Nézzük, idén milyen Hungary
2009. december 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Nézzük, idén milyen Hungary

  Amit az Economist érdemesnek tart elmondani Magyarországról. Idén ilyen Hungary. (via Dolphin)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr571585425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.12.09. 15:15:30

úgy egy hónaja bennragadt a cd-tárban az ül, nagy flash így 10 év után hallgatni, az egyetlen értékelhető kispál kiadvány volt valaha is.

Ja és hajrá Jobbik!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.09. 15:16:09

...Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj,
s nem tudja, hol lakott itt Vörösmarty Mihály...

www.nemzetismeret.hu/?id=4.54

ü
bbjnick

m.logic 2009.12.09. 15:25:17

Létre kéne hozni egy hasonló intézetet Mo-n, ami minden évben leminősít minden más országot emberi jogokban, gazdasági teljesítményben, demokráciában, meg mindenben, amiben mások minket minősítenek.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.09. 15:27:25

Hiteles.
"Poland: Tensions between the centre-right prime minister, Donald Tusk, and the centre-left president, Lech Kaczynski, will overshadow Polish politics at least until October, when presidential elections may allow Mr. Tusk to seize the job."

Bravó, Economist.

Bummer 2009.12.09. 15:28:50

Az alsó táblázat 2010-es előrejelzés, nem?

elfelejtette 2009.12.09. 15:34:12

Csodalom, hogy a Slager ugyet nem emlitik. :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.12.09. 15:34:42

2010-es az előrejelzés, de most olvassák százezrek mindezt Magyarországról, ilyen kép alakul ki róla idén. A cím meg egy Lovasi-idézet, ami beugrott a szöveget olvasva :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.09. 15:45:39

@rajcsányi.gellért (ergé):

"Ha betévedtek utcánkba a farkasok,
És nézik a sok fényes ablakot,
Az egyik mögött én is ott vagyok.
Alszok a hátamon, meg villámlik a tv."

Te linkeléd, nem én:-D

Én ezt linkeltem volna:

magyarido.blog.hu/2009/06/23/menny_a_rogbe_leszedul

ü
bbjnick

zoli29 2009.12.09. 15:45:45

Szerintük a Fidesz nem lesz képes egyedül kormányt alakítani. Ezt meg mi alapján mondják?...

elfelejtette 2009.12.09. 15:49:19

@zoli29: Ez engem is meglepett, meg az is, hogy a legnagyobb problemanak a Jobbik parlamentbejutasat tartjak, de gazdasagi fronton is optimistak az -1%-kal, meg a 4% alatti deficittel.

zoli29 2009.12.09. 16:01:37

@elfelejtette:

Teljesen komolytalan a dolog.

.szali 2009.12.09. 16:14:57

"though perhaps not by a sufficient margin to govern alone"

Ha kicsit is ismernék az Economistnál a magyar választási rendszert, tudnák, h a Fidesz a legrosszabb esetben is összeszed kb. 110 egyéni mandátumot, plusz 90 listás, az már rögtön 200, ami több, mint 50%.

Kizárt, hogy ne tudnának egyedül kormányt alakítani.

feliguresvagyfeligtele 2009.12.09. 16:30:44

Nem meglepő ez az értékelés a néhány héttel korábbi, tollba mondott economist cikk után. Orbán Viktor véget vet a demokráciának. Ez az egy biztos.

Várkonyi 2009.12.09. 16:42:28

A cikk üzenete:

Tök jó meg minden, hogy ír rólunk egy ilyen nagy, népszerű okos-ügyes lap, de azért szégyelljük magunkat, amiért ilyen szélsőséges elemekkel kacérkodunk!!

Broáf.

Bár gondolom itt pont az a lényeg, és azért került föl ide, mert a Jobbikról is szó van benne. Szánalmas és undorító ajvékolás, bár aki idetette, már hónapok óta minden egyes lehetőséget felhasznál arra, hogy belerúgjon a Jobbikba... habár nyílván egy mandíneres élharcostól ( a címlapon tegnap Gyurcsány Ferenc hányadéka, ma pedig Léderer András található, úgy látszik ezek még divatban vannak odaát) mit is vár az ember...

Kíváncsian, némi undorral vegyítve várom a következő cikkedet, te hernyó, amiben finom/nyílt utalásként gyalázod a Jobbikot.

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.09. 16:44:04

Magyarázzák a bizonyítványukat. Egyre több ilyen manipulatív anyag bukkan fel elvtársaink és a szabadabb világban élő elvtársaik részéről. Persze az összeállítást nem a pesti "alapszerv" miatt készítették, ám a hazánkról írtak szelleme elővetíti egy esetleges jobboldali kormány fogadtatását, illetve a vele szemben támasztott elvárásokat is.

X Y kronosz óra 2009.12.09. 16:49:28

@Várkonyi:
A Jobbik nem érdemel irgalmat. Veszélyes tökkelütöttek társasága. Ezt igazolja a kommented is. Attól még, hogy balos vélemények is kint vannak a Mandineren, nem azt jelenti, hogy osztja is a szerkesztőség azokat a véleményeket. Csak azt, hogy el kell olvasni, mert ismerni kell az ellen aktuális anyagait.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.09. 16:52:59

@Várkonyi: Millió blog van az interneten, menjen és boldogítson egy másikat. Ilyen egyszerű.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.09. 16:53:36

De furcsa agy látni: 9.9M :-(

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.09. 16:54:44

@X Y kronosz óra:

"A Jobbik nem érdemel irgalmat."

Látom, lassan kezdi mindenki elveszíteni azt a kis józan eszét is, ami talán valaha még megvolt:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick:-(

elfelejtette 2009.12.09. 17:03:47

@X Y kronosz óra: Kabe annyira veszelyesek, mint volt anno a Miep. Maga szerint mekkora veszelyben voltunk azalatt az ido alatt, amig a Miepnek voltak kepviseloi a parlamentben? Szerintem semekkoraban.

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.09. 17:05:49

az az óriási gond, hogy bármi is lett légyen a Jobbik, de mint jelenség csupa olyan vonatkozásban tereli el a figyelmet létfontosságú kérdésekben, amelyek egyszerűen nem róla szólnak. Tehát: a kérdés a felelősség volna. Itt van az európai gazdaságtörténet egyik legnagyobb gazdasági bűncselekmény-sorozata, a felelősség a ballib hatalmi elitre nehezedik iszonyatos súllyal.

A kérdés tehát az lenne, hogy miképpen jutottunk egy 5 százalék feletti GDP-ről -1-re.

ki a bánatos Ég találta ki ezt a hülyeséget, hogy ég az erdő, mert négy oldalról felgyújtották, s mi arról beszélünk, hogy a két faluval arrébb a mezőőr újabban ütemre menetelve közlekedik? közben az erdész, aki a mi pénzünkből vigyázta a vadont, a kezében égő fáklyával bizonygatja, hogy bizony, ő éjjelente be is pisil félelmében a bolond mezőőrtől, aki egyébként két falunyira lakik innen és soha nem jár errefelé.

bryan 2009.12.09. 17:23:06

@zoli29:
Azt írják _talán_ nem lesz képes egyedül kormányt alakítani. Erre kevés esély van mondjuk, de azért valami minimális tényleg lehet, ha a FIDESZ eddigi "zseniális" kampánystratégiáit nézzük. :)

Téglagyári Megálló 2009.12.09. 17:23:31

@Várkonyi:

Miért van az az érzésem, hogy a Jobbikosok annyira bírják a kritikát, mint anno a kommonisták?

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.09. 17:32:20

@Téglagyári Megálló: van ugye az a frappáns elmélet, hogy a politikai pártok nem egy egyenes, hanem egy patkó mentén oszlanak meg. van ugyebár a közép, s a két széle, a szélsőbal és a szélsőjobb közelít egymás felé, ha nem is éri el egymást. szóval ők vannak ugye a legközelebb.

Márai is megírta a naplójában, hogy a komcsik igazi ellenfelei nem a nácik, hanem a polgárság.

Mr. Acid 2009.12.09. 17:32:37

@tempefoi: Marha jó a hasonlatod, nagyon tetszik!

Josef (K.) 2009.12.09. 17:38:43

@tempefoi:

"A kérdés tehát az lenne, hogy miképpen jutottunk egy 5 százalék feletti GDP-ről -1-re. "

És miképp jutott Lettország a 10 százalék feletti GDP növekedéséről -18 százalékra?

Gy.k.: nem arról van szó, hogy ne cseszték volna el a gazdaságot, de az "itt a nemzethalál" jellegű szövegeid (pl. "az európai gazdaságtörténet egyik legnagyobb gazdasági bűncselekmény-sorozata") egy csöppnyi elvakultságra utalnak, csak egy csöppnyire...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.09. 17:46:19

Azt lehet tudni ,hogy ezeket ,hogy készítik,munkamódszer stb. ?

Várkonyi 2009.12.09. 17:49:56

@Téglagyári Megálló: Különösen azt szeretjük, ha minden lehetőséget felhasználnak arra, ahogy belénk rúgjanak.

Vegyük a mostani cikket: érv benne 0 (nulla).
Egyszerű mezei szélsőségesezés. Ha megmondaná, hogy mi a probléma, akkor megmondanám, hogy erről mit gondolok. Semmi ilyen nincs, én meg így jártam - volna, ha hagynám, hogy ez a szemétség szó nélkül menjen tovább.

Hangsúlyozom: az érvek hiányával van a bajom, meg azzal, hogy valakinek ez szemlátomást semmi problémát nem jelent, és bemásolja ide. Havercsávó RG egyéb cikkeinek 80%-a is közvetlenül vagy közvetetten a Jobbikkal foglalkozik, így hát semmi okom azt feltételezni, hogy valamiért elfogult lenne...
Bár gondolom, ez így européer hozzáállás...
Vagy mégsem?

Josef (K.) 2009.12.09. 17:51:20

@tempefoi:

"Márai is megírta a naplójában, hogy a komcsik igazi ellenfelei nem a nácik, hanem a polgárság. "

Onnan idézni nem mindig szerencsés, pl. Márai a következőket is megírta:
"A zsidóság. Két frontja van ma: egyik kapitalista, másik bolsevista; egyik a vagyonát védi minden áron, másik az életét. De mindkét tábor megegyezik abban az égő, olthatatlan gyűlöletben, ahogyan a magyarság egészének vesztét kívánják. Nem igazságot és jóvátételt kívánnak, hanem bosszút, az elszenvedett, valóban irtózatos és kegyetlen gyötrelmek és veszteségek miatt, bosszút hetedíziglen, tekintet nélkül a nemzet egyedeinek személyes bűntelenségére, vagy felelősségére. Egyformán kívánják, hogy pusztuljon el a nemzet, olvadjon de az orosz szovjetbe; ez a legkevesebb, amit kívánnak. A kapitalista zsidók ezenfelelül azt kívánják még, hogy valamilyen külön csoda mentse meg a vagyonukat." (Márai Sándor: A teljes napló)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.09. 17:57:05

@Josef (K.): És azon kívül ,hogy Lettországban nagyobbat esett gdp mint itt, még miképpen tudod(akarod?) párhuzamba hozni Magyarországgal?Jah ők is zunisósak?És?

szpal 2009.12.09. 17:57:24

@Várkonyi: hagyjad, elvannak ezek itt, de olyan undorító módon csinálják, hogy az emberben felmerül a kérdés, hogy ha ez a Fidesz második vonala, az új nemzedék, akkor inkább szavazok a Jobbikra, mint a Fideszre : )

szpal 2009.12.09. 17:59:19

@Josef (K.): írd hozzá még a reakció szerzőgárdáját, és teljes lesz a kép : )

elfelejtette 2009.12.09. 18:02:13

@Várkonyi: "Vegyük a mostani cikket: érv benne 0 (nulla).
Egyszerű mezei szélsőségesezés."

Ez egy blogbejegyzes, ami az economist orszagimidzs paneljet mutatja meg.

Josef (K.) 2009.12.09. 18:08:29

@blas:

Szövegértés, na az hiányzik nálad.
(Gy.k.: én tempefoi primitív "érvére" mutattam csak rá.)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.09. 18:15:10

@elfelejtette: Ne felejtsük el, hogy ez a tízmillió Rézbányai Győző országa.

(Höhö, ebből meg mindjárt magyargyűlölő komment lesz. ;))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.09. 18:16:59

@Josef (K.):

Tudjuk, Széchenyi, Kölcsey és Vörösmarty is antiszemita volt. Minden reggel azzal kezdem a napot, hogy bő slájmmal leköpdösöm a könyvespolcon a magyarirodalom-sorokat. Majd kimegyek a fürdőszobába és a tükörben a saját ábrázatomat is:-(

ü
bbjnick

Josef (K.) 2009.12.09. 18:24:17

Nem voltak antiszemiták.
Márai sem volt antiszemita. Hülyeséget írt, ennyi. A kommentem pont arra utaltam, hogy mennyire félrevezetők lehet kiragadott idézetekkel operálni.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.09. 18:24:20

@Josef (K.): Persze...persze..amúgy tudod minek a rövidítése a Gy.k.?
Ha tudod miért írsz utána E/2-ben tempefoinek?Egyébként még jó ,hogy a Te érveid a vitakultúra csúcsát jelentik...

Josef (K.) 2009.12.09. 18:27:13

@Josef (K.):

ez erre @bbjnick: volt válasz, elfelejtettem bejelölni.

gyaloghartur 2009.12.09. 18:27:29

Megmondta Ánglus "zanzában",
mi lesz a Magyar Hazában...
De nem mondta az Ánglus, lásd,
hogy itt mindig van gulasch !

jan 2009.12.09. 18:42:15

Több mint tíz éve olvasom az Economistot, és az a tapasztalatom, hogy teljesen korrekt lap. Orbánt pl. 2000 környékén kifejezetten megdicsérte azért, hogy milyen asszertíven, határozottan lép fel az EU-s tárgyalásokon (emlékezzünk, itthon ekkor azon ment a sírás, hogy hogy mondhat olyat Orbán, hogy "az EU-n kívül is van élet.")

Amúgy az Economist testvércége, az Economist Intelligence Unit, ennél sokkal mélyebb anyagokat is ír Mo.-ról, csak azért fizetni kell nem is kevest:)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.12.09. 18:47:40

@Várkonyi: ez egy ún. mikroposzt, ami egy mikroblogon felbukkant Economist-cikket mutat be, kommentár nélkül. Mi ebben a szélsőségezés, hiszen nem állítok semmit, ahogy te is írtad. Természetesen nem foglalkozik a cikkeim 80 százaléka a Jobbikkal, van annál érdekesebb és izgalmasabb téma is a világban.

Nem vagyok a havercsávód, örülj, h. egyáltalán szóba állok veled ;)

Természetesen elfogult vagyok, ki nem az? Talán te? LoL.

Téglagyári Megálló 2009.12.09. 19:06:43

@Várkonyi:

Nem tűnt fel, hogy a politika a nagyfiúk játéka, és nem a mindenen összerezdülő bakfisoké? Mindenki belétek rúg, jajjaj. Nem kell érzékenykedni.

Amúgy ha érti valaki az iróniát, akkor azt is érti, hogy a poszt szerzője nem ájul el az Ekonomista értékelésétől.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.12.09. 19:13:12

@Téglagyári Megálló: így van, a poszt az Economistról szól, nem a Jobbikról, csak a tantusz leeséséhez nem egybites üzenetfogó készülék kell :)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.09. 19:20:20

@Téglagyári Megálló: ", és nem a mindenen összerezdülő bakfisoké?Mindenki belétek rúg, jajjaj. Nem kell érzékenykedni."

Mondjuk ez az szdsznek az elmúlt 10 évben pont elég volt...nincs új a nap alatt?

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.09. 19:32:16

@Josef (K.): ez a csöppnyi elvakultság még a történelem szemete, az akasztófára való gazember Gyurcsány számára is evidencia volt.

Tehát: ŐK KÖVETTÉK EL a bolygó utolsó 1-2 évtizedének legnagyobb gazdasági bűncselekményét.

Az őszödi beszéd, amelyet nem szánt a bűnöző idióta a nyilvánosságnak, ennek a bűncselkménynek a beismerése volt.

A lengyeleket emlegetni nem idevaló, mert sem ők, sem más országok nem kerültek ilyen gyalázatos helyzetbe, ha megnézed, hol álltak pl 2002-ben és hol vannak most.

Nem beszélve arról, hogy náluk a kommunisták böcsülettel távoztak, amikor süllyedni kezdett a hajó. A becsületnél persze nem Oleksyre gondolok.

Szóval, amit a Nyugat is döbbenettel szemlélt, s azóta egyfajta negatív világszenzáció lettünk, egyedülálló, hogy egy ország első számú embere gyakorlatiolag azzal kérkedjenm, hogy meghamisította a makro adatokat, és hogy átcseszte a szavazóit, mert a programját esze ágában sincs végrehajtani.

Épp miost született jogerős bírósági döntés egyébként arról hogy a kormány nem titkolhatja el a hiányadatokat:

Immár jogerősen is közérdekű adatnak minősül, ezért a Központi Statisztikai Hivatalnak (KSH) kérésre ki kell adnia az adatvédelmi törvény alapján a túlzott hiány eljárással kapcsolatos magyar jelentésnek már azt a változatát is, amelyet az uniós statisztikai hivatalhoz, az Eurostathoz elküldött, nem pedig csak az Eurostat észrevételei alapján véglegesített változatot – értesült a felperes jogi képviselőjétől az MTI.

Az adat nyilvánosságának megállapítására egy újságíró által három éve indított perben a Fővárosi Ítélőtábla szerdán elutasította a KSH fellebbezését, és helyben hagyta a Fővárosi Bíróság által áprilisban hozott elsőfokú ítéletet, közölte Hollósi István ügyvéd. Bár a per egy adott jelentés kiadásáról szólt, az ítélet indoklása általános érvényű, így valamennyi múlt- és jövőbeni hasonló jelentést hozzáférhetővé tesz, mondta az ügyvéd.

A túlzott deficiteljárás keretében évente kétszer kell – április 1-jéig, illetve október 1-jéig – a részletes államháztartási adatokról és tervszámokat tartalmazó úgynevezett EDP-jelentést küldeni az Eurostatnak. A jelentést a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Pénzügyminisztérium és a KSH közösen készíti, majd a KSH küldi el az Eurostatnak.

szóval elkúrták és most magyarázkodnak.

az Andrássy úton meg ott a sok szép kandeláber.

gyaloghartur 2009.12.09. 19:37:09

Emerikaji hajzánkfája:

Nekeem, ejz az Í-kanamiszt,
tűnik ejgy kicsit peszimiszt.
Pedig hodzs a hangérijen
inkáp aptimiszt, nem ilyen.

A púr pípöl Gordon párti,
tuddzsa lejsz még garden-party:
dzsönyörű Bjukarestiben
lejsz mág gúz-nyák a restiben!

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.09. 19:37:17

@Josef (K.): ráadásul a mai napig mi vagyunk az ő legádázabb ellenfeleik. mi, nem a papírnácik, a feltűnően jól szabott egyenruhában parádézó szabóalbertek, az elhatárolódógépeket generáló, jól beállított heccautomaták.

Nem. Az igazi ellenség nekik, a kommunistáknak (letojom, hogy szerda déálután szdsz-esnek, libertiánusnak, szocdemmnek nevezik-e magukat, ők szimplán kommunisták ) mi vagyunk.

bryan 2009.12.09. 19:42:13

@tempefoi:
Azt is leszarod, ha fideszesnek nevezik magukat? Gondolom nem.

Josef (K.) 2009.12.09. 19:48:30

@tempefoi:

"...és?...nem ez történt?????"

Nem, 1948-ban a kommunisták ragadták magukhoz a hatalmat (nem csak nálunk, az egész "keleti blokkban"). Ez nem valami zsidó/nem-zsidó kérdés volt.

"az Andrássy úton meg ott a sok szép kandeláber"

Azt hiszem, hogy itt most abbahagyom a vitát.

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.12.09. 21:23:20

@Josef (K.):

"Nem igazságot és jóvátételt kívánnak, hanem bosszút, az elszenvedett, valóban irtózatos és kegyetlen gyötrelmek és veszteségek miatt, bosszút hetedíziglen, tekintet nélkül a nemzet egyedeinek személyes bűntelenségére, vagy felelősségére. "

TALÁN

NEM PONT ESZERINT CSELEKSZENEK A ZSIDÓ MEGMONDÓEMBEREK?!

Várkonyi 2009.12.09. 21:57:33

@rajcsányi.gellért (ergé):

"Nem vagyok a havercsávód, örülj, h. egyáltalán szóba állok veled ;)"

"a tantusz leeséséhez nem egybites üzenetfogó készülék kell :)"

Hát igen, úgy tűnik, most neked nem esett le, hogy a havercsávót iróniából írtam:)
Lehet, hogy ugyanazt a készüléket használjuk?

"a poszt az Economistról szól"

Persze, a Jobbik csak úgy ODAKERÜLT. Hihetetlen, mik vannak...

Ha nincs jobbikfika a végén, 100% hogy nem kerül be ide a dolog.

Ez van.

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.12.09. 22:14:42

MIKOR

LESZÜNK MÁR ELÉG BÁTRAK BEVALLANI

HOGY A ZSIDÓSÁG AZON TAGJAI, AKIK CSAK EGYMÁSSAL TÖMÖRÜLVE SZÖVETSÉGBE AKTÍVAN RÉSZT VÁLLALNAK A KÖZÜGYEKBEN

IGENIS NEM TESZNEK MÁST, MINT CSELEKSZIK A HETEDÍZIGLEN BOSSZÚ SZELLEMÉBEN

HA VALAKI MEGFORDULT AZ SZDSZ KÖRÜL, FELÉJÜK KÍVÁNT KACSINTGATNI
MINDIG IS SZEMBETALÁLTA MAGÁT KÉRÉS A MEGFELELŐ PEDIGRÉ KÉRDÉSÉVEL

AKIKNEK CSAK ÚGY ÁLL SZÁJUKRA A "MAGYAR", HOGY KÖZBEN A ZSIDÓ SZÁRMAZÁSÁT DÉDELGETI

AZ KÉTSZÍNŰ ÉS MEGBÍZHATATLAN

bryan 2009.12.09. 22:37:44

@Josef (K.):
Megadtad az alaphangot a capslockrémnek. :)

whitewolf688 2009.12.09. 22:51:41

@Várkonyi: a Jobbik tud vigyázni magára. Majd ez is kikerül kuruc.info-ra ahol majd lehet fröcsögni, hogy ez a blog milyen antimagyar-szélsőballib faszokból áll stbstbstb.

De addig is...az Economist ismét alkotott, úgy ahogy a Lehman Brothers is. Negativ image for the win.

Josef (K.) 2009.12.09. 22:51:58

@bryan:

Nem tanultam Frankenstein doktor példájából, a szörny elszabadult...

Josef (K.) 2009.12.09. 23:23:37

@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t:

Aki a prágai gettó zsidóit védi? Ajjaj, már megint a témánál vagyunk...

abandi 2009.12.09. 23:51:40

@zero:
Gondolom levonták az újságíró magyarországi -ideiglenesen ittartózkodó- fajtársainak a számát.
Remélem a cigányok tiltakozni fognak...
És akkor kiderül, hogy csak 8 milliónyian vagyunk.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.10. 07:19:27

@m.logic: haha, mert Mo. kurvára ért mindenhez, ugyi?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.10. 07:34:37

"TO WATCH
Just the JOBBIK. Economic and political distress has stoked support for extreme ideas. The rise of the far-right, stridently nationalist Jobbik party is a SYMPTOM, and could propel the group into parliament at the next election."
A nagybetüs részeket miért nem fogja fel senki???

teknős 2009.12.10. 11:00:23

@rajcsányi.gellért (ergé): Hát ez az, azt még megbocsájtanám nekik, hogy ostobák, ha bátrak lennének. De a Jobbik ötvözi az öregek gyávaságát a fiatalok ostobaságával.

Tömény egy elegy.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.10. 11:02:51

@teknős: Pont a te kommented fölött hívtam fel a figyelmet valami lényegsre, amit még az Economist is lát.
A JOBBIK egy TÜNET, orvosolni kell a BETGSÉGEKET és a JOBBIK elmúlik.

teknős 2009.12.10. 11:05:57

@Talon Karrde: Odáig még nem jutottam el az olvasásban :)

teknős 2009.12.10. 11:09:49

@Talon Karrde: Egyébként nem fog elmúlni. Átlényegül emeszpévé. Lesz egy árpádsávost lengető, könnyes szemekkel himnuszt éneklő emeszpénk.

De ugyanaz a fasiszta párt lesz, mint az emeszpé.

picur3ka 2009.12.10. 11:39:52

@tempefoi:

Remek, Uram, ezen jot nevettem.

@Josef (K.):

Igy is van. Nezd, van, aki mar el is verzett, nekunk meg csak a nyakunk veres. Hu de jo!

Es Bangladesben miket latni, te...

@Várkonyi:

Apa, teged nem zavar, hogy a poszt iroja egy szoval sem emliti a Jobbikot?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.10. 11:51:21

@teknős: Most nincs kedvem vitatkozni velem, majd mások megteszik remélem.

picur3ka 2009.12.10. 11:55:49

@Talon Karrde:

Muhaha. Ha mernek, ezek utan.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.10. 18:55:15

"perhaps not by a sufficient margin to govern alone" - félreértés ám, hogy ez a Jobbikra utal. A Fejlett Nyugat kedvenc felállása a nagykoalíció lenne, 1998-ban is erősen ajánlgatták, az itteni szürkekardigános szakértőkkel együtt. Megfelelőoldali körökben illett szinte kész tényként kezelni a nagykoalíciót a két forduló között.

elfelejtette 2009.12.10. 19:27:54

@dzsucseharcos: Ha ez igy van, miert jo ez nekik? Azt gondoljak, hogy egy fejlodo demokraciaban meg politikai oldalak sincsenek igazan, csak olyan mondvacsinalt ellentet van koztuk?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.10. 23:25:11

@elfelejtette: Mert ugye a rém az instabilitás, az instabilitást pedig a megosztottság okozza. A keleteurópaiak hisztis, indulatos népek, és egy nagykoalíció, közös lista vagy más efféle alkalmas rá, hogy lecsillapítsa a hisztériákat, vélik ők.

elfelejtette 2009.12.10. 23:32:09

@dzsucseharcos: Es mibol gondoljak, hogy ha egyaltalan letrejon ilyen, az stabil es eredmenyes lesz? Tudomasom szerint a nyugati demokraciakban sem szokas a nagykoalicio a ket fo rivalis ero kozott, leszamitva extrem korulmenyeket mint pl. haboru.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.11. 09:16:31

@elfelejtette: Németországban és Ausztriában is volt a közelmúltban nagykoalíció. Ausztriában a "szélsőségekkel" szemben fogott össze a két "demokratikus" párt. Gondolja, hogy egy Paul Lendvai-szabású européer demokratának ez utóbbi modell nem imponált roppant mértékben?

bz249 2009.12.11. 09:38:15

@dzsucseharcos: Ausztria is k-europai mucsa, csak egy kicsit civilizaltabb, mint Magyarorszag. Ott is a nagykoalicio a megoldas.

Bloodscalp 2009.12.11. 15:41:52

@zoli29: te miböl gondolod hogy egymaga kormányt alakít? sok van még odáíg, és fikázáson túl semmit nem tettek az asztalra

elfelejtette 2009.12.11. 15:55:51

@Bloodscalp: Megis kivel kotne koaliciot, es foleg miert?

Bloodscalp 2009.12.11. 16:10:28

@elfelejtette: azért mert azt mondták nem fognak a jobbikal még nem jelenti azt hogy nem fognak a jobbikal...
a miértet te sem gondoltad komolyan, ugye?

elfelejtette 2009.12.11. 16:14:52

@Bloodscalp: De, komolyan gondolom, ugyanis az, hogy mit mondanak, az most nem tema. A kerdes, hogy miert szovetkeznenek a Jobbikkal? Milyen erdek vezerelne oket ebbe bele?

Bloodscalp 2009.12.11. 16:23:20

mert nélkülük nem tudnak kormányt alakitani, 2/3 törvényt megszavazni, utobbinál mindenképp megfognak egyezni
az mdf-már nagyon büdös nekik, ennyiböl jó is hogy lett egy félig szövetséges-félig ellenfél (de nem ellenség) aztán esetleg a kisgazdák sorsára szánják őket

elfelejtette 2009.12.11. 16:49:06

@Bloodscalp: "mert nélkülük nem tudnak kormányt alakitani, 2/3 törvényt megszavazni"

Nem biztos, hogy akarnak ok 2/3-os torvenyeket birizgalni. Nekem ugy tunik, nem nagyon vagynak a 2/3-ra. Ahhoz, hogy a Jobbik megszavazzon nehany mentelmi jogi felfuggesztest, nem kell koalicio.

Bloodscalp 2009.12.11. 17:00:09

@elfelejtette: már most is nyögdíj-rendszerünk van, az nem zavar?és egy sor Rendszer kellene átalakitani, ausztriában németo. is ezért volt koalició - az egyesülés után- és bevált
ausztriában 4-röl,5-re emelték a ciklus évét, ki faszt érdekel a mentelmi jog? Ha megegyeztek volna, TE magad is visszatudnád hívni a asját képviselöd (most ugye nem visszahívhatoak...)
süti beállítások módosítása