Sólyom: nem ismétlődhet meg testvéreink megtagadása
2009. augusztus 20. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Sólyom: nem ismétlődhet meg testvéreink megtagadása

  Sólyom Lászlót szeretjük. Hiszterizált magyar közéletünkben ritka szerencse, hogy legalább az államfői székben egy olyan ember ül, akire nemzeti ünnepek vagy a demokráciát súlyosan sértő pillanatok (pl. az őszödi beszéd) alkalmából józan, megfontolt, államférfihoz méltó megszólalásokat tesz. A Reakciónak adott karácsonyi nagyinterjújában elmondott gondolataival is nagy mértékben egyet tudok érteni.

  Mai ünnepi beszéde szintén fontos témákkal foglalkozik: egy meggyengült államrend idején beszél nemzetről, történelmi örökségről, a határon túli magyarság iránti felelősségről és a kisebbségek értékéről. Reakciós szívünknek pedig külön örömet okoz néhány jól elhelyezett oldalvágása, mint amikor az idősebb testvér nyugodt fölényével szól a határon túlra: „Bárcsak meghallanák és megszívlelnék István király intelmét a soknyelvű és sokszokású országról a szomszédos fiatal nemzetállamok”.

  A teljes beszédről szóló tudósítást elolvashatják a Mandineren. Leslie Falcon for president, továbbra is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr731325422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schlomo Morel - amit tudnia kell mindenkinek 2009.08.21. 18:26:10

Jacob Berman a Swietochlowice nevű felső-sziléziai kisváros (német neve Schwientochlowitz) mellett létrehozott kommunista koncentrációs tábor parancsnokának egy 26 éves, zsidó származású volt partizánt, Shlomo Morelt nevezte ki. A swietochlowice-i tábo...

Trackback: Szlovákia vs. magyarok 2009.08.20. 18:41:59

Az utóbbi időben mindig szörnyülködve hallgatom/olvasom a híreket Szlovákiáról. Szinte mindegyik arról szól, hogy a szlovák kormány milyen módon próbálja meg ellehetetleníteni az ott élő, amúgy jelentős lélekszámú magyar kisebbséget. Felsorolni is nehé...

Trackback: Masaryk és a latin - intés a szlovák testvéreknek 2009.08.20. 17:47:50

Tomáš Garrigue Masaryk, Csehszlovákia első miniszterelnöke azt írta egyszer, hogy az új ország himnusza ne cseh és szlovák nyelvű legyen, a sok nemzetiségre való tekintettel; s az ország pénzére sem csehül vagy szlovákul írjanak, hanem latinul. Mindezt...

Trackback: "Egynyelvű ország" vagy "egynyelvű udvar"? 2009.08.20. 16:50:17

Magyar történelmi latinságok II. Agusztus 20-án, tíz ünnepi beszédből kilencben elhangzik, hogy István királyunk mennyire szerette az idegeneket. Mi több: hogy ő mennyire liberális bevándorláspolitikai elveket vallott. Mert hogy azt mondta a fiának az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medve2 2009.08.21. 13:37:23

@vizipipa: Nézd meg a mai híreket.

custos · http://jehu.blog.hu 2009.08.21. 14:00:01

@medve2: "És mint köztársasági elnök, helyes, hogy felszólalt" - hosszú-hosszú, megbocsáthatatlanul hosszú hallgatás után! "...helyes, hogy elment a temetésre" - ezt álmodtad talán?

medve2 2009.08.21. 14:08:20

@custos: Igen, lehet, hogy tévedtem. Úgy kellet volna fogalmaznom, hogy meglátogatta az áldozatot a kórházban.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.21. 14:08:31

@medve2: "Végletekig ragaszkodik az alkotmányhoz, ami felülír bármilyen politikai szimpátiát. Legalább ő komolyan veszi a törvényeket."
1, komolyan veszi az Alkotmányt, amit ő írt, bár a kutya sem kérte rá, és a diktatúra parlamentje fogadta el. A gyakorlatban pedig alig-alig létezik, egy papírfecni.
Enyhén szólva is kétséges a legitimitása.
2, ragaszkodik az életművéhez, ezt egyéb esetekben nevezik dogmatizmusnak, fundamentalizmusnak.

bz249 2009.08.21. 14:17:40

@tölgy: ezen egy katolikus fundamentalista miért akad ki? :D

Egyébként Magyarország legnagyobb baja, hogy nem tartjuk be a létező törvényeket. Egyszer el kellene kezdeni kipróbálni, milyen az.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.21. 14:19:45

sólyom is bíróság elé fog állni. a patkánynak is ott lenne a helye, de róla hamarosan az égi bíróság dönt.

medve2 2009.08.21. 14:20:43

@tölgy: Én nem látok kivetni valót abban, hogy részese volt a mai jogi keretek megalkotásában. Nem legitim az alkotmány? Miért nem? Lehet, hogy nem jó, illetve vannak hibái, de az máéás kérdés.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.08.21. 14:21:59

@picur3ka: nem mondom hogy értelek... :S

Mellesleg Sólyom a mindkét oldalról kapott bírálat ellenére minden közvéleménykutató szerint e legnépszerűbb és a legkevésbé elutasított politikus.

medve2 2009.08.21. 14:22:15

@bz249: Ez így van. De ehhez nem ártana, hogy legyen egy állam, melynek intézményei működnek, és akkor talán többen kényszerülnének a törvények betartására is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.21. 14:22:30

@bz249: "Egyébként Magyarország legnagyobb baja, hogy nem tartjuk be a létező törvényeket. Egyszer el kellene kezdeni kipróbálni, milyen az."
Maga meg protestáns fundi :P

@Grift: ő fogoly. A hiúsága fogja.

medve2 2009.08.21. 14:23:31

@Grift: Milyen okos, milyen mélyen szántó és hosszasan kiérlelt gondolatmenet! Te egyszületett zseni vagy!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.21. 14:26:56

@medve2: ki szavazta meg az alkotmányt és milyen felhatalmazás alapján?
Egy jogi formalistának, mint amilyen Sólyom, erre megnyugtató választ kéne tudnia adni. Ha nem tud, akkor az Alkotmány illegitim, bocs.

Vagy a jogi formalizmusát egy formálisan nem igazolható aktusra, önkényre építi.

Ha pedig vannak az Alkotmánynak hibái, akkor minek ragaszkodni hozzá? Változtatni kell.

@István a.k.a. István: ez eddig mindegyik államfőnkkel így volt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.21. 14:31:30

@medve2:
tudod, segg arc, a kiérlelt és mélyenszántó vélemény, az tömör, rövid. és semmi esetre sem butácska publicisztikák sugallatainak felböffentése.

medve2 2009.08.21. 14:31:58

@tölgy: Hát,leginkább 1990-ben változtattak rajta, az új parlament, amely legitim volt. Ettől függetlenül értem, mire utalsz, de az inkább "elegancia" kérdése, nem legitimitásé.

medve2 2009.08.21. 14:32:56

@tölgy: Ez elegancia kérdése. Értem, hogy egy népszavazásra utalsz. Igazad is van. De ettől még nem illegitim az alkotmányunk.

bz249 2009.08.21. 14:38:31

@tölgy: mindenki a maga fundamentalizmusát tartja a többinél előbbrevalónak :D

bz249 2009.08.21. 14:39:22

@medve2: mivel mindenki tesz rá nagy ívben ezért illegitim. A legitimitást általában a támogatottság szokta megadni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.21. 14:43:57

@medve2: nem utaltam népszavazásra.
Milyen törvény alapján hívták össze az 1990-es OGy-t?
Hát a diktatúra törvényei alapján.

Az Alkotmányt a diktatúra fogadta el 1989-ben.

A háromoldalú tárgyalásokra ki bízta meg a szocikat? Ki bízta meg Maszoszt? És ki bízta meg az ellenzéket?
Nem véletlen, hogy most Sólyom Tölgyessyt, Némethet és Kósánét tüntette ki - saját akkori működését tüntette ki a hiú ember.

Ha Mo egy képviseleti demokrácia, akkor az a baj, hogy a legfontosabb törvényét (az Alkotmányt) nem népképviselők hozták. Formálisan nem legitim.

A gyakorlatban pedig sosem volt legitim ez a rezsim. Tetszik nekünk, vagy sem.

zoli29 2009.08.21. 15:00:33

@Grift:

Neked már minden a tiéddel ellentétes vélemény "böfögés"?

Korábban nem tűnt fel, hogy ilyen egyszerű a világod.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.21. 15:04:58

@Zoli28:
nem, nem mindegyik. miből következtettél erre?
de hadd oszlassam el egy tévedésedet. azzal, hogy szólsz hozzám, kicsit kötözködve olykor, még nem lépsz ki a csacsiságod alagsorából.
nem, nem kell reagálnod.

zoli29 2009.08.21. 15:15:01

@Grift:

Abból következtettem, hogy tegnap éppen én "böfögtem fel" István intelmeinek "liberális" értelmezését.

"csacsiságod alagsorából"
Attól, hogy választékosan írsz, a primitív tahóság még primitív tahóság marad.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.21. 15:24:59

@Zoli28:
és nem tud leálni.
abból a tényből, hogy téged is, medvét is szerényen bútorozot fejű gyereknek tartom, nem lehet azt a következtetést levonni, amit levontál. és még súlyos tévedés is van a dologban, hiszen nem volt medvének ellenvéleménye, csak beszólt. proli szokás szerint.
de felhívnám mégegyszer, egyben utóljára a figyelmed, hogy megalázó számodra ez a hozzámérési kényszer, és céltalan, nem ragad rád át semmi a fényből. :))

zoli29 2009.08.21. 16:23:52

@Grift:

a "leállni" szót 2 l-lel írják ;)

Ha a patkányozás és "segg arcozás" a fény, szívesen leszek sötét :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.21. 16:54:38

@Zoli28:
jaj de fárasztóak ezek, a kínnal viselt öltöny ujján a cégjelzést fent hagyó kisvárosi és kerületi fidesznyüzgöncök. majd szólok cs.g.-nak, hogy dícsérjen meg! :))

zoli29 2009.08.21. 17:01:36

@Grift:

Sokáig tartott megfogalmazni ezt a láthatóan frappánsnak szánt mondatot?
Akárhogy is volt, sikerült. Gratula! ;)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.21. 18:20:36

olvasva a híreket ma tettem le arról, hogy mostanában eurót költsek sörre Pozsonyban vagy arrafelé.

Bell & Sebastian 2009.08.21. 18:25:01

@szamárfül:

Prága még szabad, ha Varsó túl messze van!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.08.21. 18:25:50

bakker, nem engedtek be Solyom Laszlot Szlovakiaba. ilyen nincs.

Steve the Great 2009.08.21. 18:27:00

Szomorú ez. És szerintem elég nehéz adekvát választ megfogalmazni...

Steve the Great 2009.08.21. 18:29:35

Legalább lesz témája az Ilyen szomszéd nincs sorozatnak. Pff. :S

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.08.21. 18:29:49

Slovakia will not let Hungarian president enter country

(AFP) – 43 minutes ago

BRATISLAVA — Slovakia will not let Hungarian President Laszlo Solyom enter the country for a private visit, Prime Minister Robert Fico said Friday, cranking up the two EU nations' war of words.

"The foreign ministry today handed a diplomatic note to the Hungarian ambassador saying Slovakia will not let the Hungarian President Laszlo Solyom enter the country today," Fico told reporters.

.....

Nagyon durva.

[Brn] · http://46os.blog.hu 2009.08.21. 18:38:40

Azt hiszem, ma valami elszakadt - leveszem a polcról a Tót atyafiakat és belépek a gárdába.

Magamat idézem:
Nem lenne időszerű felmelegíteni az "Ilyen szomszéd márpedig nincs" rovatot? (Egyik kedvenc rovatom, a xenofób mindeneteket.)

states 2009.08.21. 18:40:55

Sólyom rossz döntést hozott, hogy meghátrált. Ettől ezek az elmebetegek csak még inkább vérszemet kapnak. Talán az kellett volna csinálni, hogy beül egyedül egy szimpla, tehát nem diplomáciai rendszámú kocsiba, és személyesen vezet át a hídon. Lehet, hogy túl romantikusan hangzik, Sólyom meg nem egy romantikus alkat...

Emmet Ray 2009.08.21. 18:48:18

Nesze neked, Schengen és szabad mozgás... Van egy olyan érzésem, hogy az Uniót nem Kelet-Európának találták ki.

states 2009.08.21. 18:56:29

Az ATV-t érdemes nézni, s akkor érthetővé válik, hogyan juthattunk idáig, sunyin magyarázzák, hogy érthető a szlovák álláspont. Ilyen ország pedig nincs...

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 18:59:46

@gross_: Pár büdöslábú tót újraértelmezi az EU mibenlétét.
Ha rajtam múlna, a nagykövetük éjfélig kapna határidőt, hogy takarodjon vissza régi koronázó városunkba, a híres Bratislavába.
(Újra meg újra igazolva látom ama cselekedetemet, hogy anno akkora nemet húztam az EU-csatlakozás ellen, hogy lelógott a papírról.
Persze mi vagyunk a hülyék, hogy tűrjük a brüsszeli hivatalnak packázásait, miközben a Kisantant röhögve tiporja sárba az "eszmét", mindig büntetlenül).

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 19:08:54

@states: A külügy persze megint kussolni fog, ezek meg röhögnek a markukba.

negeev 2009.08.21. 19:13:41

Át kellett volna mennie. Kicsit ki kéne állnia magáért.
@Tehetetlen Dodó: Nem az EU a hibás. Hisz a szlovákok is azt csinálnak, amit akarnak. Mi is azt csinálhatnánk, amit akarunk. Senki nem szól bele. Csak gyenge kormányunk van és gyenge államfőnk.

abandi 2009.08.21. 19:14:42

@Tehetetlen Dodó:
Nagyon, helyeses...lenne, ha már nem sütötte volna el a farkincáját a cigánynesirasson....
De, legalább végre kirobbantja a bazmegot!
Persze, megint vesztünk és olvasgathatjuk majd titokban a Lúdas Matyi '85-ös évkönyvét...
Mocskos cionista, hiszen még az itthoni gennyet sem sikerült kitisztítanunk!!!

states 2009.08.21. 19:25:16

@negeev: Így is agyba-főbe támadják balról, más a helyzet, ha érzi, hogy teljes a politikai támogatása, ha van politikai hátországa, de itthon a Fideszen kívül egyik párt sem támogatja, érdemes megnézni, hogy pendül egy húron a Jobbik meg az MSZP, ha Sólyomról van szó...

negeev 2009.08.21. 19:34:16

@states: Az igaz, hogy csak a Fidesz áll ki mellette egyedül. Ez tényleg gond.
Azonban, ez eddig nem igazán zavarta. Eléggé önfejű politikus ahhoz, hogy ilyenekkel ne foglalkozzon. Eddig nem is tette. Nem volt megalkuvó semmilyen ügyben, ami komolyan érdekelte. Most, távolról sem látszik a kemény kiállása az ügy mellett.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.21. 19:34:29

Uraim, szeretném felidézni közelmúltbéli történelmünk egyik gyalázatos jelenetét, mivel az évfordulók kerültek szóba északi szomszédunk felháborító packázása során.

Medgyessy Péter Adrian Nastase oldalán pezsgőzött a nemtudommilyen egyezmény évfordulóján, melyen keleti szomszédunk Erdély Magyarországtól történő elcsatolását ünnepelte. Fontos lépés volt ez azon az úton, mely odáig vezetett, hogy a tót állam ilyen pimaszságot engedjen meg magának velünk szemben. Fontos volt továbbá ezen az úton az a hét év, amely az Unió legaljára süllyesztette Magyarország gazdasági potenciálját. Ha erősek lennénk, és ezer szálon függene tőlünk Tótország, a vezetői ott állnának díszsorfalat a határon, ahogy az normálisan elvárható lenne.

Kedves Dodó, az Unió nem a mi istápolásunkra van. Egy ország, amely eltűri azt, amit fentebb leírtam, legfeljebb megdöbbenést vált ki más nemzetekből, de ők helyettünk nem fognak küzdeni a mi érdekeinkért.

states 2009.08.21. 19:37:05

Szabó Vilmos külügyi államtitkár nyilatkozott, most korlátozottak a tárca lehetőségei, ami a válaszlépést illeti, mert gyakorlatilag mindenki szabadságon van. Ilyen ország pedig nincs...

negeev 2009.08.21. 19:42:01

Szerintem senki nem is várt komoly felszólalást a kormányunktól. Szinte, hivatalos a rossz viszony az államfő és közöttük. Kölcsönösen nem támogatják egymást semmiben.

abandi 2009.08.21. 19:46:27

@states:
Önjáró beszédhibás libsi bajkeverő...
Kossuth szerű lesz belőle, ha nem vigyázunk... a felesége által kilopandó "jólmegérdemelt" vagyonkára...is!

states 2009.08.21. 19:58:29

Azt mondjuk nem igazán értem hogy Sólyom miért mondja azt, nem hagyta, hogy jogsértésbe hajszolják. Milyen jogot sértett volna meg, ha belép Szlovákiába?

Alfőmérnök 2009.08.21. 20:08:14

"A nemzetközi helyzet fokozódik."
Én egyelőre értetlenül állok a helyzet előtt. Azt eddig is tudtam, hogy Ficó nem normális. De Sólyom miért nem megy át? Fél valamitől? Mitől?
Romániába át tudott menni. (A tegnapi eseményekre visszautalva: és Fekete Jánossal meg tudott nem kezet fogni.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.21. 20:09:57

A szlovák kormány ugyanazt csinálja, amit a magyar kormány. Ezt egyszer (legalább féleéve) már (egy kommentben) itt is leírtam. Szlovákia egyre közelebb kerül a gazdasági és szociális összeomláshoz és ezt náluk is valamivel leplezni kell (a közvélemény figyelmét el kell téríteni). Nálunk a cigánykártyával játszanak, ott (Szlovákiában) a magyarkártyával. Itt is, ott is k*rva poszkomcsi bűnözők bitorolják a hatalmat:-(

Remélem, hogy a pozsonyi magyar nagykövet már útban van hazafelé!

ü
bbjnick

Steve the Great 2009.08.21. 20:11:57

@states: A NOL-os kommentelők többsége meg a KE felelősségét és az út költségeit firtatja. Ez tényleg döbbenetes.

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 20:14:21

@Elpet: Kedves Elpet, én sem úgy gondoltam, hogy majd helyettünk intézkedik, különösen,ha kormányunk fel sem emeli a szavát, hanem a jog és az európai szellem lábbal tiprását is elnéző bólogatással kíséri.
Ennyiben valóban kettőn áll a vásár, de valahogy az ember valami jobbat várt volna a híres művelt, demokratikus Nyugattól.
Hát nem, szerintem még röhögnek is rajta, hogy a hülye kis balkáni bandák hogy csapnak össze.

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 20:22:16

@states: Szerintem semmilyen jogot sem sértett volna, inkább el akarhatott kerülni valamilyen komolyabb incidenst, például, hogy a tót ÁVH összeverje a magyar gyülekezőket, ahogy a focimeccseken szokták.

A fene tudja, én a helyében azért megpróbáltam volna átmenni, már csak a balhé kedvéért is: vajon meg mer-e állítani néhány brindzás pofájú különítményes, netán rabosítanának is a komáromi erődben.

2009.08.21. 20:24:19

Mi a közös a következő esetekben?

1992 - egyoldalú Duna elterelés (határfolyó!)

1992 - Slovan-Fradi meccsen állami magyarverés

1998 - robbantások Magyarországon, szlovák szálak

2006 - malina Hedvig verés

2008 - Dac-Slovan meccsen állami magyarverés (a magyar politikai elit helyesel, lsd Eörsi Mátyás)


Válasz: egyiknek sem volt következménye.

2009 - Sólyom 1 napra persona non grata

states 2009.08.21. 20:31:42

@Steve the Great: Nem a többség, csak néhány balos barom, meg nyugdíjas munkásőr, de hát gyűlölik Sólymot, ez egy iyen ország...

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 20:36:02

@Steve the Great: Úgy kell neked, minek olvasol NOL-t...:o))

Steve the Great 2009.08.21. 20:37:21

@states: Jó, hát amikor benéztem, elég soknak tűntek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.08.21. 20:50:43

@Tehetetlen Dodó:

Nem röhögnek azok, csak épp nem törődnek velünk, állást foglalni sem akarnak - miért is tennék?
Senki nem fog haragudni helyettünk, senki nem fog odacsapni helyettünk. Amit nekünk kell megtennünk, azt nem várhatjuk mástól. Ha megtesszük, majd mások is jobban respektálnak. A Puja Frigyes idejében meggyökeresedett komcsi külpolitikai doktrína él még ma is: a sikerességet a konfliktusok akár érdekfeladás árán történő elkerülésében méri. Ennek nyomán mindenki belénk törli a cipőjéről a mocskot, még egy Szlovákia is megteheti. Ennek is véget kell vetni, mint annyi minden másnak.

Tehetetlen Dodó 2009.08.21. 20:59:41

@Elpet: Hát igen, régi hagyománya van ennek beszari bolsevik elvtársaink jóvoltából.
(A fiatalabbak már nem is emlékeznek az olyan demonstratív megalázásokra, amikor az idióta Grószt Csau pribékjei átültették a Daciába és úgy fuvarozták Aradra meg vissza...
A leggennyesebb talán Megyó koccintgatása volt Nastaséval, hazai pályán).

abandi 2009.08.21. 21:04:18

Állítólag azon a környéken baszogatják a gárdát is nemsoká'...
Forró pont...
Pont, amikor meglettek a tettesek...
Mármint a takony kormányisták!!!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.21. 21:13:42

Egy országgal, aminek se hadserege, se pénze, se gerince, bármit meg lehet tenni. Hát, meg is tesznek.
Csak a távhő ára csökkenjen!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.21. 21:16:28

A szoboravatás időközben elkezdődött és a tömegben szlovák szélsőségesek transzparenseken különböző feliratokat tartottak magasba.


www.gondola.hu/cikkek/66658

Mondom én, hogy a klasszikus koreográfia.:-(

ü
bbjnick

abandi 2009.08.21. 21:30:19

@tölgy:
Te most mejjjik oldalon állsz...???

2009.08.21. 21:51:16

Nincs másik diplomáciai karunk, csak amit örököltünk a kommunistáktól. Jellemző, hogy még a fidesz külügyminisztere is egy olyan ember akinek 1989-ben sikerül belépnie az MSZMP-be. Egyedülálló...
Mit vártok?

Rigor Penis 2009.08.22. 01:34:05

na hát

az ilyen népet le is köpném, ha tót lennék:

vids.stileproject.com/sexwow1

tevevanegypupu 2009.08.22. 01:53:27

Valoszinuleg nem veletlen az sem, hogy eppen most "talaltak" meg a ciganyok gyilkosait. Ezzel most hetekre temat adnak a sajtonak, a kozvelemenynek, azoknak, akik Magyarorszagot elkonyveltek rasszista, naci orszagnak..es senkit nem erdekel, hogy Szlovakia mit muvel.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 07:47:52

"sólyom lászlót szeretjük"

gratulálok! jó volt ezt a rakás szerencsétlenséget így megalázva látni. cipőt töröltek bele, komáromi kóborkutyák hugyozták le a nadrágja szárát, ez a lélekgyenge pojáca meg remegő hangon hebegett jogtiszteletről.
grósz károly aradra látogat. na, még az sem volt ennyire kínos, hiszen ott egy grószt rúgdostak.
magyarnak lenni szégyen.

zoli29 2009.08.22. 08:28:08

Sólyom helyesen járt el, hogy nem ment át.
Attól, hogy Ficóék felrúgnak minden írott és iratlan szabályt, nekünk nem szabad az ő szintjükre süllyednünk.

Határozott fellépésre van szükség a magyar diplomácia részéről, akár a nagykövet hazahívása is szükséges lehet.
De ha egyszer a szlovák kormány hivatalosan közli, hogy Sólyom persona non grata, akkor nem az a helyes válasz, hogy csak azért is átmegy.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.08.22. 08:35:28

@Zoli28: pedig Orbán Viktor és Vona Gábor után esetleg ő lehetett volna a 3. politikusunk, akit a rendőrök egy autóhoz szorítanak... :/

zoli29 2009.08.22. 08:44:51

@rajcsányi.gellért (ergé):

:)

Nem, mert Fico megaszonta, hogy ha mégis átmegy, nem fogják erőszakkal megakadályozni.
Legyünk hálásak! ;)

Tehetetlen Dodó 2009.08.22. 11:33:19

@Zoli28: De a határozott fellépés szokás szerint elmaradt.
Ha rajtam múlott volna, a tót nagykövetet egy órán belül a fogkeféje társaságában felraktam volna párkányi gyorsra. Így meg röhögnek a markukba.

tevevanegypupu 2009.08.22. 12:35:43

@Grift:
jaj maradjon mar! Teljesen mindegy, hogy szimpatikus, nem szimpatikus, Solyom Laszlo a Magyar Koztarsasag elnoke. Legyen szives ehhez merten gondolni az esemenyre. Ha igy reagaltak arra, hogy at akar menni, az a szlovakokrol allit ki bizonyitvanyt. Hogy mi hogy reagalunk ra..az meg rolunk. Sajnos ugy tunik egyelore komoly diplomaciai lepesrol nem gondolkodunk csak tervezzuk majd egyszer, a kozeljovoben. Az Europai Unitol pedig igazan nem tudom mit varnak egyesek..Hogy Fico ezt megengedhette maganak az jol mutatja, hogy Europai Unioban vannak akiknek tobb minden szabad. A szlovakok es a romanok ebbe a csoportba tartoznak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.22. 12:47:55

@tevevanegypupu: Sólyom már begyűjtött egy-egy maflást a Délvidéken és Erdélyben, a "magyar kormány" aszisztálása mellett.
Most akkor le kellene ülni és gondolkodni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 12:48:44

@tevevanegypupu:
azoknak szabad többet, akik többet engednek meg maguknak. az eu arra való, hogy leszarják.
mi meg azt kapjuk ami jár nekünk. akár ezen a balfaszon keresztül.

tevevanegypupu 2009.08.22. 13:06:53

@Grift:
Ha ilyen modon probalnak elhallgattatni vagy megalazni bennunket magyarokat, megsem sullyedhetunk le ugyanarra a szintre.
Sajnos ugy tunik varnunk kell, ettol a kormanytol megfelelo intezkedest nemigen remelhetunk. Legalabb a nagykovetet visszahivhattak volna..

betyár (törölt) 2009.08.22. 13:19:31

@tevevanegypupu:
"Ha ilyen modon probalnak elhallgattatni vagy megalazni bennunket magyarokat, megsem sullyedhetunk le ugyanarra a szintre."

És nem süllyedhettünk le arra a szintre 1918 októberében és novemberében és decemberében és 1919 tavaszán és nyarán,1920 júniusában ( a törökök lesüllyedtek, meg is újították velük a békét), és nem süllyedhettünk le odáig 1944 őszén-telén és 1945-47-ben és 1989-ben. És nem süllyedhettünk le Malina Hedvig esetében stb.

Az az igazság, hogy én már nagyon-nagyon szükségét érzem, hogy lesüllyedjünk az ő szintjükre!

bz249 2009.08.22. 13:49:17

@betyár:

1919 nyarán sajnos lesüllyedtünk arra a szintre és nagyon csúnyán elporoltak minket. Nem azért vonultak be a románok Bp-re, mert annyira szerettük volna, hanem mert egy hetet bírt ki a Vörös Hadsereg offenzívája. Védelemben mondjuk egy hónapra lettünk volna jók.

Akkor érdemes erőszakoskodni, ha erősebbek vagyunk. Ami gáz, hogy a szlovákoknál, azért viszont illene erősebbnek lennünk. Egy Slotával és Ficoval nehezített 5.5 milliós országnal azért csak jelentősebb tényezők vagyunk.

tevevanegypupu 2009.08.22. 14:05:16

@betyár:
A tortelem folyaman nem mindig az gyoz akinek igaza van, es ezt az igazsagot evtizedek, sot majdnem egy evszazad is igazolja. Nem eszerint mukodik a vilag.
Az orszag ketharmad reszet elvettek tolunk, vitathato, hogy mennyire volt ez igazsagos, torvenyszeru. A mi hibankat mar ezerszer kitargyaltak a nagyhatalmak es mi is. Talan jogosan erezhetjuk, hogy valami kis igazsagszolgaltatas most mar jarna nekunk is, a 15 millio magyarnak. Legalabb annyi, hogy szabadon es nyugodtan kozlekedhessunk azokban az orszagokban, amik tulsagosan nagy elegtetelt kaptak a vilagtol azokert a hibakert, amiket velhetoleg elkovettunk az evszazadok soran.
Kis udvariassagot elvarhatnank.

betyár (törölt) 2009.08.22. 14:05:36

@bz249:
"1919 nyarán sajnos lesüllyedtünk arra a szintre és nagyon csúnyán elporoltak minket. Nem azért vonultak be a románok Bp-re, mert annyira szerettük volna, hanem mert egy hetet bírt ki a Vörös Hadsereg offenzívája."
Én itt a prol.dikt.-ra gondoltam, hogy csak néztünk, mint a moziban, ahelyett, hogy elhajtottuk volna őket a retekbe:)). A románok pedig azért volnultak be Bp.-re, mert az antant megengedte nekik. Ez volt az ára annak, hogy Béciék eltakarodjanak.

Most persze meg kellene elégednünk egy határozott diplomáciai lépéssel, de azért odáig leereszkedhetnénk.

betyár (törölt) 2009.08.22. 14:10:08

@tevevanegypupu:
Azt hiszem, erősen félre értettél. Nem kis udvariasságot kell elvárnunk, hanem ugyanakkorát, mint minden más európai állam. De ha vérig aláznak, azt nem kell alázatosan tűrni, hanem megfelelő szankciókat bevezetni. Tekintélye nem a maga alá vizelő kutyának van, hanem az alfahímnek.

bz249 2009.08.22. 14:10:18

@betyár: ja megtehetnénk, de a Meghunyászkodásügyi Minisztériumot nem arra tartjuk. Kár volt Kinga asszonyt kiküldeni Strassbourgba, sokkal jobb arc ehhez a feladathoz. Bár ez a Balázs vagy hogy hívják is biztos ügyesen beletanul.

betyár (törölt) 2009.08.22. 14:19:03

@bz249:
Csak nehéz lesz összekócolni a haját.

tevevanegypupu 2009.08.22. 15:05:19

@betyár:
Ficotol barmit is elvarni..olyan mint egy csinovnyik: lefele tapos, felfele hajlong. A legrosszabb fajta. Sajnos az ott elo magyarok miatt kell ovatosnak lennunk, veluk meg akkor is a leheto legmocskosabb modon bannak, ha semmi okuk nincs ra. Olyan visszataszito az egesz.

betyár (törölt) 2009.08.22. 15:27:47

@tevevanegypupu:
Bele kell verni az orrát. A fellépés sokat számít. Erre céloztam, amikor azt írtam, hogy a magát nem becsülő nemzet maga alá vizelő kutya, senki megbecsülésére ne számítson. A cél az alfahímmé válás, de legalább annak felmutatása, hogy mi magunkat alkalmasnak tartjuk a respektusra. Fico meg tehet egy szívességet. A magyar kisebbségnek nem Antall és Orbán alatt voltak problémái, hanem a szoc.libek idején, amikor pedig a magyar külpolitika igen alázatos vagy közömbös volt a magyar kisebbségekkel kapcsolatban.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.08.22. 15:31:55

@bz249: Magyarország nem gyengébb Szlovákiánál, hanem Szlovákia óriási helyzeti előnyben van, ugyanis zsarolhatja Magyarországot a területén élő magyarokkal (a Magyarországon élő tízezer szlovák nem ad hasonló lehetőséget), vagy azzal, hogy kisantantot játszik Romániával, amely szintén bármit megtehet a területén lévő 1 millió magyarral (míg Mo.-on megint csak 5-10 ezer román van). Ezzel a helyzeti hátránnyal nem tudunk mit kezdeni. Még az sem igaz, hogy ha Magyarország erősebb lenne katonailag, akkor mondjuk ezen a hétvégén "izraeli módra" ágyúzhatnánk Pozsonyt, vagy lebombázhatnánk a mohi atomerőművet. Ugyanis a nyugat ezt nem tűrné (agresszió), szemben pl. a kisebbségek elnyomásával, ami a nyugatot sohasem zavarta túlságosan.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.08.22. 15:35:17

@betyár: Szankcionálni Szlovákia tud a területén kb. 500 ezer magyart. Mondjuk hozhat egy durvább nyelvtörvényt, mihelyt Magyarország valamivel tényleg a lábukra lép. De egyébként nincs olyan eszköz Magyarország kezében, amivel valódi kellemetlenséget tud okozni Szlovákiának.

bz249 2009.08.22. 15:38:44

@dzsucseharcos: nem katonailag kellene erősebbnek lennünk, hanem a puha hatalomban. Ehhez mondjuk egy normális diplomácia és egy rendben lévő gazdaság kellene.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 17:10:27

betyárnak teljesen igaza van.

más, jöttem hazafelé, és az autóban azt hallom, hogy neue zürcher zeitung szerint sólyom egy olyan konzervatív elnök, aki folyamatosan konfliktusokat teremt a szomszédokkal!
szóval érdemes meghunyászkodni. éljenek sólyom megalázkodásai! kiváló taktika, respektálja is a művelt nyugat.

Tehetetlen Dodó 2009.08.22. 17:46:05

@betyár: Így van. Mindig ez a hülye meghunyászkodás. Minél jobban meghunyászkodunk itthon, annál jobban szívatják a kinti magyarokat, ez régi tapasztalás.
Lefosott bokával nem lehet tiszteletet ébreszteni.

tevevanegypupu 2009.08.22. 18:24:09

@Grift:
Kit erdekel a Neue Zurcher Zeitung?
Hulye svajciak ugyanolyan szemet modon bantak az olaszokkal mint a szlovakok a magyarokkal, ugyhogy jobb ha befogjak a szajukat es gyartjak tovabb a sajtokat meg a csokoladet. A bankjaikrol, amikben a II. vilaghaboruban megoldt aldozatok milliardjai vannak, irjanak inkabb..
Nem is beszelve az egyeb piszkos ugyeikrol.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 18:30:05

@tevevanegypupu:
persze, de majd figyeljed csak meg, ez lesz a többség hangja. aki rárúgja az ajtót a puhafaszú európára az lesz a menő. európa egy szétomlott szarkupac, cionista kísérleti labor. ott is csak az erő és a gátlástalanság az egyetlen lehetőség a sikerre.
gondolj csak bele, mikor kért ott bocsánatot bárki is. aztán a jobbik kicsit megleveleztette az a röhögő kurvát és rögtön volt meaculpa.
a tótok, románok ezt egészen pontosan tudják.

tevevanegypupu 2009.08.22. 18:46:34

@Grift:
Valoszinuleg ez lesz a tobbseg hangja, nyilvan majd Solyomrol - mint ahogy nem is olyan regen Orbanrol is igy irtak..konzervativ, populista, soviniszta. Azt hiszem lassan itt az ideje, hogy ne figyeljuk, mit irnak Magyarorszagrol. Addig mig ilyen siralmas eredmenyeink vannak, ugysem becsulnek semmire. Penz beszel, kutya ugat..Ha javitunk a gazdasagon es lesz hozzaerto kormanyunk megvaltozik a helyzet. Ez a kormany valoszinuleg okkal hallgat, hiszen nagyon hamar megkaphatjak, hogy torodjenek a sajat elszurt dolgaikkal. Solyom pedig - lehet, hogy jot akart - de olyan langyosan reagalt neha az orszagban tortent nemely "ugyre", hogy szinte nem is csodalkozhatunk azon, ha ilyen primitiv ember is mint Fico megprobal egyre jobban szorakozni vele.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 18:58:41

@tevevanegypupu:
persze. ezzel egyetértek.
régóta szánalmas és nevetséges, hogy nálunk egyáltalán hír, hogy mit ír rólunk valamelyik ejrópai lapban valami hülye balos bértollnok.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.22. 19:42:18

a diplomáciai etikettet nem a kecskeólban tanítják. fico & bandája olyan, mint aminek kinéz. csak a kucsma hiányzik a fejéről.
az erkölcsi győzelem a miénk, de rómát is a barbárok tiporták el. athént meg a rómaiak, mikor még tulkok voltak.
tehát kitörölhetjük. remélhetőleg a cseszlovákokkal.
ha valaha helyzetbe kerülünk, egyértelmű, hogy segítenünk kell nekik levetkőzniük ezt a szégyenletes habitust és nyelvet. akár hathatós átneveléssel. nem felejthetjük, hogy milyen nagy szükségük van a rá.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.22. 20:23:07

@vero:
igaz! a segédnépek el is várják, hogy megszálljuk őket. hiszen nem képesek normális államként funkcionálni. :)

Tehetetlen Dodó 2009.08.22. 21:02:18

Egyébként engem nem lep meg igazán a Lidové Noviny cikke: a csehek általában utálják a tótokat, mint a sz@rt. Nem alaptalanul: a tótok vezető szerepre törtek a háború utáni Csehszlovákiában, ők voltak a szovjetbarátok, a rendszer támaszai, ott játszották az eszüket Prágában, kisajátított villákban terpeszkedve a Kisoldalon.
93-ban a csehek nagyon örültek, hogy megszabadulhattak tőlük.

@vero: utcai harcosok ellen nem sokat ér a diplomáciai etikett.Ezeke csak az erőből, a pofátlanságból értenek, úgy is kell velük bánni.
Én már tegnap felraktam volna a párkányi gyorsra a büdöslábú nagykövetüket, zabálja otthon a brindzové haluskyt.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.24. 09:51:13

@Tehetetlen Dodó: egy gentleman nem bicskázhat.
max. azt tudom elképzelni, hogy a magyar légierő (muhahah!) 2 gépe gyakorlórepülés közben hajnalban pozsony külvárosa fölött fordul meg, mert elszámították a kanyarodási ívet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.24. 10:05:50

@vero:
oké, oké, de ki a történetben a gentleman?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.24. 11:38:21

mi voltunk. talán leszünk.
süti beállítások módosítása