Urbánus evezés
2008. április 12. írta: TuRuL_2k2

Urbánus evezés

 Holnap rendezik a Margitszigeten a XVIII. gróf Széchenyi evezős évadnyitót, a házigazda a Danubius Nemzeti Hajós Egylet. Lesz hajóavatás, fapados Oxford-Cambridge és focibajnokság.


 Régi tervünk volt, hogy eljárunk evezni. Eleinte a Népszigettel kacérkodtunk, aztán egyetemi csoporttársam, Gergő ajánlására a Margitszigeten kötöttünk ki csütörtökön. A Duna budai ágán úszik a DNHE két csónakháza, a klubház pedig a Hajós Alfréd Nemzeti Sportuszoda mellett áll a parton.



 Első lépésként oktatónk, Kata megmutatta a gyönyörű, fából készült hajót, a Tiszát, amin evezni fogunk. Ezt kiszabadítottuk a tárolóból, a többi hajó közül, majd némi szerencsételnkedés után vízre tettük és felszereltük. A beüléssel is akadtak kisebb nehézségeink, de már a vízen voltunk. Alig tanultam meg a kormány kezelését, egy gyengébb fordulónál a kezemben maradt a kormányhoz vezető kötél egyik szára: sikerült eltörni. Kata megnyugtatott, hogy el volt korhadva és nem a vélelmezhető tehetségtelenségem okozta végzetét.



 Maga az evezés (a többiekkel ellentétben) nem ment valami fényesen, de nagyon élveztem az egész hangulatát. A hajók kecses formája, a Margitsziget békéje az egyik, a budai rakpart zúgása a másik oldalon. Aztán kiülni a stégre és nézni az elhaladó uszály keltette hullámokat és hallgatni a sirályokat: igazi urbánus idill.

 Aki kíváncsi rá, holnap megnézheti az évadnyitót, végül még néhány fotó:



















A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr45422377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.04.12. 13:30:05

Balatonon köll evezni, nyári estén, szélcsendben, naplementekor, az aranyhídon, szemben Tihany tornyaival...

Hüpp...

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.04.12. 13:32:53

anno a DNHE-nél eveztem két évet, az egyik legjobb dolog volt. szürkületben fel akár a szentendrei szigetig és vissza, itt pesten és mégis nagyon távol... milyen nyálas emlék, így utólag!

smalladam 2008.04.12. 13:46:35

"Balatonon köll evezni, nyári estén, szélcsendben, naplementekor, az aranyhídon, szemben Tihany tornyaival...

Hüpp..."

azaz! én a partról szoktam élvezni ugyanezt:)

egyébként gyanús nekem ez a sok hajózós izétek. új arisztokrácia?:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.04.12. 14:01:10

evezni a legjobb, én nem ilyenben szoktam, de a legjobb tavasszal a vizen lenni!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.12. 14:33:37

Legjobb tavaszi árvízkor a Tiszán kenuzni az ártéri erdőben. Persze ez veszélyes sport, szigorúan csak profiknak lehet helyi vezetővel. Túráztatok már erdőben kenuval?

VIII. Nagyapó 2008.04.12. 14:52:58

Őrnagy

Ártéri játszótéren is kenuztál már? Ha nem, akkor én nyertem :-DDD

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.12. 15:03:26

Nem nyert, kenuztam :DDD Nagyon ügyelni kellett a komcsi vasrakétára és társaira, arra ráfutni tuti lék.
És zsákot pakoltál egész éjjel a gáton? Ingyé' természetesen:)

countrystudy 2008.04.12. 15:25:13

a kucsmagomba is most terem, nézzetek körül az erdőkben, ha partot értek

Playmobil Soldat 2008.04.12. 16:53:21

Menjetek lovagolni is, az sem rosszabb! Aki olyan, mint én, és elege van a vízből egy idő után, akinek elég a nyári 2 hónap Balaton, az látogasson meg egy lovardát. Merem ajánlani. Nem kevésbé arisztokratikus.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.12. 18:09:26

Váci vagyok :) Ez két világbajnok evezős havert jelent, merthogy kisváros. Dunakanyar, lagunák, naplemente a Pilis felett, izomláz, time to say goodby..

A Balatonon vitorlázni az igazi :) Kék szalag, rohadás, hányinger az ötödik órában, dögfáradtan büdösen beájulni a 30-ik órában.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.04.12. 19:35:13

legjobb, amikor a motorcsónakosok direkt feldöntik a kenusokat a dunán, bocs, h negatív voltam:)

Orbán · dnhe2.blog.hu 2008.04.12. 22:42:20

A legjobb leevezni a Margitszigetről a Lágymányosi-öbölbe nyolcasban és vissza - de közben egy 300m-es verseny az öbölben!

betyár (törölt) 2008.04.12. 23:24:38

A kílbótot viszont még a Bogdány nevű hajó sem tudja felborítani, ha ki teszed az evezőket! Felfelé is érdemes menni, az első igazi sarkantyú Szentendrénél van, a másik Visegrádnál. Kimondottan nagy élmény, hogy már tíz perce feszülsz és még mindig ugyanazt a horgászt látod a parton... egyébként tényleg jó az evezés! Le a motorcsónakokkal!!

borsikm 2008.04.13. 23:35:17

Evezni életforma! Nekem tavaly több mint 1500 kilcsit sikerült begyűjtenem túrakenuzással. Az uccsókat december 30-án pakoltam hozzá. Persze idén is túlvagyok már a vízreszálláson :D

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.04.14. 10:30:16

Na, hátrább az agarakkal, az én rangom ellentengernagy (most már a vízirendőrség is igazolta), és saját flottám van.

Evezésről meg az beszéljen, aki már megtette 600-as budapesti vízállásnál éjjel, kettesben egy agyonrakott kétszemélyes túrakenun 8 centis kiálló oldalmagassággal a Kvassay-zsilip-Dunakeszi felső távot...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.04.14. 10:31:43

Amúgy viszont l'art pour l'art NEM EVEZEK! Csak akkor megyek vízen, ha el akarok jutni valahová, illetve, ha a csónak kell horgászáshoz, és így a legolcsóbb odajuttatni.
süti beállítások módosítása