Volt egyszer egy hangulat
2007. november 08. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Volt egyszer egy hangulat

Ki emlékszik már a négyigenes népszavazásra?

Ki emlékszik már a Fidesz és az SZDSZ kommunista-ellenes plakátjaira?

Volt egyszer egy hangulat, amikor még hittünk a szeretet és összefogás, vagy akár a népszavazás erejében.

Aztán később a kommunisták mind szavaztak, az SZDSZ-szel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr99222461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.08. 17:09:24

Szerintem az Szdsz 94-es árulásán ment el ez az egész rossz irányba. Én akkor rájuk szavaztam, azóta soha.

Vakasszony 2007.11.08. 18:03:29

Lola,

persze-persze, de azért a Fidesz is nagyot változott. Szerintem nem előnyére.

Ütötték balra, ahogy kell, de a retardált jobbosokat is, ahogy szintén kell. Kellene ma is.

dowNLoad 2007.11.08. 19:16:45

Itt soha nem volt igazi választási lehetőség, max. a KÖCSÖG és a BALFASZ között, sokáig a fidesz volt a köcsög, ez kb.2-3éve megfordult, azóta az mszp és az szdsz hatalmas előnyre tett szert a KÖCSÖGlistán (kókadt, fletó, johnemese, melegbarátok, megélhetési buzik, cigányok, zsidók tömkelege)
A fidesz egy ideje már csak egy ledermedt BALFASZ. (aki csak ugat a partvonalon kívül)
A Magyarországnak nevezett köcsög-vonat pedig száguld lefelé a szakadékba.
(a masiniszta egy pápai gyerek, aki gázt ad)
És közben jön a PEAK-OIL, éghajlatváltozás, Peak-nyersanyagok, stb.. de mi nem érünk rá ilyen apróságokkal foglalkozni, mert itt van a mi degenerált elitünk.

Playmobil Soldat 2007.11.08. 19:22:27

Az SZDSZ már jóval korábban árulóvá vált. 92-93-ban már simán előjött, aminek elő kellett jönnie. Nem volt véletlen az akkorra tehető tömeges kilépés a pártból.

mildi 2007.11.08. 20:06:27

őrnagy, én 94-ben még a fideszre szavaztam :D azóta se :(

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 20:24:55

"Volt egyszer egy hangulat, amikor még hittünk a szeretet és összefogás ... erejében."
Mindenki nyúljon a zsebkendőért. :))

Bakragasz 2007.11.08. 20:39:03

Legdurvább a szadesz 1990-es plakátja, amelyben Magyarország egy vérpacni a betonon és körülötte öt rozsdás szög hever... 56-ra emlékeztek így.

Lesz még kézfogás, ha nem csalják el megint Fodor elnökségét.

dowNLoad 2007.11.08. 20:51:06

Kalapács is volt, ami veri be a szögeket a köröm alá? (Bauer elvtárs apukája kezével)

Őrnagy Őrnagy 2007.11.08. 22:33:17

Mildi én meg 94 után csak a Fideszre. Ez van. Egy jó mély lövészárok peremén vagyunk ,ami egyre nagyobb lesz és esély nincs, hogy mostanában be tudjuk temetni.

Guild 2007.11.08. 22:50:25

Azért akkor se volt teljes az antikommunista összeborulás. Az MDF távolmaradásra szólított fel.

Én 90 óta mindig a Fideszre szavaztam, de kezdetben kicsit az SZDSZ-re is, aztán meg már nem.
Annyi változott, hogy 90-ben mindkét párt szimpatikus volt, de a Fidesz szimpatikusabb, most meg igazán egyikkel sem tudok azonosulni, de a Fidesszel csak kicsit nem, az SZDSZ-el meg egyáltalán nem.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.08. 23:44:24

Két adoma a hangulathoz:

Az egyik barátnőm a Fideszre szavazott 1994-ben, az apja azt mondta, hogy kitagadja, mert nagy jobbos volt és az MDF-re kellett szavazni. Aztán 1998-ban az apuka a Fidesz államtitkára lett :)

Egy mai "közméltóság" ismerősöm, aki most éppen jobbikos azt mondta, hogy egy dologért fog szenvedni a tisztítótűzben, mert 1990-ben három ismerősét is rábeszélte, hogy az SZDSZ-re szavazzon. Hiszen antikommunista volt...

Egyébként próbáltam nektek gyűjteni, valami jó kis MSZP propaganda anyagot, vagy plakátot a négyigenes népszavazás ellen kampányából, de nem sikerült, úgyhogy, ha valakinek van ilyen, akkor légyszi.

Ezek a szöges SZDSZ-es plakátok is jól jönnének...

Őrnagy, szerintem is az SZDSZ árulásával kezdődött, azóta csak hüledezünk

Vakasszony, olvastam egy Orbánnal készített riport könyvet, ami kb. 1994-ben készült. Orbán már akkor is konzervatív volt, szerintem ő nem tekeredett. A pártja meg alkalmazkodott Orbánhoz.
De azért antikommunistából négy éven belül kommunista szövetségessé lenni, az komoly csavar.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.09. 02:07:45

Lelkylola, nem szó szerinti idézet, de tartalmilag korrekt (talán Churchill):

"Mindenki hülye, aki húszévesen nem balos liberális. Csak azok hülyébbek, akik negyvenévesen még mindig azok."

Orbán irányváltása mondhatni természetes irányba történt. A szadesz meg felvette a harminc ezüstpénzt.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.09. 08:41:33

Az én apám az Szdszre szavazott 90-ben. Most ha megtudná, hogy esetleg rájuk szavazok: kitagadna.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 11:18:21

helyesbben, kb. így:
Aki húszévesen nem forardalmár, és negyven(30?)évesen nem konzervatív, az hülye.

ergé 2007.11.09. 11:28:49

'99-ben szavazhattam először, azóta is csak egy párt mellé húztam be a zixet...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 12:25:33

passz. A Zalotayban megvan...
Ja, Lola: végigmulattam este a cikkeid! :D

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 12:26:20

ja, bocs, te az ezüstre utaltál - azt hittem, a Churchilles aforizmóra... :P

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.09. 12:33:55

off, Szamárfül, köszi. Örülök, ha tetszettek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 12:35:43

plakátopat keress itt - csak nehéz (sokat át kell nézni)...
Ezt pl.:
mek.oszk.hu/01900/01906/html/index1408.html újra (f)elhasználhatják majd az uniós gazdatámogatásokhoz :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 12:39:22

ó azok az áthallások!
:D
"És mégis lesz kenéyr"
mek.oszk.hu/01900/01906/html/index281.html
Bocs, ezeket találom, de frisebbeket keresek!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.09. 12:50:43

Köszi. Tényleg elég nehéz benne keresni, de majd én is turkálok :)

Elpet 2007.11.09. 13:49:24

Jó kis móka volt a négyigenes. Bevallottan az volt a tétje leginkább, hogy az SZDSZ megakadályozza Pozsgay köztársasági elnökké választását, ezáltal az MSZMP reformszárny és a népi ellenzék (akkor MDF) egymásratalálását. Igen, már akkor tudhatták, hogy ez a hely az MDF helyén nekik kell... Vagyis... kinek is? Hát ki van már az akkori SZDSZ-ből? Az összes radikális ellenkommunista ment akkoriban az SZDSZ akarata szerint szavazni, változatos összetételben.
Jó volt még az MDF szlogenje: Aki magyar, otthon marad! Hát én nem voltam eszerint magyar 3 Igen, 1 nem (a Pozsgaysra). Hehe. Ma is ezt tenném. Majd később leírom, miért.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.09. 15:04:24

Elpet, Ez érdekes. Légyszi írj még róla! Az MDF miért nem akarta?

Őrnagy Őrnagy 2007.11.09. 16:09:47

Hát Pozsgay visszanézve lejhet jobb lett volna, mint Göncz Göncz Göncz, bár azért nem lett volna nyerő kezdetnek egy volt MSZMP-st berakni ilyen fontos pozícióba, legaláb ba látsztra adni kellett...

Krapulax 2007.11.09. 16:44:44

Lebuktat a liberális jobboldaliak! :) :) :)A reakcióban is azok gyülekeznek, akik annak idején annyira "félreértették" az szdsz-t és "eszméit", hogy egészen a Miépig futottak!

Félretévé a hátborzongató tréfát - Dornbach "konzervatívszárny" Alajos azt mondta egyszer, hogy minden akkor romlott el, amikor az MDF nem vette be kormányába az Szadeszt...

És ebben mintha lenne valami... talán jobb lett volna nem rögtön kettészelni a rendszerváltozás euforiájából születő nemzeti egységet!

Várom az ellenvetéseket!

Elpet 2007.11.09. 16:47:30

lelkylola
Őrnagy Őrnagy
Tényleg érdekes. Pozsgay akkoriban az ország legnépszerűbb politikusa volt. Ő mondta egy MSZMP nemtudommin először, hogy `56 népfelkelés volt. Azonkívül ő volt a pártban a legnagyobb potentát, aki a szocializmus lebontásának az irányába nyomta az országot. Az MDF meg érdekes volt, talán Csurka volt akkoriban a leghangsúlyosabb vezetője. Rendszeresen publikált a Hitel-ben, ha jól emlékszem, a zsidózásnak akkor nyoma sem volt az írásaiban, nagy élvezettel olvastuk meglehetősen színes írásait.
Nehéz lenne bizonyítani, de akkoriban nagyon benne volt a levegőben, hogy az MDF-nek Pozsgayn keresztül nagyon jók a kapcsolatai az MDF reformszárnyával. És ezáltal egy kiegyezéses rendszerváltást akartak véghezvinni, amiben kulcsszerepe lett volna Pozsgay köztársasági elnökségének. Ezt akarták egyrészt a radikális antikommunisták megakadályozni (milyen érdekes, hogy Csurka akkor hol állt), másrészt az SZDSZ kemény magja, akik ekkor már messzebbre tekintettek. A radikális antikommunisták, akik azóta szétszóródtak, de nem nagyon, mert nagyrészt ma is a jobboldalt meg a radikális jobboldalt népesítik. (Hogy a radikális jobboldal jobboldal-e, arról szintén lehetne nyitni egy ilyen kis eszmecserét. Jobb megnevezés híján használom.) De a radikális antikommunisták itt, meg a ´90-es választásokon csak ágyútölteléknek kellettek a kemény magnak, mint ahogyan saját idealista elméleti liberálisaik, Tölgyessy, Kis János, Hack Péter és még sorolhatnám.
Lola, válaszoltam?
Hogy kik is az SZDSZ igazi kemény magja, arról később írok még. Nem a zsidók, neeem, ilyen magyarázotokkal torkig vagyok. A megoldás sokkal egyszerűbb.
Visszatekintve... Nem tudom, jobb lett volna-e. Szokás mondani, hogy nincs sok értelme ilyesmin töprengeni, mert nem lett. Én inkább azt mondanám, hogy akkor is, mai eszemmel is inkább azt a megoldást választottam volna. Hogy akkor mi lett volna? Ki tudja?
Amúgy a történelmi hűséghez tartozik, hogy az első köztársasági elnök (igaz, hogy csak ideiglenes) Szűrös Mátyás volt, mint az Országgyűlés akkori elnöke. Göncz már egy másik történet, ott már Antall József próbálta a kártyákat keverni, amennyire bírta. Így sikerült.

mildi 2007.11.09. 16:48:08

"Őrnagy Őrnagy 2007.11.08. 22:33:17
Mildi én meg 94 után csak a Fideszre. Ez van. Egy jó mély lövészárok peremén vagyunk ,ami egyre nagyobb lesz és esély nincs, hogy mostanában be tudjuk temetni. "
nanemá'! hisz itt vagyok, nem? jó, nem mindenben, de azé csak csak, kicsibe kell elkezdeni, egyszerre csak egy lapáttal (mondjuk, ha orbán elmenne, az már egy vödörnyi :D)

Question 2007.11.09. 16:55:15


Orbán Viktor nem azt mondta, hogy egyenlő távolságot akar tartani az MDF-től és az MSZP-től, de nem zárja ki kategorikusan annak lehetőségét, hogy bármelyikkel is egy kormányban vegyen részt ? Rosszul emlékeznék ?

Elpet 2007.11.09. 16:56:58

Krapulax

Amit írtál Dornbach aforizmájával kapcsolatosan, abban van gondolat. Csakhogy az SZDSZ igazából az, ami most. Az SZDSZ nem Kőszeg Ferenc meg Solt Ottília, meg Kis János, hogy néhány olyan embert említsek, akiket én tisztelni tudok. Hanem az SZDSZ igazából mindig is az volt, ami most, az jellemezte igazán, amit most is csinál és lényegében mindig is csinált. Az SZDSZ ma is ledarálna bárkit, aki kénytelen lenne vele koalícióra lépni.

Krapulax 2007.11.09. 17:12:22

Hát lehet hogy Antall is parázott a Szadesztól -- de lehet hogy így viszont rosszabbul járt az ország.

Nem tudom, hogy miért írod, hogy nem az idealista liberális Kis János fémjelzi az Szdsz-t.

Nem Kis János elnökölte Szdsz folytatott radikális és populista ellenzéki politikát?

A legutóbbi írásai is olyan stratégáról tanuskodnak, akinek legfőbb prioritása "OV visszatérése a hatalomba"

Kilépését az szdszből nem idealizmusként értékelem, hanem egy gyenge probálkozásként olyan morális tőke képzésére, amelly értelmiségi körének túlélésére irányul, de inkább csak meghosszabbítja az státuszelitista liberalizmus eszméinek elhúzódó kiszenvedését.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.09. 17:45:09

Elpet, válaszoltál. De mi lett volna az a "kiegyezéses rendszerváltás"? Nem az volt így is?

Szerintem az SZDSZ-nek ez az emeszpés az igazi arca és nem az antikommunista.

Elpet 2007.11.09. 18:04:07

Krapulax

Nem tudom, hogy Antall félt-e az SZDSZ-től. Az bizonyos persze, hogy a saját kormánykoalíciójában meglehetősen kis ütőképességű csapat állt rendelkezésére ahhoz a feladathoz, amit el kellett végezzen. Ez nagy gond volt akkoriban. Kis János pártelnöki szerepére nem nagyon emlékszem, bizonyára úgy van, ahogyan írod. Mindenesetre aszerint nem mernék kategorizálni valakit, hogy kívánja-e OV visszatérését a hatalomba, vagy sem. Magam is szerencsésebbnek tartanék egy más forgatókönyv szerinti változást, mindazonáltal semmiképp nem sorolom magam az SZDSZ támogatói vagy szimpatizánsai közé.
Az SZDSZ-ből való kilépését illetően el tudom képzelni azt a fajta indítékot, amelyet írtál, ám én igyekszem óvakodni az emberek szándékainak megítélésétől. A konkrét cselekedeteket mérlegre tenni sokkal tisztább.
Kis János iránt említett tiszteletem inkább annak szól, hogy a gondolataiban találtam méltánylandó elemeket. Ez pl. Kóka János esetében nagyon elmélyült kutatómunkát igényelne, amelyhez nem érzek indítást. Ez nem jelenti azt, hogy esténként Kis János írásait olvasgatnám. Mindenesetre azt változatlanul állítom, hogy az SZDSZ ma nagyon letisztultan az, ami valójában mindig is volt. Megkérdezi végre valaki, hogy mire gondolok? Szívesen leírom, de ha senkit nem érdekel...
A státuszelitista liberalizmus egyébként elég jó megfogalmazás, bár kissé hosszadalmas ahhoz, hogy egy vitában mondatonként említsük...

Elpet 2007.11.09. 18:27:46

Lola

A kiegyezésnek nem csak egy útja és módja lehetséges. Hogy az, amit említettem, mennyire lett volna jó, azt nem tudom. De megközelítem egy másik irányból.
Az MSZP mai támogatói bázisa jelentős társadalmi erő, rendkívül összetett, és nagy tartalékai vannak a társadalmi befolyást illetően is. Ne tévesszenek meg senkit a jelenlegi közvéleménykutatási adatok. A 90-es választásokon ennél mélyebben volt az MSZP, vagy legalább ilyen mélyen, vagy majdnem ilyen mélyen. Aztán jött 94, ne felejtsük. A főnix. Szóval a jobboldalnak azt gondolnia, hogy a velük való valamiféle legalábbis hallgatólagos kiegyezés nélkül át tudja formálni az országot, óriási politikai hiba. Erre a kiegyezésre adott volna halvány esélyt Pozsgay személye. Erre fel oda jutottunk, hogy az MSZP szinte elszakíthatatlanul odakötődött az SZDSZ-hez, amely ideológiailag teljes befolyása alá vonta a nagy pártot, és ettől a megegyezéstől nagyon messze állunk.
Lola, a megvalósult kiegyezéses rendszerváltás esetében ugye nem a Rózsadombi Paktumra gondolsz? Ne tedd, mert sikítok.
És ez azért volt más kiegyezés, mert így Antall az SZDSZ-szel egyezett ki, illetve nem egyezett ki, csak belement annak bizonyos diktátumaiba,pl Göncz Árpád elnökségébe. Tehát a megegyezés nem az MSZP szimpatizáns tömegeivel történt, hanem egy annál szűkebb csoporttal, amely ezt megegyezésnek soha nem tekintette, csak meghátrálásnak.
Ha a kiegyezést illetően arra gondolsz, hogy a tulajdonviszonyok átalakulásakor nem szorultak háttérbe a régi rendszer elitjének tagjai + spontán privatizáció, hát ez is egy történet.

Elpet 2007.11.09. 18:35:41

Lola

Az SZDSZ-nek nem az MSZP-s az igazi arca. Az SZDSZ-nek saját arca van. És az MSZP-t viszi bele az egyre nagyobb bajba, vele együtt minket is, pedig nem akarjuk és semmi közünk hozzá. Az MSZP-sek meg azt hiszik, megütötték a főnyereményt, hogy az igazi erőhöz csapódtak.

Krapulax 2007.11.09. 19:30:13

Elpet,

Mi az SZDSZ igazi arca?

Elpet 2007.11.09. 20:10:49

Krapulax,

Köszönöm, hogy megszántál végre, és megkérdezed.
Valójában a válasz annyira egyszerű, hogy azért nem látjuk meg elsőre. Tehát:

Az SZDSZ a magyar voltairiánus értelmiség pártja és parlamenti képviselete. A voltairiánus jelzőt Kristóf Attilától vettem, nagyon találónak érzem. Tehát van egy értelmiségi csoport Magyarországon (is), amely tagjainak jellemzői:

-Irtózás valamennyi európai hagyományos értéktől és struktúrától
-Nihilista és cinikus világszemlélet
-Elitista világkép, amely kívánatos modelljében szerepel a szűk elit (amelyet természetesen ők alkotnak) és egy manipulálható tömegmassza, amely az ő érdekeiket szolgálja

Szemléletükben a család idejétmúlt béklyó az egyén számára, a nevelés a felnövekvő generációk megrontásának eszköze, az egyén célja kizárólag saját érdekeinek minél teljesebb érvényesítése.

Ez a csoport VAN. Egy nem elhanyagolható tényező a társadalomban, tekintve az élet minden területén látható hatalmas befolyásukat. Az SZDSZ valójában mindig arra törekszik, hogy őket, mint szavazótábort megtartsa. Ennek fényében az SZDSZ minden törekvése és cselekedete logikus és érthető.

Az MSZP-vel való folyamatos parnerség szükségszerű. Ők a kisebb veszély, sőt, nem veszélyesek. Nem akarnak évszázados hagyományokat éleszteni, megelégszenek azzal, hogy a kádári világba révedeznek, és a megszokott elvtársakat látják a vezető posztokon. Ráadásul szavazóik olyan buták, hogy soha nem veszik észre, őket tiporják le legirgalmatlanabbul. Ezzel szemben a Fidesz és a jobboldal fő ellenség, mert olyan értékeket tűztek ki, amelyek nekik a leginkább elfogadhatatlanok. Érthető a tandíj, az egészségügy piacosítása, a vidéki vasút felszámolása, a falvak megszüntetésére törekvés, mert egyre inkább kizárja a közéjük nem tartozókat a társadalom juttatásaiból társadalom
ezen juttatásaiból.
Ez a réteg elég stabil, családellenességük ellenére azért folyamatosan reprodukálódnak. (Na, itt azért van egy kis bukfenc, de majd ezt is megfejtem egyszer. Ja, nem kifejezett szaporodás-ellenesek, csak családellenesek. Jó, megvan.) Voltak és lesznek, számolni kell velük. Számolni számolni kell, és tudomásul kell venni, hogy ők is az Isten napja alatt élnek, de hogy az általuk berendezett világban kelljen élni, hát ezt nem kéne hagyni, feleim.
Pillanatnyilag ott tartunk, hogy ez a csoport határozza meg Magyarországon a történéseket.Vannak, lesznek, és ezért lesz az SZDSZ mindig parlamenti párt. És ez kezdődött a négyigenes szavazással, ez haladt töretlen ívben a mai eseményekig. Igen, Krapulax, valószínű Kis János is közébük tartozik, csak hátrébb vonult.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.10. 10:16:31

Hmm Elpet sajnos igazad van. De mi a megoldás ellenük?

Elpet 2007.11.10. 10:44:05

Őrnagy Őrnagy,

én nem tudom. Semmi olyan ötletem nincs, ami jelen helyzetben bárkinek revelációszerűen megmutathatná az utat. Sajnos nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy 2010-ben is meglesz az 50,1% parlamenti mandátumuk, mert természetesen az MSZP-é is mind az övék. Erre legalábbis fel kell készüljünk. De csüggedésre semmi ok. Építenünk kell magunkat, előre jutni a munkánkban, pozíciókat, befolyást szerezni az élet minden területén, építeni családjainkat, közösségeinket (az ilyen blogközösségeket is beleértve), mindazt, amiről azt akarják, hogy ne legyen nekünk. És akkor majd eljöhet a nap, amikor már nem ők lesznek az erősebbek. Több munka, építkezés, önmagunk képzése, odfigyelés egymásra, kevesebb hőbörgés és utcai harc, füttyös felvonulás. Verebet se fognak nagydobbal, ugye, meg finggal sem festenek tojást.

Vakasszony 2007.11.10. 12:10:47

Lelkylola: „Vakasszony, olvastam egy Orbánnal készített riport könyvet, ami kb. 1994-ben készült. Orbán már akkor is konzervatív volt, szerintem ő nem tekeredett. A pártja meg alkalmazkodott Orbánhoz.”

Ehhez azért nagyon-nagyon kell szeretni Orbán Viktort.

Kicsit 1984, ahogy a mából vetítitek vissza a múlt magyarázatát mindenre.
’94-ben már megvolt az SZDSZ-MSZP chartás összeborulása, a Fidesz teljesen tudatos stratégiával jobbra fordult. Én jobboldali liberálisként, ezt helyeslem egyébként. A ’94-es interjú ennek lehetett a része. Az előtt viszont volt még 5 másik, vadliberális év, vadliberális nyilatkozatokkal.

Az, hogy Orbán mindig is azt gondolta és képviselte, mint ma, egyrészt marhaság, másrészt az, hogy a pártját, tagságát is rátekerte erre, az meg a tipikus balos narratívát erősíti, miszerint OV a Fidesz egyszemélyes diktátora.

Azt, hogy OV meg a Fidesz váltott, én nem látom önmagában elítélendőnek. Amire utaltam, az annyi, hogy a polgári ízlésem viszolyog attól, hogy a Fidesz stratégiája szerint rendre gesztusokat kénytelen tenni a retardált szélsőségeseknek, ahelyett, hogy kiröhögné őket.

Azt meg nem gondolhatjátok komolyan, hogy a zseniális szdsz, amely már a rendszerváltáskor kész forgatókönyvvel rendelkezett a komcsikkal való összeborulásra (és a mai mszp-t is ő irányítja szerintetek), ekkora agykapacitással 1%-os „tényezővé” válhat egy nyúlfogú operettpolitikus vezérletével. Szerintem túlbecsülitek őket…

Elpet 2007.11.10. 12:45:04

Vakasszony,

Orbán Viktort nagyon lehet szeretni, én is nagyon szeretem, annak ellenére, hogy úgy gondolom, nem ő kéne a 2010-es választásba vigye a jobboldalt. Ezek a dolgok ugyanis nem szeretet kérdései. Egyébként Orbánék kemény liberális oldalról támadták az Antall kormányt annak idején, viszont nagyon kemény MSZMP-MSZP ellenes politikát folytattak a megalakulás napjától kezdve, elannyira, hogy konfliktuskerülő lelkem meg is rettent tőlük a kezdet kezdetén. De az a nemzeti-konzervatív politika, amivel gyakorlatilag bekebelezték az egész jobboldali szavazótábort, no az tényleg tudatos választás eredménye, megkeresték a maguk közönségét, mivel ott álltak számottevő szavazóbázis nélkül, egy csomó, tényleg tehetséges fickó. Ez a politika. Hogy ez nekik lelkiismeretileg mennyire csúszós ügy, hát az már az ő saruk, nem az enyém. Nem okoz a lelkemben viharokat, ha arra gondolok, hogy OV esetleg színtiszta politikai számításból köszönte meg a `98-as választások éjszakáján az értük mondott imákat. Az hogy a csapat meg együtt megy, az nem jelenti azt, hogy OV kényszerítette a társait. Vannak közösségi döntések új irányokról, nem vagyunk magányos cédrus, nem is mennénk semmire.
Ebben az egészben az a baj, hogy a Fidesz bekebelezte ugyan az egész jobboldalt, de ezzel egyrészt nem lehet győzni, másrészt egyszersmind lezárt minden egyéb irányba. Szerintem ez nagyobb gond, minthogy Viktor félpálfordult.
A szésőjobbosok felé tett gesztusok is nagy bajnak számítanak, valóban, bár hogy a retardált jelző mindenkire illik-e, arról nem mernék nyilatkozni. De ennek is oka van, és ez megint épp az egységes jobboldal elképzelésben rejtőzik. Az egységes jobboldalban bizony benne vannak a pártállam alatt lelkükben megnyomorított, a mélynemzeti rendezvényeken kezükben összecsavart Demokratával hadonászó, füttyögő és kiabáló nénik és bácsik, akik, ha úgy tetszik, retardáltak. De ha Viktor azt mondja, hogy ők nem kellenek, akkor oda az egységes jobboldal, és a Kosuth téri összetartozás-érzés, a jobboldaki szolidaritás. Hát ebbe a csapdába sétáltunk beléje.

Az SZDSZ 1 %-a közvéleménykutatási eredmény, nem választási. A nyúlfogú operettpolitikus a strómanjaival épp most csinált egy százmillió körüli állami ingatlanbizniszt. Ne írd le őket. Hiba az ellenfelet alábecsülni, végzetes hiba.

Elpet 2007.11.10. 12:48:46

Kossuth, helyesen, bocsánat

Vakasszony 2007.11.10. 13:21:12

Elpet,

minek vitatkozni, ha nagyrészt nagyrészt egyetértünk. Én is helyeslem a Fidesz 94-es irányváltását, írtam is. Én is ellenzem a szélsőjobb felé tett gesztusokat.

Ami különbség: én csak régen szerettem OV-t, ma már nem. Az szdsz szerintem folyamatosan jelentéktelen bokrétává válik az mszp hajtókáján. (Mint régebben az mdf a Fideszén.) Ha így megy tovább, csak az mszp büdösszájú mesterséges lélegeztetése tarthatja életben, mint a kdnp-t a fideszé. A lopás meg magyar politikusi körökben (sajnos oldalfüggetlenül) nem a hatalmi szint indikátora, hanem azt jelzi csupán, hogy az adott társulat létezik.

Elpet 2007.11.10. 13:37:07

Vakasszony,

éne nem vitatkozom, csak reagálok (Reakció, tudod)
A szeretetet nem lehet okolni. Én szeretem OV-t, és emellett nagyon szeretném, ha visszavonulna, mert ma több bajunk van belőle, mint amennyi nincs. Hát az MSZP-től mesterséges légzést kapni tényleg nem az álmaim netovábbja, hehehe, ez jó volt, nem szeretem leírva a Kraftausdruckot, de ez jó volt.
Jaj, ne gondolj ilyen butának, hogy ebből a kis tranzakcióból következtetnék Kóka nagy hatalmára. De az biztos, hogy most eltett egy csomó pénzt ahhoz, hogy a befolyását fenntartsa. Ne írd még le őt. Mondom, hiba lebecsülni őket.

Vakasszony 2007.11.10. 14:03:18

Politikust szeretni csalfa, vak remény. Ettől pesze nem bűn, de annyira sose szeressük őket, hogy az igazolásukért átírjuk a múltat, figyelmen kívül hagyunk nyilvánvaló tényeket. De ez inkább Lolának szól, mint Neked.

Lebecsülni nem kell, persze, de túlbecsülni sem.

Elpet 2007.11.10. 14:08:11

Kedves Vakasszony, köszönöm mai társaságodat, de én most egyelőre zárom soraimat. Jövő héten folytathatjuk beszélgetésünket, melyet ezúton is köszönök, Lolának a témafelvetést külön, és neked is, Lolának is ezúton kívánok szép hétvégét!

Sziasztok!

Emlék 2007.11.10. 19:13:20

Ne feledkezzk meg arról,hogy '94-ben a fidesz,szdsz,vállalkozók pártja és + még egy szervezet az un.LIBERÁLIS SZÖVETSÉG közösségében indult a választáson el.
A szövetségi szerződést árulta el az szdsz a koalícióra menésével.

Krapulax 2007.11.11. 09:21:19

Sajnos ilyenkor üt be nekem az a minden, a reformracionális nyilvánosság keretein belül gondolkodó állampolgár számára szimpla, vagy egyenese csurkista babonának tüünő "média mint negyedik hatalmi ág" c. misztikus élménye...

egy négypárti (4.: Agrárszövetség) párt után, hogy tudta a liberális jelzőt egyedül a szadi kisajátítani magának?

"Igaz, már akkor is sokkal nagyobb huzakodás volt a Fidesz és az SZDSZ, mint az SZDSZ és az MSZP között. A koalíciókötésnek mégis inkább pszichikai okai voltak, semmint politikaiak."
-- ismeri el Kőszeg Ferenc egy Radarparancs interjúban.

"Radarparancs: Ezen mit értsünk?

KF: Az SZDSZ-nek nem is annyira a politikai vezetése, mint inkább a holdudvara túldimenzionálta a jobboldali veszélyt."

Nahát, milyen bölcs és kimért álláspont tisztul le az idők folyám, gondolhatnánk... De aztán ismét előkerülnek az éles tőrök amelyek a már-már enyhülő olvasói lelkeket visszaterelik az aktuálpolitikai banalitások jéghideg vakvágányára:

"Az SZDSZ-holdudvar indokolatlan jobboldalfóbiája nyilván megmarad - megjegyzem, ez csak 1994-ben tűnt eltúlzottnak, ma már sajnos egyáltalán nem az."
(www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14176)

Aha -- és mit mondunk akkor 15 év múlva ugyanerről?

Mellesleg nekem szerintem komolyabb és megalapozottabb a jobboldal fóbiám, mint a hisztérikus liberális fecsegőknek -- mert én az enyhe ősz ellenére komolyan azt gondolom, ha ez a kormány folytatja áldásos ténykedését: a radikális jobboldalt Orbán Viktor minden kiszorítási kísérlete ellenére az istenadta nép visszahelyezi majd két háború közötti jogaiba.

Bocsánat a témához mégiscsak méltó, de talán dagályos metafórákért.

Toma 2007.11.12. 16:20:28

A legérdekesebb viták mindig hétvégén vannak :)
Vakasszony!
"Az szdsz szerintem folyamatosan jelentéktelen bokrétává válik az mszp hajtókáján."
Ez igaz, de közben az SZDSZ liberális ideológiáját teljesen elfogadta az MSZP. Ezért és nem a szadesz zsarolási potenciálja miatt van, hogy tandíjat, meg egészségügyi izét le lehet nyomni az MSZP torkán. És az MSZP többek közt azért lett liberális, mert hazánkban NEM baloldali, HANEM liberális sajtófölény van. Nem jobboldali politikai napi- és hetilapjaink liberálisok, a tévékben, rádiókban észt osztó megmondóemberek szintén azok. A Kritika és az Eszmélet kivételével nem is tudom van-e a szó eredeti értelmében vett baloldali újság Magyarországon.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.12. 18:38:05

Vekaasszony, megkerestem a könyvet a könyvkeresőn. www.konyvkereso.hu/netacgi/konyvker/index.pl?ln=M&fm=idxm.htm Kéri László szerkesztette, 1994-ben jelent meg. Lehet, hogy igazad van és ez már a jobbra fordult Orbánról szólt. De abban a könyvben már ugyanolyan a hangvétel, mint utána.
Nem tudom, hogy milyen volt ultra liberálisként. Tudom: "térdre, imához", meg ilyenek. Viszont következetesen kommunista ellenes.

Elpet, én is köszönöm neked a részvételt.
süti beállítások módosítása