Fidesz-KDNP 36, E14 28, LMP 13 százalék
2012. november 26. írta: Redakció

Fidesz-KDNP 36, E14 28, LMP 13 százalék

Orban_Bajnai_Fidesz_Egyutt_2014.png

Hét napon keresztül (2012. november 19. és 25. között) futott felmérésünk, amiben olvasóink politikai preferenciái iránt érdeklődtünk. A mandiner.hu és a mandiner.blog.hu látogatóinak felugró kérdőívet 1.028-an válaszolták meg, az eredmény a legkevésbé sem reprezentatív a teljes magyar népességre, de érdekesnek mindenképpen érdekes. A kutatást általában az év elején szoktuk elvégezni, de most kíváncsiak voltunk, hogy az Együtt 2014 megjelenése mennyire rendezte át olvasóink politikai preferenciáit. Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk: jelentősen.

Ha a válaszadók demográfiai összetételét nézzük, láthatjuk, hogy nagyon eltér a teljes magyarországi népesség mutatóitól. A férfiak aránya 83% (a teljes népességben 47), 81% rendelkezik felsőfokú végzettséggel (47% egyetemi, 24% főiskolai, 10% PhD; a teljes népességben összesen 13%-ot tesznek ki a felsőfokú végzettséggel bírók), 73%-ot tesznek ki az 50 év alattiak (ugyanez 57% a teljes népességben).

Olvasóink 86%-a biztosan, 9%-a talán regisztrál a 2014-es választásokra. Ha most vasárnap választanánk, 87 százalék válaszolta azt, hogy szavazna, 6% azt, hogy talán. És hogy melyik pártra szavaznának? 

Mandiner_olvasok_2012_november_kire_szavazna.pngA Fidesznek már csak 32, a KDNP-vel együtt – akiket a játék kedvéért most is külön mértünk – 36 százaléka van olvasóink körében, áprilisban még 41 (45) százalékot mértünk a kormánypárt(ok)nak. Az Együtt 2014-nek egyedül több támogatója van, mint a teljes parlamenti ellenzéknek, a Jobbikot is beleértve: 28%-ot kapnának olvasóinktól. Az LMP 13 százaléka messze több, mint amit országosan mérnek nekik, de négy százalékponttal kevesebb a tavaszi eredményüknél. A Jobbik 6%-a sem túl acélos a tavaszi 9%-hoz képest. Az Egyéb (név szerint) kupacba mindenféle atipikus válaszok kerültek, a legtöbb a nem mondom meg/nem tudom. Olvasóink között a kétfarkúakra valamivel többen szavaznának, mint a KDNP-re, de a kisebbik kormánypárt még így is kifejezetten jól áll az MSZP-hez és DK-hoz képest (1,6%, illetve 1,2%).

Legalább ilyen érdekes a másodlagos preferenciák alakulása, azaz a kire-szavazna-ha-első-választottja-nem-venne részt a választáson:

Mandiner_olvasok_2012_november_masodlagos_preferenciak.png

Látható, hogy az LMP rendelkezik a legnagyobb bevallott tartalékokkal (itt a Fidesz és a KDNP külön-külön választhatósága kicsit bekavart, az ő számaikat majd kereszttáblákkal lehet pontosabban értelmezni), másfélszer annyi választónak ők a második opció, mint az Együtt 2014. A Jobbiknak annyi másodlagos választója van, mint a kétfarkúaknak, az MSZP-nek valamivel, a DK-nak meg sokkal kevesebb.

Azt is megkérdeztük, ki hogyan szavazott 2010-ben? Így:

Mandiner_olvasok_2012_november_2010_kire_szavazott.png

Látható, hogy a Fidesz-KDNP-re szinte százalékra pontosan annyian, 52,3%-nyian szavaztak olvasóink, mint a párt 2010-es első fordulós listás eredménye volt (52,73%). Ami a többi parlamenti pártot illeti, az LMP messze felül- (21,2% vs. 7,48%), a Jobbik (8,1% vs. 16,67%) és pláne az MSZP (8,9% vs. 19,3%) 2010-es támogatói alulreprezentáltak olvasóink között.

A legizgalmasabb eredményeket talán az elutasítottságra vonatkozó kérdés hozta:

Mandiner_olvasok_2012_november_elutasitott_partok_560.pngMint látható, olvasóink több mint kétharmada semmiképpen sem szavazna a Munkáspártra, az MSZP-re és a DK-ra, és a Jobbikot a hátuk közepére sem kívánók aránya is 60% körüli. Ebben eddig nincs is semmi meglepő. Az már érdekesebb, hogy a Fidesz elutasítottsága (47%) valamivel magasabb, mint az Együtt 2014-é (43%), azaz az utóbbi szerveződést egészen máshogy ítélik meg a válaszadók, mint az említett három baloldali pártot. Az LMP-t meg pláne máshogy: messze az ő elutasítottságuk a legalacsonyabb, mindössze 24%-os.

És hogy kire szavaznának ma az egyes pártok 2010-es támogatói? Felizgatta-e az egykori fideszeseket Bajnai Gordon politikussá válása? Van-e átjárás – és ha van, milyen irányú – a Fidesz és a Jobbik tábora között? Milyen értékválasztásúnak vallják magukat az E14 támogatói, és hova szavaztak 2010-ben? Holnapi posztunkból ez is kiderül, azt követően pedig – korábbi kutatásaink adataival együtt – letölthetővé tesszük a felmérés teljes adatállományát. Addig is: itt megtekinthető a teljes kérdőív, az aggregált eredményekkel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr644926077

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki kire szavaz? Szabad az adat! 2012.11.30. 15:57:30

Két posztban is foglalkoztunk novemberi felmérésünk eredményeivel, tisztában vagyunk vele, hogy ezernyi egyéb izgalmas szempontból lehetne még elemezni a kapott adatokat. Például, ha csak a női válaszadókat nézzük, a Fidesz-KDNP 41, az E14 27...

Trackback: LMP-sekből E14-esek, fideszesekből LMP-sek 2012.11.29. 09:01:43

Előző posztunkban az olvasóink körében végzett kutatás elsődleges eredményeit publikáltuk, most a preferenciák alakulásának izgalmasabb aspektusaival folytatjuk. Emlékeztetőül: a felmérés semmilyen szempontból nem reprezentatív a teljes népesség...

Trackback: Róna - LMP: Mire a magabiztosság? 2012.11.27. 02:49:13

2012. november 25-én a Klubrádió készített rövid telefonos interjút Róna Péterrel, aki az LMP legutóbbi napokban tett állásfoglalása után, mintegy igazított az irányvonalon. Álláspontjának lényege: Bajnai és mozgalma előbb talán alakuljon párttá, ha té...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maskep 2012.11.26. 14:54:09

@Urfang: Erről (is) beszélünk tehát, Nyuszómuszó! Ha a "bolsi" MSZP-t kihajítjuk a francba, vagyis külön kell indulnia, és nem az E14-gyel együtt, abból szinte biztos Fidesz győzelem lesz, és nagyon könnyen lehet 2/3 újra...

Nem véletlen a jobboldalon az LMP dícsérete az önállósága megvédéséért, meg részben az E14 féltve-óvása az MSZP-től!

Urfang 2012.11.26. 14:58:04

@Steppenwolf:

A fidesz is az elmúlt 22 év arcaiból áll össze, ehhez képest Bajnai nem az elmúlt 22 év arca, hanem csak az elmúlt 6 évé, ami e logika szerint sokkal kedvezőbb mint Orbán elmúlt 22 éves státusza.

states1 2012.11.26. 14:59:04

Tehát egy nagyjában egészében kulturált és magasabb iskolai végzettségű kommentelők között gyakorlatilag nincs tábora a szoci-DK-nak. Épp parlamenti közvetítést nézvén, ahogy a kamera végig pásztáz az MSZP-sorokban ülő arcokon, tán nem véletlenül.

maskep 2012.11.26. 15:00:26

@TuRuL_2k2: "Mind a régi, mind az új konstrukció hozhat kétharmadot 33%-os támogatottságra..."

Elméletileg igen, csak kicsit nehezebben...

Mintha úgy emlékeznék, hogy 1998. után a Fidesz már át akarta alakítani a választási rendszert. Akkoriban azt kommunikálták, hogy a rendszerváltás befejeződött, eljött a konszolidáció, és nincs szükség többé arra, hogy a kormányozhatóság (stabilitás) érdekében a győztest túl-jutalmazza a rendszer. Szerintük egy (általuk) konszolidált országnak teljesen arányos választás felelne meg, egy kvázi tisztán listás rendszer.

Mármint akkoriban, mikor még sikeresen lezárták a rendszerváltást...

Rosszul emlékszem?

Steppenwolf 2012.11.26. 15:01:34

@Urfang: Lehet itt matekozni, de Bajnai mégiscsak az elmúlt 22 év legelutasítottabb kormányában vállalt vezető miniszteri szerepet. A volt SZDSZ-es értelmiségről, aminek a bűze körüllengi az E14-et, már nem is beszélve...

maskep 2012.11.26. 15:01:43

@states1: Bizony, és ha körülnézel egy női napozóban, megállapíthatod, hogy egyetlen férfit sem érdekel, hisz valamiért nem mennek oda...

házelnök 2012.11.26. 15:02:54

@states1:
Olvasván soraid, Te sem a magasabb iskolai végzettséggel rendelkező kulzúremberek közé tartozol.Inkább a nyilaskeresztény stílust erősíted ami megfelel a bunkóbirka orbánimádók táborának.

maskep 2012.11.26. 15:06:11

@Steppenwolf: Vagyis Bajnai nyilván nem népszerűsködés céljából vette át a kormányt a csőd szélén, és Orbán nyilatkozatai (az egyik fajta) szerint jó állapotban adta át neki az ország kormányzását. Plusz a kemény megszorítások ellenére nőtt kormányzása alatt a népszerűsége.

Talán mert addigra kiderült, aminek az ellentéte is mostanra Orbánról: Tudott kormányozni, és nem akart bármi áron hatalmat...

Urfang 2012.11.26. 15:09:11

@TuRuL_2k2: @maskep:

Tényleg nem vagyok a választási szisztéma szakértője, csupán hétköznapi zemberként mondom, hogy ha 33%-ból is lehet kétharmad, az nekem elég komisz dolognak tűnik, de nem kétlem, hogy egy "jó" választási törvénnyel ez is megoldható.

De ha ti ilyen jól ismeritek a rendszert, akkor azt meg tudnátok mondani esetleg, hogy abban a fiktív esetben ha ez a fenti eredmény jönne ki a pártlistára is és az egyéni győzelmek arányára is egyaránt, akkor az nagyjából milyen mandátum arányokhoz vezetne?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 15:09:36

@maskep:
Nem emlékszem hasonlóra, és nem is tűnik túl logikusnak - ettől még persze lehetett szó ilyen irányról is.

maskep 2012.11.26. 15:10:22

Kicsit visszatérve az elmúlt 22 év arcaihoz: Mindenféleképpen ragaszkodnunk kell olyan személyekhez 2014.-től, , akiknek semmi tapasztalatuk az ország kormányzásában, és egyelőre talpig becsületesek, hisz még nem volt alkalmuk lopni?... Vagy csak ez a két választásunk lehet: Vagy Orbán, aki biztos nem tud kormányozni, vagy egy outsider, aki talán esetleg tud, de ha nem, majd közben megtanul?...

Steppenwolf 2012.11.26. 15:11:06

@maskep: Ha azt kormányzásnak lehet nevezni, hogy végrehajtotta azokat a lépéseket, amiket az IMF követelt a hitelért cserébe...
Ennyi erővel egy idomított majom is tud kormányozni.

Kár, hogy a "szakértelme" (és Szigetvári, valamint Fletó a többi, Bajnai mostani tanácsadójának szakértelme, akik Gyurcsány mögött is ott álltak) nem minisztersége idején jött elő.

maskep 2012.11.26. 15:11:32

@TuRuL_2k2: Utánanézek, úgy emlékszem, az Internettón akkoriban forrt a víz ekörül (is)...

Urfang 2012.11.26. 15:15:19

@Steppenwolf:

Figyu, a matek az matek, precíz és egyértelmű. Márpedig az egyértelmű matek azt mondja, hogy Bajnai = elmút6év, és Orbán = elmút22év.

A tételszabály pedig az, hogy minél nagyobb szám szerepel az "elmút" és az "év" szavak között, annál nagyobb patkány az illető.

Ez van, ez a matek.

Alvarez 2012.11.26. 15:16:15

Egy nyíltan jobboldali, konzervatív blogon 27%-ot kapnia Bajnainak nem kis teljesítmény, pláne 1 hónapos indulás után. Ha ezt meglátja a Vezér, még Selmeczi homlokára is odanyom egy elkúrós plakátot.

Robinzon Kurzor 2012.11.26. 15:16:46

@TuRuL_2k2: "Ezekből a számokból (az egyes szereplők önálló indulását feltételezve) amúgy a régi (jelenlegi) választási rendszerben is Fidesz-KDNP-többség lenne"

Ez így hamis összevetés ("az egyes szereplők önálló indulását feltételezve"), mert a jelenlegi rendszerben van második forduló, ami például relatív Fidesz-többséget eredményezett 1998-ban. (Amikor is a Fidesz pont 28-32 arányban kapott kevesebb szavazatot mint az MSZP, de volt második forduló és visszaléptetés.)

A kérdés nem az, hogy 1994-ben hány százalék szavazatból mekkora mandátum arány lett.

A kérdés az, hogy ugyanolyan szavazati arányokból az új rendszerben milyen szavazati arányok lennének és akkor ehhez képest melyik rendszer mennyire támogatja a győztest.

istvami 2012.11.26. 15:18:25

Nyilvánvaló, hogy a Fidesz áll a legközelebb az LMP-hez, és a jövőben kialakulhat egy Fidesz-LMP-Baloldal összefogás, a Jobbik ellen...Szép kis kilátások, nem mondom...

user792 2012.11.26. 15:18:36

A közvélemény-kutatók által a teljes lakosság körében mért 60%-nyi pártot nem választó/"bizonytalan" szavazótábor itt kemény másfél százalék... :)

Ebből is látszik, hogy a mandinert főleg pártdroidok olvassák/kommentelik.

maskep 2012.11.26. 15:19:03

@Urfang: Én sem vagyok választási szakértő, csak talán egy átlagosan olvasott, és átlag alatti matematikai képességekkel bíró nick. Amit tudok, és lényeges:

- Egyfordulós a választás.
- Nincs se részvételi, se eredményességi küszöb.
- Az országos lista állításának nagyon kemények a feltételei, nehéz megfelelni.
- A töredék-szavazatok (amiket olyanokra adtak le, akik nem jutottak be) a győztest erősítik főleg.

Ezután könnyű kiszámolni: Ha minden körzetben sok egyéni jelölt indul, de legalább annyi, hogy a Fideszes jelöltek kapják a legtöbb szavazatot viszonylag (mert az ellenzékének a szavazatai több párt jelöltjeire oszlanak el), akkor ez már a mandátumok kábé felének a 100%-a. Plusz add hozzá a listás 33%-ot, meg a töredék-szavazatokat...

Persze ilyen nem lesz, de könnyebben lehetne, mint 2010.-ig, amíg kétfordulós volt a választás, és volt az első fordulóban eredményességi küszöb az egyéni jelölteknél. A második forduló előtt ugyanis megegyezhettek visszalépésekről...

Ciseaux 2012.11.26. 15:20:02

Hogy egy klasszikust idézzek: "Bloody hell, you're all fucked up again?!!" A fenti felmérés csak egy dolgot, de azt tutira megvilágítja: a Mandiner látogatói urbánus 20-30-asok, és hülyék. Elég elolvasni a bejegyzéseiket, már is mehetünk köszönetet mondani a módszerváltás óta eltelt idő közoktatásának! Az orbánék vak gyűlöletétől többen szívesen látnának egy zöld-cionista-milliárdos-ultraliberális-protofasiszta-IMF-es "megakoalíciót", mert az bezzeg megoldana... mit is? Az EU-ban több országban voltak-vannak hasonló kormányzó-alakulatok, l. maga az EU is, egyetlen egynek sem sikerültek a nagy ígéretei, de mindegyik rontott az adott ország, vagy az egész EU helyzetén.

Steppenwolf 2012.11.26. 15:21:19

@Urfang: Nem hinném, hogy bármi objektív alapja lehet egyes politikusok politikai szereplésének megítélését a parlamentben töltött évekkel egyenes arányban levezetni.
Elvégre attól még, hogy Bajnai 6 éve van a politikában, az elmúlt 22 év politikai kapcsolatainak köszönhetően nőhettek ki és kerültek helyzetbe a cégei, lásd Wallis.

laci0011 2012.11.26. 15:21:25

Mi lesz tavaszra,ha 1 hónap alatt baynau,épp csak nem átlépte a fityuszt?!1 hónap alatt leamortizálta azelmúltnyócévező szánalmas nemzeti kérődzőket.A végén még a böszmét is alulról nézegethetik...Oldalanként félmilkáért kéne valami használható ötlet,nem csak anális felajánlkozás.

states1 2012.11.26. 15:23:21

@házelnök: Látom, érzékenyen érint az a régóta közismert tény, hogy a szoci keménymag az ország lepusztult régióiból és az alacsony iskolai végzettségűek köréből kerülnek ki. Egyszerűbben fogalmazva abból a vérbunkó, félanalfabéta fajtából, aminek mondjuk Török Zsolt és Horváth Csaba a legjelesebb képviselője, bár igazából nehéz bárkit is kiemelni közülük ebben a tekintetben...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 15:23:34

Nem olyan bonyolult értelmezni ezeket az eredményeket: a pösti "radikálpolgári" csőcselék rácuppant a mandinerre. Most ide járnak üríteni: ők produkálják ezeket a statisztikákat az Együtt2014-nek is és ők azok (a felmérés szerinti olvasói egyharmad) is, akik havi 450000 Ft feletti jövedelemből élnek.

ü
bbjnick

Samsa 2012.11.26. 15:27:26

Szépek, aranyosak ezek az időközi felmérésecskék, de a lelke mélyén mindenki tudja, hogy ez a brutálisan sötét jaffamaffia, itt fog ránk rohadni, mint a kapca, a frontkatonák lábára.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.11.26. 15:27:42

@maskep: Magam is az LMP felé hajlok, főleg azóta, hogy elutasították az E2014-el az együttműködést. Nagy a gyanúm, hogy Bajnai valóban Gyurcsány trójai falova, azt a túlmozgásos idiótát viszont soha nem szeretném még egyszer kormányon látni. Úgyhogy regisztráció és LáMPa:)

fepe 2012.11.26. 15:27:46

@Urfang: Erre nem lehet felelni. A 33% akkor adhat (egyébként nagyon helyesen) 2/3-ot, ha a maradék 67% szétoszlik 6-8-10 felé. Minél többfelé, annál jobb a 33%-os pártnak és annál rosszabb a "kicsiknek".
Ez ettől nem lesz illegitim, mert ez minden vegyes választási rendszerben így van. Csak a tisztán listás rendszer esetében tükrözné (hellyel-közzel) a végeredmény (mandátumok száma) a tényleges támogatottságot százalékban. (Pl.: EP választások)

Tehát 33%-kal, akár 100%-ot is nyerhetsz, meg akár 10-15%-ot is. Minden az ellenfeleken múlik...

Secnir 2012.11.26. 15:28:25

" mandiner.hu és a mandiner.blog.hu látogatóinak felugró kérdőívet "
ja, hogy felugró! na az blokkolva van. ezért nem találkoztam vele...

maskep 2012.11.26. 15:28:54

@Steppenwolf: Az IMF nem lépéseket követelt, hanem eredményeket. Ha valaha vettél már részt kötségvetés készítésében, amit föllötted bíráltak el, tudhatod, hogy mit jelent, és hogy hogyan zajlik.

Egy majom valószínűleg a szocialisták beszarisága mellett nem tudta volna végrehajtani azt, ami ellen az MSZP-sek minden porcikája tiktakozott: A szükséges "népnyúzást". Plusz az sem mindegy, hogy milyen "népnyúzásról" beszélünk, mert ugye egy majom most is húzza a nadrágszíjat, és mégsem előre haladunk általa, hanem zuhanunk vissza.

Egyébként már biztos elfelejtettük azt az MSZP-kasztingot a Gyurcsány utáni kormányfő-jelöltségre. Bajnai a 15. jelölt volt. 14-en előtte nem vállalták. Legelőször Surányi György, akit a pletyka szerint az amúgy vele jó viszonyban lévő Orbán Viktor figyelmeztetett: Bárki is legyen 9 hónapig a miniszterelnök, ők kicsinálják - mármint az imidzsét. Surányi után jöttek még tizenhárman, meg néhányan olyanok is, akiknek a neve ki sem szivárgott, de már jó előre cáfoltak, biztos ami biztos...

Promenád volt, meg majom, mondom én, na...

Urfang 2012.11.26. 15:29:41

@bbjnick:

Hát ilyen ez a gazdag nagytőkés csőcselék. És gondolj bele, ők azok akik a legjobban jártak az egykulcsos adóval. Egyetlen millás jövedelmű lúdmillás ballib hazaáruló annyi pénzt nyer az egykulcsossal havonta, mint amennyit 10 darab szegény minimálbéres hívő keresztény kdnp szavazó elveszít.

Szar érzés ugye?

Urfang 2012.11.26. 15:34:22

@fepe:

Ezért tettem fel úgy a kérdést, hogy milyen mandátum arányhoz vezetne, ha a fenti eredmény jönne ki a listára és ugyanez az egyéni nyertesek arányára.

Ez alapján elvileg ki lehetne matekozni egy eredményt nem? Persze tudom, hogy ez elég torz eredmény, csak a kíváncsiság kedvéért érdekelne, hogy ez mire vezetne.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 15:35:54

@Urfang:

:-)

Ez a te logikád.

Csak azt tudom neked mondani --- értsd, ahogy képes vagy ---, amit Daróczi Ágnes mondott az eltés Jesza-vitán: mi mindent tudunk rólatok, ti semmit rólunk:-)

ü
bbjnick

pierre bayle 2012.11.26. 15:38:43

@bbjnick: szia BBJ, megvannak az új hírek Semjén doktorijáról (lasd hvg)? Készülj, mert lassan neki kell állnod a szerecsen mosdatásának második - s egyre kínosabb - szakaszának!!!

Alvarez 2012.11.26. 15:39:55

@Urfang: nem cukkold bbjnick-et, amióta kitiltották a dohányzókat mindenhonnan, csak otthon tud füstölögni. Neki ezt dobta a Vezér, nem a csökkentett SZJA-t.

Urfang 2012.11.26. 15:40:11

@bbjnick:

Te voltál aki a jól keresőket azonosította a "bajnaista radikálpolgári csőcselékkel".

Én csupán szóltam, hogy ha így van, akkor a fidesz ennek a "bajnaista radikálpolgári csőcseléknek" kedvezett a legjobban az egykulcsossal.

Ez nem az én logikám, ez a logika.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 15:48:24

@Urfang:
Angliában vagy az USA-ban a fenti arányok gyakorlatilag totális (80%+ mandátumarány) győzelmet hoznának a győztesnek, ettől még demokratikus a rendszer.

Ahogy feljebb is írtam, a Fidesz és a KDNP közös, mindenki más külön egyéni és listás indulását feltételezve ezek a számok a jelenlegi kormánypártok abszolút mandátumtöbbségét jelentenék. Azonban az ismert választási feltételek mellett aligha indul el minden rivális önállóan, pl. el tudom képzelni, hogy önálló listával, de összehangolt egyéni jelöltállítással vágjanak neki 2014-nek.

Oblomov 2012.11.26. 15:50:25

Poszt: "A mandiner.hu és a mandiner.blog.hu látogatóinak felugró kérdőívet 1.028-an válaszolták meg".

Szabadna ezt konkrét bontásban? Mert szét kéne választani valahogy az apparátus és a civilek adatait, ami tovább torzít(hat)ja immár a mérés reprezentativitását.

fepe 2012.11.26. 15:52:07

@Urfang: Valóban ki lehet, de nem sokra vezetne. Ha az egyszerűség kedvéért 100 körzetet meg 100 listás helyet veszek és mind a 100 körzetben pontosan ez a fenti lenne az arány, akkor a 100 körzetet megnyerné a Fidesz. Ez eddig nekik 100 hely.
Töredékszavazatokat vinnének tovább a listára pár %-nyit (amennyivel verik az adott körzetben a 2. helyezettet), míg a többiek összes szavazata töredékszavazat lenne (ha jól tudom). Az 5% alattiak kiesnek, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a kapott szavazatok arányánál a körzetben vesztesek némileg nagyobb arányban kaphatnak listás helyeket, a Fidesz meg valamivel kisebb arányban.
Kb.:
Fidesz - 125
E14: 45
LMP: 20
Jobbik: 10

2012.11.26. 15:52:10

préselik a narancsot... még egy két államosítás és nem jön belőle semmi csak levegő...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 15:53:40

@Oblomov:

"Szabadna ezt konkrét bontásban?" --- kérdezed.

Esetleg névvel, címmel... :-D

ü
bbjnick

Robinzon Kurzor 2012.11.26. 15:56:24

@bbjnick: a pösti "radikálpolgári" csőcselék [...] akik havi 450000 Ft feletti jövedelemből élnek

Ja, hogy te vidéki vagy, keveset keresel és ezért haragszol a "pöstire" meg azokra, akik családilag összesen élnek havi félmillióból.

Ez szinte mindent megmagyaráz.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 15:57:00

@Oblomov:
Persze (benne lesz a publikált teljes adatbázisban is):
Mandiner blog link (posztban): 494 válasz
Mandiner blog felugró: 154 válasz
Mandiner.hu felugró: 380 válasz

Kandeláber 2012.11.26. 16:03:19

Ez körülbelül annyit ér, mint minden nem-reprezentatív felmérés: semmit.

Urfang 2012.11.26. 16:03:21

@TuRuL_2k2:

Ezt most nem is értem, az USA-ra ezt aligha lehet kivetíteni, hisz ott csak két párt van és az elektori rendszer is egészen más szisztéma. Az angol rendszert sem ismerem eléggé úgyhogy maradjunk csak a miénknél.

Leegyszerűsítve a kérdést, ha a fenti eredmény jönne ki listára (tehát külön indulnának az ellenzéki pártok), és az egyéni indulók között is ugyanilyen arányban nyernének az egyes pártok, akkor a fidesz nyerne ez stimt, de a kétharmad is meglenne nekik ebben az esetben?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:03:38

@pierre bayle: @Alvarez: @Urfang:

Csak jól látom én: ...a pösti "radikálpolgári" csőcselék rácuppant a mandinerre. Most ide járnak üríteni...:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:05:08

@Robinzon Kurzor:

"Ja, hogy te vidéki vagy, keveset keresel és ezért haragszol a "pöstire" meg azokra, akik családilag összesen élnek havi félmillióból. Ez szinte mindent megmagyaráz." --- írod.

Ez aztán meg!:-D

ü
bbjnick

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.11.26. 16:05:45

Jól olvasom? 5,8 százaléknyi kretén Jobbikos floodolja tele a kommenteket? OMFG!

Robinzon Kurzor 2012.11.26. 16:08:05

@TuRuL_2k2: "Angliában vagy az USA-ban a fenti arányok gyakorlatilag totális (80%+ mandátumarány) győzelmet hoznának a győztesnek, ettől még demokratikus a rendszer."

Ezt azért nem kéne.

Angliában és az USA-ban nem az aktuális hatalomnak pillanatnyilag kedvező(nek látszó) feltételeket véstek kőbe mindenféle érdemi konszenzus nélkül (csak valami ködös "mert erre kaptunk felhatalmazást" dumával.

Angliában és az USA-ban évszázados rendszer van, amihez a teljes pártrendszer idomult.

Csak mert Orbán úgy gondolja, hogy a választási rendszer kialakítása (és a pártok és a kampány finanszírozásához való hozzáférés szabályozása is) nem valami olyan szabály, amiben a résztvevőknek meg kellene állapodni (mint pl. 1989-ben történt), hanem ezek kedvező alakítása már a "verseny" része ... szóval ez ettől még baromira nem demokratikus.

Ha most a semmiből, előzmények és pártok nélkül kellene új választási rendszert kitalálni, akkor sokféle demokrácia lehetne.
De egy meglévő rendszer önkényes változtatása nem lesz attól demokratikus, hogy máshol (más körülmények között és előzmények után) van olyan ország, ahol ilyen rendszer van és demokrácia.

És szerintem ezt te is pontosan tudod, mégis nyomod itt ezt a sódert, hogy ez így milyen demokratikus.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:09:46

@RAMBO:

Rosszul látod: a 28%-nyi "radikálpolgári" csőcselék *kádja-f*ssa tele úgy a kommentsorokat, hogy még a kommentek között is az folyik.

ü
bbjnick

Robinzon Kurzor 2012.11.26. 16:13:20

@Urfang: " az egyéni indulók között is ugyanilyen arányban nyernének az egyes pártok, akkor a fidesz nyerne ez stimt, de a kétharmad is meglenne nekik ebben az esetben"

Akkor tuti nem lenne kétharmad, ahhoz az kell, hogy az országosan legnépszerűbb párt minél több helyen legyen helyileg is a legnépszerűbb párt.

Míg az elképzelhető, hogy az E14, vagy az MSZP egyedül most is nyerhetne egyénit (lokálisan népszerűbb mint a Fidesz), az LMP-nél ez kizárt.

A legtöbbet (ha ezek szavazati arányok lennének így) biztosan a Fidesz nyerné, a kétharmad annak a kérdése, hogy az országos átlagban legnagyobb szavazati aránya helyileg mennyire hullámzó, tehát hogy az egyéni körzetekből csak néhányat bukna el vagy akár a negyedét is.

Oblomov 2012.11.26. 16:14:38

@TuRuL_2k2:
Akkor a válaszadók nagyjából egyharmada a tuttira békemenetes?

Nem is olyan rossz arány ez. :)

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2012.11.26. 16:17:01

@Redakció:
Hogy hívják azt a szellemi leépüléssel járó betegséget, amelynek köszönhetően mindig más-más színekkel ábrázoltátok ugyanazokat a formációkat, hogy még véletlenül se lehessen egy pillantással összevetni a különböző szempont szerinti grafikonokat?

Pl. az elsődleges preferenciáknál még narancssárga a Fidesz, a másodlagosnál valamilyen érthetetlen meggondolásból már lila.

Dub hadnagy 2012.11.26. 16:17:19

@bbjnick: és a te menetrendszerű (bal)liberálisokat mocskoló kommentjeid gondolom a színvonalas konzervatív, kereszt(y)ény , nemzeti stb. stb. diskurzus gyöngyszemei

Dub hadnagy 2012.11.26. 16:19:01

@kesztió: első ránézésre én is megörültem, hogy már a Mandiner olvasóinak a 70%-a se szavazna semmiképp a Fideszre

Kandeláber 2012.11.26. 16:21:56

A kétfarkú kutyások igencsak felülreprezentáltak ebben a konstellációban, nyilván tréfás kedvű kartársak nyomtak rájuk.

Kandeláber 2012.11.26. 16:23:41

Felháborító diszkrimináció, hogy ők kimaradtak a felmérésből. www.sorpart.hu/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:29:08

@Dub hadnagy:

Nem egészen. Én mindenkihez az ő nyelvén szólok:-) Létezhet ennél toleránsabb, befogadóbb attitűd?:-)

ü
bbjnick

Robinzon Kurzor 2012.11.26. 16:41:55

@bbjnick: "Én mindenkihez az ő nyelvén szólok:-)"

Két hete még úgy volt, hogy mindenkihez úgy szólsz, ahogyan ő hozzád szólt.

Aztán persze néhány másodperc alatt beégtél azzal az ordas nagy hazugságoddal, és most ezt találtad ki az útszéli bunkóságodat igazolandó.

Ezek szerint én nagyon intoleráns vagyok, mert annak ellenére nem nevezlek mondjuk gecinek, hogy az bizonyítottan az a nyelv és stílus, amit megértesz.

Nem miattad, magam miatt.

maskep 2012.11.26. 16:52:54

@Kandeláber: Ne vegyél rá mérget...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:53:29

@Robinzon Kurzor:

Kurzorka, ha valamit sokszor elmondunk, akkor szerinted az úgy is lesz? Két hete (is) te égtél be, mint az olajos rongy... Nézd, játszhatjuk ezt a végtelenségig, ha ragaszkodsz hozzá; bár, őszintén szólva, kics*szettül unom, de az igazságérzetem diktálta felháborodás, még mindig erősebb bennem, mint az unalomtól érzett fáradtság.

Veletek nem lehet tisztességesen tárgyalni, mert ha az ember egyszer (nagyvonalúan) rátok hagy egy hangyaf*sznyi csúsztatást, azt bátorításnak veszitek és legközelebb már egy gellértnyi hazugságkupaccal rukkoltok elő.

Úgyhogy, állok elébe, bizonyítsd, hogy nem mondok igazat!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.26. 16:57:11

@bbjnick:

egy gellértnyi=egy gellérthegynyi

marko11 2012.11.26. 17:03:33

@bbjnick: Internet hozzáférése, pláne, ráérő ideje nem a csóróknak van.
De, tudjuk, az szdsz, ill. Külön 2014 erősen túlreprezenztált a neten.

Lukapop Simon 2012.11.26. 17:07:59

Nem tudom mit méregettek.
Ha a parlament megszavazza az új választási törvényt, a fidesz 2014-ben 125 %-kal győz, azaz a külhoniak szavazataival együtt 5/4-es többsége lesz.
Oszt jó napot.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.26. 17:15:39

Ez a felmérés egyet bizonyít fényesen: a Vincentblog követelésére indított trollszelidítési akció (aminek én is köszönhetem a létem) a mandinerre vonzotta a szarszagú baloldali blogok valamennyi döglegyét. Ugyebár magyar ember nem szavaz LMP-re, zsé összefogásokra, tök mindegy, mekkora szerencsétlen hülyék gyülekezete is a Fidesz. Nekünk magyaroknak ők jutottak, KDNP-stől.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.26. 17:17:11

@kesztió: Narancs helyett padlizsán lesznek ezentúl. Baj?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 17:21:48

@kesztió:
Úgy hívják, hogy SurveyMonkey, export chart. Sajnos a színeket nem lehet személyre szabni, ahhoz át kéne tölteni az adatokat egy másik kliensbe, ami nagyon sok munkával járna, nincs rá annyi energiánk.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 17:23:37

@Shyad-Khourongai:
Indítottunk volna valamit a Vincentblog követelésére? :DDD

allen99 2012.11.26. 17:38:56

Kár, hogy nincs olyan válasz:
EGYIKRE SEM SZAVAZNÉK!

Na ez volna az érdekes! Minimum 80%

Aki nem hiszi járjon utána! Tessék feltenni egy ilyen kérdést!!
Fogadjunk nem merik!

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2012.11.26. 17:39:47

@TuRuL_2k2: milyen formátumban exportál a SurveyMonkey? Mert ha nem csak képet, hanem pl. táblázatot is ki tud exportálni, akkor szóljatok egy liberális mérnökembernek (pl. nekem), és 30 perc alatt újra van szerkesztve Excelből.

Hasonlóan megoldható, ha valamilyen vektoriális formában lehet menteni (EPS, PDF, EMF stb.), ez esetben a rajzolóprogramok (Corel) vagy Adobe Acrobat lehet a barátunk.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.11.26. 18:13:14

Én azért reménykedem, hogy Mibajnaiék nyomatják a több kulcsos dolgot erősen. Majd csak beugrik a jól kereső ballibeknek is, hogy azon bizony sokat buknak. Hát még családi adókedvezmény nélkül.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 18:17:55

@kesztió:
Holnap mindenki megkapja a teljes állományt xls-ben, és azt rajzol belőle, amit csak szeretne.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2012.11.26. 18:24:52

A Nép már ítéletet mondott erről a förmedvényről!

"Ennyi baromságot ki a fasz tud összefirkálni????kit kérdeznek ezek? Mert ,hogy nem a kisembereket ,nyuggereket, és más kifosztottakat ,az biztos......seggggggfejek!!!!"

Nakérem.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.26. 18:43:22

@TuRuL_2k2: Nekem azt' végképp nem tisztem ennek valóságalapját eldönteni, ám az tény, a liberális pöcegödrökből erre folyik a szennylé. Isten őrizz, hogy úgy tűnjék, nekem ez frusztrációt okoz! Sőt, tulajdonképpen még pozitív hozadéka is van. Nem mondhatják, hogy a konzervatív értékeket preferáló blogok mind taszítóak. A Mandiner éppen abban jár elől, hogy mindkét oldalt képes motiválni. Pfúj, elég ennyi nyalás!:-))

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2012.11.26. 19:50:29

@TuRuL_2k2: Hogy nektek eleve megvolt az XLS és nem voltatok képesek következetesen színezett grafikonokat szerkeszteni?! Hát nem vagytok semmik...

kifordított nagyanyó 2012.11.26. 19:53:50

Azért az durva,hogy be meritek vallani az E14 eredményét.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.26. 19:58:37

@kesztió:
Van a SurveyMonkey nevű oldal, amire előfizettünk a Mandinerrel, ezen futtatjuk a kérdőíveinket:
www.surveymonkey.net

Ennek vannak elemzési funkciói is, szűrők, kereszttáblák, miegyebek. Nem egy SPSS, de használható. Van lehetőség grafikonok exportálására is, ezeket látod fent a posztban. A színeket sajnos nem lehet személyre szabni. Ha más utat szeretnénk, akkor előbb exportálni kéne az adatokat táblázatkezelőbe vagy SPSS-be, ott címkézni, ábrázolni, exportálni, méretre szabni... és sajnos erre nincs elég idő/energia.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2012.11.26. 20:19:15

@TuRuL_2k2: Így viszont pont arrra nem jó az egész, amire szántátok: a különböző szempontok szerinti mért százalékok, illetve ezek közötti összefüggések hatékony szemléltetésére.

Andráska8 2012.11.26. 21:07:27

Élő 4K-st látott valaki?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.26. 21:30:15

hiányolom a leszbikus eszkimók terrorfrontját

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.26. 23:08:27

josépadrilla és B&S véleménye nélkül értelmezhetetlen festékpacák a grafikonok

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.27. 00:30:19

"Chomsky tízparancsolata

Lássuk tehát, hogyan próbálja a hatalom maga alá gyűrni (az egyénen keresztül) a társadalmat. Az alábbiak nem szó szerinti idézetek, hanem Chomsky egy-egy tételének kicsit zanzásított verziói.

1.) Az emberek agyát és figyelmét le kell foglalni másod- és harmadrangú problémákkal. Ennek érdekében figyelmüket el kell vonni a valós és súlyos szociális gondokról, mégpedig olyan hírekkel, amelyek társadalmi jelentősége kicsi ugyan, de érzelmileg erősen megérintik őket. Támaszkodjunk a bulvársajtóra, amely hű szolgánk lesz.

2.) A nép úgy kell tekintsen politikai vezetőire, mint a nemzet megmentőire. Ennek érdekében (elsősorban a média segítségével) hamis riasztások és nemlétező fenyegetések tömkelegét kell rájuk zúdítani, amelyek miatt aggódni, később szorongani kezd. Ha a szorongás elérte a kritikus szintet, lépj közbe és oldd meg a (máskülönben nemlétező, illetve általad gerjesztett) problémákat. Hálásak lesznek, s önmaguk fogják kérni szabadságjogaik csorbítását.

3.) A nemzetnek mindig készen kell lennie arra, hogy valami rosszabb következik. Ennek sulykolása érdekében használd fel a „fehér” propagandát (vagyis nyíltan a kormány irányítása alatt álló médiumokat), a „szürkét” (azokat a sajtótermékeket, amelyek csak részben állnak kormánybefolyás alatt), s a „feketét” (amelyekről senki sem gondolná, hogy valójában a hatalom szolgálatában állnak). Ezek karöltve azon kell munkálkodjanak, hogy egy olyan kormány képét vetítsék a lakosság szeme elé, amely minden erejével azon munkálkodik, hogy a jövő egét beárnyékoló sötét fellegek legalább egy részét elhessentsék a nemzet feje felől. A kemény, megszorító intézkedéseket fokozatosan kell bevezetni, mert így az emberek hozzászoknak a rosszhoz, sőt: örülnek, hogy még mindig nem a legrosszabb következett be.

4.) A nemzetet meg kell győzni, hogy minden rossz, ami aktuálisan történik, az kizárólag azért van, hogy a szebb jövőt biztosítsuk számára. Vagy ha nem a számára, akkor a gyermekei számára. Az emberek reménytelenül idealisták és hiszékenyek, akik ezt az érvet („majd a következő generációknak sokkal jobb lesz, nekünk ezért kell áldozatokat hoznunk”) évszázadokon keresztül hajlandó benyelni és elfogadni.

5.) Az embereket le kell szoktatni a gondolkodásról, s arról, hogy a történésekben felfedezzék az ok-okozati kapcsolatokat. Ennek érdekében a politikai vezetők egyszerűen kell megfogalmazzák az üzeneteiket, már-már infantilis módon, minimális szókinccsel, rövid mondatokban. A hallgatóság ily módon megszokja a felületességet, naív lesz és hajlamos az információs beetetések elfogadására.

6.) Minden adandó alkalommal az emberek érzelmeire kell hatni, nem a racionális gondolkodásukra. Bátorítani kell mindenféle emocionális megnyilvánulást, mert az érzelmeket sokkal könnyebb manipulálni, mint a rációt.

7.) Az embereket a lehető legnagyobb tudatlanságban és műveletlenségben kell tartani, mert így nem lesznek motiváltak magasabb ideálok és összetettebb tervek megvalósításában. Butítsd le az oktatásügyet, tedd korrupttá és hozd a működésképtelenség küszöbére. Egy ilyen iskolarendszer a közvélemény manipulálásának ideális eszköze.

8.) A népet el kell zárni az objektív, korrekt és teljes tájékozódás/tájékoztatás minden forrásától. Ennek érdekében pénzügyileg támogatni kell azokat a médiumokat, amelyek butítják és félretájékoztatják az embereket, s gazdaságilag el kell lehetetleníteni azokat, amelyek ennek ellenkezőjét próbálják elérni.

9.) A nyájszellem erősítése prioritás! Az egyénben fel kell ébreszteni a szégyen- és tehetetlenség-érzetet, s választható (pontosabban választandó!) alternatívaként ezzel szembe kell állítani az igazodási, csatlakozási kényszert. Az egyéniségeket nélkülöző nyájat mindig könnyebb irányítani, ellenőrizni és befolyásolni.

10.) Mindent meg kell tenni az egyének megismerése érdekében. Ezt elérendő belső (és titkos) nyilvántartásokat kell felfektetni az egyén különféle (ízlésbeli, politikai, ideológiai, viselkedési) preferenciáiról, opcióiról, egyszóval teljes pszichológiájáról. Törekedni kell arra, hogy jobban megismerjük az egyént, mint ahogy ő ismeri önmagát. Fel kell használni a társadalomtudományok (szociológia, lélektan, csoportképzés pszichológiája, stb.) legújabb vívmányait céljaink elérése érdekében, de ezeket a lépéseket a legnagyobb titokban kell tartani. Megfoghatatlan, érzelmi töltetű, nagy és közös célokat kell kitűzni, amelyek alkalmasak arra, hogy lelkesítsék a tömegeket. Ha nyilvánosságra kerülnek, ezeket a törekvéseinket határozottan (ha kell: erőszakosan) tagadni és cáfolni kell."

konteo.blogrepublik.eu/2012/11/06/a-chomsky-tizparancsolat/

braue 2012.11.27. 05:51:38

Ennek így semmi értelme, legfeljebb az, hogy kapott valaki érte egy kis honort. Ilyen alapon a haverjaimat is kérdezhetném, azok is vannak kb. ezren. Utána meg írnák róla egy alapos elemzést. Csak éppen semmit nem mutatna, amiből következtetni lehet bármire.

Kalmár 2012.11.27. 05:54:19

@cifra: Dehogy lesz. Ez egy internetes felmérés. Durván felülreprezentált liberálisokkal.

maskep 2012.11.27. 07:12:06

@Andráska8: Hááát... Még csak egyszer, de az se az volt... :o)

maskep 2012.11.27. 07:16:38

@RAMBO: Ezt hívják bolsevizmusnak.

maskep 2012.11.27. 07:21:26

@Kalmár: No igen... És képzeld, hogy ha a Mandineren a liberálisok ennyire durván fölülreprezentáltak, akkor mi lehet az arány mondjuk egy baller blog közönségében!

@braue: Ez egy játék: A felmérés közöttünk történt, akik ezt olvassuk, itt vitatkozunk. Ha úgy tetszik, nincs értelme, mint ahogy egy sörmeccsnek se a parkban a haverokkal: Tök értelmetlenül rugdossuk a bőrt szombatonként...

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.11.27. 07:50:20

@Kalmár: pontosan. Egész nap a gép előtt rohadnak görbe háttal, cigiznek és ide-oda kommentelgetnek webkettőszerte, hogy elhitessék magukról hogy sokan vannak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.27. 11:04:34

hát igen, ilyen a netes "társadalom", de a valódi szavazók közel sem ilyenek.

Robinzon Kurzor 2012.11.27. 20:27:03

@bbjnick: "Kurzorka, ha valamit sokszor elmondunk, akkor szerinted az úgy is lesz?"

Ha ezt ilyen jól tudod, akkor miért ismételgeted a bizonyított hazugságaidat?

Szerintem még te sem hiszed el magadnak.

Funyi1 2012.11.27. 21:16:57

@Ciseaux:
Ó, nem kell ezt ennyire komolyan venni!
- okoskodásnak is lapos, - de valóságtartalma és kézzelfogható haszna nincs.
.., ha egy körzetben 3 induló van, akkor azt a körzetet már valószinű, hogy a fidesz viszi, kevés esetben a "balosok", meg néhol a Jobbik. - pláne, ha több jelőlt van.
Az MSZP és a Fidesz-KDNP minden körzetbe biztosan állítjelőltet s a Jobbik is mindent megtesz, hogy minél több helyen. ... , - ha bejön egy 4. jelőlt is, az csak a Bal esélyeit csökkenti, osztja meg.
Vagyis akkor kinek a helyére is pályázik az E14?! - no oszt majd a szocik meg csak ölbe tett kézzel ....

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2012.11.27. 22:24:43

"81% rendelkezik felsőfokú végzettséggel (47% egyetemi, 24% főiskolai, 10% PhD; a teljes népességben összesen 13%-ot tesznek ki a felsőfokú végzettséggel bírók)"

Minden tiszteletem azért, amit Ti csináltok itt. Mégis kénytelen vagyok azt mondani, hogy ez a 81% felsőfokú végzettség nagyon nem látszik a hozzászólások színvonalán. Soha életemben nem voltam nyolcadik vagy tizedik kerületi csehóban, de körülbelül ott lehet ez a "színvonal".

vantaan 2012.11.28. 09:49:38

Felmérés? Most? Minek?

A fele "fidesznyik nem meri beválalni hogy utálja Orbánt! A békamenetre úgy rendelték ki az embereket, a "járások" megalakulása után a közszolgák fele lapátra kerül az önkormányzatoknál No AKKOR majd már mernek köpködni!!!!! ....de hajrá Fidesz, mert megérdemlik!!!
süti beállítások módosítása