Kimoderálva
2009. július 12. írta: TuRuL_2k2

Kimoderálva

  Az EP-választásról keresgéltem valamit, így vetődtem el újra a Politika 2.0 blog Mind a nyolc párt fenn van a Youtube-on! bejegyzéséhez. Emlékeztem, hogy annak idején írtam egy középhosszú hozzászólást a poszthoz: többek között arról, hogy miből lett a Fidesz kampányvideója (ha már 2.0 félbullshit és felhasználói tartalom, ugye). Gondoltam, ha már úgyis ott vagyok, megnézem, reagált-e valaki a kommentemre.

  Nos, reakciót ugyan találtam, az eredeti hozzászólásom azonban sehol sincs már: törölték. Meglepődtem, mert nem szoktam olyasmit írni, ami nem fér bele egy kommentbe, így ebben az esetben sem nagyon tudtam elképzelni, hogy mi lehetett aggályos a hozzászólásban. Talán abban hibáztam, hogy nem dicsértem túl a poszt tartalmát - ha ez volt a moderálás oka, az kellően kicsinyes és szánalmas. Nem jó érzés, ha törlik az ember által Hozzáadott Felhasználói Értéket. A Google szorgalmasan archiváló rabszolgamanói azonban megmentették a mának a kimoderált néhány sort:

TuRuL_2k2 · http://mandiner.blog.hu 2009.05.28. 22:26:55
Azért a blogbejegyzés alapján a Policy Solutions-re csak óvatosan bíznék politikai tanácsadói munkát.

„A Fidesz csak az ellenségről, az MSZP-ről beszél, akárcsak tette ezt az EP-választás „főpróbáján”, a pécsi kampányban, amikor saját jelöltjét, Páva Zsoltot egyszerűen eldugta, és kizárólag negatív üzeneteket alkalmazott a kampányban.”

Ebből az derül ki, hogy a szerző egyáltalán nem ismeri a pécsi kampányt.

Aztán (ha már politika 2.0 a blog neve) szót ejthetett volna arról a poszt, hogy a Fidesz klipje gyakorlatilag felhasználói tartalom, a tízezres YouTube-nézettségű videókat készítő Gery Greyhound videóját dolgozta fel saját klipjévé a párt. Itt az eredeti:
http://mandiner.blog.hu/2009/04/24/gyurcsany_alarca_1

Az MSZP-nél pedig simán kimaradt a vírusvideónak szánt, csak félresikerült mátrixos darab:
mandiner.blog.hu/2009/05/21/az_mszp_matrixa

  Egyébként sem vagyok nagy híve a kommentfolyam gyomlálásának, de azt kifejezetten károsnak tartom, ha egy IRL is beazonosítható (ergo véleményét gyakorlatilag nevével-arcával vállaló) nick által leírt, kritikus gondolatokat törölnek valahonnan önkényesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr841241303

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Walter Melone 2009.07.12. 19:41:23

A politikus blogolA véleményalkotás szabadsága mit sem ér, ha a közzététele akadályokba ütközik.Az internetet és az általa adott szabadságot a liberalizmus jellemzi. Hiába próbálják korlátozni bizonyos diktatórikus berendezkedésű országokban a hozzáférhet…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2018.01.30. 00:01:59

@Jean Sol Partre:
">>Az esetek többségét nem ismerem<<
Ez a lényeg. Amiről meg azt hiszi, hogy ismeri és nem igaz, sajnos nem ugyanarról beszélünk, amit én említettem az nagyon is igaz és nem a helyet nem engedélyezték, hanem an bloc az egészet."
No látja, ha ilyen határozottan állít valamit, akkor kérem, bizonyítsa be. Előre megmondom, nem tudja bizonyítani, hogy a kormány parancsára tiltják meg a szegények étkeztetését, azaz nyilván helyi túlkapásnak kell lennie, ha így van. Mondja, minek tenne olyat bármilyen kormány, amitől felháborodik a köznép, neki meg nem kerül semmibe? És előre megmondom, hogy nem jó érv az, hogy "ne legyenek a szegények szem előtt országimázs szempontból", ugyanis elég szegényt lehet mutatni vidéken, még akkor is, ha nem valami "putrifalut" céloz meg a "tényfeltárás". Tényleg, az ú.n. tisztes szegénység miért nem téma a sajtóban? Azokra gondolok, akik a falvaikban/kisvárosaikban minden csinnadratta nélkül tesznek a megmaradásukért, és eddig se innen, se onnan segítséget nem kaptak, könnyítést is alig? Pedig, ők vannak többen, csak ugyebár nincs propaganda. Ők nem fognak sorbaállani egy tál ételért, mert náluk ez szégyen volna. Ők azok, akik nem járnak szavazni, az ő szemükben ez a demokrácia-izé humbug, úgyis az lesz, amit az úr/az Úr akar. Nem furcsállja, hogy évtizedek óta senki nem emel szót értük?

"Viszont így értelmetlen a beszélgetés, ha magának nincs fogalma arról, mi történik maga körül, nem én fogom felvilágosítani."
Nahát, akkor mindketten eljátszottuk a szerepünket :) én megmutattam, mennyire érdekli a "vidéki" népeket a politika, és milyen szemszögből nézik a világot, maga meg annak rendje és módja szerint le is sajnált érte. Hogyan akarja leváltani a mostani kormányt egy ilyen felütéssel?

"Mára minden titkos lett, gyakorlatilag egy szó nem igaz amit a NER emberei mondanak, amikor nemhogy válaszok nincsenek, de már a kérdést sem hagyják feltenni, amikor az ellenvéleményre megfélemlítéssel válaszolnak, amikor a legkisebb kritikát is megtorolják, de persze maga ezt nem követi, nem figyeli a híreket, tehát maga szerint szabadság van és jó felé haladnak a dolgok."
Figyeljen kérem, mert próbálok komolyan írni.
ad.1, Soha, mióta az eszemet tudom, nem mondtak igazat "fentről", és nem is fognak, bárki kerüljön oda. Értelmes lény nem neheztel azért, ami elkerülhetetlen.
ad.2, Biztos vagyok benne, hogy volt is meg lesz is olyan, akit "ellenvéleménye miatt megfélemlítenek", de ezt ne keverje a személyes szabadsággal. Állami alkalmazott, ha a munkaadójával szemben nyilvános propagandát folytat, eltávolítandó, ezek után a Gipsz Jakab alapítvány kuratóriumából olyan ellenvéleményt nyilvánít, amilyet akar. Ha valaki a Gipsz Jakab alapítvány ellen nyilvános propagandát folytat, miközben annak alkalmazottja, eltávolítandó, és majd ugyanezt simán megteheti a János István alapítvány kurátoraként. Amúgy meg, korábbi vitánkban említettem a szolgálati út jelentőségét az ellenvéleménnyel kapcsolatban. Nem kéne állami alkalmazottként az ellenvéleménnyel mindjárt az ellenzéki sajtóhoz/fészbúkhoz/stb. fordulni.
ad.3, Hogy én mit követek és mit nem, szintén nem tudhatja, hiszen ha van vitánk, annak nagy részét szeretem inkább egy jó játéknak felfogni, afféle maszkabálként, nem kell mindent egymás orrára kötni :) és főleg "túlkomolyan" venni.
ad.4, Ha azt állítja, hogy a NER mindent eltitkol és hazudik, megtéveszt, akkor milyen alapon állítja azt, hogy az ellenzéki sajtó ezzel szemben igazat, megfontolandót és valóságost állít? Tudom, mindenki annak hisz, akinek akar, de akkor is.
ad.5, Az én intencióm nem az, hogy "jó felé haladnak a dolgok", hanem az, hogy van pár dolog, ami jobb, mint volt, ez ugyebár nem ugyanaz. És persze van, ami rosszabb. Ezért érdemes mérlegelni, vajon kik tudnák megoldani, hogy több jó és kevesebb rossz változás legyen. Ez a mérlegelés is szükségképpen szubjektív.
Nézze, egyáltalán ha azt gondolja rólam, hogy holmi propagandával engem fel lehet ültetni, valóban nincs értelme a csevejnek.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2018.01.30. 00:06:30

@Jean Sol Partre:
"Nehéz nem érzelmeket vinni a dolgokba, amikor édesanyám egy válltörés miatt majdnem belehalt a kórházban szerzett fertőzésekbe, pedig amikor láttuk a körülményeket gyakorlatilag azonnal elhoztuk onnan. Nyilván nem csak a jelenlegi kormány sara, de az elmúlt 8 évben sokat romlottak az állapotok, ha mégis odajut, majd meglátja."
Együttérzésem az édesanyja kapcsán. Sajnos, sok helyen romlott a helyzet az egészségügyben, és úgy tűnik, még fog is. Nejem múlt héten időpontra ment vizsgálatra, az orvos nem is volt jelen, akihez tartozik, internet éppen nem volt, tolongás meg igen, két óra elteltével egyszerűen otthagyta őket. Ezt az esetet érthetem úgy is, hogy kevés a pénz az egészségügyben(ez nem igaz) és szemét ner meg fidox, meg úgy is, hogy van egy rémesen rossz kommunikáció(miért nem értesítették, hogy a doki nem lesz ott, ne jöjjön), meg egy rossz rendszergazda/szolgáltató. Szabad a választás, én tíz éve hasonló esetben sem azt mondtam, hogy "meragyurcsány", ugyanis ehhez semmi közük. Ahány kórház, annyi szokás, ha a kórház lepusztult, annak bizony elsődlegesen helyi felelősei vannak szvsz.

">>A fidox meg nem engedhet meg magának nyíltan diktatórikus lépéseket<<
Ezen hangosan felröhögtem, köszönöm, vidám estét szerzett nekem."
Egészségére, de tényleg nem.

">>Ezt speciel teljesen másképp látjuk.<<
Ha maga szerint a mostani Soros kampány nem hiszti, és nem a két perc gyűlölet klónja, ha Soros nem Emmanuel Goldstein, akkor mi?
Most szólok, ha elkezd genderezni meg milliomosozni, akkor tényleg minősíteni fogok."
Nézze csak, engem személyesen piszok mód zavar ez az antisoros kampány, kezdettől fogva. Nem is igazán értem, mi a cél ezzel. De, hogy gyűlöletkeltő lenne, ezzel nagyon nem értek egyet. Egyrészt gyűlöletet nem lehet kelteni, ha már nincs eleve ott. Másrészt nagyon gyanakvó vagyok emiatt, mert ilyenkor mindig úgy érzem(ha nagyon kampányolnak valami mellett vagy ellen), hogy valami olyasmit akarnak nekem eladni, ami nekem nem kell :)
Kérem, legalább azt ismerje el, hogy 2010-ben még szinte kormányra se kerültek, olyan mértékű volt a média-ellenszél(azaz hiszti) velük szemben, hogy azt úgyszintén nem értem igazán. Még nem is csináltak semmit :) azt persze értem, hogy a "hazai ellenzék" miért gyűlöli a patást: mert árulónak tartják, ő volt a honi liberális üdvöske, aztán átállt a "parasztokhoz". No de mégis azért nem kellett volna ezt ennyire túltolni. Nekem privatin kezdettől fogva unszimpatikus volt a figura, és még véletlenül sem nézek ki belőle valami országmegváltót, arról nem is beszélve, hogy jól tudom, milyen irtózatosan szűk a magyar politikai/gazdasági mozgástér. Mindezek mellett jópár ügyes pol. húzása volt eddig, jól sakkozik, sokkal jobban, mint az elődei, elismerem, hiába nem kedvelem. De nem is tekintem ősellenségnek közben.
Miért is gendereznék? Engem nem zavar önmagában az, ha valaki milliomos, az egészséges irígységen túl elismerem a jogát, hogy arra költse, amire akarja. De ha arra akarja költeni pl., hogy a szomszéd utcában kuplerájt nyisson, az már nem tetszik, és ez nem tetszene ugyanúgy a kormánytól sem, és annak hangot is adnék.

">>aki húszévesen nem baloldali, annak nincs szíve, aki meg ötven felett baloldali, annak nincs esze :)<<
Egyrészt nem osztom ezt a véleményt, másrészt hol lát maga itt bármiféle oldalt? Ennek a mondásnak valódi jelentése van, de csak akkor, ha a jobb és a baloldal is jelentéssel bír."
Ebben pl. teljesen egyetértünk.

Konklúzióm az, hogy érzelmi kérdésekről nem lehet és nem is érdemes vitázni. A politikai és gazdasági húzásokról igen, de bármit képzel az egyszeri ember ezekről, átlátni teljes mértékben úgysem tudja, azonban legalább véleményt mondhat, és ezzel-azzal alá is támaszthatja. Mondjuk nem propagandasajtóval szerintem(tud maga olyat, ami nem az?). Ha időm engedi, szívesen játszok maszkabált néha, de ne gondolja, hogy meg akarom valamiről győzni/megváltoztatni a gondolkodását/vagy ilyesmi. Gőzleeresztésnek sem utolsó ;-)

Pelso.. 2018.01.30. 06:32:03

@Mihint: Nem is, én írtam. Véleményem szerint maga mosdat, arra reflektáltam.

Holmi helyeslés és tetszik-nem tetszik? Idejétmúlt, light, s ezért is gyanús megnyilvánulások ezek ma már.
Aki nincs velünk, az ellenünk van, - minek kellene történnie, hogy nyilvánvalóbbá váljon? Mekkora összetartó és mozgósító ereje lehetne ennek folyamatosan szalagcímként a teljes pártmédiában, még belegondolni is jó/rosz (ízlés szerint).

maroz 2018.01.30. 06:40:35

@Mihint: Itt ujjal kényeztetjük egy mást amott szájjal. Annak, hogy itt kommentelj nincs jelentősebb költsége de ha amott szeretnél akkor annak már van. Nem annyira a pénzre gondoltam. Az, hogy itt blogolsz, kommentelsz jellemzően nem túl jó neked, ezzel szemben ha ugyanezt amott teszed abból kábé objektív módon garantált előnyöd származik, legalábbis a tudomány mai állása szerint. Ja, és a dugás, mint járulékos haszon, de az nem tudom, hogy kompatibilis-e a magázódással... ;))

Jean Sol Partre 2018.01.30. 14:04:03

@maroz: erről az irl blogolásról kérek szépen részleteket :)

maroz 2018.01.30. 15:53:09

@Jean Sol Partre: Hátjóhogy elszórtam a mélcímedet, de ment üzenet itt, a bloghun, remélem nézegeted még ezt is.

Jean Sol Partre 2018.01.30. 17:32:48

@Mihint: "Előre megmondom, nem tudja bizonyítani, hogy a kormány parancsára tiltják meg a szegények étkeztetését, azaz nyilván helyi túlkapásnak kell lennie, ha így van"

Mivel ismerőssel történt, tudom, hogy igaz az eset. Természetesen nem tudom bizonyítani, hogy a kormány parancsára történt. Valószínűleg nem is úgy történt, hogy beadták a kérelmet, ezt valaki elküldte a kormánynak az meg azt mondta, hogy nem. De azért ne tettesse magát még naívabbnak, a felső sugallat az felső sugallat, ez a "helyi túlkapás" pedig már Kádár alatt is elavult volt, ha még emlékszik ("szóljon már valaki Kádárnak, hogy mik történnek..."). Ha üldözik a civileket felső szinten, akkro alsóbb szinten is üldözik. Ha üldözik a szegényeket felső szinten, akkor alsó szinten is. Ha tagadják az éhezőket, akkor eltüntetik őket alsó szinten is.

"Mondja, minek tenne olyat bármilyen kormány, amitől felháborodik a köznép, neki meg nem kerül semmibe?"

Ezt nem az én dolgom megmagyarázni, kérdezze a Habony műveket, gondolom, kistatisztikázták, nyereség/veszteség, ez jött ki.

"ad1"
azért vannak fokozatok, maga is tudja.

"ad2"
akkor maga szerint ennyire egyszerű a képlet, mindenkiből állami alkalmazottat csinálnak (amúgy pont ezt teszik) és máris jogosan kuss az egész országnak. Maga se gondolja ezt komolyan, hogy aki szakmai kritikával él, az ellenséges propahandát folytat. Ha mégis, szóljon és nem fárasztom tovább se magát, se magamat.
Ennek a Pruck ügynek azért nézzen már utána, ha kérhetem, milyen ellenséges propagandáért akarták kirúgni a történészeket.

"ad4"
soha nem állítottam, hogy az ellenzéki sajtó igazat írna

"ehhez semmi közük. Ahány kórház, annyi szokás, ha a kórház lepusztult, annak bizony elsődlegesen helyi felelősei vannak szvsz."

Igaza lenne, ha nem lenne központosítva minden, de bizony az van, hogy az állam működteti az intézményeket, a kormány (tököm tudja melyik miniszter) nevezi ki a kórházak vezetőit, szabja meg a szabályokat, a pénzt, szóval akárhonnan nézem, bizony ők a felelős.

"gyűlöletet nem lehet kelteni, ha már nincs eleve ott"

dehogynem. nehéz gyűlöletet szítani, ha nincs semmi probléma, viszont ha van, akkor hibást keresni és az ellen gyűlöletet szítani simán. de ezt maga is nyilván tudja.
hogy a hazai ellenzék hogy viszonyul(t) a fideszhez irreleváns, nem indok arra, hogy valaki más ellen hergeljék az embereket. és azt is nyilván tudja, hogy ez a hergelés sokkal több kárt okoz, mint simán a plakátok ára. ha az emberek azt látják, az indulatokat erőszakosan kell levezetni, akkor úgy fogják, és ártatlanok fogják nagyon megszívni.

meggyőzni nyilván nem fogjuk egymást, de azt értékelném, hogy ha intelligensebb szerepeket játszana el, maga okos ember, játssza el a tájékozott és okos, tudatos választót, aki értékek mentén gondolkodik és aszerint dönt :)

Jean Sol Partre 2018.01.30. 18:39:47

@Mihint: "Egyrészt gyűlöletet nem lehet kelteni, ha már nincs eleve ott."

így gondolta akkor is ugye, amikor Gyurcsány az erdélyi magyarok ellen kampányolt, ugye? az ellenzék hisztizik, a gyűlöletkampány ugyan nem az ízlésünknek való, de amúgy rendben van, Feri csak teszi amit tennie kell.

Jean Sol Partre 2018.01.31. 10:18:25

@maroz: bár személyesen tényleg nem "szorulok rá" a baloldalra, valahogy a szimpátiám mégis oda húz. Tudod, olyan ez, mint a szelektív hulladék, ugyanaz a kukásautó viszi el az összeset, de mégis jobban esik szétválogatva kidobni, meg szódát csinálni palackos víz helyett és hasonlók.

Gyerekkorom felét vidéken töltöttem, fiatal koromban rengeteget túráztam az országban (manapság nehezen bírja a térdem) és elképesztő dolgokat láttam, városi ficsúrként elképzelhetetleneket. Aztán a világban járva kelve még inkább, szóval párszor újra kellett írnom a rendszert a fejemben. Az ember tanul egy kis alázatot, mint amikor berakják a Telepszichopatikus Turbomixerbe.

Jean Sol Partre 2018.01.31. 11:37:20

@Mihint: "Előre megmondom, nem tudja bizonyítani, hogy a kormány parancsára"

Még egy megjegyzés.
Mit gondol, ki dönti el, melyik nagy projektre (Liget, Vár, Nemzeti Múzeum, stb...) megy a pénz, mennyiért, mikor újítják fel az Operaházat, hol helyezik el a Seuso kincseket (és egyáltalán, hogy meg kellett szerezni), hogy az Ernst Múzeumból Capa központ lett...? És maga szerint az elektronikus levéltár projektben ki döntötte el, hogy adatrögzítők, vagy optikai írásfelismerés legyen a beviteli technológia (csak hogy ne mondja, hogy csak hatalmas pénzeket mozgató projektekről beszélek)?
És ha ezekben mindíg ugyanaz döntött, miből gondolja, hogy más dolgokat az ő tudomása nélkül lehet csinálni?

maroz 2018.01.31. 12:22:46

@Jean Sol Partre: Szamomra innen a gyorsvonat masodosztalyrol ugy tunik, hogy teged nem a baloldali ideologia erintett meg, hanem a humanizmus. Ha tippelnem kene, akkor szerintem te nem egy baloldali ideologiat kovetnel, hanem az emberarcu kapitalizmuset. A baloldali ideologia, ha tenyleg komolyan vesszuk akkor tokeellenes, es igy a kapitalizmust sem tudja elfogadni, mint rendszert. Plane nem az arutermelot, mondjuk jo esellyel masmilyen nincs is, de mit ertek en ehhez. Szerintem te egy tervgazdalkodason alapulo, a szigoru szuksegletek kielegitesere osszpontosito, egalitarianus es szolidaritason alapulo rendszert nem annyira ohajtanal, es ez ha igy van teljesseggel ertheto. Szoval fenntartom azt a gyanumat, hogy neked egy humanista jobboldali ideologia kene, es nem egy komolyan veheto baloldali.

Jean Sol Partre 2018.01.31. 12:40:05

@maroz: igazad van, volt ilyen korszakom is. Neked is részed van benne, hogy elmúlt.

"a szigoru szuksegletek kielegitesere osszpontosito, egalitarianus es szolidaritason alapulo rendszert nem annyira ohajtanal"

De, pont ezt. A tervgazdaságot is csak azért hagytam ki, mert nem értek amúgy a dologhoz, a nagyon centralizált rendszereket nem kedvelem, de fogalmam sincs, ezt hogy lehet megoldani.

maroz 2018.02.01. 07:29:12

@Jean Sol Partre: Na, ez meglepett. Panta rei. ;)

Azt, hogy nagyba' mit és hogyan kéne vagy lehet vagy jó lenne vagy mittomén, szóval valami utópiát szerintem a magasságos atyaúristen se tudna ma mondani. Kicsibe' érdemes próbálkozgatni, mert azt lehet és ráadásul érdekes, izgalmas. Van még pár zsírba eltett Tokarevünk, ha érdekel a dolog. ;)) (basszam, oszt minnyá' jön rám a tek, vagy cia, vagy a kgb, szóval fiúúúúk, nyugi, ez csak viccelődés!!! ;))

S=klogW 2018.02.02. 06:30:19

Kedves Mihint!

Nagyon sajnálom,h ezek is rögtön előbújnak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.03. 20:54:18

@S=klogW:
Bernholdt-Rubben: A tojást rakó kutya, 129. oldal

"A következőkben arra szeretnénk felbujtani az olvasót, hogy egyszer maga is próbáljon manipulálni. ... Várjon, míg eszébe jut valami, egy grafikon, egy szöveges érv. Hazudjon igazat!

Kamatok: A kevesebb több.

Ön a Schröpf Bankház reklámmenedzsere. Bankja nyilvánvalóan alacsonyabb kamatokat fizet, mint a település többi bankja. Most futnak az ügyfelek után. Veszélyben a fizetésemelése, amennyiben
nem tud kiagyalni valami hatékony szöveget vagy grafikont, mely maradásra bírja ügyfeleiket. Az elmúlt években érvényes kamatlábakat a következő táblázat mutatja.

Év 1993 1994 1995 1996
Más bankok 3.0% 3.4% 4.1% 4.5%
Schröpf Bankház 1.8% 2.4% 3.2% 3.8%

Pénzről van szó, az ön pénzéről ...

Megoldás: Ezt a problémát már nehezebb megoldani. Ábrázolja a kamatemelkedés mértékét a Schröpf Bankháznál és más bankoknál. A Schröpf-nél mindig nagyobb mértékű volt a kamatok emelkedése.

Schröpf Más bankok
93-94 0.6% 0.4%
94-95 0.8% 0.7%
95-96 0.6% 0.4%

Jean Sol Partre 2018.02.03. 23:33:25

@Mihint: 444.hu/2018/02/03/tul-sok-a-negativ-hir-a-magyar-egeszsegugyrol-ezert-a-kormany-raparancsolt-a-korhazvezetokre-kuldjenek-jo-hireket

Arról meg mi a véleménye, hogy mikor a Pruck vs Dózsa László ügy volt, Schmitt Mariska megtiltotta a közalkalmazottaknak, hogy engedély nélkül nyilatkozzanak? Bármiről, bárkinek, csak engedéllyel. És ez azóta is érvényben van.
Vagy ezt se keverjem a szabadsággal?

Pelso.. 2018.02.04. 05:53:50

@Jean Sol Partre: Az ÁEEK és KLIK által fenntartott intézményeknek is minden esetben engedélyt kell kérni, mailben, csatolva a nyilatkozat szövegét. Amikor arra jön vissza egy OK, na akkor lehet szövegelni a világba.

Pelso.. 2018.02.08. 19:20:02

@Doomhammer:
Látta ezt?
444.hu/2018/02/08/spar-uzleteket-vasarol-a-meszaros-birodalom

Nemrég a cba bizniszelt össze az egyik multi főgonosszal, most meg, ki sem merem mondani...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.09. 15:48:04

@Pelso..:
Meg lett mondva, hogy a nemzeti tőkének be kell hatolnia a kiskereskedelmi szektorba.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2015/07/12-pont.html

Ha nem megy frontális támadással, majd megy beszivárogva, az ötödik hadoszlop által.

Pelso.. 2018.02.10. 06:30:24

@Doomhammer: A folyamat és magyarázat ma már egyaránt gyanús az eddig fegyelmezetten és elhivatottan vásárló polgári polgárnak. Megzavarodik, hisz az említett két biznisz kapcsán nem tudja, hogy konyhapénzével (is) tényleg a nemzeti oldalt erősíti-e. Még rosszabb: mérlegelnie és döntenie kellene, aztán bogárlaci állásfoglalása ez ügyekben is valahogy elmaradt.
Az utolsó szögig fel kellene vásárolni a multikat, forrásnak talán változtatni kellene a költségvetés néhány tételén, e mellett némi akciós dollárkötvény kibocsájtást is el tudnék képzelni, mit szól hozzá?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.11. 23:23:44

@Pelso..:
A Professzor elakadt ott, hogy narratívát kellene kieszelni, amely narratíva alapján ezek a tettek helyesek, sőt a nemzetmegmentés egyetlen útját jelentik. Másik kedvenc idiótám, Békés Márton is a narratívát keresi.

Egyik sem találta meg, csak a duma megy.

Az persze fel sem merül, hogy vannak dolgok, amiket nem lehet megmagyarázni. Például azt, hogy kinek jó az, ha valóságos teljesítményt felmutatni képtelen műtőkések kezébe kerül pl. az a bolthálózat, amely külföldi kézben egész jól működött.

Pelso.. 2018.02.12. 11:55:44

@Doomhammer: További narratívák gyártására már nem terjedt ki a megbízása, valamint tudja ő: kockázatos, hisz az eddigiekhez szorosan kapcsolódó, újabb narratívák kreálása könnyen szakrendelésre juttathatja a híveket, vagy őt magát.

Nézze, hogy ma már (egyetlen) stratégia a saját tábor folyamatos pofánhazudása, hát ez van. De hogy ily hatékony legyen, valamint pl legalább 90' óta a céltömeg ebből cseppet sem okult, hát döbbenetes. S még nincs vége.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.12. 21:06:43

@Pelso..:
Narratívát gyártani nem olyan egyszerű. Az álértelmiségi blablára, amelyben Békés vagy a Professzor olyan jó, kicsi az igény. Ami igazán ütős, azt nem olyan könnyű összehozni. Hiszen a célközönség feltételezett befogadóképessége olyan csekély, hogy az üzenetnek egy szóra redukálva is működnie kell. Úgymint rezsi, migráns, Soros.

Egyszerűnek tűnik, pedig nagyon nehéz.

Pelso.. 2018.02.14. 11:49:05

@Doomhammer: Nem oly nehéz az, ha van hozzá gyomor és vastagbőr, no meg katalizátornak az alábbi kis epizódban szereplő szám.

index.hu/napirajz/2018/02/02/erdemben/

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.15. 10:01:05

@Pelso..:

Ezt ismeri?
www.amazon.com/Made-Stick-Ideas-Survive-Others/dp/1400064287

A ragadós üzenetek hat ismérvéből a Simplicity a legnehezebb. Nincs is hozzá recept (a másik öthöz van).

S=klogW 2018.02.16. 21:04:45

mandiner.hu/cikk/20180216_filemon_norbert_jacob_rees_mogg_portre

menjen el 18. sz-i szénbányásznak vagy vasmunkásnak ez a majom
de rühellem az ilyen pozőr gennyes senkiket

S=klogW 2018.02.16. 21:41:21

@S=klogW:

ez is igazán bájos

mandiner.hu/cikk/20180216_karolyi_sandor_ur_es_szolga

azért az urak valahogy mégse kapkodtak soha,h helyet cseréljenek a szolgákkal

S=klogW 2018.02.24. 20:36:15

Azt hiszem Anikó rászólt Viktorra, hogy négy kölyköknek össze kell kaparni a vagyont a felnőtt korukra -

ha pedig a főnök elkezd lopni, a sleppet is oda kell engedni a konchoz.

S=klogW 2018.04.08. 14:41:36

Nnna csak leszavaztam a fidesz-listára. Egyéniben nem szavaztam egyik szarra se.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.10. 15:04:34

@S=klogW:
Remélem, majd örül annak, amit a Kedves Vezető művel majd az újabb kétharmadával, amihez hozzásegítette.

Pelso.. 2018.04.11. 05:35:27

@S=klogW: A "csak" szócska beszédesnek tűnik.

S=klogW 2018.04.13. 14:58:16

@Pelso..: és a sz*r? bocsánat, előbb kimaradt a csillag. Rohadtul zavar h a fidesz az amcsi republikánus hozzáállást tolja, de most még nagyobb veszélynek éreztem az ellenoldalt annál, mint hogy hagyjam az egész "választás" nevű bohóckodást a francba.

Pelso.. 2018.04.14. 13:01:19

@S=klogW: A sz@r nem, mert részemről az teljes vonatkozású, mindegyikre, kivétel nélkül.

Részben tolja, részben imitálja, mint mindent. Ez olyan bármi belefér társaság, az adagolás és időzítés a fontos.

S=klogW 2018.04.14. 22:37:43

@Pelso..: azert megis csak egy senki Raegennek allítottak szobrot, nem pl.
Carternek

Az AJTK meg netto republikanus propagandat okad a magyar lavórba.

S=klogW 2018.04.14. 22:45:52

Ez 2/3ad ugy kellett,mint uveges totnak a hanyatteses

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.15. 18:19:17

@S=klogW:
Maga is felelős benne.

Egyébként nevezzen összeesküvésteória hívőjének, de szerintem Orbán végig ezt tervezte.

Tölgyessy Péter, közvetlenül a választás előtt:
tldr.444.hu/2018/04/05/tolgyessy-orban-kivetelesen-jol-ismeri-a-magyarokat-olykor-megis-evszazados-beallitodasokat-sert
"Egyébként is az Orbán-rendszer igazán gördülékenyen csupán kétharmados többséggel működtethető."

Meg vagyok győződve, hogy a magyar politikai elit nagyobb része (nem csak a Fidesz) akarta a Fidesz kétharmadát.

Pelso.. 2018.04.15. 20:19:45

@S=klogW:Az imitációt/ alkalmi koppintást a fideszre értettem.
Belpolitika vonatkozásában nem tudom megítélni a republikánusokat, nem volt direkt rálátásom az amerikai mindennapokra. Tudja, csak azt hiszem el, amit közvetlenül látok s tapasztalok (itt kaptam meg ezért, hogy még a libsiknél is rosszabb a fajtám...:))
Külpolitikában tízes listán adnék egy erős nyolcast.
Pár éve valahol olvastam egy elemzést, Carter, Reagan, Clinton tanácsadó csapatainak összevetését. A középsőé nyertek, magasan.

@Doomhammer: Az utolsóhoz:
1.) tudják, hogy nem képesek a kormányzásra, (egyik sem, a mostaniak sem, mindegy)
2.) tartottak volna a fidesztől, még akkor is, ha az ellenzékbe kerül.
3.) kiegyeztek, mindenki mindenkivel.
4.) megvették őket.
5.) ?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.15. 20:48:14

@Pelso..:
Nem, ők is elfogadják azt az Orbán-féle politikát, hogy mindenkit megzsarolnak és annak a szekerét tolják, aki többet fizet. A bevétel egy részét meg szétszórják a nép között, hogy legyen újra kétharmaduk.

Ezt úgy hívják, hogy hazaárulási díj.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/10/ezt-mondjak-skotok.html

Ehhez pedig mozgástér kell, nem állhat útban holmi alkotmány vagy alkotmányos berendezkedés. Ha holnap a türkménbasi fizeti a legtöbbet, akkor seprűre a finnugristákkal, leszünk hunok, ennek megfelelő nemzeti alkattal.

Ne feledje, ez Thököly népe, aki simán részt vett Bécs ostromában a török oldalán, amit pedig az egész kereszténység védett.

Pelso.. 2018.04.15. 21:15:57

@Doomhammer: Csupán az elfogadásból mi hasznuk van?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.16. 00:27:33

@Pelso..:
Elhihetik, hogy ez jó az országnak, ahogy oly sok fideszes megteszi különösebb saját haszon nélkül.

Meg persze a hatalom nekik is ad egy kis mozgásteret, politizálhatnak egy jelentéktelen pártocskában, lehetnek egy nem túl nagy település polgármestere, kaphat a pénzemberük megbíztást, ilyesmi.

S=klogW 2018.04.16. 06:58:21

@Pelso..: ezen nem csodalkozom,hisz egy olyan hülye báb köré muszaj volt jo csapatot állítani a gazd(á)inak, de

Mi volt az összehasonlitasi "végpont"?

Neokohn öltönypsgecikböl a legjobbakat kapta, rumsfeld cheney wolfovitz már akkor ott sertepertélt.

S=klogW 2018.04.18. 22:17:17

Ehhe, elővették a Fenyűvőt.

Pelso.. 2018.04.19. 20:02:56

@S=klogW: végpont vagy a megítélés szempontjai?

S=klogW 2018.04.20. 20:10:03

@Pelso..:

neokohnok vagy globalolibbantak hasonlították össze: mlyen beállítódású, milyen világot óhajtó csapat alkotott értékítéletet?

Pelso.. 2018.04.21. 15:03:53

@S=klogW: Azt nem tudom, az értékelők személyeire nem emlékszem. Keresgéltem minap az elemzést, de nem találtam.

Pelso.. 2018.04.21. 15:07:09

@Doomhammer: Ugyan már, dobnak nekik a koncból pár tized ezreléket?
Inkább néhányuknál volt valami biznisz, amely több ponton btk díjas, s zsarolják őket.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.21. 21:38:15

@Pelso..:
Nézze, van itt ez a teljesen megalapozatlan híresztelés egy bizonyos U. P.-rel szemben, aki mellesleg elég gazdag (bár M. L.-hez képest igazán kis hal) és finanszírozza korunk Centrum Pártját. Elnézve a bizniszeit igazán nem kerül sokba. Tized ezrelék, ahogy maga mondta. És ő is hozzájárult ahhoz, hogy Orbán úgy kormányozhassa Orbanisztánt, mint Kádár tette.

És még az is lehet, hogy U. P. őszintén hiszi, hogy ő egy ellenzéki párt kulcsembere és korunk Kádár Jánosa ellen küzd. Ha így van, az az igazi győzelem.

És még mennyi U. P. van, akinek a históriája nincs megírva.

Pelso.. 2018.04.24. 06:31:11

@Doomhammer: Summa summarum: mindenki (tényleg mindenki) át van vágva. Ez már olyan mátrix 2, sőt, 3 helyzet.

Látta a tegnapi nap hírét, a polgármester váltásról?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.24. 06:49:34

@Pelso..:
Vannak, akiket átvágnak, de ők a kisebbség. A nagyobb részt egyszerűen megveszik. Ez csak azért lehetséges, mert a NER koncentrálja az európai uniós pénzeket és korbács-mézesmadzagként használja egészen nagy szereplőkkel szemben is.

Ha nem jön többé ez a pénz, a rendszer alapjaiban rendül meg. Ahhoz, hogy megvegye a tömegeket, onnantól kezdve a belső erőforrásokat kell átcsoportosítania - magyarul adót emelnie - és akkor választhat, kinek a támogatását veszti el, a középosztályét vagy a megvett vidéki szavazókét. Ez a hatás már most is működik, ugyanis Budapest nem kedvezményezettje a NER-nek, viszont különösebben nem is a kárvallotja, mert a vidéki szavazatokat - még - nem a budapestiek pénzéből veszik meg. Nem is népszerű a NER Budapesten. Ha azonban az európai uniós pénzek kiesnek, ez a hatás az egész országra kiterjed.

A polgármester engem nem különösen érdekel, egyszer egy őszinteségi rohamban valaki el is mondta, mire kell a birodalma. Bizonyos dolgokat az EU-s szabályok szerint csak "üzleti vállalkozás" hajthat végre. Hát csináltak egy kamu üzleti vállalkozást (nem is egyet, egy egész birodalmat). Ez azonban ugyanúgy az állam része, mint a rendőrség, unalmas történet. Mint a Kádár-rendszerben, amikor hívhatták bárminek a vállalatot, ugyanúgy az állam egy nyúlványa volt. Ugyanaz is lesz a következmény: ha megszűnik a külső forrás, ami fenntartja a rendszert, úgy is fog összeomlani, mint a Kádár-rendszer.

S=klogW 2018.04.28. 00:03:07

Egy idézet (kicsit hosszú lesz). Miért van olyan érzésem, hogy Fideszékről szól (pedig nem).

"Annak idején, amikor én közgazdász hallgató voltam, makroökonómiából tanultuk, hogy vegytiszta racionalitással akár ki lehet azt is számolni, hogy mennyit érdemes a gyereknevelésre fordítani, ha úgy tetszik, mennyi a gyereknevelés "break even"-je. Annyi, amennyi később a szülő számára öregkorában megtérül abból, hogy felnevelte azt a kis költségcentert, amit gyereknek neveznek. De, például kiesett jövedelem alapon, meg lehet határozni a szabadidőnk értékét, vagy a gyereknevelésre fordított idő értékét, és még sok minden mást, amit, valamilyen oknál fogva nem a gazdasági racionalitás mentén kezelünk.

Hát, ennek most vége.

Reformok kellenek. Azért kellenek reformok, mert mi, közösen, az elmúlt 18 évben (két éve még az elmúlt 16 évben) elkúrtuk. Igen, mindannyian, ne tessék hápogni.

És az a jó reform, ami geci. Ezt most azért írom így, mert egy modern, megmondós, piac-fetisiszta publicisztika ilyen. Szóval, köcsög. Genyó.

Tehát, címkézzük meg azt a rohadt kölyköt. Költséghelyi számot kapjon. A költséghelyre, mint felmerülés szerinti költségobjektumra, számoljuk el a költségeket.

Ez két dolog miatt jó.

Egyrészt, bármikor megmondhatjuk, hogy a kisköcsög hol tart a költségekben. A regiszter teljes lesz, tehát bármikor visszakereshető, hogy pl. a hatodik születésnapján hány pohár kólát pusztított el a kisköcsög, vagy kapott-e tisztán befektetési céllal védőoltást hét hónaposan.

A másik, hogy bármikor eldönthetjük, hogy mekkora az a költségtömeg, amit be akarunk fektetni.

Ekkor azt mondjuk, hogy 'cost center closed down, estimated rate of return is 10 per cent'. Azaz tíz éve van a kisköcsögnek, hogy eltakarodjon gyerekmunkásként a mecseki uránbányákba és kitermelje a bekerülési értékét. Azonnali pénz.

Namost, az, hogy uszkve 6-7 évesen elküldjük a gyereket uránbányásznak, ez még nem jelenti azt, hogy addig otthon verheti a pöcsét.

A gyereket 6 hónaposan falanszterbe kell küldeni, ahol uniformizált nevelésben részesítik. Az anyja meg húzzon vissza a TESCO-ba a pénztárgéphez, mert:

(a) faszomnak tartsa el a társadalom az ilyeneket, elvégre az ő kölyke,

(b) két éven belül süket rinya lesz belőle a munka világa nélkül,

(c) kell az adó, mert adó nélkül nincs progresszió.

(d) nyálas kisköcsögökkel tele a padlás, ámbár uránbányászokkal...

Még el kell mondanom, hogy nem az a kérdés, hogy miért nincs munkahely. Hanem az, hogy miért nem dolgozol, buta picsa? Csak akarni kell. Persze, csak a versenyszférában. Nem valami önkormányzatnál, annak az adója pénz az egyik zsebből a másikba. TESCO-ban. Az jó."

S=klogW 2018.04.29. 15:42:15

a vágyott monarchiában nyilván nem a zsellér szerepét szánják maguknak

mandiner.hu/cikk/20180329_uhel_peti_monarchista_interju

S=klogW 2018.04.29. 21:28:04

index.hu/belfold/2018/04/29/kereszteny_ertelmiseg_magyarazkodas/

remélem, a gyávaságot remélem tartják erénynek, a képmutatást pedig főleg nem

S=klogW 2018.04.29. 21:37:03

@S=klogW:

remélem, a gyávaságot nem tartják erénynek, a képmutatást pedig főleg nem

S=klogW 2018.05.04. 21:21:07

szánalmasan röhejes, ahogy az egykor a polgári értékekekt zázslajára tűző politikai csoportosulás beszállva a konc védelmében a mocskolódásba a - jogosan - lenézett ellenfél szintjére süllyed

söpredék ez mind

Pelso.. 2018.05.05. 18:43:42

@S=klogW: Ó, ez a polgári érték. Komolyan, anno vagy egy másodpercre hittem el.

Viszont a tábor ma is kapott egy kis lsd-t, óvatosan megközelítve lehet ez alternatív polgárias megnyilvánulás:

"Egyértelműen és súlyosan beavatkozott a választásokba a Kúria, miután elvett egy mandátumot a kormánypártoktól – nyilatkozta ...... Orbán Viktor..."

S=klogW 2018.05.06. 15:47:20

@Pelso..:

két gecitábor most akkor legalább kvittek

Pelso.. 2018.05.07. 20:20:02

@S=klogW: Két nagy, meg a sok apró, ezek adják az abszolút homogén gecihalmazt.
Gazdag, de hülye ország vagyunk.
(ha valami folyamatosan igaz, gyakran ráfogják, hogy már elcsépelt. Pedig dehogy.)

S=klogW 2018.06.27. 19:20:16

Továbbra is utálom a focit, de az,h a németek kiestek, az azért szomorú. A mexikóiaknak örülök, de a skandinávok fujj. Dél-Koreától kikapni pedig szégyen.

S=klogW 2018.07.08. 19:12:22

Vajon honnan ez a megtekintési különbség?

www.youtube.com/watch?v=YqjdqOxH_Pw
BM Duna Művészegyüttes: Taps
31 611 megtekintés
Közzététel: 2007. ápr. 28.

www.youtube.com/watch?v=TYgl6qfPdd4
Romafest Gypsy Dance Theater - Verbunk
2 329 667 megtekintés
Közzététel: 2007. júl. 2.

HToma 2018.07.11. 10:03:59

A b1.blog.hu mögött az MSZP áll, vagy csak néhány lelkes baloldali újságíró?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.07.11. 10:06:40

@Pelso..:
A cikk írójával ellentétben én mindig nagyon cinikus voltam a mindenféle ideológiai politizálással szemben. A Fidesz nem azért kormányoz már 8 éve, mert van egy nemzetfogalma, hanem mert jól csinálja a hatalomtechnikát. Ennek eleme az, hogy megfelelő üzenetekkel hergelje azt a nem túl nagy réteget, aminek a "magyarság megmaradása" üzenet fontos. Ilyen rétegből azonban van még vagy egy tucat és ők csak a fontosabbak, részletesebb lebontásban a párt akár százas nagyságrendben is gyárt politikát és üzenetet különböző választói csoportoknak.

A legfontosabb rétegeket nem ideológiai üzenetekkel fogja meg, hanem egyszerűen megveszi. Politikai alkukat köt az EU-val, az oroszokkal és mindenkivel, akinek Magyarország fontos és ezeknek az alkuknak a hozományát (EU-támogatás, Paks, keleti nyitás bizniszei) a párt támogatásához köti. Ezeknek az embereknek le kell nyelniük, hogy egy olyan rendszerből kapnak pénzt, amelynek része Bayer Zsolt, a Magyar Idők, a Mandíner és az, amivé a közmédia is lett. De őket általában ez nem nagyon zavarja (mivel nem nézik/olvassák ezeket a médiumokat) mindaddig, amíg van zsozsó.

A választások előtt azért lett zavar a rendszerben, mert nem volt zsozsó. Ezért szavazott a magyar választók többsége a Fidesz ellen és ez mutatja meg, mi a rendszer gyenge pontja. Külföldről jövő pénz. Aminek a forrása azok az alkuk, amelyeket Orbán köt az ország nevében. Tehát például az, hogy minden módon állítsák meg a menekültek áramlását a balkáni útvonalon.

Ilyen értelemben igaz az, hogy a migráció a magyarság legfontosabb kérdése. Ha a migrációval kapcsolatos feladat megszűnik, az ezért kapott pénz is megszűnik. Kiesik az egyik forrás, ami a rendszert táplálja és ez gondokat okoz majd. De természetesen a migráció nem magyar sorskérdés, ez a Fidesznek egy fontos kérdés (de még nekik se sorskérdés, hiszen vannak más források is).

Pelso.. 2018.07.22. 19:15:14

@Doomhammer: Megértem cinizmusát, de azon én már túl vagyok.
Nem először: a fidesz üzleti vállalkozás, semmi más, ahol ideológiáknak nincs helye. Némi gond ott mutatkozik, hogy már a látszat fenntartása is nehéz és kínos. Hogy a tábor még beveszi az álkozerv-kamukersztény színházat, az bizony az ő bajuk, de legalább nekik is jutott valami.
Méghozzá nagyon jól prosperáló vállalkozás. Elég, ha csak megnézzük a befektetett saját tőke és az üzleti eredmény arányát. Az előbbi nulla, folytassam?

A választások előtti átmeneti pénzszűkét az generálta, hogy senki nem volt hajlandó visszaforgatni, kételyeik voltak az eredménnyel kapcsolatban, s nem bíztak a főnökben.

Mit szól a Bandigyerekhez? Remek alvállalkozója a ner-nek.
magyarhang.org/publicisztika/2018/07/21/tuszul-ejtett-ellenzek/

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.07.23. 00:19:06

@Pelso..:
Állapítsuk meg: egy olyan "Centrumpárt", ami deklaráltan nem hajlandó egy ellenzéki összefogásban részt venni (soha, semmilyen módon), az a Fidesz szekerét tolja. Definíciószerűen.

Ha meg a delikvens el is hiszi, hogy ez jó, az az igazi. Nincs meg az a veszély, hogy előkerül egy kép, ahol ő és valamelyik NER-oligarcha valamit tárgyal ...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.07.23. 09:52:12

@Pelso..:
"Nem először: a fidesz üzleti vállalkozás, semmi más, ahol ideológiáknak nincs helye. "

Éppenséggel van a Fidesznek ideológiája kb. 2000 óta. Ez a centralizált gazdasági és politikai rendszer, amit államszocializmusnak is nevezhetünk.

Érdekesnek találom, hogy a Fidesz-generáció hogyan lett ennyire fogékony a Kádár-rendszer társadalmi berendezkedésére. Az én elméletem szerint a kudarcok hozták ezt, mivel nem voltak képesek elég gyorsan emelkedni a globális ranglétrán, csináltak maguknak egy ranglétrát, amin a csúcsra juthatnak.

Pelso.. 2018.07.23. 19:34:02

@Doomhammer: Ha elfogadjuk az államszocializmus formát, az itt nem ideológia, csupán lepel.
Álkonzervatív - kamuállamszocialista, így kerek.

Saját ranglétrát? Ugye arra gondol, egy mindössze kétfokú létrát?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.07.23. 22:16:08

@Pelso..:
"Ha elfogadjuk az államszocializmus formát, az itt nem ideológia, csupán lepel. "

Hát de. Azért a versenygazdaság-jogállam kerettől radikálisan különbözik.

"Ugye arra gondol, egy mindössze kétfokú létrát?"

A hajléktalantól Mészáros Lőrincig (gazdasági téren) van néhány fokozat.

Pelso.. 2018.07.27. 20:11:00

@Doomhammer: Ám legyen: az államszocializmus látszata, nos?

Két külön létráról beszélünk.
A fidesz útja a teljhatalomig, - az k

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.07.29. 01:35:47

@Pelso..:
"Ám legyen: az államszocializmus látszata, nos? "

Azt hiszem, maga a tulajdonos formális személye különbségére utal. Mert míg az államszocializmusban minden vagyon a dolgozó népé volt, addig ma minden vagyon Mészáros Lőrincé.

Én épp azt állítom, hogy ez a különbség látszólagos. Ahogy az államszocializmusban nem volt semmilyen vagyon a dolgozó népé, úgy ma is formális Mészáros Lőrinc tualjdonjoga. Oké, a nevére van írva. Azonban a vagyonnal - a királysághoz hasonlóan - az autokratikus vezető rendelkezik. Meglehet, a valódi döntéshozó nem Orbán Viktor, hanem egy névtelen - talán nem is magyar - háttérember, de a rendelkezést azért hajtják végre, mert Orbán azt mondja.

Mészáros Lőrinc, a formális tulaj szerepe ebben a történetben teljesen mellékes. A nemzeti vagyon egy szűk elit kezében van, ők rendelkeznek vele, akárcsak az államszocializmusban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.02. 01:07:22

@HToma:
A szerző elfelejtette az autoriter rendszerek egyik jellegzetességét:

"A basis for legitimacy based on emotion, especially the identification of the regime as a necessary evil to combat "easily recognizable societal problems" such as underdevelopment or insurgency"

Ez kell ahhoz, hogy a Fidesz mobilizálhassa a választóit dacára annak, hogy a centralizált döntéshozás problémái már nagyon feltűnőek.

Például itt bukkan elő:
24.hu/belfold/2018/07/17/szocs-geza-orban-a-puszta-jelenletevel-kepes-megbabonazni-az-embert/
"Riporter: Stabilabb kormány, jobb gazdasági adatok, cserébe autokráciát kapunk a nyakunkba és NER-burzsoázia épül.

Szőcs Géza: A politika általában a kisebb rossz választása a nagyobb rossz helyett."

S=klogW 2018.08.03. 00:43:04

@Doomhammer: ezt az állam és szocializmust lefordítva leginkább fidesz és fasizmust kapunk (pontosabban valami metafasizmus, tekintettel a politikai és a gazdasági hatalom viszonyára)

S=klogW 2018.08.03. 01:17:34

Ami engem sokkal inkább aggaszt az az elmúlt pár évben gombamód elszaporodott magánkórházak. :/

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.03. 10:15:29

@S=klogW:
Habár egyesek szerint nem létezik azonosítható fasiszta gazdaságpolitika, nem volt olyan fasiszta ország, amelyik kvázi államosította volna a gazdaság széles szektorait. Ez azért van, mert a fasizmus a nap végén jobboldali ideológia, amelyik a magántulajdonban hisz (az állam erős szerepével együtt).

Magyarországon nem ez történt. Ott névleges magántulajdonba kerültek a gazdaság széles szektorai (és nem csak pl. az acélipar, ami az olasz fasizmusnál a katonai készülődéshez kellett). Tekintve, hogy mindenki tudja, mit jelent "Mészáros Lőrinc" (az autokratikus vezető ellenőrzése alatt, az állam pénzéből működő szuperholdingot), a létrejött tulajdonforma teljes mértékben megfelel a késői Kádár-rendszernek, ahol az állami vagyont szakmenedzserek irányították és az állampárt biztosította nekik a hatalomtechnikai eszközöket.

Mivel Magyarországon a fasizmusnak nincs múltja, ezzel szemben a fideszes vezetők, főkent az autokratikus vezető a Kádár-rendszerben szocializálódott, nem életszerű a fasizmus analógiáit keresni, ha van egy sokkal kézenfekvőbb modell.

Az, hogy szöveg szintjén az új rezsim nem a baloldali, hanem a jobboldali lózungokat nyomja, az engem egy fikarcnyit se érdekel. A rendszerváltás által kinevelt új politikai elitnek sikerült újra létrehozni a Kádár-rendszert. Ez akkora tragédia, ami nehezen feldolgozható.

Pelso.. 2018.08.04. 21:05:51

@Doomhammer: Sokszor írtam, hogy a fidesz megalapításától pillanatától egy üzleti vállalkozás, tényleg semmi több.
Az nem egyedi jelenség, hogy egy cégen belül is folyik verseny, de roppant fura, hogy végtelen ideig az a főnök, aki csupán nagyot, de azt jó sokat tud mondani a vásárlóknak, egyéb produktuma nincs Az, hogy ezzel elképesztő üzleti eredményt termel, már minden abszurditáson túlmutat.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.05. 00:07:52

@Pelso..:
"de roppant fura, hogy végtelen ideig az a főnök, aki csupán nagyot, de azt jó sokat tud mondani a vásárlóknak, egyéb produktuma nincs "

Ezzel azért nem értek egyet, mert ez lehetett igaz mondjuk 2010-ig, de a helyzet azóta alaposan megváltozott. Orbán Kádár helyére verekedte be magát, tehát azért cserébe, hogy hatékonyan végrehajtja a külföldi megrendelők utasításait, szabad kezet kap a magyar belpolitikában. A magyar hagyományoknak megfelelően az erőszak nem látszik ki nyíltan (de mondjuk Simicska tudna beszélni a meggyőzés módozatairól).

Baráti országot még nem szálltunk meg, mint Kádár a cseheket 1968-ban, de még az is eljöhet.

Ez a hatalom megszilárdításának egy új minősége (erről lelkendezett Török Gábor pont a minap, már ő is tudja), mivel a lehetséges ellenzéktől nem csak a belső erőforrásokat vették el, de külföldről se kapnak támogatást. Ezért olyan magabiztos Orbán a 2030-cal kapcsolatban.

S=klogW 2018.08.05. 08:16:58

Nem érzem kádárinak/szocialistának a rendszer gazdasági aspektusát, bár én csak keveset éltem abban a rendszerben. Mégis csak magántulajdonban vannak a vállalatok, szakszervezetek meg sehol.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.05. 10:02:04

@S=klogW:
Hát látja, ezért nem ismerte fel azonnal azt a fojtogató hangulatot, ami a Kádár-rendszer sajátja volt és ami most is érezhető.

A magántulajdonnal kapcsolatban pedig: azt a madarata, ami úgy jár, mint egy kacsa, úgy úszik, mint egy kacsa és úgy hápog, mint egy kacsa, azt én kacsának hívom.

Ha a gazdaság széles szektorait közpénzből megveszik, közpénzből üzemeltetik és felettük a végső ellenőrzést egy autokrata politikai vezető gyakorolja (aki, mint tudjuk, nem foglalkozik gazdasági ügyekkel, de a tiszttartókat ő nevezi ki), az államszocializmus. Tök mindegy, mi van a tulajdoni lapra írva.

S=klogW 2018.08.05. 10:42:28

@Doomhammer: az állami gondoskodás mértéke a dolgozók iránt azért jóval magasabb szinten állt

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.05. 14:47:22

@S=klogW:
Már ezt hogyan érti? Hogy például a szakszervezeteket a Kádár-rendszerben államosították és a szakmenedzserek maguk ellenőrizték a szakszervezeteket, mint pl. szakszervezeti titkár? Ez tökéletesen tönkreteszi a szakszervezetek működésének értelmét és semmilyen szociáldemokrata elvvel nem indokolható. Mert nem is a munkások érdekeinek képviseletére, hanem az ellenőrzésükre szolgál.

S=klogW 2018.08.05. 16:37:23

@Doomhammer: Ha a szakszervezet érdekképviseleti funkciójára gondol igaza van, de ha munkásjóléti (pl. dolgozói üdülések) akkor már nem.

Ma pedig egyik sem működik, mert nincs is szakszervezet.

Pelso.. 2018.08.05. 20:12:23

@Doomhammer: Nem, Kádár nem kapott szabad kezet a belpolitikában sem. Akadt ugyan néhány apró jelenség, (pl a gmk-kra emlékszik?), de ezeknek politikai szempontból látszat és gőzkieresztő funkcióik voltak.

Két (OV-Kádár) rendszer összevetése esetén ne csak egyező elemeket keressünk, hanem különbségeket is.
Mindjárt egy nagy: anno a tsz-ek, állami gazdaságok működtetése. Ideológia szerinti, gazdasági és a vidék makro társadalmi jelenségei kapcsán egyaránt.
Ma mi van vidéken?

Fent vásárlót említettem. Nos, tudta-e a vásárló ápr.8. előtt, hogy mi van a dobozban, garancia, egyebek? Még csak annyit sem mondtak neki a vevőszolgálatnál, hogy "folytatjuk".

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.08.06. 08:29:34

@Pelso..:
Kádár olyan értelemben valóban nem kapott szabad kezet, hogy nem vezethette volna be pl. a piacgazdaságot vagy a többpártrendszert. De ezt nem is akarta, a személyének a kiválasztása volt erre a garancia, lévén hogy Kádár gerinces kommunista volt.

Viszont a Szovjetunió által megadott korlátokon belül szabadon alakította a belpolitikát és ebbe nem tűrt beleszólást, akárcsak Orbán.

Így emlékszik erre Valerij Muszatov:
archiv.xxszazadintezet.hu/rendezvenyek/mit_kezdjunk_vele_kadar_janos/valerij_muszatov_eloadasa.html
"Bevezetésként engedjenek meg néhány személyes megjegyzést. E tanácskozás résztvevői közül alighanem én találkoztam legtöbbször Kádár Jánossal. Dolgoztam vele, és alkalmam volt elbeszélgetni vele különféle témákról. 1963-ban, Moszkvában láttam először. Később sokszor találkoztam vele munka közben a Központi Bizottság apparátusában, majd az itteni szovjet nagykövetségen, aztán megint a KB apparátusában. Kísértem őt szovjetunióbeli látogatásai alatt, figyeltem rá a különböző nemzetközi találkozókon Moszkvában és más fővárosokban. S tanúja voltam három fontos eseménynek: Kádár és Brezsnyev beszélgetésének Zavidovóban 1972 februárjában; a Gorbacsovval folytatott tárgyalásoknak Moszkvában 1985 szeptemberében; végül az utolsó telefonbeszélgetésének, amelyet az SZKP KB főtitkárával folytatott 1988 májusában.
...
A szovjet vezetőkkel való kapcsolatában Kádár nem bábként viselkedett. Önérzetes volt, úgyhogy becsülték őt. Azonban világosan tudta, mi a különbség a két ország és a két párt között, és saját felelősségével is tisztában volt. Szovjet részről történtek kísérletek 1956-ban, 57-ben arra nézvést, hogy irányítsanak, oktassanak, beleszóljanak a belügyekbe, de később ez gyakorlatilag megszűnt. Kádár többször mondta, hogy azokkal dolgozik, akiket Moszkva küld neki. Ugyanakkor nagyon jól helyretett olyanokat, akik hajlamosak voltak arra, hogy elgaloppírozzák magukat; még nagyköveteket is visszahívott. Számára tekintély csak az SZKP KB főtitkára volt – itt megemlíthetjük a Kosziginnel, Katusevvel vagy Kirilenkóval való összetűzéseit."

S=klogW 2018.10.07. 00:00:41

Uraim!

Meritokrata társadalom csak kommunista rendszerben valósítható meg, ahol nincs ingatlan magántulajdon.

S=klogW 2018.10.23. 23:43:32

na ha már ilyen blaszfémiát böfögtem ide, folytatom:

a diktatörp alatt, a Reagan szobor árnyékában most kezdhetünk belekóstolni a backyard life-ba (latin-amerikát szokás az USA hátsó udvarának nevezni)

bár az esővízgyűjtést még nem tiltják a republikánusfasz-szopók

S=klogW 2019.02.18. 01:18:30

A helyzet lényegében változatlan.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2019.02.26. 23:38:20

@S=klogW: Jópár ezer éve :) Tán csak nem rácsodálkozott?

ivana mirjana 2021.01.26. 05:26:14

név szerint Ivana mirjana vagyok. Üdvözlet mindenkinek, aki olvassa ezt a bizonyságot. A feleségem három (3) év házasság után utasított el, csak azért, mert egy másik férfinak volt bűbája, és otthagyott engem és a gyereket. egy nap, amikor az interneten olvastam, láttam egy bejegyzést arról, hogy ez a varázsigény ezen a címen: doctorosagiede75@gmail.com hogyan segítenek egy nőnek a férjének visszaszerzésében, én pedig válaszoltam neki a címére, és ő azt mondta nekem egy férfinak volt egy varázslata a feleségemről, és azt mondta nekem, hogy segít nekem, és 3 nap múlva visszakapom a feleségemet. hittem neki, és ma örömmel tudatom veletek, hogy ez a varázsigény képes arra, hogy visszahozza a szerelmeseit. mert most boldog vagyok a feleségemmel. Köszönöm, hogy segített nekem. Dr. osagiede lépjen kapcsolatba vele e-mailben: doctorosagiede75@gmail.com
vagy viber / whatsapp: +33753154980
süti beállítások módosítása