Megb*szták az ellenőrök az útikönyvek császárát
2009. július 10. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Megb*szták az ellenőrök az útikönyvek császárát

 Szánalmas hírt kell megosztanunk kedves olvasóinkkal: a világ legnépszerűbb útikönyvsorozatát, a Lonely Planet-ot tulajdonló ausztrál Tony Wheelert és becses nejét jól elkapták a BKV-ellenőrök a budapesti kisföldalattin. A hírről Bede Márton tumblrblogjából értesültem. Sajnos maga Wheeler is - nyilván igen látogatott - blogot vezet, ahol ma leírta napokban történt budapesti kalandját. Röviden: egy esős napon taxi helyett a földalattira szálltak. Nem találtak automatát, zárva volt a jegyárus, így elmentek a következő megállóig. Ott a gép nem fogadta el az érméiket, így elindultak az újabb megállóba. Ahogy felszálltak, az ellenőrök lecsaptak rájuk - pedig Wheeler szerint láthatták, hogy szenvednek az automatával. Adtunk az országimázsnak. Egy pofont. Eléggé fájó éppen egy olyan napon olvasni a hírt, amikor francia útikönyvíró barátnémmal ebédelve, a magyar országimázsról beszélgetve megállapítottuk, hogy - a magyarokkal ellentétben - a külföldiek mennyire odavannak fővárosunkért.

 A sztori:

 It rained all day and towards the end of the day, as the rain got heavier, we (there were four of us) decided to head back to the hotel. Of course we could not find a taxi so we decided to try the subway – the oldest subway in Continental Europe and the second oldest (after the London Tube) in all of Europe.

 But we could not find a ticket machine and the ticket desk was closed. So we jumped on the train, rode to the next station, got off, found a ticket machine and the damn thing would not take our money. We tried my notes, then in turn we all tried to feed different money into the machine, it simply would not accept them. So we got back on the train to ride to the next station to try again.

 And promptly get caught for fare evasion! We were fined 6000 Ft a head, US$30 each. This was doubly annoying:

 1. If we’d just carried on, not stopped and tried to do the right thing, we’d probably have got away with it.
 2. They must have seen us wrestling unsuccessfully with the machine and instead of coming over and saying ‘can we help’ they waited until we got on the train and grabbed us!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr371239062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taktikai Atompingvin 2009.07.10. 18:17:15

Azapjukfaszát!Idegyönnek a Szent Magyar Földre ozt még fikázzák is!De arra bezzeg jó vót hogy jól meggyarmatosíccsák!:)

bz249 2009.07.10. 18:17:58

@Grift: büdös nyugati, idejön arcoskodni, mert azt hiszi a Balkánon mindent lehet... hát nem lehet

osborne 2009.07.10. 18:18:10

felfújt bs. eleve mi lett volna ha taxival megy? ;]]

Taktikai Atompingvin 2009.07.10. 18:21:19

@osborne: Szentendre érintésével jutott volna el a Fővám térről a Gellért szállóra

bz249 2009.07.10. 18:22:19

@csodagyerek: amúgy is el akart menni Szentendrére, így sokkal egyszerűbb lett volna. A magyar taxis tud gondolatot is olvasni

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:23:36

egyebekben pedig nem tudom, hogy mit gondoljak a bkv mizériáról. jártam sokfelé, éltem is több helyen és a világon mindenhol vannak értelmetlenül működő, számomra fura dolgok, mégis mindenhol meg tudom oldani a közlekedést. londonban meg is büntettek mert véletlenül átléptem a zónahatárokat egy busszal és nem tudtam, hogy pótdíjat kell fizetni....
pont az lp alapítója nem olvasta el a saját könyvének bp-i közlekedésről szóló fejezetét?
a nem működő automaták a cikik, nem a büntetés.

Taktikai Atompingvin 2009.07.10. 18:25:08

@bz249: De a szemétparaszt külföldi mégis felháborodik a feneapofáját!:)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.07.10. 18:25:31

@thetriggerhappy: én elég ostobácskának találtam a könyveiket. Mint a hülye útifilmek a travel channelen ("ez egy oroszlán. Tényleg, egy oroszlán? hát kb. ilyen.)
"...the Holy Right. The what?" Azért kissé gúnyos. Miért nem nézte meg egy Lp könyvben:-) (egyébként hogy van a "tetemcafat" angolul?)
Ez a szoborpark mánia pedig tényleg nagyon ótvar. Mintha valaki Hitler-szobrokért menne Berlinbe. Beteg...

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:31:12

@aesculus:

pedig a szent jobbon tényleg megdöbbennek az ide látogató külföldiek, még a katolikuok is.
a szobrok a történelmünk részei. úgy látszik, hogy mi ezt nem találjuk olyan érdekesnek mint a turisták.
engem a former communist country kifejezés tud a halálba idegesíteni. a németeket úgy emlegették 1965-ben, hogy a former nazi country?

bz249 2009.07.10. 18:32:14

@csodagyerek: nem jó ennek a sok majom külföldinek semmi sem. Idejönnek májerkedni, aztán meg 30$-kon filléreskednek. Mellesleg 30 dollár az nem 6000 forint, legfeljebb 5000, de akkor nagyon baráti áron váltottam be.

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:32:23

@aesculus:

a könyvek nem ostobácskák. hidd el, hogy eg yidelátogató amerikai pont annyit tud mo-ról mint egy magyar timbukturól. vedd meg a timbuktu lp-t és utána beszélgessünk!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.10. 18:35:35

@thetriggerhappy:

valóban. nagy ritkaság a világ templomaiban a testrész ereklye. olyat katolikus még nem látott és nem hallott. lol

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:42:56

@Shyad-Khourongai:

?? ezt miből sikerült kikövetkeztetni, modoroskám?

Taktikai Atompingvin 2009.07.10. 18:44:13

@bz249: És azt sem hiszik el hogy a Szent Magyar Csapvízzel átitatott Tablettásbor, amit mi az egyszerűség kedvéért egzotic coctailnak írunk tényleg megér 30 dollárt

osborne 2009.07.10. 18:44:48

@csodagyerek: haha

ha már országimázs, egy ismerős küldte át, van ilyen is - Fred Durst 'énekes-művészúr' 800.000 followerrel

just arrived in Budapest. Gorgeous city. Loving the architecture! 2 days off!! Bring it!!

twitter.com/freddurst/status/2402867792

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:44:58

@Grift:

akkor lécci egyet említs, amit szentként tisztelnek!
és ebben nincs értékítélet, nekem semmi fura nincs a szent jobban, csak megértem ha ez vkinek fura.

zoli29 2009.07.10. 18:44:59

Hát, én nagyon nem tudok egyetérteni a kommentelők többségével.

Akár magyar, akár külföldi az illető, ha törekszik rá, hogy helyesen cselekedjen, ne kelljen már szívnia!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.07.10. 18:46:05

@thetriggerhappy: csak annyira, mint egy wikipédia-szócikk. Ok, kedves, aranyos, de azért hivatkozásnak nem alkalmas. Ilyen a lp is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.10. 18:56:22

@thetriggerhappy:

szent edmond keze ang.
szent klára szíve ol.
szent katalin viaszba mártott feje ol.

thetriggerhappy 2009.07.10. 18:59:30

@aesculus:

én egészen jól elnavigáltam vele ázsiában, óceániában, afrikában és amerikában.
tudod, én ilyen igénytelen vagyok. ha valamit érdekesnek találok, utánaolvasok. az lp jó sorvezető és szerintem ez az útikönyv fő feladata.

(te mit viszel magaddal? lexikont?)

thetriggerhappy 2009.07.10. 19:01:28

@-d(-_-)b-:

tudom, hogy mi az az ereklye. annyit mondtam, hogy egy külföldinek érdekes és meglepő a szent jobb ezért nem csodálom, ha még mr wheeler is megemlíti. ennyi. nem mindenhol őriznek államalapító királyukból egy darabot és nevezik szentnek. ennyi.
miért kell ezen rugózni? hol van ebben a sértés?

zoli29 2009.07.10. 19:02:28

OFF:

Megy a csúsztatás UD Zrt. ügyben: Szilvásy vádjai nyilvánvalóan megdőltek, de bocsánatkérés helyett a baloldali média még mindig próbálja elhitetni, hogy van ügy.

tenyek.tv2.hu/Videok/2009-07-10-Nyomoznak_meg_Tenyek_riport

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 19:04:42

Nyiff-nyaff, rettenetes országimázs. Megbaszott a kalauz, mert nem volt jegyem, ez példátlan.

thetriggerhappy 2009.07.10. 19:06:56

@Grift:

edmondnak olvass szerintem utána!

és mondjuk san gennaro vére neked nem tűnik említésre méltónak ha nápolyt emlegeted? pedig annyi ereklye van a világon....na, ezt tette wheeler is.

reality 2009.07.10. 19:08:11

@Kettes: Háta ja. És még egy vidékinek is szar. Mert ha tömegközlekedni szeretnék, akkor először körbekérdezem az ismerősöket, hátha eltettek egy-két jegyet, oszt úgy megyek föl a Városba.. Hányszor de hányszor volt, hogy önhibámon kívül egyetlen jegyet sem sikerült vennem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.10. 19:08:17

@thetriggerhappy:
egyet kértél, mondtam hármat. a faszom nem kéne? lol

thetriggerhappy 2009.07.10. 19:10:51

@Grift:

és ezeket szentként tisztelik? szent szív? szent fej?

a faszod pedig elég érdekes kontextusban van itt.....

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.10. 19:12:15

@thetriggerhappy:
nembazmeg köpködik őket a hívek. ne égessed már magad! :)

valójábannemberci 2009.07.10. 19:17:38

@thetriggerhappy: ez fájt.

amúgy én nagyon csípem a lonely planet filmeket, konkrétan megan mccormickba szerelmes is voltam amolyan plátóilag. pont azért, mert olyan lökött csaj. :D

thetriggerhappy 2009.07.10. 19:18:32

@Grift:

sokan mesterei annak, hogy kiforgassák mások mondandóját.
szóval mi a meglepő abban, hogy mr wheeler megemlíti a szent jobbot? miben is más mondjuk egy budapest legnagyobb templomában szent jobbként és nem istván ereklyéjeként őrzött kéz, ami egy államalapító királyé volt, mint más szentek ereklyéi, amikből van kismillió?

vagy csak kötözködni szeretsz?

Walter Melone (törölt) 2009.07.10. 19:25:52

Próbálta volna a párizsi metróban ugyanezt a tisztelt turistaúr....

valójábannemberci 2009.07.10. 19:29:42

@Walter Melone: tudtommal ott elmaradott elektromechanikus beengedő rendszer van, nem pedig fejlett AI-vel rendelkező biomechanikus, mint nálunk. :]

heima (törölt) 2009.07.10. 19:34:54

ne kelljen már csalódnom, nem érkezett még egy vicceskedő antifideszes iróniabomba se kommentben. húzzatok bele!

Walter Melone (törölt) 2009.07.10. 19:37:04

@berciXcore:

bizony, és ha mondjuk elhagyod/lejár a jegyed ki sem tudsz jönni... :-)

-d(-_-)b- 2009.07.10. 19:57:55

@thetriggerhappy: annyi, hogy máshol is sok ilyen van. Nem feltétlen király maradványa, de van.

backg 2009.07.10. 20:42:49

Két apróság: egyszer elkezdtem olvasni a Lonley Planet Szlovákiát, részemről azóta hanyagolom a kiadót.

Német kollégám tavasszal eltöltött egy hétvégét Budapesten a feleségével. Amikor közölte velem tervét nem nagyon értettem, aggódtam is, mit fog mondani amikor visszajönnek. Nos, a legnagyobb meglepetésemre, a kirándulás után sugárzó arccal jött be az irodába, és közölte, hogy ő ilyen jó helyen még nem volt, és igenis, ahhoz hasonlítva, hogy mekkora a város, nagyon is tiszta, és általában el volt ragadtatva. Mindezt úgy, hogy főleg Pesten a Belvárosban (Belső-Józsefváros, Belváros, Lipótváros) mászkáltak.

Azóta sem értem teljesen a dolgot.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.10. 21:13:03

Az vajon vót e má, hogy:

Idegyün a tahója rontani a levegőt, oszt még ő ugrál? Há tanujjon meg MAGYARUL, nehogymá nekünk kejjen külföldiül beszélni, ho.

Amúgymeg:

"instead of coming over and saying ‘can we help’ they waited until we got on the train and grabbed us"

MUHAHA. Can we help. Naív auszik.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 21:45:24

@reality: És? Ha nem tudsz jegyet venni, akkor ingyen használhatod a villamost? Az étteremben is lelépsz, ha a pincér nem jön elég gyorsan?

Nadsat (törölt) 2009.07.10. 21:55:22

@Kettes: "So we got back on the train to ride to the next station to try again(...) If we’d just carried on, not stopped and tried to do the right thing, we’d probably have got away with it."

Ergo: A becsületes ember ki akarta fizetni a szolgáltatás árát, de aztán rájött, ez a hozzáállás nem menő Nyugat-Ázsiában.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.07.10. 22:03:35

grrr, nem tudom, mit kell ezen ragozni. Nem volt jó az automata, megbüntették. Gáz, de ez van. (pedig a jó kis automaták nem voltak olcsók. Tessék megkérdezni demszkájt.) Azt sem hiszem, hogy a lonely planeten meg tudnánk egyezni. Valaki szerint szuperjó, sokak szerint meg szar. Ahogy szerencsétlen Kenny..ö Megan Mccormickba is van, aki szerelmes, van aki szerint meg egy ostoba picsa. Kész.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 22:05:46

@Nadsat: Látták az ellenőröket, akik nem mentek oda hozzájuk segíteni. Ők sem mentek oda segítséget kérni. Milyen becsületes emberekről van itt szó? :)

Nadsat (törölt) 2009.07.10. 22:17:49

"They must have seen us wrestling unsuccessfully with the machine"

Must have seen us.
Biztos, hogy láttak minket.
Az ellenőrök.
A külföldieket.

Valld be, hogy tudsz te angolul, csak tréfálsz velünk:)

freehckr 2009.07.10. 22:20:42

@Kettes:
"Az étteremben is lelépsz, ha a pincér nem jön elég gyorsan?"

Mit jelent a "gyors"? Volt már rá példa, fél órát vártunk... igaz, beleshettünk a söntés mögé, ott tequiláztak kollektíve a pultosok. Hát akkor úgy gondoltuk, részünkről a szerencse...

A fenti szitu is hasonló, most komolyan: a pöstiek közül az emelje fel a kezét akinek a BKV járataival való közlekedés másodlagos (van alternatív közlekedési eszköz: autó, kerékpár, görkori), nincs aranyárba mért bérlete, és nem futott még bele olyan helyzetbe, hogy tömve volt bankóval a bukszája, mégsem tudott jegyet venni. Mert az néha olyan mint sivatagban a víz, tök mindegy mennyi aranyat adnál érte...

Nadsat (törölt) 2009.07.10. 22:22:12

@Kettes: Szóval, a konfrontáció szerintem a következő módon zajlott: Wheeler hadakozik az automatával,dehát az meg se nyikkan, no dice. Kaller vérszemet kap, meghívódik a szubrutin, odamegy 'azt jómegbassza, elvégre most szálltak le a szerelvényről, mégis jegyet akarnak venni, gyanús. Lehet, hogy az imperialisták ügynökei!

Nadsat (törölt) 2009.07.10. 22:24:17

A szerelvényen kapják el a grabancát, persze. De azt Wheeler egy szóval se állította, hogy ők is látták a biorobotokat:)

valójábannemberci 2009.07.10. 22:28:48

Lehet csak nem értették a kedves és maximálisan segítőkész biorobotok az ausztrál akcentust. Aztán dobtak egy kernel pánikot és az ide vezetett.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 22:31:51

@freehckr: Ismerem a problémát és van rá néhány betonbiztos megoldásom. Pénzváltás, séta, esetleg taxi. És - hihetetlen - nem jön oda hozzám a bunkó kaller és nem basz meg hatezerre. Érti ezt valaki?

@Nadsat: Hagyjuk már. Wheeler nem nyeretlen kétéves, látott már néhány közlekedési rendszert. Joggal lehet kritizálni a BKV-t a jegyeladás és az ellenőrzés módjáért, de azt azért ő sem írja, hogy méltánytalanul bírságolták meg.

freehckr 2009.07.10. 22:42:00

@Kettes:
"Pénzváltás, séta, esetleg taxi"

Pénzváltás hol, amikor csak egy buszmegálló van a környéken, más semmi? :) Mondjuk a külső kerületekből szeretnél feljutni Rogán kerületébe... azt se tudod hol vagy, sétálhatsz, de lehet visszafelé mész, és a büdös életben nem találkozol megállóval. Itt a jegyvásárlásról volt szó, nem pedig pénzügyi manőverekről. Séta, taxi? Könyörgöm... ez mennyire hozható össze magával a BKV-val? :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.10. 22:51:25

Az ellenőrökre nincs mentség. Mondjuk, az átlag pesti így viselkedik.

Nem régiben Olaszországban négyen szálltunk fel a buszra, apróval ellátva, de az automata nem adott jegyet. Még néhány olasz is küzdött, de semmi. 1-2 megálló és jöttek a kallerek. Az automata nekik sem adott jegyet. Semmi gond, az olaszok elnevetgéltek, hogy persze-persze, ez olasz automata. A végállomáson leszálltunk, a földi automatánál vettünk jegyet, a kaller kezelte. Éppen el is mehettünk volna. De az egész olyan vigyorgós-barátságos volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 22:57:05

@freehckr: Együtt érzek a problémáiddal, ahogy leesel az égből a külvárosban egy kihalt autópálya mellett, és se pénz, se telefon, se buszmegálló, csak a végtelen betonsivatag, és még magyarul se beszélnek, de Wheeler a kisföldalattin bliccelt, Budapest belvárosában, könnyű sétányi távolságra bármitől, több évtizedes külföldi túlélési rutinnal.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.10. 22:59:28

@tölgy: Próbáld meg ugyanezt a mutatványt román cigányasszonynak öltözve előadni. Na az lesz a vigyorgós-barátságos.

freehckr 2009.07.10. 23:11:13

@Kettes:
Te még tényleg nem mozdultál ki a belvárosból?

heima (törölt) 2009.07.10. 23:30:43

@freehckr: az Igazi Értelmiséginek nem szokása!

freehckr 2009.07.10. 23:35:52

@heima:
Az Igazi Értelmiségi a budai hegyekben rendezkedik be jogvédelemre... :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.10. 23:37:20

@freehckr: Ott nem. Látott már választási térképet? Az csúnyán fasiszta vidék.

hubert_1975 2009.07.10. 23:38:28

nem ex-tulajok? eladták a bbc-nek az egész kócerájt. legalább a tényeket össze lehetne rendesen szedni, drága jobbos bloggerek. :)

Karcolt lendület 2009.07.10. 23:58:25

@Kettes:
Bár már néhányan hozták ezt az érvrendszert, de Te tolod a leghitelesebben.
Tényleg ennyire hülye belpestinek kell lenni a sztoriban lévő probléma megoldásához, mint aki nem látott még olyat, akinek nincs éves BKV bérlete?

Szerintem én sem tudtam volna pl. Milánóban anno, mit kezdjek azzal a helyzettel, hogy azután, hogy a repülőtérről épp behozott a vonat a belváros közepébe, nem találok egy hivatalosan működő jegyárusítót sem, miközben valami számomra nagyjából ismeretlen helyre kellene eljutnom, amiről annyit tudok, hogy min. 5 megálló a tartózkodási pozíciómtól (de a felszínen fingom nem lenne, merre kell sétálni, taxira se pénzem, sem önbizalomra okot adó nyelvtudásom, amivel oda jutok).

Némi empátia kellene és a sztori lényegének megértése: a jóember hiába próbált jogkövetően eljárni, nem sikerült neki, de legalább megbüntették érte.

Mióta nem lehet a trafikokban jegyet kapni, azóta nem olyan túl egyszerű jegyhez jutni a nagyobb közlekedési csomópontokon kívül...

gyz 2009.07.11. 00:09:06

a bkv rendszere gusztustalan és szégyellni való, de nem Wheeler, hanem saját magunk miatt.

Attól meg ne féljen senki, hogy pusztán W blogbejegyzése miatt változik a megítélésünk.

Az LP pedig nem útikönyvként nagyszerű, hanem hátizsákos turisták információforrásaként. Semelyik másik sorozatban nem talál az ember annyi olcsó szállást és kajáldát, mint az LP-ben. Ebben verhetetlenek. Minden másra ott a könyvespolc vagy az internet.

valójábannemberci 2009.07.11. 00:14:49

@gyz: Meg a MasterCard. Möhöhö.

korrekt orr 2009.07.11. 00:28:31

kb. naponta ötvenszer több magyar állampolgárt igazoltat Kocsis a kisföldalattin, szarom le a celebeket.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.11. 08:01:30

@freehckr: @Karcolt lendület: Szeretlek titeket, tökéletesen igazatok van abban, hogy a körúton kívül, éjszaka szinte lehetetlen jegyet venni és kurva BKV. Csak hogy a "botrányt" kiváltó eset nem ilyen körülmények között történt, úgy hogy akár lapozhatunk is.

@tölgy: Nem is nekem volt orgazmusom az olasz kallerektől.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 08:14:48

Szóval Wheeler megírta a blogjában, hogy megbüntették a BKV-ellenőrök.

Ó, hogy milyen izgalmas élete van neki.

osborne 2009.07.11. 08:15:16

@hubert_1975: 75% a BBC-é, a többi még Wheeleréké

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 08:37:05

A Szent Jobb kapcsán annyit, hogy a világ számos múzeumában állítanak ki egyiptomi múmiákat, mely köré a tudományhívő publikum járul áhitattal szájtátni. Ha valami, akkor ez valóban beteges és kegyeletsértő dolog, a holttestek tulajdonosait senki nem kérdezte meg, hogy ehhez mit szólnak.Szent Istvánnak katolikusként pontosan tudnia kellett, mielőtt szentté vált, hogy mi vár majd a földi maradványaira.
Arról nem is beszélve, hogy egy katolikus pontosan tudja, miért tekinti meg a karereklyét, a múzeumlátogató tömegnek pedig sejtelme sincs, miért jó az, ha régenvolt királyok és tisztviselők holttesteit nézegeti csorba agyagkorsók és felismerhetetlen relieftörmelékek társaságában. A tudományvallásnak is vannak nevetséges jelenségei, ha már itt tartunk.

valójábannemberci 2009.07.11. 09:22:29

@Elpet: "Szóval Wheeler megírta a blogjában, hogy megbüntették a BKV-ellenőrök."
Ennek fuss neki még egyszer, mondjuk előtte olvassad el ezt (ellenőri szabályzat), legalább kétszer: m.blog.hu/bk/bkvfigyelo/image/bkv_jegy2.jpg

"Szent Istvánnak katolikusként pontosan tudnia kellett, mielőtt szentté vált, hogy mi vár majd a földi maradványaira."
Valóban, 45 évvel a halála után igazán tisztában lehetett volna azzal, hogy egy szentté avatás milyen macerával fog majd járni. Megkérdezték egyáltalán tőle, hogy mit szól hozzá? Volt ideje elmenni manikűröshöz? :D

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 09:51:30

A buszra, villamosra, vonatra, hajóra, repülőgépre akkor szállok föl, ha van jegyem, vagy biztos vagyok benne, hogy tudok a járművön venni. Ha nem tudok venni és muszáj utaznom, akkor kockázatként bekalkulálom, hogy megbüntetnek. A világban való boldogulás ilyen alapvető kérdéseire általános iskola alsó tagozatos korában tanítjuk gyermekeinknek a helyes válaszokat.

Wheeler kicsit drágábban utazott, megesett már mással is. Kár ebből hisztit csinálni, csak nevetségessé teszi magát.

valójábannemberci 2009.07.11. 10:19:40

@Elpet: Akkor most olvassad el a BKV hivatalos belső szabályzatát még legalább kétszer, ezúttal megízlelve minden egyes szót ami oda van írva. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 10:39:08

@berciXcore:

Nem érdekel a BKV belső szabályzata. Én úgy tanultam, hogy a buszra, villamosra jegy kell vagy bérlet, a boltban fizetni kell az áruért, és még sorolhatnám azokat a szabályokat, amely szerint a világ működik. Így van ez a világon mindenütt, szerintem Ausztráliában is. Gondolom, Wheeler előtt sem volt titok, hogy ezek a szabályok Magyarországon is érvényben vannak.
De hogy az emberi élet általános szabályainak egy kissé kifinomultabb pontjával kapcsolatosan szóljak: a méltányosságnak örülni kell, de nem szabad elvárni. Ez persze nem mindenkinek evidens, van, aki úgy gondolja: a méltányosság neki jár. Ők időnként csalódnak ebben.

valójábannemberci 2009.07.11. 10:53:10

@Elpet: Elolvastad egyáltalán, hogy miként történt? Hogy igenis próbált jegyet venni, de az automata _nem_működött_. Ezen a két szón meditálj, mint valami tibeti buddhista szerzetes. Zümmögjed. Hátha megvilágosodsz.
Nem működő automata = jegyvásárlás az ellenőrnél. Ez lenne a normális eset. de nem. Nálunk ilyen egybites biodroidok vannak.

Boltban fizetni kell, igen. De ha a boltos visszadobja a pénzt, vagy mondjuk a 200 forintos árhoz nem ad vissza egy 5000-esből, vagy elmegy cigizni és bezárja a pénzedet a kasszába, vagy mittomén, akkor ki a barom? A boltos, vagy a vásárló?

De ha gondolod javasoljad a BKV-nak, hogy külföldön New Yorktól, Sydney-n át, Ulanbatorig és Lusakáig a reptéren és még pár forgalmasabb helyen elhelyezel BKV jegyautomatát, biztos ami biztos, hogy sehonnan se érkezzen a turista jegy nélkül. Persze az elromló automatáért nem vállal senki felelősséget, és már ferihegyen ellenőrzik, hogy van-e BKV jegye az országba érkezőnek. Ha nincs, akkor kitoloncolják az Ork Security emberei.
Szerintem teljesen békávés megoldás lenne. ;)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 11:05:11

@berciXcore:

Ha nincs jegyem, nem szállok fel.

Te meg ezen zümmögjél, kérlek tisztelettel.

valójábannemberci 2009.07.11. 11:10:18

@Elpet: Ha meg _nem_tudok_ jegyet venni, akkor meg nem jövök az országba. Egyértelmű. Országimázs at their best!

valójábannemberci 2009.07.11. 11:30:25

@Elpet: Amikor nem volt még BKV-figelyő, akkor nekem is volt olyan, hogy a jegyre nem nyomott semmit a gép, vagy beleragadt, és a kezemben csak a vége maradt. Én hülye meg jeleztem az ellenőrnek, hogy megkérdezzem, ilyenkor mi van. Előbbit nem akarta elhinni, utóbbinál meg közölte, hogy leszek szíves másik jegyet venni valahol, hiszen elhagyom az állomás területét, és visszajövök, mert nyilván utazni akarok.
Ez az ügyfélközpontúság? az ügyfél van a központban, mert a saját szarságaink, bénaságunk, inkompetenciánk, tehetetlenségünk minden következményét rajta gomboljuk le?
nem, ez így nem működik.
Az ember fizetne, szabályosan közlekedne, ha tudna.
De nem tud.
Ennek ellenére én is naiv ügyfélként megveszem a jegyet, és csak reménykedem, hogy működő eszközöket találok, ha pedig nem, akkor abban, hogy nem vágnak meg. Mert a tapasztalat azt mutatja, hogy mindig az ellenőrnek van igaza.
Ha ott áll a kitépett jegykezelő helye mellett is, akkor is neki van igaza, hogy márpedig azzal a jegykezelővel kezelni kell. Ő maga nem kezeli. csak a jegykezelő kezelheti, csak az az érvényes.

valójábannemberci 2009.07.11. 11:39:47

@berciXcore: Ha pedig nem tudok sehol a közelben jegyet venni, akkor bizony én is bliccelek.
Ez nem az én érdekem lenne, hogy működjenek az automaták, lehessen a közvetlen közelben jegyet venni. Nem én fogok tőle jobban aludni.
Ha működne a jegyárusítás, akkor máris kevesebb lenne a BKV-figyelős poszt.
Ha agyuk is lenne az ellenőröknek, és legalább egy idegen nyelven beszélnének, akkor még kevesebb lenne.
De úgy tűnik, a BKV-nál szeretik ezeket olvasni. Lehet még bőr-latex ruciba is beöltöznek hozzá, és úgy szórakoztatják egymást a posztok olvasgatásával, miközben faszkorbáccsal ingerlik egymás nemi szerveit.

Kinek az érdeke egy normálisan működő cég? A cégé, vagy az ügyfélé?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.11. 12:03:37

fffffffffffff gratula a bekávenak

valójábannemberci 2009.07.11. 12:13:52

A "stílusos" persze az volna, ha kidomborítanák: "a turista ausztrál származású, a vérében van a bűnözés, hiszen Ausztrália egy börtönkolóniából született".

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.11. 12:35:26

@berciXcore:
ne pattogjál már tökfej! ne ájuljunk már el mert egy seggfej idejön, baszik jegyet venni, aztán persze hazudozik, hogy nem volt jó az automata, aztán seggre kéne esnünk, hogy megbüntették. és szégyenszemre az egész nyomorult provinciális magyar sajtó földre omlik és bocsánatot kér ettől a nagyságos külföldi úrtól. szégyen. majdnem olyan, mint az a nyomorult francia család akinek a hídról levetemedett a lánya és basztatták az alkalmatlan magyar rendőrséget, a megszeppent vidéki, cseléd magyarország asszisztált ehhez a pofátlansághoz, ahelyett hogy hazazavarták volna a picsába őket.
undorító pincérnemzet.

valójábannemberci 2009.07.11. 12:43:39

@Grift: Nem csak külföldiek panaszkodnak. A BKV-figyelőt ismered? Vagy netán oda csupa hazugságot írnak?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.11. 12:46:59

@berciXcore:
a bkv egy fos természetesen, a bkv figyelő meg egy undorító patkányblog, annak ellenére, hogy igaz amit ír, de kérem, az attitűd? :)
most elmondhatnám, hogy van normális ellenőr, meg van, hogy segítenek, meg ilyeneket, de mink. az ávónál is dolgozott rendes ember, és volt zsidómentő nyilas is.
az planétás meg menjen a picsába, ne nyafogjon. jeggyel utazzon

valójábannemberci 2009.07.11. 13:00:50

@Grift: Leszarom az attitűdöt, amíg a BKV-nál olyan az attitűd, amilyen.
Mondom, én veszek jegyet vidékiként, és rohadtul tud zavarni, ha a BKV a saját inkompetenciáját az én lehúzásommal akarja kompenzálni. Ahelyett, hogy önkritikát gyakorolna.
Bénáznak itt a mágnescsíkos-kártyás rendszerrel is, hány éve, 10? A világ számtalan országában már ilyen működik. Mezei papírkártyát használnak, mágnescsíkkal. És a jegykezelő nyomtatója _működik_. Nem üt oda üres adatot. Nem üt hibás órát-percet, hogy lehessen lehúzni az utasról. Nem kódokkal írja oda, hogy hol lett érvényesítve, hanem betűkkel a hely nevét. És még sorolhatnám.
Hasonló rendszerek működnek a vonatokon is.
Nem egy rakétatudomány ezt kivitelezni, csak nálunk a vállalkozó alvállalkozójának a kutyasétáltatójának a nagynénjének a fodrászának a szomszédjának a testvérének a postásának az iskolai padtársának a gyerekkori szerelmének a férjének a barátja az, akinek átláthatatlan szerződéssel adják ki a jegyautomaták, a jegykezelők üzemeltetését.
Káosz van és lenyúlás.
Tetszik, nem tetszik, ha valós képet akar adni egy útikönyv írója az itteni állapotokról, akkor bele fog kerülni, hogy a BKV egy inkompetens szar, és a kedves hozzánk látogató turista jobban tszi, ha 4 jegyet is kezel, plusz vesz heti, napi és 30 napos bérletet, Budapest-kártyát, és adományoz a szegény sorsú BKV-vezetők megsegítésére létrehozott alapítványnak, melyről az átutalási bizonylatot is magával viszi.
És még akkor sem biztos, hogy nem basszák meg, csak mert turista, és nem ért magyarul.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.11. 13:02:15

@berciXcore: Egy pici baj van az elvárásoddal: az, hogy hülyeség. Ha opcionális lenne, hogy automatánál veszel/lyukasztasz, vagy ellenőrnél, akkor az összes alkalmi utazó megpróbálna bliccelni, legfeljebb ha lebukik, akkor bemondja, hogy nem működött a masina, az ellenőr úgy sem tudja ellenőrizni. Így aztán senkit nem bírságolnának meg, viszont szépen visszaesne a jegybevétel.

Amit mondasz, csak akkor működne, ha minden felszálláskor mindenkit ellenőriznének, kapuval vagy emberrel, (sofőr+első ajtó vagy kalauzos járatok).

Talán eljutott a te erdődbe is a hír, hogy hetente megvernek 1-2 BKV-alkalmazottat. Szerinted hányat rabolnának ki, ha jegytömböket és váltópénzt tartanának maguknál?

BKV-val utazni nem alkotmányos jog. És ebből nem tudod kizümmögni magad.

valójábannemberci 2009.07.11. 13:27:13

@Kettes: Említesz jó pár olyan megoldást, ami valaha működött a BKV-nál is, vagy működik másutt.
Tudtommal a Moszkva-téren volt kapus rendszer, amit leszereltek, és a modernizálás helyett nem történt semmi.
Volt ülőkalauz rendszer, megszüntették - ha jól emlékszem nekem még a nagymamám is dolgozott ilyen poszton.
Az első ajtós felszállás olyan világvégi, elmaradott tanyákon is működik, mint London.

A biztonság a gond? Kamera, a sofőrt/ülőkalauzt rendesen védő, de a jegyeladást nem akadályozó, biztonsági üveggel és nem feltéphető ajtóval ellátott fülke, mindkettőjüknek rendes vészjelző rendszer, a vandálok menekülését megakadályozni képes biztonsági ajtózáró rendszer, a jármű GPS követése, ténylegesen kiérkező és intézkedő rendőrök, stb.
És ez nem diktatórikus módszer. Demokráciákban vannak így működő rendszerek.
Nem rakétatudomány. Csak nem mutyizni kell az alvállalkozói szerződésekkel, meg a pénzekkel, nekünk meg nem szabad benntartani a kellemesen seggmelegre állított székekben az abszurdisztáni vérvonal képviselőit, oldaltól függetlenül.
demokratikusan kell őket ellehetetleníteni, mert azért az sem járja, ha vér folyik: lásd a megvert BKV alkalmazottak esete.

bryan 2009.07.11. 13:28:45

@aftermodern:
Ez volt a nap kommentje. :)

valójábannemberci 2009.07.11. 13:46:27

Amúgy meg javaslom konzultációra a Sydneyben alkalmazott bírságolási rendszert. Tehát nyilván nem ismeretlen számára az ilyesmi, és ahogy nézem ott a jegykezelés rendszere bonyolultabb, de a jegybeszerzés emberi léptékben történik. Ráadásul a tömegközlekedtetést több cég végzi.
Szóval lássuk azt a bírságolási táblázatot:
www.sydneybuses.info/tickets/fines.htm

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 14:20:37

Olyan eszement ember valószínűleg nincs, aki komolyan azt gondolná, hogy a BKV-nál minden rendben van. Azzal meg pláne egyetért mindenki, hogy lehetne jobb. Erről szerintem nincs vita.

De jegyet akkor is kell venni.

heima (törölt) 2009.07.11. 15:08:00

@tölgy: így van, a jogvédelem vidéke az újlipót

valójábannemberci 2009.07.11. 15:40:00

@Elpet: Kell venni. Ha nem lehet, akkor is kellene venni. De futhatunk ezen a két mondaton végtelen ciklust, meglátjuk ki dob előbb kernel pánikot.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.07.11. 17:05:04

@berciXcore:

Dehogy futunk, leírtuk már erről, amit lehetett.

Thulsa Doom (törölt) 2009.07.11. 19:50:38

Hát meg is kell büntetni az ilyen szőröstalpú külföldit! Ide jön arcoskodni, tömködi a nyomorék euróját a mi ősi forintunkra beállított jegyautomatánkba, oszt csodálkozik, ha nem ad jegyet!
Há nooormááális?
Örüljön, hogy nem lökték a metró alá, a kiművelt emberfővel rendelkező békávés ticket-controller manegerek!
Aztán még ahelyett, hogy önkritikát gyakorolna, pofátlanúl írogat mindenféle cikkeket!

Az ilyen bliccelők miatt van ekkora költségvetési hiány meg államadósság, de most jól megjárta a sunyi diverzáns!

ÁrPi 2009.07.12. 10:02:47

@berciXcore:

"Kinek az érdeke egy normálisan működő cég? A cégé, vagy az ügyfélé?"

Egy állami (ill.fő-városi) tömegközlekedési(!) cég normális működése érdeke az adott világnagy városban közlekedő népsokaságnak is. :-) (Mondhatni a "polis" (ógörög szó) ügyei közé tartozik.)


A " Fucked Lonely Planet " érdekében is áll, hogy egy (egy-egy) tömegközlekedési cég normálisan működjön, de önmaga csak annyit tehet hogy utazgatás előtt jegyvásárlással próbálkozik.

Az viszont már szimplán a saját bizniszéhez való visszatérés, hogy aztán megírja hogyan bonyolódik tovább a saját esetében a kaland egy adott esetleges káérópai füváros tömegközlekedtetésében.

vladtepesch 2009.07.16. 16:08:39

Az jó, hogy van Szent Jobb-unk, de én nem bánnám, ha valaki utánajárna, hogy ki volt az (az egyáltalán nem) Szent Balfasz, aki miatt idejutott ez az ország, ahol van. Na azt kéne kiállítani, oszt köpködni. Egyébként nehogy azt gondolja bárki, hogy más országban ez nem történhetett volna meg, a "fejlett" nyugaton akár. Azt pedig, hogy nem találtak taxit egész egyszerűen nem hiszem.Szingapurban van egy szabály - a belvárosban (na jó, voltaképp az egész város belváros) nem tudsz leinteni taxit, csak ha végigállsz egy rohadt hosszú sort, vagy egy bankba bemégy és megkéred a bankos ügyintézőt, hogy hívjon neked egyet. Majdnem lekéstük a gépünket emiatt a szabály miatt. Thaiföldön meg hajnalban nincs taxi, csak motorkerékpáros, futárféle "taxi", de ezt nem mondta senki, ezért majdnem lekéstük az Angkor Wat - i kirándulóbuszt - képzelhetitek hogy mutattam a 110 kilómmal meg egy bazi fekete táskával a kis thai mögött egy 50 ccm-es kis moped-robogón, de feleségem sejhaja is sokat takart a másik gépen, egyedül a fiam élvezte - már a walkman-en a zenét, mert oda se bojszintott az ügyre - végül elértük a buszt - odaát Kambodzsában - a világ legszebb vízumát állítják ki - jött 150 kilométer úttalan utakon a mindent kibíró Toyota Camry-val - csak ez az autó bírja a rettenetes földutakat - egyébként mind jobbkormányos, miközben Kambodzsában - Thaifölddel ellentétben - jobbratarts van. Visszafele egy konvojban haladtunk és előttünk kb.150 m-re egy teherautó alatt akkor robbant fel egy akna. Letértünk oldalt a kiszáradt rizsföldre, kérdeztük a sofőrt, hogy erre van-e taposóakna, mire mosolyogva válaszolt, hogy reméli nincs.

___________________________ (törölt) 2009.07.21. 23:26:19

@Grift: "most akkor tényleg nem kéne megbüntetni a köcsögöt akinek nem volt jegye? nemá! :))"

Nem, alapvetően működni kéne az ótómatának, pénztárnak, és ha valaki elmagyarázza, hogy kétszer is próbálta, és nem ment, akkor lehet, hogy nem kéne megbüntetni, tekintettel arra, hogy minden kötelezettség kétoldalú, az utasé, hogy vegyen jegyet, a békávéé, hogy azt lehetővé tegye...
süti beállítások módosítása