Alaptörvényt akciósan!
2012. július 10. írta: Zsigmond és Péterfy

Alaptörvényt akciósan!

törvény.jpg

  Kerényi Imre elégedetten csettinthet: az Alaptörvény végre tényleg a magyar valóság része lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr804639165

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.10. 09:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steve the Great 2012.07.10. 08:08:05

Az egyiknél ez olvasható:
"Gyönyörű állapotú, nincs rajta semmilyen sérülés, nincs meghajtva, stb.
Egyetlen intézményi pecsét található az első oldalán."

Mifene, már akkora a kereslet, hogy a hivatalból is kilopják?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 08:12:37

A piac 2000 Ft-ra árazta be az eredetileg 10000 Ft-ért rendelhető alaptörvény-díszkiadást. Az eddig legtöbb licitet kapott, jelenleg 1080 Ft-nál járó példány hirdetése megérdemli, hogy itt is idézzük:

"Magyarország Alaptörvénye

Megválnék Hoffman Rózsa ajándékától, amit a végzősöknek osztottak 2 milliárd forintból.

Ez az ajándék megerősítette bennem, hogy mennyire jó az országban élni, szeretném ha más is átélhetné. Annyira szeretném, hogy akár 1 Ft-ért is odaadnám, csak ismerjék meg az emberek.

És bár azt hiszem, ez a modern kor legjelentősebb irománya, a szállítást nem tudom átvállalni, csak előre utalás után tudom küldeni.

Remélem mást is bátorítani fog, hogy ne menjek egy optimista, pozitív országba, még akkor sem ha a minimális órabér a tízszerese a magyarénak, legyetek ti is annyira büszkék a nagy vezetőnkre, Orbán Viktorra annyira, amennyire én - elvégre neki köszönhetjük ezt a tündérmesét amiben élünk.

BÓNUSZ: Hoffman Rózsa személyes levele. Mi sem mutatja a személyesség kifejezését jobban, minthogy tegezőviszonyban állunk egymással, akár a legjobb cimborák.

Hoffman Rózsa korunk hőse, egy ilyen ereklye felbecsülhetetlen bárki számára, és mivel mi ennyire jóban vagyunk egymással, számomra könnyedén pótolható."

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 08:15:08

@Steve the Great: Szerintem egyes iskolákban belenyomták az iskola pecsétjét, mert egy másik példányt úgy hirdetnek, hogy "Az alaptörvény érettségizőknek készült különkiadása, Hoffman Rózsa levelével. Nincs benne az iskola pecsétje és az igazgató aláírása."

Mikka-Makka 2012.07.10. 08:22:48

nonszensz, 2 milliárd? hát mi ez a 22ezer milliárdhoz képest?mocskos gyurcsány!:)

dr. Wilbur Swain 2012.07.10. 08:28:14

a kétmilliárdozóknak: komolyan gondolják, hogy egy tízezer ft-ért árult könyv előállítása tízezer ft-ba is kerül?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 08:32:35

Ideje módosítani a Ptk.-t és kimondani a kizárólagos állami tulajdont, valamint forgalomképtelenségüket.
Ha a kommenteket is olvassák a minisztériumban, még a héten hatályba is léphet, szóval siessetek.

Aztán lehet javítani a sikkasztás felderítési mutatóit, duplapluszjó.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.07.10. 08:46:15

@dr. Wilbur Swain: nem gondolod komolyan, hogy az allam nem 12ezret fizetett a kozgepnek darabonkent. A 10 ezer csak annyi, amit Lajbiek keresnek egy peldanyon.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.07.10. 08:48:17

@dr. Wilbur Swain: a nicktol azert tobbet varna az ember;)

parlamenti gyalogkakukk 2012.07.10. 08:51:03

Komolyan mondom engem még érdekelne is egy díszkötés a polcomon. Sajnos mivel tudom hogy mekkora fércmunka ami benne van, ezért megvárom a következő verziót.

ravaluf 2012.07.10. 08:51:17

A kötet reális piaci előállítási értéke kb. 1500-2000 forint. Ez a tény önmagában nem garancia arra, hogy a pályáztatás során a nyertes, legjobb feltételeket nyújtó pályázó nem 9500 + 5 % ÁFA értéken nyújtott be pályázatot, tekintettel arra, hogy a kötet utógondozását és technikai supportját is vállalta, azaz a szemétben landoló példányok szelektív gyűjtését, és különösen veszélyes anyagként történő megsemmisítését.

Gondolkozzatok már magyar politikus fejével, he! :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 08:56:11

@Holger Hartland: nagyon jó

"végzősöknek osztottak 2 milliárd forintból. ... a szállítást nem tudom átvállalni, csak előre utalás után tudom küldeni."
---
"hoppá, hát itt is eltapsoltunk 1 milliárdot. Aprópénz."

vastagbor.blog.hu/2012/07/09/batoritson_titeket_az_alaptorveny

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 08:59:49

@dr. Wilbur Swain: nem, csak azt gondolom, hogy 10-et vallanak be, voltak azért ott utómunkák és előkészületet is, hogy nyergesék simán elloptak belőle 3 milliárdot is. csak úgy csuhaj, úgy száguld az ország gazdasága ilyenkor, repül a gdp.

Viktus 2012.07.10. 09:01:52

@tesz-vesz:

"Bátorítson (az alaptörvény) a hazához való hűségre akkor is, ha nem könnyű itt élni, és nagy a csábítás, hogy anyagi javakért, akadálymentes karrierért elhagyjátok."

Ez egy befektetés ez biztos itthon tartja az ifjúságot ... :D:P

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 09:31:45

@pancho_sanza: A szuperigényes kiadványokat nem a Közgép, hanem Bencsik András testvére készítette.

Ebből láthatjuk, meddig számít egy üzlet aprópénznek a Közgép számára, amit oda lehet vetni a kisebb kegyenceknek.

komment1 2012.07.10. 09:34:17

@Viktus: Noha Rózsi oktatási államtitkár, még magyarul se tud rendesen, és hiányos tudását éppen egy érettségizőknek írt levélben mutatja be. "Akadálymentes karrier" - ilyen magyarul nem létezik, legfeljebb "akadálytalan karrier". Akadálymentes egy épület lehet, amit a mozgáskorlátozottak igényeinek megfelelően alakítottak ki. Rózsika mindenesetre elég korlátoltnak tűnik. Úgy néz ki, Pali bácsi babérjaira pályázik.

Pelso.. 2012.07.10. 09:36:21

@Counter: Jelenleg sikkasztásügyben az arány kb. 90% lehetőség/elkövetés, széleskörben. Ez simán javulna mondjuk 94-re...
A felderítés nyilván ezzel egyenesen arányos, +: aki nem haver; lebuktatjuk)

jan 2012.07.10. 09:37:57

Az jutott eszembe, hogy ugye a bélyegeknél is gyakran értékesebb a gyártási hibás példány, és hát ezek az alkotmányok is rendelkeznek egy kis makulával, dr. Schmitt Pál aláírásával.

Vagyis igazi ínyencfalat ez az alkotmány, akár külföldi gyűjtőket is érdekelhet. Arany, dollár, mindenféle kötvények helyett igazán ebbe érdemes fektetni ezekben a válságos időkben.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 09:40:34

@komment1:
"Úgy néz ki, Pali bácsi babérjaira pályázik. "

Nem hiszem, hogy Rozsanak felnie kellene, hiszen impozans publikacios listaval rendelkezik.
vm.mtmt.hu/search/slist.php?lang=0&AuthorID=10010997
Doktori cime igy lathatoan evtizedes kutatomunkajanak szilard alapjain nyugszik.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.07.10. 09:44:13

@Counter: igazabol nem mindegy, hogy Lajbi vagy Bencsik pajtas? Hihetetlenul gaz es ilyenkor hianyolom a KIM vagy Nemfi koztisztviselok kurva nagy kiabalasat, hogy ezt vagy azt nem kene. Kurvara vedhetetlen ez az egesz. Azon gondolkodom, hogy veszek egy alaptorvenyt a vateran, kiviszem a parlament ele, feltuzok egy voroscsillagot es lehugyozom az alaptorvenyt. 6400 euroert meg fel is jelentem magam.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 09:47:10

Tegyünk egy kísérletet, magyarázzuk el a fiúknak: ahogy 2002-ben, úgy 2014-ben is ezért, ezekért fogtok menni a levesbe. A kerényiimrék, a csendőrpertus hoffmannok, az erőszakos kultuszgyártás, a faragatlan bárgyúság; egyáltalán, a totál kulturálatlan létezéstek miatt. Sajnálatos, de úgy tűnik, a gyerekszoba hiánya utólag nem pótolható.

Egyébként a kétharmad szétszéledése nem is lesz oly nagyon sajnálatos, mint 10 éve volt a bukás, mert ezúttal már a gazdaság terén is csak matolcsyzásra futotta... hja, könnyű volt a jó időkben, most meg válik elfele ám a szar a májtól!

Megjegyzem, a romokon akár egy rendes jobbközép erő is kivirágozhat - attól tartok ennek jó ideje már csak a főnök megkerülhetetlensége az akadálya. Hanem az már késő, mert az igazi tragédia az lesz, ami utánatok esedékes...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 09:47:39

@Counter:
Maga fennakad a kulcsinen. Inkabb azt nezze, hogy a Szovjet Irodalom c. lapban kozolt forditasai utan a Rozsa elso onallo cikke mirol szolt?

"Hoffmann Rózsa

A neveltségi szint méréséről

KÖZNEVELÉS 40: p. 6. (1983)

Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos"

Mar akkor is a neveles (szemben az oktatassal, ami libsi dolog) volt a vesszoparipaja. Ezt azota at is vitte egy torvenybe, ami a kozoktatasi torveny helyett van.

Akarhonnan is nezzuk, ez ellenallasi tevekenysegnek minosul a Kadar-rendszer erkolcsi nihilizmusa ellen!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 09:50:39

@Dr. Zerge:
"A kerényiimrék, a csendőrpertus hoffmannok, az erőszakos kultuszgyártás, a faragatlan bárgyúság; egyáltalán, a totál kulturálatlan létezéstek miatt. "

Ezen a ponton ne feledjuk a Modern Kepmesek DVD-jet Bajnai Gordon ajanlasaval.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2008/06/mennybemenetel.html

Neveles, neveles, neveles! Megmondta a Rozsa mar 1984-ben a kovetkezo szakcikkeben:
"Hoffmann Rózsa

A gimnáziumi munkaközösségek szerepe a közoktatáspolitikai feladatok végrehajtásában

BUDAPESTI NEVELŐ 1: pp. 36-48. (1984)

Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos"

komment1 2012.07.10. 09:51:27

@Doomhammer: Van szerencsém személyesen ismerni, úgyhogy nem kell bemutatnod. Palinak is volt egyébként olimpiai címe meg egyebe, elég sokra vitte, mégis folyamatosan hülyeségeket beszélt és égette magát. Egy bölcsészkar tanszékvezető egyetemi tanárától, egy oktatási államtitkártól minimálisan elvárható, hogy képes legyen magyarul szabatosan fogalmazni, nyelvi hibák nélkül, főleg egy hivatalos iratban. Egyáltalán nem csoda, hogy ilyen hibákat vét, ez jól jellemzi a kompetenciáját.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 09:53:31

@Dr. Zerge: Ha egyszer nem sikerül, akkor másodjára ugyanúgy kell, csak sokkal erősebben.

Ha belegondolunk, hogy 2000-2002 között milyen fordulatszámra pörgött fel ez az üzlet, Grespikkel, zászlóosztással stb., s hogy nem sikerült, tehát most erősebben – akkor igen szórakoztató két év elé néznénk, ha csak nézőnk volnánk, nem szereplők is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 10:00:07

@komment1:
"Egyáltalán nem csoda, hogy ilyen hibákat vét, ez jól jellemzi a kompetenciáját. "

Minek a kompetencia, amikor a Viktor diktalja neki az oktataspolitikat? Az egyenieskedes csak tokretenne az oktatasi reform ivet.

Motorman 2012.07.10. 10:42:15

@dr. Wilbur Swain: Ezt nem tízezerért "árulják", hanem ingyen osztogatják! Tízezerbe csak (nekünk) került, fafej!

dr. Wilbur Swain 2012.07.10. 11:06:58

@Motorman: valóban, minden érettségizett kap egy példányt, de légy oly kedves, mutass egy forrást, ahol kiderül, mennyi az Alaptörvény előállítási költsége

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 11:08:17

@Dr. Zerge: Rossz ezt olvasni, mert kellemetlenül pontos. A kontraszelektált káderállomány zsibbasztó sötétségét lehetne még megemlíteni, no és azt, hogy "a főnök" egy középszerű féltehetség, aki mégis mindent maga szeretne csinálni. Ennyit tudtak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 11:12:09

@Holger Hartland: Ezzel szépet mondott, de most a Fideszről, az utóbbi 20 év magyar politikai elitjéről, az utóbbi 60 év politikai elitjéről vagy az utóbbi 600 (na jó, legyen inkább 500, csak úgy nem olyan szép) év politikai elitjéről mondta?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 11:13:36

@komment1: akadálytalan = akadálymentes
ne spilázd túl magad

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 11:16:38

@Doomhammer: Vannak ott jobb is:

Hoffmann Rózsa
Szabályozott szabadság
NÉPSZAVA p. 7. (1999)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos

Egyoldalas tudományos szakcikk a Népszavában! Ez igen. Van még egyébként sok ilyen, a többség persze azért a Magyar Nemzetben. Felhívnám továbbá figyelmét, hogy Hoffman Rózsa számos cikket közölt a "Mester és Tanítvány" c. konzervatív pedagógia folyóiratban, ahová nagyon nehéz lehetett ennyi cikkel bekerülni, hiszen a folyóiratot a Pázmányon adták ki, főszerkesztője pedig a közismerten szigorú Hoffman Rózsa volt.

Ettől egyébként még lehetne jó politikus. Lehetne.

bz249 2012.07.10. 11:16:41

@Dr. Zerge: "Megjegyzem, a romokon akár egy rendes jobbközép erő is kivirágozhat"

Idestova 22 eve volt a rendszervaltoztatgatas, ezalatt sajat erobol bejutott a parlamentbe circa 9, ott keletkezett minimum 4 masik es a bejutas kuszoben letezett legalabb tovabbi 2 part. Vagyis boven adott volt a lehetoseg, hogy megjelenjenek ezek a normalis partok, aztan megse.

zenador 2012.07.10. 11:19:54

"akadálymentes karrier"

Jézusom! Ennyire magyartalan/értelmetlen kifejezést már rég nem hallottam! Ez másoknak is feltűnt? Vagy Kim Viktor rémuralma már annyira lebomlasztotta az igaz-magyar-kersztény-polgári-kisgazda-exMSZMP rajongótábort, hogy ez fel sem tűnik? Ilyen magyartalan kifejezésekkel kell hülyíteni a zsenge érettségizőket?!?

Rózsika néni akar minket kioktatni hazafiasságból, konzervativizmusból és keresztény erkölcsből? Röhej ez a díszkeresztény, díszkonzervatív banda.

Azt hiszem szépen lassan lehúzhatja magát a retyón az ország az újabb dilettáns kormánnyal együtt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 11:20:06

@Counter: Maga meg mit próbál cseverészni velem folyton? Nem küldtem még el elégszer, ahová szoktam? Azt hiszi, hogy ha egyre jobban utálom a Fideszt, akkor az arrogáns, agresszív, ávóspatkánykodással szimpatizáló ballibbancsokat megkedvelem? Hát nem. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 11:22:16

@Holger Hartland:
Sajat oldalan levo publikacios jegyzekben is felsorolja:
hoffmannrozsa.hu/dr-hoffmann-rozsa

A Szovjet Irodalomba irt forditasokat ott nem reszletezi, de azert az 1. tetelnel megemliti.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 11:32:43

@Holger Hartland: Menjen és hűtse le magát, biztos talál valahol egy régi slagot. Csak vigyázzon, meg ne találjon fagyni, tölgy biztos nagyon odavolna tőle.

Nyugodjon meg, nem azért válaszoltam a maga hozzászólására, mert kedvelem a maga alakoskodó, kínzásokat és kivégzéseket bagatellizálókkal szimpatizáló álhumánumát (ezzel nem vagyok egyedül, magát a humorra való képessége is faképnél hagyta azóta). S nem is azért, mert cseverészni vágynék, pláne magával: hanem pusztán a magam szórakoztatása végett.

S mi köze hozzá, hogy ki reagál egy hozzászólására? Ha nem viseli el az ibolyalelke – ami a férfias szívatásokat valahogy mégis el bírja –, oldja meg; írjon érdektelenségeket vagy ne írjon.
Vagy írjon, de oda, ahol nem válaszolok – bár ahhoz a fizikai tortúra mellett a hatezer éves okkult világösszeesküvéseket és misztikus társadalomfelfogást is le kell nyelnie.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.07.10. 11:32:47

@Dr. Zerge:

sokadszor kérdezem magamtól és másoktól, hogy miért nincs magyarországon egy faék egyszerűségű kis jobbközép, nem antiliberális párt, amire az ember egészen nyugodt szívvel szavazhatna.

komment1 2012.07.10. 11:38:51

@zenador: De másnak is feltűnt, fentebb említettem meg én is ezt az érdekes jelenséget.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 11:46:51

@mavo: Pontosan azért, mert "az ember egészen nyugodt szívvel szavazhatna" az olyanra, azért nincs.

komment1 2012.07.10. 11:48:27

@tesz-vesz: Ja, persze, az "akadálymentes karrier" az pont annyira értelmes, mint az "akadálytalan épület" "akadálymentes épület" helyett. Aki nagy magyar akar lenni, az előbb tanuljon meg rendesen magyarul, főleg ha oktatási államtitkár és éppen magyarságból, hazaszeretetből akar kioktatni fiatalokat. A "magyar" meg az "agyar" sem jelenti ugyanazt, pedig csak egy betű a különbség.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.07.10. 11:48:40

@Counter: Ja, hogy maga egy borsóhányó, és engem falnak néz. Elfogadom a szereposztást.

zenador 2012.07.10. 12:11:26

@komment1: halvány reménysugár, a borongós, fekete felhőkkel teli égen.

tudi 2012.07.10. 12:16:43

Basszus, ezek milyen mázlisták már bezzeg mikor én 2005-ben érettségiztem nem kaptunk ilyen "ajándékot" a Fletótol. Hát srácok, most érettségizők ha ezt olvassátok hallgassatok rám, el ne adjátok, őrizzétek meg, hogy legyen mit mutogatni gyerekeiteknek, majd unokáitoknak idős korotokban, mikor körétek gyűlnek és kérdik, hogy meséljetek nekik ezekről az időkről.

hacsaturján 2012.07.10. 12:25:53

nekem egy 85 évre titkosított példányom van. várom az ajánlatokat!

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 12:35:12

Jellegzetes ellenzékieskedő kamucikk.

Kb. annyira hiteles, mint amikor a Villám Géza mondta a telefonba, hogy ő meg ez egyik mozgalmi haver együtt eresztették le a Szálasi autójának kerekét '44-ben.

ez a mandarin egyre töppedtebb és rohadtabb lesz. Ezzel együtt büdösebb is.

Annyira szánalmas, jelentéktelen balfaszok vagytok...

Egy dolog, mert megesett a szívem rajtatok:

a polgári életforma halála (a közbiztonság hiánya mellett) a korrupció. azért, mert lerombolja az emberek egymás iránti bizalmát. Amikor azt kell nézni, hogy az illetőt mennyivel kell megkenni, hogy elintézze a dolgomat. Amikor mindenki adót csal - és ezért mindenki csalónak tekint mindenkit -mert máshogy tönkremenne az átláthatatlan, végrehajthatatlan adó- és egyéb szabályok miatt. Amikor fél napot kell várni a hivatalban, mire a bürokratikus gépezeten végigfut valami. amikor százmiliárdos tenderek vannak leosztva előre, 3-4x annyiért, mint Németországban. Autópályák, vasútvonalak.

Mikor fogtok a fityesz, simicska-, ángyán-féle korrupciós ügyekkel foglalkozni?

m.cdn.blog.hu/va/vastagbor/image/2012/07/media.png

Hiteltelen, szemét, aljas, undorító férgek vagytok. egy utolsó parasztvakítás, amit csináltok.

Mennyit kaptok a közösből, hogy ilyen jól be tudjátok fogni a pofátokat?

tarackos 2012.07.10. 12:36:58

Ez milyen gáz! Amúgy várható volt, nekem a szalonnasütés-gyújtós páros ugrott be elsőre visszaemlékezve az érettségi utáni időkre. De ez sokkal jobb, végre vmi kapitalistát látok...;)

Kandeláber 2012.07.10. 12:59:20

Felajánlok egy Kádár-címeres, muzeális Alkotmány példányt, induló áron 1000 Ft-ért.
Annak idején én vásároltam, mert kellett a tanulmányaimhoz.
Pedig akkor állítólag a kultúra nem volt áru.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 13:04:08

@bz249: @mavo: Nyilván nincs tömegigény. Tömegből csak izé van, demokrácia... általános és egyenlő szavazati jog, meg effélék. Meg persze lassan majd' egy évszázada butuló köz, orbitális igényekkel, hogyaszondja inflációt meghaladó nyugdíjemelés a recesszió közepén, meg száznapos faszságok, hát így.

Apeiron (törölt) 2012.07.10. 13:12:03

@Viktus: "Bátorítson (az alaptörvény) a hazához való hűségre akkor is, ha nem könnyű itt élni, és nagy a csábítás, hogy anyagi javakért, akadálymentes karrierért elhagyjátok"

Mindig nagy érdeklődéssel figyelem, ahogy a hazudozó Rózsa megpróbálja eladni az országot a fiataloknak és sohasem sikerül neki. A kudarc oka a végtelen fantáziátlanság, melyet egy legalább százötven éves, giccses patriotizmussal próbálnak pótolni. Bár maga az alapelképzelés is téves, ti. azt gondolják, hogy egy szarfaszú, tehetségtelen parlament többségi pártjának figyelemelterelő maszturbációjának ejakulátuma jelent valamit a most érettségiző generációnak.

Ugyanott a hazudós Rózsa a következőt írja:

"Találjanak szívetekben és értelmetekben visszhangra a szabadságot és tiszta állampolgári erkölcsöt hordozó mondatai!"

Amihez csak azt kellett volna mellékelnie, hogy "Habár rám nem sok hatást gyakorolt." Gondolok itt az alapítványi iskolák ellehetetlenítésére, az alternatív tanmenetek, tankönyvek, stb. üldözésére, elvtárs alkesz tévéhazudozó magánakciójára a Janikovkszy ellehetlenítésének érdekében, stb.

Ezek az emberek felismerték, hogy mostanában a szabadság olyan érték, melyre van kereslet, viszont gyűlölik és megvetik azt és azt gondolják, hogy amit csinálnak, azaz amikor szart próbálnak eladni selyemcsomagolásban, egyáltalán nem nevetséges, szánalmas és feltűnő.

Kandeláber 2012.07.10. 13:12:43

@Schwerer Gustav: "A polgári életforma halála a korrupció". Atyuska, az USA ezek szerint csak egy zombi, ott persze a nyíltan vesztegetőt lobbistának hívják, a rendőröket pénzelő gengsztert pedig Al Caponénak.
Idealista libbant, ritka példány vagy.

Apeiron (törölt) 2012.07.10. 13:15:12

@Schwerer Gustav:

Nem fogják. A kognitív disszonancia egyik tünete a szelektív vakság. Figyelem! Ragályos!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 13:23:31

@Schwerer Gustav: Mit szól az "idealista" és "libbant" minősítéséhez?

Én már csak egy kávét kérek ;-)

Kandeláber 2012.07.10. 13:43:40

@Schwerer Gustav: A Vastagbőrt pedig nyilván azért dícséred, mert ott mosdatlan szájú, frusztrált félműveltek fröcsögnek permanensen, míg ezen a blogon kevesebb Dopeman-stílusban megnyilvánuló honpolgár szólal meg.

bz249 2012.07.10. 13:47:41

@Dr. Zerge: egeszen furcsa retegpartok is bejutottak a parlamentbe (de legalabbis a kozelebe), szoval a valasztasi erdemenyek azt mutatjak, hogy mondjuk sokkal tobb ordogbotos van, mint aki ilyen minosegi jobboldali partot szeretne. De valszeg meg volt munkasorbol is tobbet lehetne talalni, pedig ugye ezutobbiak 22 eve csak egyre kevesebben vannak.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 14:24:37

@bz249: Nem kell ahhoz munkásőr múlt, hogy valaki fogalmilag volt munk

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.07.10. 14:29:09

@Apeiron:
"Gondolok itt az alapítványi iskolák ellehetetlenítésére, az alternatív tanmenetek, tankönyvek, stb. üldözésére,"

Meg lett mondva elore, csak maga nem figyelt.

www.btk.ppke.hu/uploads/files/25.pdf
"2002 elõtt az iskolai munkát kiszámíthatóvá tették a kötelezõ érvénnyel bevezetett
kerettantervek, az 1999-ben egyszer módosított közoktatási törvény,
amelyet utána már nem kellett toldozgatni-foltozgatni, valamint az átlátható
finanszírozási rendszer.
A kormányváltást követõen az új oktatásirányításnak úgyszólván elsõ lépése volt
mind a három említett erényt félrelökni. Eltörölték a kerettantervek kötelezõ
érvényét, majd egy évre rá a Nemzeti alaptantervbõl is számûztek mindennemû
tananyagot, meghagyván benne csak a tartalom nélküli üres kompetenciákat.
Ennélfogva a „mit tanítsunk?” kérdésére, amelyre évszázadokon keresztül
a tantervek adtak választ, mára csak bizonytalanságban lebegõ, a közös nemzeti
mûveltséget darabokra hullajtó, iskolánként változó, többnyire tankönyvek
diktálta válaszokat kaphatunk az oktatáspolitika dokumentumaiban."

2010 februarjaban lett mindez megmondva. Magara vessen, ha nem figyelt.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 14:29:31

@Dr. Zerge: És ez sajnos még mindig a nyilas/ávós házmesterek, körzetvezetők, párttitkárok, munkásőrök országa.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 14:31:17

@Dr. Zerge: Akkor maga most forradalmat szeretne és haladárkodást?

Miért nem jó minden úgy, ahogy van? Van annak oka, hogy úgy legyen; a mucsaiaknak meg így jó, ezt szeretik.
Nem kell hepciáskodni.

bz249 2012.07.10. 14:39:15

@Dr. Zerge: akarhogyis, egy ilyen partszervezodes megcsak valami orok ellenzeki izekent sem jelent meg.

Vagyis tok felesleges azon filozni, hogy milyen modon kerulhetne hatalomra, mert nagyjabol egyetlen nem a fantasztikum teruletere tartozo modozata lenne: harom hetes NATO bombazas, aztan az orszag iranyitasat atvenne a Hfor-erok parancsnoka (mondjuk egy norveg altabornagy). Ezutan a kozigazgatas minden falusi polgarmesternel magasabb szintjet a megszallo erok adnak.

Nagyjabol ez lenne az egyetlen modja annak, hogy egy ilyen fajta diktatura mukodtetesehez szukseges minimalis letszamu adminisztrativ es eroszakszervezeti allomanyt fel lehessen tolteni tobbe-kevesbe lojalis es nem total tehetsegtelen emberekkel.

Amennyiben ez nem kovetkezik be, addig meg akarhogy trukkoznenk a kulonfele parameterekkel az jonne ki, hogy Fidesz, MSzP vagy Jobbik.

Kandeláber 2012.07.10. 14:54:22

@bz249: "Megszálló erők".
Voltak itt a múlt században románok, csehek, franciák, szerbek, németek, ruszkik mint megszálló erők.
Be is nyaltak nekik csontig az éppen aktuális komprádorok.
Most nem tankokat küldtek a megszállók, de ugyanolyan korlátozott szuverenitású ország vagyunk, mint régen.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 14:55:15

@Kandeláber: Miről beszélsz, te szerencsétlen marha?

Ezek szerint a simlicska meg a nyerges "lobbisták"?

A lobbisták politikai érdeket (is) képviselnek, míg ezen kettő csupán és csakis a bankszámláját képviseli. ez lényeges különbség.

Folyamatosan szó van itt, jobbról-balról, a magyarság hírhedt "individualizmusáról". ez azt jelenti, hogy nem értünk valamit, aggatunk rá egy idegen szót, és azt hisszük, meg van oldva a dolog.

Pedig csak arról van szó, hogy magyar ember azért "individualistáskodik", mert máshogy képtelen életben maradni. 27% áfa, 50,8%-os adóék, stb. ez a környezet balkáni állapotot teremt, ahol csak ügyeskedéssel, "megoldjuk okosba' " megoldásokkal lehet életben maradni. És ehhez még ballibantnak sem kell lenni, hogy ezt belássuk (ami egyébként végképp nem vagyok...)

Egyszerűen újra kell gondolni a rendszert. És amint _megfizethető_, _végrehajtható_, átlátható, érthető lesz az adó, onnantól a magyar is be fogja fizetni. (nem tudom ki a lószar kampányolt itt "söralátét adóbevallással"...)

@Apeiron: így van.

@Counter: az idealistában akár még igaza is van :-)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 14:58:33

@Counter: 'sten ments! Én cenzust akarok, vagy felvilágosult abszolutizmust. Remélem elég konzerv álláspont!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 15:02:51

@Dr. Zerge: A fennállót akarja megváltoztatni, hogy jobb legyen? Igen?!
Pfujj, haladár! Nevessük ki együtt! Dobáljuk meg!

(Arról nem is beszélve, hogy egy kicsit zsidós is.)

@Schwerer Gustav: Nem érti maga Kandelábert. A polgári életformával szerinte nagyon is megfér a korrupció, csak legyen az is polgári. Amerikában meg verik a négereket, szóval verhetjük mi is – a szocik loptak, tehát mi is.

Kandeláber 2012.07.10. 15:07:00

@Schwerer Gustav: Csak arra a naiv megállapításodra reagáltam, amit a korrupcióval kapcsolatosan megeresztettél. Minden állam korrupt, csak egyik jobban, a másik kevésbé.
Természetes, hogy mindig az aktuális kormány csókosai vannak a köztudatban, mivel éppen ők vannak helyzetben.
Az előző rezsim tolvajai pedig csendben számolják a lopott pénzt.
Persze, hogy nincs jól ez így.
Ha tetszettünk volna forradalmat csinálni, korrupció akkor is lenne.

Kandeláber 2012.07.10. 15:12:44

@Counter: A polgári életformával nagyon is megfér a korrupció. Tökéletes definíció.
Mondjuk ha én egy osztrák vállalkozó lennék, történetesen ÖVP-tag, és szólnék az ugyancsak ÖVP-s polgármesternek (behelyettesíthető SPÖ), hogy el szeretnék nyerni egy megrendelést, és el is nyerném, majd lelkiismeret furdalás nélkül aludnék a polgári otthonomban, vajon korrupt lennék?
A munka el lenne végezve, a polgárok, a polgármester, valamint én is elégedett lennék, a polgári Ausztria pedig virágozna tovább.
A délutáni sör mellett kedélyesen politizálna a város vezetése az ipartestületi elnökkel, és szidnák a korrupciót.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 15:17:04

@Kandeláber: No, Magyarország ezért nem Ausztria, ellenben ezért – Magyarország.

Kandeláber 2012.07.10. 15:18:56

@Counter: Ezért olyan Ausztria, amilyen, és azért olyan Magyarország, amilyen.

házelnök 2012.07.10. 15:33:10

@Mikka-Makka:
Látom te még Árpádékkal jöttél, oda voltál kötve a szekér elé

Kandeláber 2012.07.10. 15:41:29

@Counter: Vagy hogy kicsit messzebb menjünk, Willy Claes volt NATO-főtitkár és volt belga gazdasági miniszter ügyétől sem bomlott fel a NATO, és Belgium is egészen jól prosperál.
A korrupció a polgári demokráciák nélkülözhetetlen kelléke.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 15:43:00

@Kandeláber: Több korrupcióval a polgári demokráciáért!

bz249 2012.07.10. 15:49:59

@Kandeláber: oh besugot es hasonszoru egyeneket a vilag legegyszerubb dolga talalni. Azzal a vilag egyetlen pontjan nem volt gond (ugye az osszes ilyen titkosrendorseg meglepoen keves fizetett alkalmazottal szokott mukodni).

Amire reagaltam, hogy mas valasztasi rendszer (vagy akar allamforma) eseten johetne-e valami gyokeresen mas. Figyelembe veve, hogy ugye a legkemenyebb diktaturaknak sem art, ha mukodnek az allami intezmenyek, valami tarsadalmi tamogatottsag nem art, ha van. Amelyik ideologia/politikai elkepzeles fel tud mutatni annyi tamogatottsagot, hogy kepes legyen vezetni egy allamot, annak csont nelkul at kellene ugrania a parlamenti kuszobot. Ezeknek a politikai eroknek a programja meg ismert.

Az ettol valo radikalis elteresre az egyetlen mod, ha a kormanyzat nem fugg magyar tarsadalom tamogatasatol vagyis egy hipotetikus kulso megszallo hatalom.

Mikozben amugy termeszetesen igaz, hogy senkit nem lehet okossa verni, vagyis a leheto legjoszandekubb kulso megszallo is csak pusztulatot es szegenyseget lenne kepes eloallitani.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 15:52:13

@Counter: Dehogy. Azt a sötét ostobaságot radíroznám ki, ami idehaladárkodta a társadalmat, ahol most tartunk: nevezetesen, hogy a nettó eltartottak és a bruttó szellemi fogyatékosok széles tömegeinek szavazatáért folyik a vetélkedés - értelemszerűen ordas hazugságok és négyzetes népbutítás keretében.

Kandeláber 2012.07.10. 15:52:22

@Counter: Ha olyan életszínvonal lenne, mint Ausztriában, és olyan korrupció, mint ott, nem kétséges, hogy nincs gond.
Én most a Barclay's ügy továbbélésére leszek kíváncsi, remélhetőleg nem reked meg a dolog a lemondással.
A bankárok úgy tűnik, külön kaszt, amikor Kunost annak idején le merték csukni, Jancsó-féle fazonok jajveszékeltek a tárgyalóteremben.
Most a spekulánsokat kéne megszorongatni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 15:52:47

@bz249: Mi a helyzet a Habsburgokkal? Sőt, mi a helyzet az egykori magyar megszállókkal? Mi a helyzet Németország háború utáni megszállásával?

Nem olyan egyszerű ez.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 15:56:45

@Dr. Zerge: Ez társadalommérnökösködés, még ha logarléc helyett dinamittal is.
Rendes konzervatívnak minden pont úgy jó, ahogy van. Nem kell Mucsát megváltani, Mucsa a lehetséges Mucsák legjobbika.

@Kandeláber: Egy polgári társadalom nem attól polgári, hogy van korrupció, hanem attól, hogy mi történik, amikor lelepleződik.
Korrupció ugyanis minden társadalomban van, tehát létezése alapján nem lehet érvényes elhatárolásokat tenni.

Kandeláber 2012.07.10. 15:57:24

@bz249: Te szimpla komprádor vagy, ha neked olyan kormány kell, amelyik nem függ a magyar társadalom támogatottságától.
Törődj bele, hogy minden kormány az alacsonyan kvalifikáltak voksaival jut hatalomra.
Nincs műveltségi cenzus.
Ismerek olyan fazont, aki 22 éve mindig a nyerő pártra szavazott, és a ciklus közepén már habzó szájjal fröcsögve szidta- nem, nem önmagát, hogy mekkora barom volt - hanem a kormányt.
Sajnos, mindig megérdemeljük azt a kormányt, amelyet kapunk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.07.10. 16:18:03

@Counter: Nem. Ez mindössze a lehető legkisebb rossz és egyszersmind az elérhető legtöbb jó: ignorálni az eddigi legdurvább társadalommérnökösködéseket, forradalmár-haladárkodásokat, visszatérni egy még működő pillanatba, és onnan újra hagyni a dolgokat szervesen fejlődni. Zsákutcából okos ember kitolat.

Kandeláber 2012.07.10. 16:21:09

@Dr. Zerge: Álom marad.
Igény különben sok mindenre lenne.

bz249 2012.07.10. 16:27:25

@Kandeláber: "ha neked olyan kormány kell, amelyik nem függ a magyar társadalom támogatottságától."

???

"Nincs műveltségi cenzus."

Ha lenne akkor mi tortenne? Hirtelen megjelenne egy rakas eddig nem latott politikai mozgalom?

"Sajnos, mindig megérdemeljük azt a kormányt, amelyet kapunk."

Ennyi a lenyeg.

@Dr. Zerge: "Nincs. De igény az volna rá... "

A valosag az, hogy meg az SzDSz, MDF, MIEP es az LMP is be tudott jutni. Vagyis egeszen nyominger, idiota programmal kampanyolo retegpartok szamara sem volt teljesithetetlen feladat osszeszedni 2-400.000 szavazot. Ennyit siman hozna egy ilyen muveltsegi cenzusos part is, ha tenyleg lenne ra igeny. Lathatoan nincs.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 16:27:53

@Dr. Zerge: Lassan mondom: minden mesterséges, célzatos változtatás nem más, mint tár-sa-da-lom-mér-nö-kös-kö-dés!
Hagyni kellene Mucsát kibontakozni és nem haladárkodni ilyen vagy olyan vágyak felé.

Ha az emberek akarnák, hogy működjünk, működnénk. Nem működünk, tehát biztos nem is akarjuk. Ez a szuverenitás.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 16:52:04

@komment1: @zenador: A "magyar" meg az "agyar" tényleg nem jelenti ugyanazt,de ez a példa nem analóg a mienkkel.
nevetni fogsz, de az "akadálytalan épület" is értelmes,
és ugyanazt jelenti, mint az akadálymentes épület, lehet ezen rugózni, de nem érdemes, csak azt mutatja milyen begyöpösödöttek vagytok, nem ebbe kell belekötni, mindkettő magyar és értelmes, egyeseknek szúrhatja a fülét, de ők a kisebbség, akik mindenen vakognak, ha kell ha, nem.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 16:56:15

@Counter: "Egy polgári társadalom nem attól polgári, hogy van korrupció, hanem attól, hogy mi történik, amikor lelepleződik."

Én még hozzátenném, hogy mi alapján derül ki a korrupció. Nálunk keletebbre pl. az újságíró akár az életével fizethet egy ütősebb sztoriért. Nyugaton meg nem az újságíróra van bízva, hanem külön állami intézmények ügyelnek erre.
Mi félúton vagyunk valahol. Itt nem nyírják ki az embert, viszont hatóságok sincsenek, vagy nagyon gyengék, amelyek a korrupció ellen küzde(né)nek.

@Kandeláber: "Minden állam korrupt, csak egyik jobban, a másik kevésbé."

igen, Svédország (nyugati példa) meg Szingapúr (keleti példa) is "korruptak", mi?

Azt egyébként nem tudom honnan szoptad, hogy bármikor azt gondoltam volna, hogy a korrupciót el lehet törölni. Küzdeni kell ellene. És a küzdéshez tartozik, hogy legalább -most figyelj - _beszélünk róla_. Blogbejegyzésben írunk róla, hiszen a korrupció a polgári életforma legnagyobb ellensége. A polgári életforma ugyanis a _bizalomra_ épül.

Például: amikor nem kell kulcsra zárnom az ajtót, ha elmegyek otthonról. Amikor tudom, hogy akivel épp tárgyalok, az nem csalta el az adóját. Tehát: amikor képes vagyok megbízni a külvilágban.

A rohadtnarancs mandarin a polgári életforma ezen sarkalatos pontjairól _soha_ nem ír egy büdös szót sem. Az új fegyvertörvény kapcsán írtak egy végsősoron tűrhető cikket, de ez csak a közbiztonság-része a dolgoknak. A másik része a korrupció elleni küzdelem, magyarul fogalmazva: átláthatóság -pl. _nyilvános_, internetre föltett állami pályázatok, mint ahogy a sztrapacskazabálók csinálják, ha ők képesek rá, akkor mi is, _betartható_, _átlátható_, megfizethető adó- és egyéb szabályok. Mégegyszer: ki a faszom kampányolt a söralátét-adóbevallással?

igazából a korrupció az, ami szétkúrja ezt az országot.

"Természetes, hogy mindig az aktuális kormány csókosai vannak a köztudatban, mivel éppen ők vannak helyzetben."

Én ezt nem fogadom el, hogy "természetes". ennyi erővel gyilkosság is természetes, meg a betörés is, hiszen mindig törnek be és ölnek meg embereket. De azért törvényileg mégiscsak küzdenek ez ellen...fene se érti.

Ami engem feldühít, az igazából a rohadtnarancs mandarin cinkos hallgatása az ügyben, miközben pl. a rajcsányi kiscsicska svájcról meg norvégiáról, meg angliáról írogat...persze csak útibeszámolókat. Mintha attól lenne valaki "polgár", hogy kirándul egy polgári államba.

Ez ma a polgáriság a lá mandarin: megsárgult fényképek, Márai-idézettek, Budapest régi utcáin való járkálás, meg kirándulgatások "nyugatra"...
Lószar.

Egy kamu az egész mandiner.
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mennyi pénzt kapnak ezért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 16:57:01

@komment1: @zenador: ja és amit kihagytam:

ami >>nem megszokott<< az még nem feltétlenül szabálytalan és értelmetlen, hogy finoman fogalmazzak. itt is ez van, ahogy az akadálytalan épület esetében is, az újságírók nem is mernék már ezt a helyes és változatos alternítvát használni, annyira belesüpedtek az unalmas középszerbe, hogy mindig akadálymentes épületről beszélnek :) pedig ugyanazt jelenti, mint az akadálytalan épület, az egy dolog, hogy az "akadálymentes" szó egy külön jelentéssel bír a mozgássérültek részére, de attól még nekik az akadály, akadály marad

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 17:12:43

@Schwerer Gustav: No igen, azaz hogy van-e intézményes törekvés a korrupció leleplezésére, büntetésére.

Polgári társadalomban van.
Nempolgáriban a leleplezésre biztosan nincs, a megbüntetésére feltételesen.
Ellenpolgáriban meg még le is lőnek, ha feszegeted.

Itt azért fizikailag nem likvidálnak, de gazdaságilag gond nélkül, meg néha meg is vernek (emlékszünk az olajos újságírónő esetére?). Vagy csak nagyon rádszáll a hatóság (atlatszo.hu).

@tesz-vesz: Igen, te így szállsz le a bicikliről...

Apeiron (törölt) 2012.07.10. 17:22:59

@Doomhammer: Igaza van. Én kérek elnézést, hogy elkerülte a figyelmemet ez az obskúrus folyóirat. De ha már itt van, nézzünk tényleg bele, mit mondott akkoriban hazudós Rózsi.

"humán szférától idegen közgazdasági, minõségirányítási, mérési-értékelési-elszámoltatási mechanizmusokat érvényesít és kényszerít rá. E felfogás szerint mindig a szolgáltatást igénybe vevõknek (a gyereknek és a szülõnek, illetõleg a fogyasztói társadalmat megtestesítõ multinacionális cégeknek) van igazuk, minden tevékenységet elvárásaikhoz kell igazítani, a partneri
elégedettséget mindenáron megszolgálni, engedve a könnyebb ellenállásnak,
az igénytelenségnek."

Ehhez csak ennyit fűznék hozzá:

"Vannak, akik szerint az oktatási rendszert úgy kell átszervezni, hogy az állam közpénzből azokat a képzéseket támogassa elsősorban, amelyekkel valóban el is lehet helyezkedni. Mások szerint az oktatást nem kell a valós gazdasági igényekhez igazítani. Ön mit gondol?”

Tovább.

"Eközben évrõl évre kevesebb pénz jutott a költségvetésbõl az oktatási rendszerre. Az eredmények mára a köz- és a felsõoktatásban egyaránt annyira leromlottak, hogy az már legnagyobb nemzeti kincsünket, a szellemi értékeink fennmaradását és erõsödését veszélyezteti."

Ugye nem kell részleteznem, hogy hány tíz milliárdot vonnak ki és vontak ki az oktatásból. Jövőre a közoktatás költségeit a felére fogják visszavágni.

"A Kereszténydemokrata Néppárt az oktatásügyben ránk váró feladatokat az alábbiak szerint foglalja össze."

"megõrzendõ értéke az intézmények szakmai autonómiája ésszerû szabályozottság és korszerû ellenõrzés mellett"

Mi lett? Államosítás mond valamit?

"A korosztályok egyre növekvõ hányada fejezze be eredményesen a középiskolát"

A cél elérése érdekében leszállították a tankötelesség korhatárát....

"Minden korosztály közel felének legyen lehetõsége felsõfokú tanulmányokat folytatni államilag finanszírozott formában"

Ezt a kívánalmat fényesen kielégítették, főleg a közgazdász- és jogászképzpsben.

"A felsõ-, a köz- és a szakoktatás mérhetõ teljesítménye emelkedjék a világranglista élvonalába, társadalmi presztízsük emelkedjék ismét a leginkább megbecsült
kategóriák közé."

Éppen ezért a Közép-magyarországi régióban az EU-s kutatási támogatások kifutása után zéró forintot ölnek a z egyetemi K+F-be.

"Az oktatási rendszer finanszírozásának GDP-arányos százaléka haladja meg az
EU legfejlettebb országaiét."

Na itt már hangosan röhögök. Szíjártó Pétert idézve:

"Az ősz folyamán számos olyan törvényt tárgyal majd a parlament, amik olyan nagy területeket alakítanak át, amik az államadósságot folyamatosan újratermelték. Ilyen például a nemzeti felsőoktatás vagy nemzeti közoktatás rendszere, amelyekre vonatkozó előterjesztéseket az oktatási államtitkár a lehető leghamarabb meg fogja tenni".

A legviccesebb a "Vállalások" rész kezdőmondatat:

"A magyar közoktatás javától szerkezetileg és tartalmilag idegen, ideológiai alapon erõltetett, hatalmi szóval elrendelt átalakítások helyett...."

Gyurcsány jut eszembe

"Hazudtunk reggel, éjjel meg este"

Hogy rohadnának meg.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 17:36:40

@Counter:

Meg kamublogokkal járatják le azokat, akik föl mernek lépni...az milyen átlátszó volt már... egy normális társadalomban az összes média ettől lenne hangos. egyébként ez is hozzájárul a balkáni állapotokhoz.
Tehát:1.a korrupció,
2.a médiamono- és oligopóliumok (leosztva a frekvenciák a nagyhalak között), valamint a
3.bürokrácia, pontosabban az iszonyatos bürokratikus terhek + a monolit apparátus.

volt itt szó az usáról: ők miért bírnak egyetlen social security numberrel szinte minden hivatalos ügyet elintézni? A magyar szem ig. szám, tajszám, adószám stb helyett? És ez csak egy példa.
Itt minden szándékosan , direkt túl van bonyolítva, hogy klientúra jól megéljen belőle.

"emlékszünk az olajos újságírónő esetére?"

Hú nem emlékszem. Szász Károly megverésére emlékszem, de annak kapcsán amiket nemrég mondott -hogy a devizahitelesek ne forduljanak bírósághoz az egyoldalú szerződésmódosítások miatt értsd: kussolj paraszt fogd be a pofád, ne köpj bele a méltóságos bankár urak levesébe - bőven megérdemelte, amit akkor kapott.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 17:52:02

@Apeiron: Az "ésszerű szabályozás", "korszerű ellenőrzés" stb. természetesen a "szocialista humánum" pandanja.
Érteni kéne a nyelvet, amin beszél, mert ez a nyelv valóságosan létezik és az ismerői számára jó hatásfokú kommunikációs eszköz. S mint minden rendes tolvajnyelv, a hétköznapi nyelv kifejezéseit használja, csak más jelentéssel.

@Schwerer Gustav: Kármán Irén.
Gondolja (gondolod? mi tegeződünk már régebbről, vagy hogy van ez, én ezt itt nem tudom követni...), hogy Szász Károlyt előleg jelleggel verték meg? Ő egyébként nem újságíró.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 18:17:03

@Counter: nekem mindegy hogy tegeződünk vagy magázódunk, azt a "kussolj, fogd be.." kezdetűt csak a szemléltetés kedvéért mondtam :)

tudom hogy nem újságíró, az általános kultúráról/közállapotokról volt szó, tehát nyilván Szász Károlyt is zsarolási célból verték meg, mint Kármán Irént, mindkettőt azért hogy hagyják abba, amit épp csinálnak. Irén az oknyomozást, Szász meg a pszáf -elnökösködést.
Nyilván nem előlegből verték meg:) legalábbis nem gondolom, hogy az egybites szociközeliek, akik elkövették, a jövőbe láttak volna :)...mindenesetre amit a devizahiteleseknek mondott, az kritikán aluli volt és ezért bőven megérdemelte.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 18:26:16

@Schwerer Gustav: Nem, nem arra utaltam, egyszerűen többnyire képtelen vagyok észben tartani, kivel tegeződök, kivel magázódok. S ugye ha a konvenciótól eltérek, az sértő, akár így, akár úgy.

Ha mindenki megkapná ebben az országban, amit megérdemel, a közparkokban is műteni kellene...

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 18:30:39

Na, erről beszéltem:

mandiner.hu/cikk/20120710_fidesz_osszeallt_a_strabag_olajfa_koalicio

Tényleg, ez valami hihetetlen.:) mellesleg selmeczi téved: a jobbik is elég keményen támadj a kormányt emiatt. Úgyhogy kurvára nem jön be a süket duma, hogy a mocskos bibsilibsik már megint támadják -ösztönből- a fityeszt, mert nem bírják elviselni, hogy micsoda galaktikus sikereket aratunk itten...:)

Ez a szar már mindenkinek facsarja az orrát.

De nem baj, már visszaküldtek 400 ezer szociális konzultációt. Ez majd gyógyír lesz a bajokra....

szánalmas hiteltelen, súlytalan idióta seggfejek.

Hahó mandarin! kéne valami elterelés megint: valami útibeszámoló a rajcsányitól, valami médiaelemzés, fikaposzt...ilyen ország nincs 234453456345634634...

az emberek megint túlságosan a lényegről beszélnek.
Ez tűrhetetlen....

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 18:33:36

@Counter:
tegeződtünk. Én legalábbis így emlékszem.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 18:53:55

Egyébként: nézegessünk egy kicsit a címkék között!

bürokrácia: _0_ címke

korrupció: 10 címke, ebből az uccsó _3_ a kormányváltás utáni, az egyik az atlatszo.hu-ról, a másik a korrupt románokról, a 3 . pedig a fociról szól. (a 2010 előtti bejegyzések némelyike keményen támadja az akkori kormány minisztereit és minisztériumait, aztán 2010 óta "valahogy" elfogyott a lendület)

közgép: _0_ címke

simicska: _0_ címke

közbiztonság: _0_ címke

(érdekesség: mszp: 433 címke, gyurcsány: 335 címke)

ennyik vagytok, mandarinok. De nem baj, most ezzel a szar cikkecskével hú de megmutattátok aztamindenit!

álellenzéki pózőr fideszmajmok vagytok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 19:02:50

@Schwerer Gustav: Az a Közgép Zrt. feliratú korlát az reklám vagy illusztráció a cikk felett? :-)

A mandi témaválasztási politikája egyébként kiválóan előkészíti az újabb "jól kormányoztunk, de rossz volt a kommunikáció" siratókórust. Hiszen, ugye, a "kommunikációs hibákat" mind észreveszik, más hibákat nem – tehát csak kommunikációs hibák voltak, lehet majd mondani.
Önsorsrontás.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 19:28:57

@Counter:
Az a művészet ,amikor sokmindent bele lehet a képbe érteni :)

"Amit nem veszünk észre, az nincs is"...igen.

Számomra az a legdurvább, hogy mennyire hihetetlenül elaljasodott a politikai közbeszéd _minősége_.

Mindenhol elefántcsonttornyok vannak, médiagépezetek, amelyek a kommunikáció (értsd: egy asztalhoz ültetni a kormánypárti és az ellenzéki politikust, hadd beszéljék meg a dolgokat) helyett lejáratókampányokat folytatnak a másik ellen. Mikor pedig arról kéne szólni a dolognak, hogy az érvek győzzenek egy adott vitában. De nem, mert akkor a méltóságos pártkáder elvtárs fityeszesek (+mszpések) még a végén "szégyenben maradnának".

Egyszerűen a pártok között nincs párbeszéd. Még vita sincs. Sajtóközlemények vannak. Így a közös valóság helyett egyéni lázálmok alakulnak ki, és ez a hozzáállás sajnos a parlamentbe került új pártokat is kezdi megfertőzni, a beteg rendszer részeivé tenni. A rendszer így örökíti tovább magát.Én legalábbis így látom.

Az egész rendszer beteg. Tulajdonképpen egy hanyatló (szakszóval: "dekadens") társadalmi rendszerben élünk.
Ebből kéne egy olyan kiút, olyan mondanivaló, idea, amely egységesíti és mozgósítja a magyar nemzetet, illetve: a nemzeti eszme iránt közömbös/ellenséges társadalmi csoportokat is összefogja. Ennek hiányában a pusztulás vár ránk. Mindez akkor, ha demokratikus irányban akarunk továbbmenni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 19:36:59

@Schwerer Gustav: Majd ha és amikor meglesz a kiváltó ok. bizonyára meglesz a keresett válasz.

Emlékszem, ezelőtt 14-16 évvel normális vitaműsorok (is, persze, nem csak) mentek a TV-ben. Aztán ezek valahol 2000-2006 között csöndben kivesztek, jöttek a vízgereblyézést bemutató, óriás sárgacsekkel pózoló bulvárpolitikai üzenetek.

S az még hagyján, hogy politikus ma már nem vitázik, de már a holdudvar sem. Uniszónó ál-vitaműsorok mennek, ahol a vita tárgya maximum az, hogy az ellenvéleményt előbb kell olajban megfőzni és utána felnégyelni vagy fordítva. Már annak is örülni kell, ha műsorvezető-riportalany beszélgetés folyik, egyáltalán.

Az ilyesmi általában össznemzeti katasztrófába torkollt (bár ugye Magyarországon mi nem abba?).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.07.10. 19:39:21

...a napokban volt módom átlapozni a Magyarország Alaptörvénye c. albumot, amelyet minden érettségiző megkap(ott) idén (ajándékba) a bizonyítványa mellé. Mindent egybevetve azt kell mondanom: szép ajándék! Millió apró részletbe bele tudnék kötni, de összességében teljesen rendben van a dolog: az új Alaptörvény szövege és „alkotmányosságunk” előzményeiről és állomásairól (Szent István törvényeiről, az Aranybulláról, Werbőczy Tripartitumáról stb.) szóló néhány rövid, tömör összefoglaló mellett a romantika és historizmus magyar festőnagyjainak (Madarász Viktor, Benczúr Gyula, Székely Bertalan, Than Mór stb.) történelmi eseményeket ábrázoló kép(részlet)ei találhatók a könyvben, a Kerényi által megrendelt néhány kép (kortárs képzőművészek munkái), a képeket történelmi forrás-részletek és az alkotok rövid megjegyzései kommentálják; igaz, a tipográfia kicsit gagyis, brosúrás, de a reprodukciók (nagyobbrészt) szépek, a kötés erős, tartós --- (vitathatatlanul) egy életre szóló emlék lehet mindenkinek, aki idén érettségizik...

+

Én több idén érettségizővel (pontosabban: érettségizettel) beszéltem, akik (értelemszerűen) kaptak ebből a könyvből és kivétel nélkül pozitívan nyilatkoztak (arról): volt, aki azt emelte ki, hogy jól esett neki, hogy így megemlékeztek róluk és megajándékozták őket, volt olyan, akinek kifejezetten bejött (tetszett) a könyv, volt, aki tartalmilag is minősítette (és korrektnek minősítette) stb., de mindannyian azt mondták, hogy elteszik emlékbe (s hogy ez, végül is, egy életre szóló emlék).

ü
bbjnick

Apeiron (törölt) 2012.07.10. 19:44:01

@bbjnick: "Én több idén érettségizővel (pontosabban: érettségizettel) beszéltem, akik (értelemszerűen) kaptak ebből a könyvből és kivétel nélkül pozitívan nyilatkoztak (arról): volt, aki azt emelte ki, hogy jól esett neki, hogy így megemlékeztek róluk és megajándékozták őket, volt olyan, akinek kifejezetten bejött (tetszett) a könyv, volt, aki tartalmilag is minősítette (és korrektnek minősítette) stb., de mindannyian azt mondták, hogy elteszik emlékbe (s hogy ez, végül is, egy életre szóló emlék)."

Ami valószínűleg a torzított mintavétel eredménye. Én sem ismertem senkit sem a köreimben, aki pornóval keresi a kenyerét.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 19:46:17

@bbjnick: Váltson már nicket "munkáslevelező"-re, annyira szánalmasak a sztorijai.

Vagy nem (köztudottan idióta, háta mögött kiröhögött, de adminisztratív befolyással bíró) tanerő maga véletlenül? Az magyarázná a félresiklott buzgómócsingságot, a zavaros álműveltséget és a hihetetlen fennhéjázását is.
Igen, ezt elfogadhatjuk tetszetős tippnek. Nagyon fáj, hogy nem magából lett a hoffmannrózsa, pedig oly' hasonló a karrier? :-)

jan 2012.07.10. 20:11:05

@bbjnick: Persze, onmagaban nyilvan jo otlet az eppen nagykoruva valt fiatalokat megajandekozni az alkotmany egy peldanyaval: allampolgari ontudatra neveles, a politikai kozossegbe valo befogadas szep gesztusa stb. Ez igy rendjen van.

Ami nincs rendjen, es amitol az egesz borleszkke valik, az az, hogy az alkotmanyon a megszegyenult Schmitt Pal alairasa van (raadasul a szegyenenek belyegevel, a "dr." szocskaval - tenyleg, vajon skarlat betuvel szedtek?), a kepeket pedig (teljesen erthetetlenul) egy mar regen bal- es jobboldalon egyarant leszerepelt, becsavarodott politikai koponyegforgatoval valogattattak ki.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 20:18:39

@Counter: "Az ilyesmi általában össznemzeti katasztrófába torkollt (bár ugye Magyarországon mi nem abba?)."

Eléggé vérzivataros századokon vagyunk túl, ami azért valami.

A legnagyobb baj, hogy valami felülről gerjesztett, hihetetlenül bunkó, sötét politikai levegő terjeng itt. Ezt én annak tulajdonítom, hogy elmaradt a rendszerváltás. Az "ellenzéki kerekasztal" felhőtlen-vidám hangulata gondoskodott erről. így hát rohadt komcsi mentalitás dolgozik az "elit" váltópártjaiban: a fideszben, meg az mszpében. jin-jang. coca, pepsi. mekkdonaldsz,-börgerking.
duopólium: A választás illúziója.

Egyébként, csak a kiváncsiság kedvéért: mi a te szellemi non plus ultrád? a világítótorony, ami mutatja az utat a sötétben? Milyen eszme, és példaként melyik ország?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.07.10. 20:21:31

@Apeiron:

Magyarországon idén 137 000-en érettségiztek. Ezek nagyobbik része (pld. nappalitagozatosok) kapott tiszteletpéldányt az albumból.

Ha ezek közül néhány tízen vagy akár néhány százan a Világhálón hirdetik eladásra a maguk példányát, az, ugyan, mennyire hitelesen demonstrálja a többség a kiadvánnyal kapcsolatos véleményét, viszonyát?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.07.10. 20:29:28

@bbjnick:

a Világhálón hirdetik eladásra=a Világhálón hirdetik megvételre

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.07.10. 20:45:00

@jan:

Látta maga azt a kiadványt? Ha látta, akkor tudhatja, hogy mit tartalmaz és milyen formában. Hogy nekem a Zújalkotmányról mi a véleményem, az egy dolog, hogy Schmittről mi a véleményem, az is egy dolog, de mindezektől függetlenül, az a kiadvány a feladatát minőségi módon teljesíti (azaz tartalmazza a "hatályos" alaptörvény szövegét, rövid, korrekt történelmi ismertetőket tartalmaz "alkotmányosságunk előzményeiről és állomásairól", s mindezeket igényes és értékes képanyag kíséri. Húsz, harminc vagy ötven év múlva gondolja, hogy a schmittbalhé fog eszébe jutni annak, aki ezt a könyvet leveszi a polcról, hogy a gyerekeivel vagy az unokáival nézegesse vagy, esetleg, hogy felidézze nagykamasz- és/vagy fiatalkorát? Egy mai harmincas, ötvenes vagy hetvenes, ha kezébe kerül egy nagykamaszkorabeli kiadvány, akkor a korabeli napi politikai botrányokon mereng?

ü
bbjnick

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 20:55:33

@Schwerer Gustav: Klasszikus liberalizmus, Egyesült Királyság és filiáléi elsősorban, a XIX. századi kapitalista átmenet országai másodsorban, mondjuk. De ezt inkább udvarias válasznak vegye, mintsem melldöngetésnek, hogy most, rögvest, gőzgépet a Mecsekbe :-)
Alapvetően ezeket az államokat és elveket tartom hatékony, ésszerű és stabil, békés társadalmak kialakítására képesnek. Már amennyire egy társadalom ilyen lehet.

Feltételezem, hogy azért ezt sejteni lehet a hozzászólásaimból.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 20:58:16

@bbjnick: Maga szerint aki kezébe vesz egy 1949-53 között kiadott díszkiadású közéleti, közjogi tárgyú könyvet, annak vajon eszébe jut-e Rákosi Mátyás?

Ugye hogy nem, miért is? :-)

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 21:38:20

@Counter: Ja, ja, meg az iparosodás, meg az angolkór, meg az ír éhinség, meg a dologházak, mindez a viktoriánus képmutatással nyakonöntve:)

szerintem Anglia attól lett hatékony, stabil, okos és erős, hogy
1. egy szigeten fekszik (ohne szomszéd)
2. ehetőség szerint kerülte a -fölöttébb költséges- szárazföldi konfliktusokat, valamint
3.az európai politikájában mindig a második legerősebb hatalmat támogatta az elsővel szemben ("divide et impera")
4. gyarmatosító világhatalom lett, a bennszülött lakosság leigázásával, meg olyan kis ínyencfalatokkal, mint az ópiumháborúk, :)

Amerika most -többek között- azért bukik meg, mert a 2. pontot figyelmen kívül hagyja, és költséges szárazföldi háborúkba veri magát.

Szóval: Anglia hatalma innen ered. A liberalizmus ennek az uralmi politikának volt a politikai leképeződése. Ja, még egy dolog: az angolok támogatták az innovációt, a feltalálókat, persze lehet ez is abból származott, hogy a világ legerősebb hatalmaként megengedhették maguknak.

egy kérdés: mi a véleményed a mandarinok szánalmas "konzlib"-kedéseiről? Nekem mindig az jut eszembe, amikor egy majom játszik a zongorán...:)

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 21:42:25

@Schwerer Gustav: helyesbítés: persze hogy ott voltak pl. a skótok, de a skótok sose voltak expanzív, agresszív nép, megelégedtek a saját kis földjükkel... szomszéd= erőszakos, hódító szándékú, szárazföldi szomszéd. Hozzátenném azt is, hogy az északi faj keveredett (nyilván nem teljesen) a keltákkal, ami előnyös keveredésnek bizonyult.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 21:45:15

@Schwerer Gustav: helyesbítés: persze ott voltak a skótok pl. de ők nem voltak hódító hajlamúak, megelégedtek a saját kis földjeikkel.
Hozzá lehet tenni, hogy Anglia esetében az északi fajta keveredett a keltával, ami előnyös keveredésnek bizonyult.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 21:52:50

@Schwerer Gustav: Sok tekintetben tűnik a mandi konzlibeskedése sekélyes külsőségnek, bár azért határozott különbségek vannak az egyes szerzők között.

Azért az nem véletlen, hogy a kontinentális Európa és ezen belül Közép- és Kelet-Európa a XIX. században mást sem tett, csak szorgosan másolta az angol (intézményi és technológiai) történéseket.
Éhínségek és súlyos népegészségügyi problémák a liberális kapitalizmustól függetlenül jelentkeztek máskor is. D-vitamin-hiányra a fene se számított, amikor a létéről sem tudtak.

Anglia példás individualizmust és üzleti szellemet mutatott fel már az érett középkorban, de talán azt megelőzően is. Ez a habitus tökéletes alap volt a későbbiekhez.
Az okfejtésed elég hebrencsnek tűnik, azt kell mondjam: pl. a 2-4. pontban szerintem felcseréled az okot és az okozatot. (De azért tegyük hozzá, hogy jócskán viselt Anglia költséges szárazföldi háborút, gondoljunk csak a száz- és a hétévesre vagy Wellington spanyol expedíciójára.)
Gyarmatosító karrierrel számos állam próbálkozott, mégis közülük számosan úgy buktak bele, hogy talán már a saját népük sem tudja, hogy valaha létezett pl. ilyen:
en.wikipedia.org/wiki/Danish_Virgin_Islands

9mmPara 2012.07.10. 22:28:38

@bbjnick: az én, idén érettségizett ismerőseimet pedig annyira érdekelte a dolog, hogy azt is tőlem tudták meg, hogy még kísérőlevél is van hozzá.

Apeiron (törölt) 2012.07.10. 22:33:08

@bbjnick: Semennyire. A többségi véleményt a felnőtt korosztályban leginkább ez demonstrálja:

docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoLnDrKA6fV8dEJvUFRBLUZ3cThkcjlMYS05eDcyemc#gid=0

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.10. 22:35:00

@Counter: "gondoljunk csak a száz- és a hétévesre vagy Wellington spanyol expedíciójára"

a százéves háború az ölég rég volt, ugye, mi most a XIX. sz-ról beszéltünk:).
Hétéves háború: viszonylag rövid volt, és ott is koalícióban harcolt, Napoleoni háborúk-szintén...ja és saját területén sosem folyt háború, nem rabolták k, gyújtották fel a vetést, gyilkolták le a népet, stb.

ahol egyedül emberkedett szárazföldön, ott megbukott, lásd: USA.

Mindezt azért tartom fontosnak leszögezni, mivel a hosszas háborúk azok, amelyek legjobban alkalmasak arra, hogy az államadósságot felpörgessék. Így amelyik ország ezekből _legjobban_ kimarad, az hosszútávon hatalmas előnyre tehet szert.

Anglia egy tengeri hatalom volt, ami kereskedelmet jelent, ráadásul mivel neki volt a legnagyobb hatalma, ezért kiszorította franciákat, hollandokat (a spanyolok, portugálok pedig a saját sikerességükbe buktak bele, mivel annyi aranyat, de főleg ezüstöt termeltek ki, hogy infláció lépett fel...), tehát nagyjából monopolhelyzetet, ill. domináns pozíciót foglalt el a gyarmatosító hatalmak sorában.

"Azért az nem véletlen, hogy a kontinentális Európa és ezen belül Közép- és Kelet-Európa a XIX. században mást sem tett, csak szorgosan másolta az angol (intézményi és technológiai) történéseket."

Ez ugye főleg az ipari forradalom miatt volt. Tehát ez tette Angliát vezető erővé. Viszont ez vezetett később a technológiai forradalomhoz (XX. sz 60-70-es évek, tranzisztor mikrocsip, PC, színes tv stb), ami a mostani elidegenedés fő okozója. (nálunk erre jön rá pluszban a "sajátos magyar individualizmus", ami a szabályok kijátszását jelenti, amit én annyira kárhoztatok)

De ez csak elmélet, és nyilván, jobban bele kéne ásnom magam (ami Anglia történetét illeti). szerinted egyébként a klasszikus angol liberális értékekből melyek azok, amelyek leginkább hiányoznak itthon?
Mikre lenne igazán szükség? Említetted az angol kereskedő szellemiséget. Nos abból aztán nincsen hiány itthon sem:)

Azért is kérdezem, mivel az újkori politikai eszmék története nem igazán az erősségem, én inkább gazdaság- és diplomáciatörténetben érzem otthon magam. Számomra a történelem erőforrások és pozíciók küzdelme. De szívesen veszem, ha valami újat hallok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.10. 22:44:15

@Schwerer Gustav: A függetlenségiben igen, de a kanadai gyarmati angol-francia meccsben nem, sem az 1812-es amerikai-angol háborúban.
Saját területen való háborúzás a több polgárháború és az ír, illetve skót hadjáratok is.

Intézményközpontú szemlélet, az például nincs és ahol lehet, büszkén semmibe vesszük, de romboljuk is.
Az ipari forradalom intézményes keretek nélkül sehogy sem mehet, mehetett volna végbe, nem véletlen, hogy az angol példa másolása heves jogalkotási lázzal (de már ugye maga a jog mint olyan is intézmény) és társadalommérnökösködéssel is járt, különösen térségünkben.
De az individualizmusnak is inkább csak valami torzulása értelmezhető :-)

Apeiron (törölt) 2012.07.11. 01:52:58

@Counter: Hát pedig megtanulhattam volna már. A fene enné meg az én pofámat is.

Apeiron (törölt) 2012.07.11. 01:57:36

@bbjnick: "Húsz, harminc vagy ötven év múlva gondolja, hogy a schmittbalhé fog eszébe jutni annak, aki ezt a könyvet leveszi a polcról, hogy a gyerekeivel vagy az unokáival nézegesse vagy, esetleg, hogy felidézze nagykamasz- és/vagy fiatalkorát?"

Na az egy igazán beteg ember lehet, akiről maga beszél.

-Mit csinálsz Papi?
-A viktorék alaptörvényét nézegetem.
-Milyen viktor?
-Hát az orbán, tudod.
-Hát azt meg minek, hiszen már régen elsöpörte az egész bagázst a forradalom.
- Áh, nem érted Asszony. Akkor voltam fiatal....

Valahogy így képzeli?

Apeiron (törölt) 2012.07.11. 02:04:07

@Counter: "De az individualizmusnak is inkább csak valami torzulása értelmezhető"

Tapasztalatom szerint a magyar individualizmus - jog- és szabályalkotói szinten - általában azt jelenti, hogy az egyén szerelmes valamilyen maga által fabrikált ideológiába, a valóságról, a tákolmányok működőképességéről, az ideológián kívül létező célokról, hasznosságról teljesen megfeledkezve.

Korhely 2012.07.11. 07:05:40

Lehetne rosszabb is. Be is gyújthatnának vele.
Szerintem be is gyújtanak....

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.07.11. 09:31:22

@bbjnick: "Én több idén érettségizővel (pontosabban: érettségizettel) beszéltem, akik (értelemszerűen) kaptak ebből a könyvből és kivétel nélkül pozitívan nyilatkoztak (arról)"

Orulok, hogy a kuldetestudatu kommunistat (akarom mondani politkailag aktiv orbanistat) meg felismerik a mai fiatalok. Van remeny.

Aztan este a kocsmaban meg jokat rohognek, hogy - Lattad milyen boldog volt a paraszt, amikor azt mondtam, hogy az budos nagy konyv a legjobb ajandek, amit kapni lehetett?
- Az semmi! A Jozsi azt mondta neki, hogy a Hofmann Rozsa nemzetunk anyja.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.07.11. 11:17:04

@Counter:

"Intézményközpontú szemlélet, az például nincs és ahol lehet, büszkén semmibe vesszük, de romboljuk is."

Ez is csak egy oldala a dolognak. figyelj:
"Az írott szó" (szerződés/törvény) szentsége.

Na ez ami hiányzik. Angliában az írott szó szent. És épp ezér,t ha kell, ezerszer meggondolják, hogy mit raknak bele abba törvénybe, szerződésbe.

Minél keletebbre megyünk, annál inkább bejön, hogy a hatalom lényege nem a szerződés (a törvényt is egy szerződés egyébként), hanem az úr/uralkodó szava.

Ez is történelmi fejlődés eredménye. És itt jön be , hogy az általad említett intézményrendszert is írott elvek, szerződések szabályozzák, sőt, hozták létre.

Tehát amit említettél az nagyon jó, de az ok mélyebben van.
Az írott szó szentsége.

(Pl ezért volt, amikor a lézer vásárhelyen az erstével cigánykodott, hogy az erste "nyelje le" a veszteséget, vagy mi a fenét akart elérni:) , mivel a keleti kényúri rendszer szerint gondolkodik...és "elfelejtette", hogy azt a szerződést ő maga írta alá...nyilván hozzá kell tenni, hogy itt a keleti jogrendben a bankok is elkurvultak az egyoldalú szerződésmódosításaikkal.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 11:33:20

@Schwerer Gustav: Az emberek ezt akarták.

Meg lett mondva előre. Keleti ember-nyugati ember. Nem fideszes, hanem orbánista. Megírták a jobboldali újságok százszor, biztos a tévében is volt, de kutakodjon abban, akinek van hozzá gusztusa.

Nem volt semmi sem zsákbamacska. Egy szava nem lehet annak, aki rájuk szavazott. (Nem csak azért, mert belefojtják, ha volna.)

A legújabb, lelkylola-féle bejegyzésben is tettenérhető mindez.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.07.11. 12:08:45

@Dr. Zerge:

az a baj, hogy nem ezek voltak az igények, erre kedves pártjaink nevelték őket, és ugyanők igyekeznek minden vadhajtást kigyomlálni.

komment1 2012.07.11. 19:14:25

@tesz-vesz: Hát elég rég olvastam ilyen sült hülyeségeket. Te ezeket magad találod ki, vagy segítséget is igénybe veszel? Egy újabb érdekes jelenség Rózsika produkciói mellett.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.12. 22:46:57

@komment1: nagyon meggyőző vagy, engem sikerült is meggyőzni, bár egy kicsit vacilálok még, nem! : meg is győztél!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.12. 22:49:34

@komment1: de várj, segítek.
erre kéne reagálnod agyar:

"A "magyar" meg az "agyar" tényleg nem jelenti ugyanazt,de ez a példa nem analóg a mienkkel.
nevetni fogsz, de az "akadálytalan épület" is értelmes,
és ugyanazt jelenti, mint az akadálymentes épület, lehet ezen rugózni, de nem érdemes, csak azt mutatja milyen begyöpösödöttek vagytok, nem ebbe kell belekötni, mindkettő magyar és értelmes, egyeseknek szúrhatja a fülét, de ők a kisebbség, akik mindenen vakognak, ha kell ha, nem.

ami >>nem megszokott<< az még nem feltétlenül szabálytalan és értelmetlen, hogy finoman fogalmazzak. itt is ez van, ahogy az akadálytalan épület esetében is, az újságírók nem is mernék már ezt a helyes és változatos alternítvát használni, annyira belesüpedtek az unalmas középszerbe, hogy mindig akadálymentes épületről beszélnek :) pedig ugyanazt jelenti, mint az akadálytalan épület, az egy dolog, hogy az "akadálymentes" szó egy külön jelentéssel bír a mozgássérültek részére, de attól még nekik az akadály, akadály marad"
süti beállítások módosítása