Amit mindig is tudni akartál Pécsbagotáról, de sohasem merted megkérdezni
2009. szeptember 01. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Amit mindig is tudni akartál Pécsbagotáról, de sohasem merted megkérdezni

  Pécsbagota 120 (más források szerint 125 vagy 132) lelkes falu Pécstől 25 kilométerre, Szabadszentkirály és Baksa között. 38 lakott ház található benne, valamint egy kápolna, kultúrház, ilyesmi. A falu Baranya megye, sőt egész Magyarország egyik legrendezettebb települése: mindkét utcáját (Petőfi és Kossuth) virágok és padok szegélyezik, s a központban egy ápolt park is található. Nem csoda, hogy Pécsbagota 2006-ban kategóriagyőztes lett a Virágos Baranyáért pályázaton, és az országos versenyen is helyezést ért el. Tavalyi kiváló teljesítményét is 100 ezer forinttal ismerték el a megyei pályázaton, sőt még oklevelet is kapott:

 Pécsbagota egyrészt arról ismert, hogy közelében rendezik meg minden évben az Álmosvölgyi Várjátékokat,  másrészt arról, hogy öt éve beköltözött ide egy nyugdíjas holland művészházaspár. Ez utóbbi hölgytagja így néz ki:

  Itt hívnánk fel minden Magyar Hazafi figyelmét arra az alig észlelt folyamatra, melynek során holland nyuggerek foglalják el Magyarország minden élhető zugát. Nem akarunk riogatni, de valami hasonló történt Indonéziában is, azt' indonéz testvéreink azóta sem tudtak maguknak összekalapálni egy tisztességes országot. A hollandok terjeszkedését jelzi, hogy a házaspár minden nyáron meghív néhány fiatal holland művészt Pécsbagotára, ahol azok egy külön e célra vásárolt házban alkothatnak. Így néz ki manapság egy fiatal holland képzőművész:

  Pécsbagota büszke rá, hogy kis mérete ellenére még mindig megvan kocsmával kombinált vegyesboltja, amely egyébként az önkormányzat tulajdonában van:

  Arra viszont a helyükben nem lennénk büszkék, hogy a kocsma-vegyesboltban vizezik a jégert, ami még nem lenne baj, de az üveget a jégkrémes hűtőben tartják, ahol az italban található víz megfagy, tehát a pécsbagotai jéger úgy néz ki, hogy valami sötétbarna löttyben éles jégdarabok úszkálnak.

  A lakók láthatólag sokat törődnek falujukkal, de persze azért néhány lepukkantabb ház így is található, ezeket meg is örökítettük az utókornak okulásul:

  Pécsbagotán olcsó a krumpli:

  A lakosság náci-fasiszta:

  Begyűrűzött a válság:

  A szomszédban még megvan a régi tápos: 

  Sört iszik a polgármester: 

  És nagy sikere van a modern művészetnek:

  Ottlétünk estéjén pécsi meleg művész barátunk pacákat vetített a nemrég felújított kápolnára, aminek nagy sikere volt: 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr881349091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.09.01. 09:44:21

@Grift: Nem a német horgászokra gondoltam. A művészek jók, felvirágoztatják a helyi kocsmákat és kolbászsütőket:)
JÓ hely a Tisza-tó, mondjuk harcsázni:)
Viszont az tudod, hogy csak azért lett ilyen jó, mert a harmadik szint nem valósult meg ( sokkal magasabb lenne benne a vízszint, jó nagy hullámokkal.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 10:41:27

@Őrnagy Őrnagy:
isteni szerencse, hogy így lett a tiszatóval. végül is olyan, mintha a természet hozta volna létre, tudjuk, folyóvölgybe zuhant szikla, egyebek, a természet belakta. evezgetni benne méter széles csatornákon, békalencsés holtágakon, madarak, mindenlófasz, szóval rendben van. persze a téli leeresztések miatt sírnak a zöldek, de hát azok csak olyan nyomorultak mint egy sólyom.

tevevanegypupu 2009.09.01. 10:51:23

A hollandok hozzank menekulnek a Hollandiaban letelepedett tengernyi marokkoi muzulman miatt. Hamarosan megindulhat nalunk a fapapucs es sajtgyarto uzlet, munka adva ezzel a kis falvak mas nemzetisegeinek..A hollandok majd megoldjak azt amit partunk es kormanyunk nem tudott az elmult par ev alatt. (:

ladybirdy 2009.09.01. 10:56:06

@Grift:
na jó, most bocs Tóni, de leleplezlek.
Ez nem volt szép, mármint ez a hazudozás. Nem volt itt semmi holland füvesbuzi találkozó. Sajnálom, hogy az erre a hírre gerjedő kommentálhatnékkal küzdő olvasóid árnyékra vetődtek.
Amúgy meg, aki ismeri ezt a házaspárt, az maximum azon sajnálkozhat, hogy nem ilyen hollandok veszik meg az országot, mert ha csak ilyenek lennének, még örülhetnénk is.
A vetítő meg nem buzi, ezt biztosan állíthatom. szóval bocs emberek,pörögjetek máson.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 10:56:18

@tevevanegypupu:
átmeneti tetszéletet /mint tetszhalott/ visznek a falvakba, megint gyengítve az ott élők saját akaratát, munkaötleteit, a néhány, valami aktivitást mutatónak elég lesz kiszolgálni a gyarmatnyuggereket. veszedelmes dolog.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:01:18

@ladybirdy:

kicsi okos csillagvirág! a tónikád a kommentelhetnékkel kűzdőknek ír. egy blog erről szól. tónikád írta, hogy a vetítő gyerek buzi volt. lehet, hogy ez a füves házaspár nagyon rendes, de azért ne add el nekik az országot! :)

tónika! keressen másik menyasszonyt, ez nem az igazi.

negeev 2009.09.01. 11:02:22

Egész jó ez a kivetítéses megoldás. Alulról a harmadik még egész értékelhető. A többin még csiszolni kéne.
A falu, meg nagyon kellemes hely lehet!

negeev 2009.09.01. 11:04:32

@Grift: Aki ilyen színeket vetít ki egy templomra, az csak buzi lehet! :D

ladybirdy 2009.09.01. 11:05:21

na jó, én nem tudok lemenni erre a szintre.ha nektek ez kell, hát pörögjetek az álhír álmondanivalóján, ha ez jól esik. A házaspár nem füves, a vetítő nem buzi, én meg nem adom el az országot. Ez az igazság, sajnálom, tudom, így már uncsi is az egész, mi?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.09.01. 11:06:15

@negeev:
Nekem is nagyon tetszik, szívesen beszínezném így az udvart. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:07:57

@ladybirdy:

milyen szintre, csillagvirág? milyenre?
a házaspár meg elég hülye, ha nem füves. hát holland az ilyen? :))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:08:39

@negeev:

felhasználta az elvetélt bugyiminta terveit.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:12:26

@TuRuL_2k2:

de hiszen kegyed konzervatív, vagy nem? akkor a blaszfémia nem a kenyere ugye?

/blaszfém? kérdezi turul. igen. válaszolom én/

és megint, és újra a liberszög a konzervzsákból. :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.09.01. 11:15:32

@Grift:
Sosem mondtam, hogy ne lennék legalább annyira szabadelvű, mint konzervatív. :D
De hogy ebben mi a blaszfém, azt mezei katolikusként elképzelni nem tudom. A templom megfestése színes fénycsíkokkal Istennek nem tetsző jelentéssel bír?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:22:21

@TuRuL_2k2:
vagy talán nem használható fel a szakrális tér az egó játékaira. a templom, nem a múlandóságot jelképező fényjátékok gyöngyvászna.
ennyit ér már a katkó is.
ahol a vallás már nem csak kultúrmáz, identitás, hanem metafizikai kapcsolat, a terei szent terek, nemigen merülhet fel ilyesmi.
amit a keresztények megengednek a világnak, csökkenésük rémületében, azt nehezen képzelem egy haszid közösségnél, tibetben, vagy egy szufi imahelyen.

negeev 2009.09.01. 11:23:26

@Grift: Azért, nem érzem blaszfémiának, ha rávetítenek egy templomra színeket. Érdekes kísérletezés. Semmi gond nincs vele.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:25:44

@negeev:

kérlek, a mai magyarországon a magát hívőknek vallók 99%-nak fogalma sincs, egyáltalán semmi, a vallásról, a vallásosságról, a szentségről, a metafizikáról, a misztikáról, és a misztikus aktusokról. a többi, fentebb.

tewton 2009.09.01. 11:28:12

@Grift:
tiszató ... az magyarul nem a kiskörei víztározó?
@TuRuL_2k2:
rendes ember nem vetít pacákat a feszületre. ilyet csak buzik, hippik vagy liberálisok csinálnak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:30:42

@tewton:
de, de szerencsénk volt vele és él! én azt mondom, ez jó. eveztél már ott? láttad? nem ám betonteknő! :)

ladybirdy 2009.09.01. 11:32:46

hát ez egyébként már komolyabb baj, hogy vizális kultúránk ilyen szinten van, hogy ez vitát okoz. egyébként az egész annyira volt blaszfém, mint a szivárvány az égen, sajnálom, ha valaki nem tartja szépnek, mert a buziság jut róla csak eszébe.
Az a baj, hogy engem nem is érdekel amiről itt szó van, már sajnálom is hogy belekeveredtem, egyébként meg miért is ne lehetne vetíteni egy templomra? amihez egyébként maga a templom plébánosa volt a dj? és nagyon tetszett a néniknek meg a bácsiknak, akik mind katolikusok ráaadásul, és mondom, ha hiszitek, ha nem, még maga a vetítő is az:hívő és nem buzi. sajnálom, hogy ki kell ábránduljatok, de én most be is fejezem a kommentelést, úh nem várok választ, bocs. Csőbe húztak benneteket, ez egy álhír volt,és amúgy is lényegtelen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:36:22

@ladybirdy:

hehe ez valami kapcsolat.hu-s trükk, itten direkt égetik a tónit!

csillagvirág! lebuktál, a tóninak nem lehet egy ilyen nina holgersona az ismerőse! :)

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.01. 11:37:10

@ladybirdy: A posztban semmiféle holland füvesbuzi találkozóról nem volt szó; a fű szóba se került, utalásszerűen sem. Elfelejtettük írni, de itt jelezzük, hogy a pécsbagotai hollandok borászkodnak, s egész iható fehérbort csinálnak. Hogy a vetítő ember meleg-e, arról kérdezd meg a pasiját.

@Grift: A vetítésnek nem volt semmi blaszfémia íze, ilyesmi ott helyben senkinek eszébe sem jutott, s talán nem Pestről kéne megmondani, hogy mit is gondoljanak odalent. A templomot körbeülte a falu apraja-nagyja, beszélgettek, ittak, és nagyon tetszett nekik a cucc; aláfestő zenének meg maga a plébános adta kölcsön a borzalmas Best of Vangelis cédéjét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 11:42:09

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

ne csinálj ebből pest vidék ellentétet, ha/mert értelmeset nem tudsz mondani. olvasd el figyelmesen mit írtam fent, ha kell többször, vagy szótagolva.
kész. ide juttatta a világ az egyházat. jövőre a plebános pávatollal a seggében fog a tornyon a kereszt helyén forogni, és a győzikével agymosott nénikék és bácsikák majd tapsikolnak. egy nép hullajegyeit ne ünnepeljük már.
lehet, hogy pofánröhögtök egy komcsit a szt istván parkban, de minden porcikátok libsi.
is ti jöttök tavasszal, baszki.

templomosvetito 2009.09.01. 12:03:59

no, kis malacpofáim. szóval a lényeg:

- a vetítés egyik célja az volt - az exhibicón túl -, hogy egyfajta közösségi élményt nyújtson a pécsbagotai embereknek. asszem ez sikerált is - nénik a lócán csevegnek, borozgatnak, fiatalok kissé odébb droszt... haza ios alig-alig akarnak menni, pedig már a sorozat is lement péntek este (ja, péntek, tudjátok, buzik napja)
- a plébános mint dj kicsit túlzás, de a kalóz Vangelis CD biztos benne van jópár miatyánkban...
- egyébként én annyiban vagyok buzi (meleg), amennyiben a Tóni köcsög. valszeg a félreértés onnan jön, hogy mindig az vádol, akit s.ggbekúrnak; bár ezt a sztorit éppenséggel megbeszéltem Kálmánnal... mármint azt is, hogy a vetített cigány-színeket valahogy próbálja kidomborítani posztjában, de ez vhogy lemaradt. miént az is, hogy a vetített képek valójában csak sztillek, mivelhogy ezek az ákombákom absztrakt bizbaszok videóanimációból kikapott pillanatképek. megjegyzendő, hogy az élőben kevert vizuál sem komplexebb, mint ezek a snapshotfotók, melyeket Tónikánk oly' lelkesen kattintgatott...
- a hollandok, ha füveztek is, genyamód sutyiban nyomták... nekünk legalább is nem toltak semmiféle blázt az arcunkba
- a feszület és blaszfémia: a végén szerintem már nagyon elege lett szegény kaporszakállúnak a felhajtásból, ezt éreztem én is... miként azt is határozottan éreztem még aznap hajnalban, hogy ez amolyan Istennek tetsző cselekedet volt vala...

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.01. 12:16:32

@templomosvetito: Tényleg nem vagy buzi? Mi valamiért mindig azt hittük.

templomosvetito 2009.09.01. 12:17:17

ja, Kálmi-Tóni, egyébként tök jó a poszt, kösz (az azért lejön, hogy ösmered az olvasóid igényét :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.01. 12:18:41

igaz. vetítővászonnál is lehet imádkozni. szeméttelepre is lehet fényszimfóniát vetíteni.
templomfalra graffitizni ... a noszforr idején istállónak használták. ez most egy lájtosabb verzió. a hívek meg örvendeznek.
leviathán kitátja száját, a lelkek meg örömest tódulnak befelé.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.01. 12:32:29

@templomosvetito: Á, az olvasóknak az az igénye, hogy azt a piszok Gyurcsányt szidjuk, meg a haverját, a Bajnait, csak most nem találtunk rá apropót.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 12:39:51

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
a fenét. a múlkori falunapos cucc osztatlan sikert aratott. :)

ladybirdy 2009.09.01. 12:40:56

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
Tónikám, ez egy bestofsemmi kategóriás poén szerintem rosszul sült el. Azt hiszem itt az idő, hogy mindenki hagyja abba, és menjen, csináljon valami értelmeset (már aki képes rá.)
Az idióták logikáján meg mindig elámulok, és tényleg, nagy igazság, ha lemész az ő szintjükre, akkor legyőznek a rutinjukkal.
Amúgy egy dolognak örülök, hogy fellendült a blog.

tevevanegypupu 2009.09.01. 12:47:22

@Grift:
Uj foldesurak.Hogy megszerettek oket nalunk a kiegyezes utan is.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.09.01. 12:50:57

@Grift: A hülye vízügyesek elqrták, ez a szerencse. De Csongrádnál mederduzzasztást akarnak, na azt nem szabad hagyni, de ez már nagyon off.

Különben meg had jöjjenek a hollandok, ha nem vesznek termőföldet:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 12:53:50

@Őrnagy Őrnagy:

igen. és az valószínű, hogy az évtizedekig kiváló árvízvédelmet produkáló vízügyben most már ideje a paradigma váltásnak /hogy divatos legyek/.

tewton 2009.09.01. 14:49:14

@Grift: paradigmaváltás?
hihi, az őszödi beszéd is azt jelentette be ("elk_rtuk").

hoppá, máris gyurcsányozás!

@ladybirdy:
olvasson többet reakciós kommenteket, hátha megérinti a jelöletlen irónia :)

díszpinty 2009.09.01. 15:21:11

Szia.
Akkor szerinted nyilván blaszfémia a templom belsejében lévő aranyozás és freskó is.Nem beszélve az orgonahangversenyről.
Furcsa gondolat.

díszpinty 2009.09.01. 15:23:49

Bocs! Griftnek és a többi hasonlóan gondolkodónak címezve.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.01. 16:19:34

Az a baj, hogy a II. vatikáni zsét is a ZSIDÓK csinálták.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.01. 16:27:29

@ladybirdy: Szerintünk picit benézted a posztot: az nem Pécsbagota, a hollandusok és a melegművészet ellen szólt, hanem éppen mellett. Mi egy szép faluban kedves emberekkel egy kellemes estét töltöttünk, ezt próbáltuk megörökíteni. Ha viszont te vagy a helyi kocsmáros néni, akkor lécci vagy ne vizezd a jégert, vagy ne tedd a jégkrémes hűtőbe.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 16:30:20

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

melegművészet? az valami speciális anális truváj? vagy csak nácista megkülönböztetés? höhő, egy tétova lépés, és itt az elfajzott művészet kategóriája! :))

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.09.01. 17:07:14

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: coming outoltatok a művész helyett, mint Steiner Pál tette Orosz Józsival...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.01. 17:15:29

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: ha meg nem buzi, akkor miért írt róla?

A múltkori falunapon a foci pálya a domboldalon, szvsz, nagyobb ötlet volt.

Bell & Sebastian 2009.09.01. 18:14:50

Jobb ma egy buzi fényfestő a templom körül, mint a múltkori LMP -s csók a gecsemáni domboldalon!

Ez legalább az, aminek látszik.

Bell & Sebastian 2009.09.01. 19:02:44

Csaxólok, megint xaxik az engine!

Google 2009.09.01. 20:03:42

@Bell & Sebastian:

Hát igen, mert semmi nem az, mint aminek látszik.
Még egy meleget sem tudott felmutatni a sok hideg, arra a kis időre sem.
Hiába, nem mindenhol építenek világvárost.
Szerencsére.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.01. 20:19:02

Bárhogy is gondolkodom, nem sikerül az istenkáromlást a templomra vetített színes fényben tettenérnem. A Napnak sem tilos, hogy rásüssön, és a fák is vethetnek rá blaszfémikus árnyékot.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.01. 20:21:49

Sokkal jobban megbotránkoztat, hogy Tóniék jégert isznak, ami szörnyű pancs. Férfiitalokat kell inni, bort, pálinkát, vodkát, viszkit.

Téglagyári Megálló 2009.09.01. 20:33:18

@Elpet:

Kezdesz Griftre hajazni a férfiság hangsúlyozásával. Az Unicumról mi a véleményed?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.01. 20:43:40

@Téglagyári Megálló:

Huhh. Valamikor sokat ittam Unicumot, nagyon szerettem. Aztán részint megundorodtam tőle, részint politikailag vállalhatatlanná vált. Az illatát sem bírom, de ennek leginkább az egykori, kissé eltúlzott fogyasztás lehet az oka.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.01. 20:54:13

@Téglagyári Megálló:
ne tessen csúsztatni! én a férfiasság hiányát hangsúlyoztam! a posztban és a redakcióban. a férfiasságot meg viktor szövegében. :)

Téglagyári Megálló 2009.09.01. 21:07:05

@Grift:

És ajánlottad az igazi férfitársaságot a Redakció tagjainak. Elpet pedig férfiitalokat Kínai Kálmánnak. Ez itt az analógia.

Bell & Sebastian 2009.09.02. 01:36:15

@Google:

Gyalog mentem végig a saját főutcámon, disznószag, kenyérillat, iskola, templom, kocsma, ráérős beszélgetések ezzel-azzal, erről-arról.

Ez az élet, nem a billentyűk- és másénak verése! :)
Egyetértek.

tewton 2009.09.02. 03:23:11

@Téglagyári Megálló:
a Zwack termékek minősége sokszor lehangoló: felvásároltak egy csomó brandot és italfajtát, van, ami jobb lett, de borból inkább csalódás, és nagyon sokat a Zw. márkanév visz a hátán (pl. az aromás alkoholos italaik). Az Unikum még Unikum, mert annak szoktuk meg, de ha megkóstolod a feleannyiba kerülő horvát pelinkovacot, máris csak egy a sok lehetséges gyomorkeserűk közül, nem is a legjobb :(

@B&S:
well, well. Kevésnek van ám ilyen wellness környezete! (jó, nekem is van, de vidéki is vagyok rendessen)

@TM:
a férfiasság egy metafora. Ha most választani kellene, hogy melyik a a férfias, hülye kis virágokat pátyolgatni, hogy a méghülyébb kis gyantás izéit elszmókold, vagy felnőtt ember módjára kezelni a cefrét és meginni az eredményét, szerintem egyértelmű, mit kell beikszelni :)
Mély összefüggések ezek, nem lekicsinylendőek.

tewton 2009.09.02. 03:24:27

@Téglagyári Megálló:
a Zwack termékek minősége sokszor lehangoló: felvásároltak egy csomó brandot és italfajtát, van, ami jobb lett, de borból inkább csalódás, és nagyon sokat a Zw. márkanév visz a hátán (pl. az aromás alkoholos italaik). Az Unikum még Unikum, mert annak szoktuk meg, de ha megkóstolod a feleannyiba kerülő horvát pelinkovacot, máris csak egy a sok lehetséges gyomorkeserűk közül, nem is a legjobb :(

@B&S:
well, well. Kevésnek van ám ilyen wellness környezete! (jó, nekem is van, de vidéki is vagyok rendessen)

@TM:
a férfiasság egy metafora. Ha most választani kellene, hogy melyik a a férfias, hülye kis virágokat pátyolgatni, hogy a méghülyébb kis gyantás izéit elszmókold, vagy felnőtt ember módjára kezelni a cefrét és meginni az eredményét, szerintem egyértelmű, mit kell beikszelni :)
Mély összefüggések ezek, nem lekicsinylendőek.

Bell & Sebastian 2009.09.02. 08:01:06

@tewton:

Eggyel kevesebb sör elfogyasztása után most nem lenne kettőslátásom.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 09:14:44

ha kérhetem az unicumot ne elítsük egy napon a férfiassággal. cukorszirup.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.02. 09:24:02

@tewton:

az a baj, hogy ez a kurva cvakk, még a kilfeldi gyártókat is ráveszi, hogy szemetet adjanak neki olcsón. persze a márka nevét megtartva. igyatok meg urak egy félüveg metaxát, ugyanannyi csillagosat persze, görögországit, meg cvakkot. garantált agyfájás az utóbbi. ugyanez tesztelve jameson viszkivel.
börtönbe vele!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.09.02. 09:30:10

@Grift: Gönzci barack meg Szatmári szilva a menő. Kis pálinkamanufaktúráktól vásárolva.

tevevanegypupu 2009.09.02. 09:32:13

Mindenesetre az unicumoruletet nem nagyon ertettem meg soha. Az ilyen keseredes pancsok mindig gyanusak. Aki gyomorkeserure vagyik, igyon Fernet Brancat, attol garantaltan epeomlest kaphat. Emesztesi zavarokra pedig horpoljon szodabikarbonat.(:

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 09:42:30

@tevevanegypupu: a brancát meg kell szokni. aztán már csodálatos!

tevevanegypupu 2009.09.02. 09:46:24

@vero:
nekem nem is kell ezt mondani, en kedvelem, csak nehany ismerosom elso kostolas utani reakciojat tolmacsoltam.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 10:14:36

@tevevanegypupu: igen. :D én is így voltam. óriási csalódás - aztán függőség.

tevevanegypupu 2009.09.02. 10:27:59

@vero:
Ez is olyasmi mint az olajbogyok.Meg kell enni belol parszaz szemet, es akkor utana mar szereti is az ember.(:

kk_kk 2009.09.02. 11:35:50

@templomosvetito:

Istennek tetsző, tehát nekem is tetsző...

Jól van, nyugi, nincs itt semmi gond.
És vigyázz mert Tóni valóban kecseg.

tevevanegypupu 2009.09.02. 11:37:37

Aki fozott mar palinkat azt tudja, hogy illegalisan nem lehet. Eloszor is a cefrenek olyan illata van, hogy betolti az egesz hazat. Masodszor az igazan profi eszkozoket, amik szuksegesek a palinkafozeshez, eleg nehez elrejteni.((:

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 12:35:05

@Őrnagy Őrnagy: ezt a mennyiséget?
@tevevanegypupu: mit? egy kuktát? nemnevezném illatnak. ha lebuktál rosszul csináltad. mellesleg csak nálunk bűn. a kisantant országai ebben is egységesen ellenünk menetelnek.

tevevanegypupu 2009.09.02. 12:42:13

@vero:
Dehogy buktunk le, varosi hazban nem lehet lebukni. Mar regen volt, en csak asszisztaltam, de ugy emlekszem, hogy voltak lombikok, csovek, szeszfok-mero, meg ilyesmik. Ja es a palinka erosseget ugy is neztek, hogy meggyujtottuk. Fantasztikusan szepen egett. Es ugyan kit erdekelt, hogy nem szabad, mikor a kertben ott volt a rengeteg lehullott gyumolcs?(:

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 13:07:42

@tevevanegypupu: igen. ha már nem lobban fel erőteljesen a lángon, akkor az a gyenge utófőzet. fokoló híján így ellenőrizték. azt már nem szabad beleereszteni, csak elrontja.

apropó; pécsbagotán mit főznek pálinkának?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.02. 13:27:07

@vero:
ottan biztosan thc pogácsa járja. ja nem, ezt tagadták, bocs! :))

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.02. 15:42:41

@Grift: Mi is reménykedtünk benne, hogy tesznek valami jóféle cuccot a pogiba, de csalódnunk kellett. Ezek az átkozott hollandusok ahelyett, hogy meghonosítanának itt valami tisztességes drogkultúrát, inkább elkezdenek borászkodni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.02. 20:21:00

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
mondjuk ez is érthető, komoly hagyományai vannak a dimbes-dombos hollandiában a borászatnak.
egy liberális mindenhez ért! művészet, borászat ésmindenmás.

Öreg borász és a tender 2009.09.02. 20:43:18

Igen, a sajtok is milyen szarul passzolnak a borokhoz.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 20:50:13

aki tudja az csinálja. és ez fordítva is igaz.
mi már azt sem csináljuk amihez értünk.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.02. 20:51:13

@Öreg borász és a tender:
a tévhittel ellentétben, valóban. a sajt kazeinje bevonja a nyelvet és súlyosan torzítja a legtöbb esetben a bor ízét. nagy szakértelem kell a megfelelő párosításhoz.

Öreg borász és a tender 2009.09.02. 21:04:48

@vero: Azt sem érttyük, mi csinyálunk.

@Grift: Igen.
Eleve a vadhúsokhoz hogy' jön már a sajt?

( Legközelebb ne 'vén buzi'-zál le, yó?
És én se hívlak akkor kiscsírának. )

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.02. 21:36:25

jovális diskurzus, egymásra találás. :D
ne tovább!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.02. 23:01:49

@Grift: A sajt a borkóstolókhoz van kitalálva - pont amiatt, amit írsz - jól elveszi az egyes borok ízét, és "tiszta lappal" kóstolhatod a következőt.
Egyébként a sült hal is nagyon finom dolog . )

negeev 2009.09.02. 23:28:38

Hú! Milyen rég jártam erre! Látom, túl sok értelmet akartak levonni ebből a kis cikkből. A lényeg! Szerintem, nem blaszfémia a templomra vetítés! Hogy az alkotó buzi-e, azt nem fogjuk úgyse soha megtudni biztosra.

Most aztán megmondtam! :D

Ui.: Bor mindig kell!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.03. 08:18:27

@gloire:
nem, ez nem igaz. nem elveszi az ízét, hanem a nyelvre tapadva módosítja. ez olyan tévedés, mint az ami szintén közkeletű volt azokban az időkben, mikor a párttitkárok és az üdülőszakácsok kitalálták, valami franciásat félreértve, hogy a bor és a sajt csak úgy nyrő kombó, szóval olyan mint az addig kell kádárnak élnie amíg magyar ember van a földön.
ahol így kóstoltatnak veled bort, ott gáz van. még ha tudom is, hogy ezt sok helyen teszik.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.03. 08:24:51

@gloire:
nem, nem, nem. mint mondtam, a sajt kazeinja tapad a nyelvre és nem törli az előző ízeket, hanem módosítja.
ez a sajt válogatás nélkül a borhoz kombó, ez gondolom valamelyik frankomán párttitkár félreértése alapján jöhetett létre úgy a hatvanas években valamelyik pártüdülőben, az üdülő szakácsa és az elvtárs éjszakai borozása közben, mikor megeredt az elvtárs nyelve, és nagyvilágiasságra oktatta a szakácsot. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.03. 08:25:45

nabazmeg, azt hittem elveszett. erre tessék. nem baj, két változat! lol

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.03. 11:01:07

De egy sajt kóstolóhoz viszont nem lehet rossz könnyű borokat kortyolgatni . )

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.09.03. 11:11:45

@gloire: óriási tévedés! rossz beidegződés! egy xviii. sz.ban magyarországon és erdély déli vidékein utazgató marquis mesélgette a szalonokban, hazatérve keleti utazásairól, hogy a jó sajt, csak nemes borokkal együtt élvezhető igazán, s így fogyasztva némi vágykeltő hatással is rendelkezik.
valójában a bor, az ínyeken és a garatban még percek múlva is érezhető aromákat és utóízeket hagy, mely a sajtok kóstolását és korrekt minősítést tulk. lehetetlenné teszi!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.03. 12:49:40

Ezek szerint kölcsönösen kioltják egymást, és úgy szar az egész, ahogy van. Lehet, de mégis sokan szeretik. Én azt tapasztaltam, hogy egészen a tudálékosságig menően méricskélik, hogy melyik sajthoz melyik bor az ami ajánlott, vélhetően a fentebb említett okok miatt fontosak ezek a precíz különbségtételek.

Sajnos igazi mélységeiben én ezzel sosem fogok már megismerkedni, mert tejérzékeny vagyok, és ezért a sajtokat is kerülöm, pár aprócska falat az éves adagom.
Mondom: sülthal, rántott hal, békacomb (!) + csak fehér borral, én ezt nyomom.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.09.03. 13:27:45

Látjátok, ezért jó a sörjéger: annál nem kell buzulni mindenféle nyelvbevonatokkal meg utóízekkel meg sajtokkal.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.03. 13:39:40

@gloire:
hála istennek, legalább boroznod lehet! :))) kisebb veszteség a sajt.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.09.03. 13:59:09

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: igen, és a sörjéger az hasnyálmirigy ellen is kurva jó . )

Téglagyári Megálló 2009.09.03. 14:16:46

@gloire:

Talmud olvasás és dohányzás viszonya jut az eszembe.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.07. 10:38:51

szívbemarkolóan szép történet! lol
süti beállítások módosítása