 0 százalék körül alakult a növekedés a válság előtt. mint ahogy a Bokros utáni növekedési pálya is megnézhető.

Az MSZP még plakátkampányt (nem kevés pénzért) is indított közvetlenül a válság előtt "Beindultunk" szlogen alatt, szerinted mire alapozták ha nem arra, hogy olyan jelek jöttek a gazdaságból, hogy hatni kezd az egyensúly javító csomag? persze, nem vették komolyan a tengerentúli jelzálogpiaci válságot, rossz volt a kommunikáció, de ez nem változtat a lényegen, az egyensúlyt kell először megteremteni, ezt pedig Veres kifogástalanul teljesítette, utána jöhet a növekedés!

heima (törölt) 2009.04.28. 12:55:23

@molaris: aki nem úgy gondolkodik mint te, az rögtön "aktivista" lesz?

heima (törölt) 2009.04.28. 12:57:02

@tölgy: ha Viktor egy csuhásozás után hithű református lehet, akkor én is kellhetek balliberálisként, nem?

Google 2009.04.28. 13:06:45

Mennének ők, csak még vannak mozdítható dolgok, és nem maradhatnak talonban akkora zsenik, mint az új szakértő miniszterek és államtitkárok.
Szakértői ők dolgoknak, csak nem azoknak, melyet mi elképzelünk. Vannak érdekeik is, csak különböznek a mieinktől.
Sőt, a maguk módján erdményesek is. Ezekről az erdményekről (például Szilvásy család kb. havi 3 millió) még a mi kedvünkért sem hajlandóak lemondani. Az elévülési idők nőnek, és úgy általában, a hatalomban kellemesebb, mint alatta.
És az állam, a nép szolgálatáért, a munkájukért kérjenek csak pénzt!
Nem sunyin azt mondjuk, nem pénzért, mert akkor a legnagyobb gazemberek ezután is arra fognak gyúrni, hogyan lopkodják magukat miniszterelnökké, miniszterré.

mind2 (törölt) 2009.04.28. 13:11:21


@molaris:
Evtársak , minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve :) Nálunk nincs válság, a kormány ura a helyzetnek, növekedési pályán vagyunk, a határ a csillagos ég.:)))

mind2 (törölt) 2009.04.28. 13:13:55

@Google: jobb ma a sűrű fillér, mint holnap ( után ) a ritka forint. :(

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.28. 13:19:21

@heima: ha még azt írná, hogy "calammal" nicket cseréltek...

heima (törölt) 2009.04.28. 13:24:30

@tölgy: felkeltem reggel, rájöttem h 24 éves vagyok és semmi, rossz oldalra álltam. Államtitkár akarok lenni!

eeepunk 2009.04.28. 13:27:10

@heima: Hanem miért csinálják? Állam=hatalom=pénz. Nem mondom, Viktor se kivétel ez alól, de ő sincs rászorulva annyira, hogy gázártámogatásért rinyáljon, ha éppen nem is kormányoz. A pénzhez meg hozzájutnak indirekt módon, ezt is tudjuk. A különbség csak az, hogy a jelenleg hatalmon lévők jóval pofátlanabbak, aki ezt nem ismeri el, az álomvilágban él.

jozicsenko 2009.04.28. 13:31:30

heima: te magadtól vagy ilyen hülye, vagy külön pártapparát képzett ki?

molaris 2009.04.28. 13:32:04

@heima:
Az aki a most regnáló hatalom mellett tör lándzsát, igen. 24 évesen én is naiv és ábrándozó voltam. Akkor márc. 15.- én jól elvertek a rendőrök, azóta nem igazán hiszek a "büszke baloldali értékekben".

molaris 2009.04.28. 13:33:41

@mind2:
Csak az a kár, hogy a függvény reciprokát nézik.::

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.28. 13:48:09

@heima: "Az MSZP még plakátkampányt (nem kevés pénzért) is indított közvetlenül a válság előtt "Beindultunk" szlogen alatt, szerinted mire alapozták ha nem arra, hogy olyan jelek jöttek a gazdaságból, hogy hatni kezd az egyensúly javító csomag?"

Arra a hitre, hogy kommunikációval mindent meg lehet magyarázni. Egy hibát követtek csak el: nem mindent, hanem csak *majdnem* mindent.

Egyébként ugyanazt a hibát követte el a Fidesz is a 2006-os választási kampányában. Látványosan és nyilvánvalóan mondott nemigazat.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.28. 14:20:03

@heima: Így már rendben van.
Tudnék egy jó beszédírót magának.

Stoney Hill Billy 2009.04.28. 14:30:33

Kiváló ez az összefoglaló, be kéne olvasni az összes országos médiumban, óránként.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2009.04.28. 15:24:49

@Stoney Hill Billy: kétszer! :)

@heima: egyszerűen nem értem, miért nem közölte veled ennél a pontnál, hogy látogasd meg a kedves mamát, vigyél vazelint, stb..

Hogyne dőlt volna össze a gazdaságnak csúfolt kártyvárunk? És a válság csak felgyorsította.

És értem én, hogy ördög ügyvédje, meg vicceskedünk halál előtt, de azért kikívánkoznak az ilyen egyszavasak :)

És persze, hogy nem lenne jobb a kodependens narancsszínű felekezet se, de attól még nem kell tovább forszírozni ezt az érdekes formáját az öngyilkosságnak, amit épp csinálunk ország szinten.

nyugdíj 2009.04.28. 17:22:17

El a kezekkel a 13.havi nyugdíjaktól!

nyugdijasokhoz.blog.hu/

Karcolt lendület 2009.04.28. 17:47:21

Mi van heima, túl egysíkúnak ítélted a hozzászólásokat, inkább átvettél remek szoci kommunikációs paneleket, hogy feldobd a vitát? :-)
Provokátor! ;-)

A cikk különben remek. Erre a szituációra mondtam, hogy Bajnai egyszer már remekül megoldotta egy csődközelben átvett cég - némi vagyonkimentéssel tarkított - csődbevitelét. Szóval ő tényleg igazi szakértő.

teknős 2009.04.28. 18:23:51

Remek cikk! Szeretném leszögezni, amit Bajnai a Hajdú-BÉT-tel tett, azért más, nem KiSZ-es földi halandót perbe fogták volna csődbüntettért.

@heima: a gyengébbek kedvéért. OV csak annyit mondott, hogy miniszterelnökként, az ország állapotáról, soha sem hazudott. Ezt csak az a fizetett kommentelő réteg terjeszti, amelyiknek közvetlen anyagi érdeke az MSZP.

ÁrPi 2009.04.28. 18:38:48

@heima:

" ha Viktor egy csuhásozás után hithű református lehet, akkor én is kellhetek balliberálisként, nem?"

De te -közpolitikaijegyzetelőkém- gyorsabb vagy köpönyegforgatásban mint Viktor:
Ama patásördög 18 (tizennyolc) esztendeje volt csuhásozó
huszonéves, TE viszont az említett LMP-korszakod óta 1-2 (egy-két) hosszú évet öregbedtél csupán.

Érezned kéne, mert érezhető az időtartam - differencia.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.28. 18:53:40

Na mi a fene van már. Fürtöske posztjánál ennyi hozzászólás után már tucatnyi jobboldali munkáslevelező követelte a kiegyensúlyozott odabaszást. Most meg a hazai csapatnak kell az ostoba ellenfelet is eljátszania - bénán - hogy termelődjön egy kis adrenalin.

heima (törölt) 2009.04.28. 19:07:15

@eeepunk: Hogy miért@jozicsenko: csinálják? Mert szeretnének tenni az országért. Viktor egyébként olyannyira nincs rászorulva, hogy gyakorlatilag az egyetlen pártelnök, aki a pártjától nem kevés tiszteletdíjat kér... (a bánya és szőlőpénzekből nem élhet nyíltan, arra majd a békés öregkor meg az unokák...)

@jozicsenko: ezen a kérdésen sokat gondolkodtál?

@molaris: szóval aki nem olyan mint te, az nem lehet csak álmodozó ugye? és persze minden rendőr baloldali, és a baloldali eszmék a rendőrrel veretést alkotják... a világ nem ilyen egyszerű, akármennyire is könnyű így látni.

@PAStheLoD: lehet hozni az agresszív jobboldali nívót, de nem vezet sehová. Igazad van, a Fidesznek láthatóan nincs megoldása a hogyan továbbra, az MSZP pedig időben ébredt és váltott. A válság nem jobb vagy baloldali, nem válogat, ezért kezelni kell.

@ teknős:" Petra Stuiber riporter kérdésére válaszolva Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy politikusként még soha nem hazudott. Egy politikus számára ez jelenti az egyetlen alapot ahhoz, hogy a közéletben maradhasson." www.hirszerzo.hu/cikk.orban_viktor_politikuskent_meg_soha_nem_hazudott.21776.html

szó sincs miniszterelnökségről, meg ország állapotáról.

@ÁrPi: ha emlékeim nem csalnak, 92-93 tájákén történt az incidens, 95-ben meg már a keresztény jobboldali konzervatív szerepében tetszelgett. 1-2 év...

"TE viszont az említett LMP-korszakod óta 1-2 (egy-két) hosszú évet öregbedtél csupán."

Ezt viszonyt komolyan nem vágom, beavatnál? :D

Google 2009.04.28. 19:08:20

@Kettes:

Az megvan ugye, hogy a mindenkori kormányonlevőket érdemes szétcincálni, az ellenzék egyelőre beszélhet, de a labdát nem ő rúgja?
A jelenlegi hatalmat nehéz védeni.
0-11, vagy hogy?
De biztos csak ironizált.

Peter252 2009.04.28. 20:00:29

Na végre, ez a cikk nagyon tetszik ! Ilyenre vártam rég, és ilyenekre várok itt mindig !!:)) Frappáns, humoros és mindent jól összefoglal....
Gratulálok a szerzőknek !

wynarsky1 2009.04.28. 20:00:59

@Grift: höhö, igazad van, de nem büntettek meg, pláne nem 200 000 ftra, nézd át mit írtam. valahol egy blogon (csak már elfelejtettem melyiken) írtam arról, hogy ja, a Kondorosi/Drazsé kommunikáció az Orfk-val karöltve kihozza, hogy bizony, EZÉRT máris kevesebb a baleset:)de ugye nem kell neked az elmúlt hét évből olyan statisztikákat hozni, amik nem feltétlenül voltak igazak?
de ebbe a kérdésbe nem is mennék bele mélyebben, az Objektív felelősség szar, ráadásul van olyan alkotmáynjogász, aki szerint alkotmányellenes:)mondjuk olyan is, aki szerint nem, és a Gyurcsány blogon pedig mindenki hisz a Miniszterelnök Úrnak:)

ÁrPi 2009.04.28. 20:01:48

@heima:

92 február 25-i adat :-D
www.parlament.hu/naplo34/180/1800086.html

Aztán Hetek-sztori Orbán hitéről 2007.évi cikk-ből:
www.hetek.hu/belfold/200702/orban_hite

Igen...Írják pédául hogyan parolázott már 95-ben Mádl Közt.elnöki jelölésekor a püspökkel...

Későbbről származik az alábbi, tanúságtétel videója:
www.plebania.net/kephangtar/?op=view&zid=259

"Ezt viszonyt komolyan nem vágom, beavatnál? :D"

Elnézést, azthiszem félreértettem valamit az avataroddal kapcsolatban és amazt vádoltam meg gyors köpenyforgatással
:-D

Ajtony 2009.04.28. 20:09:15

Sziasztok!
Simán bepipiltem. Köszi a vidám napot - ritka ez manapság!

Kedves Heimo! Az észérvek fogytán előkerül az orbánszőlőbánya téma. Szerintem hét évvel a tehetségtelenek és korruptak kormányra kerülése után kissé snassz.
A "modern baloldalnak" inkább néhány évtized köldöknézegetés hiányzik - ami valszeg meg is lesz.

Csuhásozás: mint magad is említetted, Orbán református. A protestánsoknál ez gyakori, hasonlóan a "büdöskomcsizás"-hoz.
A szelektív memória a balliberálisok egyetlen pozitív tulajdonsága, hozzászólásaid alapján nálad megvan. Ezt nem az orbánbányázás, inkább a bokrosizmus nyomán vélem felfedezni. A balliberálisok rögtön az uralkodás elején hazaviszik a mozdítható dolgokat (persze keveset ki is osztanak a slepp és a szavazóbázis megnyugtatására), majd hangos ajvékolással elkezdenek válságkezelni. Természetesen a válság okai nem érdekli őket, sőt, aki kutatja azt rendszeresen azzal vádolják - a múltat nézi, nem a jövőt. Engedtessék meg nekünk, mezei alattvalóknak, hogy fennséges és tekintetes őméltóságosékat bírálni merészeljük. Legalább írásban. Most is mindent fordítva akarnak megoldani, mint az általuk fennen magasztalt ajropunióban.
Bokros valós eredményeiről pedig annyit: a megszorító csomagjából az AB által el nem meszelt részének közel a fele az ÁSZ szerint többe került, mint amennyi a hozama volt - és az emberi áldozatok nem is lettek forintosítva.
Ma divat a bokrosizmus, pedig az akkori válságot inkább az elpattintott állami vagyonból oldották meg.
Érdemes megnézned: az MNB, a PM, az ÁSZ honlapján - igaz rengeteg idő - jól lehet tájékozódni a rendszerváltás óta eltelt 19 év adatairól. Beszédes számok!
Üdv

heima (törölt) 2009.04.28. 20:31:18

@ÁrPi: jó hát akkor bevallom, két éve LMPs vagyok

Google 2009.04.28. 20:31:32

@Kettes:

Én mondom, meglesz. Nem is oly sokára.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.28. 21:15:43

@Google: Nagy fogadkozások. Majd amikor megkínálják a fiúkat egy AK-s rendszámú pénztalicskával, akkor elválik.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.28. 21:17:36

Jó volt, KK és TT

Csak az a nagy helyzet, hogy a ballib szemében Bajnai mindenképpen győz. Mert nem lesz államcsőd. Ahogy nem volt eddig sem és nem is igen lesz soha. Ez most nekik érdemük lesz. Ami soha senkinek nem íratott fel érdemként, az most nekik fel lesz írva.
Elég kis igényű a ballib, hogy ennyivel beéri. Legyen a sztárjuk Bajnai, mi nem fogjuk elirigyelni tőlük. Igencsak meg lehetnek szorulva, ha nincs nekik más.
Ja, és amennyiben egy jobboldali kormány bármilyen eredményt ér el, azt majd mind Bajnai érdemeiből tudja csak elérni.
Ezzel a szöveggel együtt kell majd élni, honjaim, készüljetek fel rá.

Google 2009.04.28. 21:42:37

@Elpet:

Alattuk az államcsőd is bársonyos.
És igen, minden jó miattuk, minden rossz amazok (Fidesz) miatt van.
Bár a kocka fordulni látszik.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.28. 22:03:21

@Google:

Nézd, ha az ő idejük alatt államcsőd lenne netalántán, az csak azért lesz, mert az államcsőd valójában jószándékú pedagógia az ostoba emberek számára, akik nem akarják felismerni az éteri tisztaságú Reform szükségességét. Sőt, továbbmehetünk ennél: egy Szakértők alatt bekövetkező államcsőd voltaképpen bátorítás. Bátorítás a Reformra.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.28. 22:10:05

@Google: "Bársonyos államcsőd"
Értéket adott hozzá :)

Google 2009.04.28. 22:27:22

@Elpet:

Elpet, maga mindenre gondol. Nehéz szülés lenne az államcsőd, az igaz, de Szakértővel történne, úgyhogy mit akarunk mi még?
Így, szakértőkkel megtámogatva semmi nem olyan sötét, mint amilyennek egyébként látszik.
És a remény nem hal meg. Lesz még reform, lesz még lágy kenyér.

Google 2009.04.28. 22:29:46

@tölgy:

Adok-kapok esete forog fenn.

heima (törölt) 2009.04.28. 22:41:14

@Mr Falafel: még mindig cashben gondolod bonyolítani a bizniszt, vagy már rájöttél hogy Európában már nem szokás?

kamasuka 2009.04.28. 23:02:03

Sebaj. Fedor majd megírja, hogy minden rendben van/volt/lesz, és a Fidesz (patásorbán, Fritz és a többiek) meg csúsztatnak ...

fedor.blog.hu/2009/04/28/ezzel_szemben_a_teny_az_xiii

, mert, mert, ki tudja miért ... Szóval az ellenzék háza táján keresik a hazugságokat, pedig ...

index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/28/a_kormany_tudott_a_mol-reszvenyek_orosz_felvasarlasarol/

:D

kulalak 2009.04.29. 00:35:42

langymeleg allovizet erzek ... es megmarad egesz evre ... es mindenkinek csak lassan esik le, hogy nem tortent semmi ... de eladjak majd nekunk, hogy a katasztrofa elkerulesehez bravurra volt szukseg. Rajuk nincs szukseg. Menjetek a ... szoborparkba!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.29. 01:08:36

És mit ír az Írás arra az esetre, ha netán a Patás alatt köszönne be az államcsőd? Vagy az az oldal üres? :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.29. 07:18:10

@Kettes:
Értelemszerűen üres. ...mint a fejed.

Ács Ferenc 2009.04.29. 07:39:56

@Kettes: ugyan már, az államcsőd szoclib ármány, az Éles Szemű És Legfőképpen Átverhetetlen Konzervatívok tudják jól ezt. A következő nyolc évben mindenért gyurcsányahibás, ahogyan 1999-től máig OV volt az a Heti Hetesben. Nem olyan bonyolult gondolkodás ez. Olyan fekete-fehér. Vagyis részben sötét.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.29. 08:43:29

Én is nagyon köszi a remek cikket.
A kék szemű bekezdésig jutottam és a kapuslélektanig.
A többiek biztos sokkal kitartóbbak.
Hiába, ez egy értelmiségi blog.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.29. 11:27:40

@simonmondja.:
Igen, a magafajta olvasói szegmens kedvéért sokkal rövidebbeket kellene írni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.29. 17:47:21

@Ács Feri: Szegény Viktor, alig szippanthat kettőt az új Audi bőrkárpitjának illatából, amikor le fog járni az IMF-Világbank-EU hitel, és akkor nem hogy adó- és járulékcsökkentés nem lesz, hanem választhat az államcsőd vagy a minden addiginál brutálisabb újabb megszorítások között.

Esetleg szóba jöhet egy előrehozott választás, hogy egy új, a választók bizalmát élvező kormány kivezesse az országot a bajból.

(Csak viccelek. Nem lesz államcsőd. Szíjjártó Peti egy hagymás böfivel porrá fogja zúzni.)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.29. 18:04:07

@heima:
Csak azt tudom, hogy az 500 forintos árut is kártyával fizetők prolik. Az USA-ban én is kártyát használok, de Angliában kp-t. Ithon sosem használnék kártyát. Nyomós okom van rá, és amúgy is gyorsabb a kp. De te majd utalhatsz is.:-P

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.29. 18:57:53

Ez egy igen jó poszt!

Javasolnám a reakció szerkesztőségének, h a kevesebb néha több. Érdemes lenne napi egy posztra lemenni, mert időnként feleslegesen túltengtek írásokban, és nem mindegyik ér egy posztot.

Vagy kettéválasztani a blogot:
egy komolyabb minőségi blogra, és egy hirtelen felindulásból elkövetett posztokra, képekre, videókra alapozott blogra.

heima (törölt) 2009.04.29. 18:59:15

@Kettes: ezért lesz öröm végignézni hogy ha már úgy is be kell áldozni alapon kukázva lesznek a cigányok, nyugerrek, inaktívok.
a proli sírni fog, de ez akkor már senkit nem fog érdekelni...

heima (törölt) 2009.04.29. 19:01:12

@Mr Falafel: hát pedig a múltkor még előadtad hogy te egy vállalkozás pénzforgalmát hatékonyabban intézed, mint a bankok, látom fejlődtél azóta és használsz olyan ördögi zsidó eszközöket is, mint a bankkártya :D

elfelejtette 2009.04.29. 19:46:43

Lassan vége Áprilisnak. A progresszió letéteményesei meddig is akarják, hogy menjen a tavaszi ülésszak? Valami hosszabbításról csiripelnek a verebek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.29. 22:00:31

Vannak reakciós fiatalok, akik számára a jobboldaliság a jóléti állam elutasításában nyeri értelmét. Ez egy lehetséges értelmezés, nem nagyon tudok vele vitatkozni, még akkor sem, ha ezt némileg másképp látom.
A Bajnai-kormány most -retorikájában legalábbis- a vérszegény és súlyos finanszírozási gondokkal küzdő magyar jóléti állam-kezdemény felszámolásának irányában tesz lépéseket. Óva intenék mindenkit ennek támogatásától.

Véleményem szerint az MSZP-SZDSZ koalíció semmilyen lépése nem támogatható. Egy dologból szabad csak kiindulni: minden kizárólag azért történik, hogy a lényeg: a koalíció mögötti hatalmi-gazdasági struktúra érintetlenül maradjon. Amint egy kis szusszanáshoz jutnak, visszazökken majd minden a régi kerékvágásba. Minden továbblépés alapja a koalíció távozása.

Hogy a helyére lépő Fidesz politikailag tagolatlan, hogy a különböző elképzelések politikai megjelenítésének nincs intézményrendszere a jobboldalon belül, az valóban nagy baj. Ám ez semmiképpen nem szabad arra a gondolatra vezessen, hogy Bajnai támogatható lenne. Ez meg sem szabad forduljon senkinek a fejében. Könnyen létrehozható egy új Centrumpárt-féle képződmény, vagy valamilyen "közép"-konglomerátum a Bajnai-kormány támogatásának emblémájával, aminek célja egyedül a Fidesz távoltartása a hatalomtól és az MSZMP-SZDSZ network újabb ciklusra való bebetonozása, ami még a 15. havi nyugdíjnál is többe kerülne nekünk.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.30. 07:00:15

@Elpet: Kemény vagy és elvszerű, mint Hruscsov az ENSZ-közgyűlésen. :)

Invictus 2009.04.30. 07:31:35

@elGabor: Ott van a Graphisoft. Mondjuk az nem épp Bajnai-KISZ-féle szakértő cég :), de igencsak ballibközeli (pontosabban SZDSZ, de Bojár közel áll Gyurcsányhoz is), és nem is az állammal üzletelésen gazdagodott meg.
De jobboldalközeli feketeöves gazdasági sikerember sem nagyon van, mert hát a Széles és tsai....

Invictus 2009.04.30. 07:34:33

@simonmondja.: Értelmiségi, mint az orbánfób vuduzó ballib? :)
Az tényleg sokkal kulturáltabb és finomabb társaság, hiába.

szubjektiv 2009.04.30. 11:54:18

Remek írás, nem nagyon van mit hozzátenni.

eszmerálda 2009.05.01. 23:24:24

zárójelben az első ponthoz:nem photoshop. tényleg ilyen szeme van.
zárójel bezárva.
további szép napot.

tevevanegypupu 2009.05.02. 00:20:25

Nocsak..Phobusnak van esmeraldaja..(:

eszmerálda 2009.05.02. 09:59:22

teve: nem kell messzemenő következtetéseket levonni. egyszerűen csak láttam már párszor élőben, mert kb három utcányira lakik tőlünk.
that's all.

tevevanegypupu 2009.05.02. 10:37:33

@eszmerálda:
ja vagy ugy..szoval az orszag nagyjai manapsag meg neha kozlekednek gyalogosan is. Ez azert biztato.(:

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.05.02. 20:08:07

W. szerint elromlott az ország, Bajnai a szerelő.

Nem lehet kihagyni a következő jelenetet.

www.youtube.com/watch?v=54CpPlCnM4I&feature=fvsr

Komolyan mondom, érdemes végignézni úgy, hogy a párhuzamokra figyelünk, nagyon mulatságos. Különösen J.C. a befejező képsorban. Hahaha.
süti beállítások módosítása