Reakció > reakcio.hu
2008. május 08. írta: TuRuL_2k2

Reakció > reakcio.hu

 Mint azt papírblogunk olvasói tapasztalhatták, április óta nem jelent meg újabb száma a print Reakciónak. Nyomtatott kiadásunk tavaly június óta (előbb UFiként, majd Reakcióként) nagyjából változatlanul, minimális növekedést mutatva havonta három-négyezer példányban fogyott. Ugyanennyi idő alatt blogunk és honlapunk napi látogatóinak száma sokszorosára nőtt, naponta hat-hétezer egyedi látogatónk van (de előfordult már tizenötezer is) - mindezt úgy, hogy a nyomtatott kiadásunk volt a szebb és tartalmasabb, sokkal több munkánk is feküdt benne. Ez vezetett ahhoz a tulajdonosi döntéshez, hogy a jövőben az online Reakcióra összpontosítjuk erőinket, mivel a hirdetési piac épp úgy ebbe az irányba halad, mint célközönségünk olvasói szokásai.

 Itthon a negyven (s különösen a harminc) alatti korosztály ritkán vásárol lapot - ha olvas is nyomtatott sajtót, az jellemzően olyan ingyenes kiadvány, mint a Metro vagy a Pesti Est. Elsőéves közgázos tanítványaim körében minden évben tartok egy kis felmérést médiafogyasztási szokásaikról - ha nem is reprezentatív kutatásról van szó, azért szolgál tanulságokkal. Már az előző tanévben is az internet dominált, de a mostaniban lett totális az uralma: a netet mindenki használja, nem ingyenes nyomtatott sajtót csak minden negyedik-ötödik olvas rendszeresen. Hasonló folyamat játszódik le a reklámpiacon is, az internet száguld, a többi médiatípus hirdetési bevételeinek növekedése kisebb, mint az infláció.

  Ezek az okai annak, úgy döntöttünk, az Utolsó Figyelmeztetés > UFi > Reakció pálya következő állomása a reakcio.hu lesz. Fáj a szívünk a nyomtatott kiadásért, hiszen nagyon szeretjük a papír és a nyomdafesték illatát, sok évnyi munkánk van a lapban. Érzelmileg nem volt könnyű döntés, de a reakciós szellemiség nem attól függ, hogy papíron vagy képernyőn nyomjuk-e. Mi leszünk hát az elsők a hazai lappiacon, akik a nyomtatott világból teljesen átköltöznek a virtuálisba - utánunk a vízözön, no meg a New York Times.

 Egy duplaszámmal búcsúzunk el a nyomtatott Reakciótól, még ebben a hónapban. Közben felpörgetjük a blogot, júliusra pedig elkészülünk a reakcio.hu átalakításával. Ígérjük, amit lehet, tartalmilag és formailag egyaránt megtartunk a papírblogból, s lesznek jófajta reakciós újdonságok is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr66459700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Devil Inside 2008.05.08. 15:08:32

Azért pedig különösen hálás vagyok, hogy sokunk számára kiderült, rengetegen mások is úgy érzik, a politikai elkötelezettség nem szükségszerűen jár együtt azzal, hogy mindig a saját oldal baromságait védjük agyatlan panelekből összerakott véleményekkel.
Gondolkozni kell és a saját oldalt is kritizálni, különben - ahogy már mások is megfogalmazták - nem minket fognak képviselni a politikusok, hanem mi képviseljük a hülyeségeiket.

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.08. 15:09:07

"Az ufi kurvajó. Egy baj van ezekkel a srácokkal: hogy nem írják alá a cikkeiket. Mármint h csak ilyen nickekkel. Árt a hitelességnek meg még egy csomó mindennek." - írta volt a lapról Tóta W. Árpád 2004-ben.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.08. 15:17:03

W. szerintem is kurvajó - volt, 2004 körül és azelőtt...

vajon 2008.05.08. 15:19:26

ergé:

én olvasom a blogot, néha kommentelek, a lapot viszont csak alkalomszerűen vettem (mondjuk eddig 3-4 számot).

Az oka pedig az, hogy nagyon egyenetlen színvonalúnak tartottam. Ez sok lappal így van, de ilyen szórást az olvasott lapok anyagai közt nem tapasztaltam - zseniálistól a gimis lapba való színvonalú, kifejezetten idegesítően szar cikkig minden van. Mintha nem lenne szerkesztés, csak az, hogy mindig minden haver írhat cikke(ke)t az aktuális számba.

Forgattam a fejemben, hogy előfizetek, azt vártam, hogy kinövitek magatokat. (Mondjuk az egyik lapszámra írt visszajelzésemre elég furán reagáltatok - az általam leggyengébbnek tartott anyag volt szerintetek a top, és hát a válaszokból is elég sok frusztráció tükröződött.)

Mindazonáltal sajnálom, hogy megszűnt a print. Az utolsót meg fogom venni, sok sikert a .hu-hoz, én maradok itt olvasótok.

Black Birka · http://www.genyatrade.blogter.hu 2008.05.08. 15:21:02

Nem megy ez nekem. Amikor elő akartam fizetni az Ufi-ra, elküldtem a megrendelést, akkortól nem jelent meg többet. Aztán lett a Reakció. Arra is elküldtem a megrendelést, és lám...
Bocs mindenkitől. :)
Én jobban szeretem papíron, de azért szeretni fogom monitoron is.

hcrules 2008.05.08. 15:22:58

Nagyon sajnálom :( Először 2002-ben a Kossuth téren nyomta valaki a kezembe a lapot, azóta többé-kevésbé rendszeresen veszem. Kár h nem lesz papírblog, sokkal jobban szeretem kezemne is venni az újságot. Napi hírekre jobb a net, de egy komolyabb, nagyobb lélegzetvételű cikket inkább papíron olvasok. Na mindegy, legalább gyakrabban lesznek cikkeitek.

Joschka Fischer (törölt) 2008.05.08. 16:01:56

ide is:
nekem ez nem tetszik, hogy a Reakció csak online lesz elérhető, ugyanis jó volt olvasni a valóban papírból készült lapot, dehát ti tudjátok...

amúgy mikor jelenik meg az április-májusi szám és hány oldalas lesz? :P

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.08. 16:05:56

Martin, nekünk is vérzik a szívünk a nyomtatott lap miatt. De lesz majd tök jó, dizájnos honlap, majd ki lehet nyomtatni az Oli bácsi-összest :)

jbb 2008.05.08. 16:11:47

Könyörgöm, csak gabenmongya ne fizessen elő az online-ra... :)
Én is a nyomtatottal találkoztam először, nem fizettem elő (mivel a mi postásunk szemében nem láttam a tüzet, hogy épségben meg is fogom kapni), ráadásul valamilyen fura izgalmat okozott vadászni az újságosoknál a fellelhető példányokra. Jó volt meglátni az új borítót, beleszgaolni és körbetekinteni, hogy látja-e az utca népe mit is vettem. Na ennek vége, elmúlt a varázslat.

Egyébként én is rettentő sokat promótáltam barátaim között a nyomtatottat, midnenkinek a kezébe adtam, majd érdeklődtem, hogy tetszett-e. Néha még házibulik alkalmával is fennhangon olvastam fel a legjobb részeket. Ok, utólag bevallva elég para voltam. De lelkes

Sok sikert az online világhoz, remélem jók a trendelemzéseitek. Valami gerilla kampányt bedobhatnátok azért, ebben a nagy internetzajban nem vagytok elég hangsúlyosak. Nem is felétetlenül az index címlapra gondolok, valahogy onnan nem jó szél fújt, az ilyenre fogékonyabbakat kellene megtaláltni. üdv

LocseiLaszlo 2008.05.08. 16:12:44

Sajnálom. 2003 őszén, a pozsonyi reptéren olvastam először az újságot - az első betűtől az utolsóig. Azóta megvettem és eltettem minden lapot. Igazából nem újság volt, hanem valami olyan kezdeményezés, amiért lehetett izgulni, rajongani. Örültem, hogy írhattam bele egy cikket.
Aztán jött a net korszak, disszertáció írás alatt a világgal való kapcsolattartás egyik legintenzívebb formája lett a blog (LL). A diákkor végével passzív blogfogyasztó lettem és rendszeresen zaklattam az újságárusokat, van-e új UFI, megjött-e az új Reakció.
Gratulálok az eddigiekhez, várom a honlapot. Majd néha előveszem a régi sárguló lapokat és nosztalgiázok.
Azért az ülni egy napsütötte helyen, vagy olvasgatni elalvás előtt és betűről betűre érezni, hogy valakik pont nekem írták ezt az újságot, ez hiányozni fog. A hálón lógva az ember nem lehet annyira magában a bölcs derűjével. Vagy lesz nyomtatható verzió?

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2008.05.08. 16:23:22

Én nem voltam előfizető, de mindig megvettem a nyomtatottat. Sajnálom, mert már kézbevenni is jó volt, annyira finom volt a papír tapintása, meg szerettem a hosszabb cikkeket is, amik a blogműfajba kevésbé férnek bele. Egyébként is őrzöm még a nyomtatottsajtó-mániám morzsáit: napilapot már régen nem veszek, de azért a Válasz-HVG-Mancs trió még tartja magát a Reakció mellett.

De logikusnak tartom a váltást, valószínűleg ez a jövő útja, tudomásul kell venni. Azért a duplaszámot nagyon várom :)

Cook kapitány 2008.05.08. 16:24:19

Sajnálom, pont most akartam előfizetni. :-(

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.08. 16:28:41

Kepler:
Vállalatgazdaságtant (demonstrátorként).

2008.05.08. 16:56:13

turul: akkor még hallgató vagy? :-)

Devil Inside 2008.05.08. 17:17:19

nénike, a topic utolsó bejegyzésében Turul 2005-ben Oli bácsitól idézi ezt - a sajnos egészen valóra vált - jóslatot:

A szocikról

Mottó: "Ettől még győzhetnek, világvége sem lesz, a nap följön és lemegy 2006 nyarán is, a Gellérthegyet sem gyalulják le. Csak éppen abban az országban végtelenül szar lesz élni.
Ahogy most, nagyjából."

:-)) vagy inkább :-((

Tassadar 2008.05.08. 17:19:25

TuRuL_2k2 milyen kicsi a világ, nekem tavaly volt Vállalargazdaságtanom, de nekem Bartók István tartotta

plastik02 2008.05.08. 17:23:05

én a nyomtatott változatot sosem olvastam, így nincs miért fájjon a szívem. a metróban láttam párszor a hirdetést és be kell valljam, hogy a keménykedős jobbos imázst sugalló cím, meg általában a címlapok nem igazán nyerték meg a tetszésemet. az online változatra az indexről találtam rá és bejön. mivel nem ismerek igazán jobboldali nyomtatott terméket talán a Heti Válasz kivételével, amiért pénzt adnék ki, örülök, hogy innen tajtékozódhatom. :>
sok sikert!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.05.08. 17:37:02

„ki az, aki rendszeresen olvasott, kommentált itt minket, de a nyomtatott újságot nem olvasta?”

Olyan rendszeresen azért nem olvastalak titeket, meg miazmás, de hogy print formában soha nem volt a kezemben a termék, az hótz.

Francois Pignon 2008.05.08. 17:51:29

Szerintem nem olyan bonyolult technikailag megoldani, hogy olyan nyomtatható verziók is legyenek, amit retyón-buszon-kertben borozás közben is lehet olvasni. Még a nem tetsző szerzőket is ki lehet szerkeszteni. ;)
Lenne rá igény?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 17:54:55

Én mindenképp támogatom. Legfőképp azért is mert imádok a retyón olvasni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.08. 18:13:42

Botrány!!! Én pedig még abban reménykedtem, hogy vastagabb lesz,mert túl hamar kivégeztem. Ember tervez, Nobilis végez.

Gabe2 2008.05.08. 18:28:26

Néha olvastam ufit (főleg, amiben benne voltam :)), de reakció nem volt a kezemben.
Ide meg naponta jövök...

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 18:34:12

Money talks.

Sajnálom, monitoron nem ugyanaz, de a jövőt nem papírra nyomják. Nem kell elkeseredni.

Francois Pignon 2008.05.08. 18:39:52

Így van tufa, látni kell a jó oldalát is. Minden valamirevaló sajtótörténeti munkában meg lesz majd említve, hogy a Reakció volt az első lap, amely papíron kezdte és átállt a only-online-ra.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.08. 19:00:47

Francois, szép lenne, ha igaz lenne, de sajnos nem: az ugyanis a Reggel volt. A megszűnt papírkiadás után hírportálként ment tovább:

reggel.hu/index.php

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.08. 19:03:17

Gazdaságilag talán magyarázható, de kifejezetten rossz döntés.

Turul, lehet, hogy megkérdezted a diákokat, hogy mit olvasnak és ők az internetet nevezték meg információforrásként, de ma a magyar lakosság többsége digitálisan analfabéta. Vagyis nem használ számítógépet, nem használ internetet. Az okok sokrétűek és a financiálisok nem szerepelnek az első helyen. Motiváció, félelem, tudatlanság, ezek az okai az internet nem-használatnak. Vagyis a jövő valóban az interneté, de csak középtávon (legalábbis hazánkban), a jelen még mindig a nyomtatott sajtóé, mindannak ellenére, amit a legfrissebb posztomban írtam.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 19:08:45

ergé

A reggelt vajh hányan olvassák 2 év múlva, vagy akár most? Van e néki funkciója, igény rá a társadalomban?

Időben kell érkezni, nem korán. Az is netes alapszabály :)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 19:14:33

politicus

Minden nyomtatott sajtótermék példányszáma brutálisan csökken. Sőt. Amennyire én tudom, lassan csak a szaklapok, magazinok és a legnagyobbak tudnak hátszél nélkül rentábilisan működni.

A hátszél meg olyan dolog, ami a történelemmel szembefújva mindíg elfogy előbb-utóbb.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.08. 19:17:47

bocsánat, még nem publikálta Turul, amit írtam.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.05.08. 19:18:44

bazalttufa

Egyébként a MATESZ honlapján minden auditált lap adatai elérhetők. www.matesz.hu

zsemlye 2008.05.08. 20:33:53

Kár, kár, nagy kár! Mégis csak jó volt az ágyban olvasni!
Igazán sajnálom, bár amióta Ufi helyett Reakció lett a nevetek, megváltoztak - szerintem legalább is - a szerkesztési elvek, kevésbé volt csípős a lap, több volt benne a haygományos folyóiratokban is meglévő rovat, pl. életmód, divat stb., vagyis bulvárosabb lett, de úgy látszik, ez sem növelte az olvasótábort. (a tanulságot had ne én vonjam le:(( ). Remélem most majd visszatér a régi hang, a blog erre enged következtetni:)))
Sok sikert!

tréfás kedvű felhasználó 2008.05.08. 20:46:54

hát ez ennyi :( amilyen ritkán járok manapság Mo-on első dolgom volt megvenni a zújságot. öröm volt nézni egyik-másik eladót, hogy fogalma sincs miről beszélek. na de ennek vége.

a pda-n olvasás meg nekem egyelőre nem adja (igaz nincs pda-m), lehet az a baj, hogy napi minimum 8 órát figyelek egy monitor előtt, de kifejezetten jól esik néha valami olyat is nézni, ami nem marja a szét a szemem, nem kell vigyázzak rá, hogy le ne essen, elalváskor nem kell kikapcsolni, a wc-ben való tartózkodást pedig egy új minőségi kategóriába emelte.

na de hajrá online, sok sikert nektek a jövőben is!

Ács Ferenc 2008.05.08. 21:35:39

Terveink szerint az új portál sokkal több lesz, mint egy blog és naponta többször is érdemes lesz visszatérni hozzánk.

Francois Pignon 2008.05.08. 21:41:15

OFF, de némileg hasonló..
Nekem a hónapok óta tetszhalott blog.hu is hiányzik. Amikor még rendesen pörgött, kezdőlapom is volt. Remélem valamikor még visszatér.

Gabe2 2008.05.08. 22:08:15

azért lehessen pda-n is olvasni, mert a lapok zöme azért nem barátja annak (pl. a blog.hu motorja sem, pedig az indexé igen)
amúgy jó a vécén is pda-n óvasni, tapasztalat!

mr.joshua 2008.05.08. 23:21:33

Mi az, hogy "jó volt kinyitni és beleszagolni"?!!
Ez volt az egyik legbüdösebb nyomdaeljárással készülő újság! :D

mr.joshua 2008.05.08. 23:22:27

Mi az, hogy "jó volt kinyitni és beleszagolni"?!!
Ez volt az egyik legbüdösebb nyomdaeljárással készülő újság! :D

Siratom.
A kedvenc számom az volt, amiben a fröccsről és Budafokról írtatok.

arkhin 2008.05.09. 08:18:08

Na, mondtam, hogy amikor én előfizetek, akkor rögtön megszűnik a lap...

Kár érte!
Én abszolút a nyomtatott sajtó pártján állok a havilapok, magazinok tekintetében - olyan jó érzés, hogy egy hónapig minden nap van mit olvasnom a buszon, várakozás közben, stb...
És én személy szerint sajnálom az időt a net előtti olvasásra - inkább a családommal vagyok vagy könyvet olvasok.
Sajnálom, hogy ez a trend, de én túl konzervatív vagyok hozzá...

Bummer 2008.05.09. 09:06:54

"egy hónapig minden nap van mit olvasnom a buszon"
Na nekem ez pontosan fél napig, még pontosabban 1 óráig tart. Ennyi idő alatt lehetett a Reakció érdekes cikkeit kényelmesen elolvasni.
Szerintem tök jó, hogy online lesz.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.05.09. 10:22:02

Pedig pont elő akartam fizetni, ahogy valamelyik kommentben írtam. Na majd az online-ra.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.09. 10:31:07

Jól van, rugalmasak vagytok, fiúk-lányok. De a dolog lehetne még rugalmasabb is, pl. úgy, hogy azért nyomtattok néhány példányt, vagy néhány kultúrkommandós a közintézményekbe, kávézókba, és egyéb nagyon fontos helyekre elhelyez valami ügyes kedvcsináló anyagot, ami ráirányítja a figyelmet az internetes lapra. Lehet ez szerkesztőségi anzix vagy akármi.

A nyomtatottat persze minden épeszű sajnálja kicsit. Az első UFi számon, amit megvettem, anyámmal közösen vihogtunk, különösen a Doromboló Cicus-díjon. Aztán jólesett látni a lapot Győrben, egy főutcai kávézóban reggelizve, Pécsett, a Zacc-ban.


(Manyi Béci, Maga meg szálljon már le a "ki az igazi konzervatív" témáról – még itt is –, mert szájoncsókolom. Arról van szó, hogy mi az, ami igazán konzervatív, nem arról, hogy ki az igazi. Az igaziból csak egy van, és úgy hívják, hogy szőke herceg fehér lovon.)

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.09. 11:06:35

Jujj, de nem orluok ennek. :(((((((((((((((((

Mindig volt egy hangulata, hogy havonta egyszer egy szombat delutan vagy este ledoltem az agyamra es elolvastam az UFi-t vagy a Reakciot egyulto helyembe (egyfekvo helyembe :) ). Nekem nem jon be a blog anyira, mint a nyomtatott ujsag, csomo mindenrol lemaradok, ha eppen nincs idom elolvasni, ha meg van, vagy nagyon felhuzom magamat, akkor meg allandoan itt kommentelek, ahelyett, hogy dolgoznek. Aminek meg mindig megvan a bojtje...

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.09. 11:12:57

Vegigolvasva itt a kommenteket, es latva, hogy sokan elkeserednek a nyomtatott megszunese miatt, nem lehetne legalabb megprobalni, hogy elofizetok bejonnenek az UFi irodaba a sajat peldanyukert? Kerul amibe kerul, en havonta pl. 500 ft is szivesen kifizetek erte, es bemegyek szemelyesen atvenni. Nem kell fizetni a terjesztesert, csak annyit nyomtok, amit elore kifizetnek, ez igy rohadtul kiszamolhato, kockazata nincs. Hm?

Nem utolsosorban a szerkesztoseg szemelyesen is megismerkedik a torzskozonseggel, ami nem kis dolog ebben a hulye elatomizalodo vilagban...

Téglagyári Megálló 2008.05.09. 11:25:10

Úgy van, legyen Reakció-fanzine

OutsideRB 2008.05.09. 16:32:41

Komparatív szertartástan

A lap talán legjobban megírt cikkének címével búcsúztatom a nyomtatott változatot. A Fehérvári úton délnek csörömpölő villamoson olvastam. Évek óta előfizettem.
Kár, hogy megszűnik, a fene egye meg.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.09. 16:41:41

Istvan, TM, ráéreztetek, többünkben (igazából mindannyiunkban :) van ilyen papírújság-kényszer. Az általatok javasolt megoldás is felmerült már, megfontolandó :)

ha mást nem, hát írógéppel írt oldalakat sokszorosítunk majd stencilgépeken, illusztrátornak felkérjük Rajk Lászlót, szerkesztőnek Kőszeg Ferencet. :D

Francois Pignon 2008.05.09. 16:49:54

Miután majd rendszeresen frissül a reakcio.hu, nem lehetne amolyan blikkes stílusú napikép is? Valami ilyesmire gondolnék:
torzskocsma.blog.hu/2008/05/09/janost_is_megviselte_a_szakitas

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 16:52:16

Francois:
Tetszik az ötlet. :]

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 16:54:51

Istvan:
Felvetődött ilyesmi, de ha tényleg van rá igény, akkor végiggondoljuk még egyszer, hogy mit lehetne tenni.

Francois Pignon 2008.05.09. 16:56:36

Jelezze egyet nem értését mindenki azzal, hogy kettőt vesz az utolsó számból. (Egyiket le lehet fóliázni, ha később papírReakció-szagra vágyna az ember.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 16:57:22

SzabóMárk:

"Szép nekrológ, és persze nagy kár, hogy megszűnik a print kiadás, mindössze egy logikai "törést" véltem felfedezni az érvelésben: ha minden évben felmérted hallgatóid médiafogyasztási szokásait, úgy kb. szeptember tájékán, mikor belevágtatok a Reakcióba, nem lehetett már tudni, mi a trend?"

Úgy gondoltuk, hogy menni fog, réteglapként van lehetőség növekedni. Nem úgy alakult.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 16:59:59

politicus:
A Reakció nyelvezetét, stílusát, akármijét elsősorban az a korosztály értékeli, amelyik egyre kevésbé vesz nyomtatott lapot.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 17:01:14

Tassadar:
Járhattál volna hozzám is. :)
Nekem csak néhány hónapja esett le, hogy István a Fidesz egyik alapítója.

Glupek 2008.05.09. 17:07:51

Egy igazi szar hír. Én is kezdetektől voltam olvasó, éleztem, és szerettem az ufit. Reakciót már kevésbé, de blog után mindenképp a papír volt az utolsó mentség hogy az talán nem akkora szenny. Hát jó, siralom ide, vagy oda. Turul hülyeségeit aki szereti olvassa a blogot, oszt legyen jó neki.
Fáj a szívem a majd' fél éves előfizetési díjért. Lécci fizessétek be a Máltai Szeretetszolgálatnak, ott legalább jó helyen tudom.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.09. 17:46:55

Kit érdekelne, egy kvázi fanzine Reakció? Milyen formában, mennyiségben, hogyan, mennyiért? Ezt vehetitek informális piackutatásnak :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.09. 17:48:40

ergé 2008.05.09. 17:46:55:
"Kit érdekelne, egy kvázi fanzine Reakció? Milyen formában, mennyiségben, hogyan, mennyiért?"

Letolti es kinyomtatja sajat papirra. A szerkesztosegi rendszer egy opcioja lehet. Valami plusz tordeloszerkesztes kell meg.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.05.09. 18:04:33

Én a helyetekben visszavenném az UFi nevet,
ha tényleg csináltok fanzint. Hosszabb írásoknak,
elemzéseknek, szépirodalomnak a papír a jó forma.

-Claude- 2008.05.09. 19:30:58

Reakció fanzin? Atom. Nagyon nagy kár lenne azért a jó kis papírért. "A monitor nem ugyanaz." A papír olyan békebeli. Végső soron valahol "reakciós"...

Francois Pignon 2008.05.09. 19:35:28

Én támogatnám a nyomtatható verziót.
A fanzinnak lenne egy előnye, senkinek nem kellene többé magyarázni, mi a lapban az underground. ;)

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.09. 20:49:58

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.05.09. 17:01:14

Was? Mármint én? Nem is vagyok a Fidesz tagja... Viszont az igaz, hogy már találkoztunk élőben, szeptember 17-én a Kossuth téren, néhány fiatal tagozatossal és Czukor utcaiakkal voltam. Amire Te biztos nem emlékszel, és most biztos bosszant, hogy nem tudod, hogy ki vagyok :-P

Naumov 2008.05.09. 22:40:35

Papír Ufit/Reakciót sosem láttam (nyomtatott sajtótermék utoljára 1997-ben volt a kezemben, amikor a jugoszlávok elleni 7-1-es vereség után begyújtottam az aznapi Nemzeti Sporttal), a blogra a google-ról sikerült eljutnom valami elvetemült keresőkifejezés eredményeként ("xxx"+"teen"+"hardcore"+"lola"+...), azóta meglehetős rendszerességgel olvasom.

Elég jól lavírozgat az oldal a jobbközépen, van néhány kifejezetten jó cikk (pl. ilyen ország pedig nincs sorozat, Wass Albert megzenésített versei Ákos tolmácsolásban stb.), és a kommentek között is gyakran akad tanulságos olvasmány. Általában véve kedvelem azokat az oldalakat ahol a szerzőknek sikerül elérniük, hogy balról fideszes bértollnokoknak, jobbról meg kollaboráns zsidóbérenceknek nyilvánítsák őket az erre illetékesek, úgyhogy ha ezt sikerül tartani, akkor maradok továbbra is az olvasók között..

Gabe2 2008.05.09. 22:50:31

Na tessék, vki tényleg az xxx keresőszóval talált ide!

mrbadger 2008.05.10. 00:18:32

Hát ez tényleg szomorú! Különösen, mert remek volt az újság megjelenése, kivitele!

De nem lehet, hogy a megszünés hírére egekbe szökik az eladott példányszám és a piac mégis kikényszeríti a folytatást???!!! :)

tevevanegypupu 2008.05.10. 10:09:03

Nekem a rokonsag vette meg amiota tudom, hogy letezik az ujsag es beuldozom oket a szerkesztosegbe a stencilezett peldanyokert is ha kell!

kerub_ (törölt) 2008.05.10. 11:01:53

Nem olvastam végig az eddigi kommenteket (ezért elnézést is, ha valami ismétlés), de határozott véleményem van a témában.

A papír változat elhagyása szerintem nagy hiba. Olyan mélységben, tartalomban, szerkezetben, amit a papírlap jelentett, nem volt párja a Reakciónak. Lehet, hogy ez nem mutatkozik időben az olvasottságban, de én pl. akkor lettem előfizető, amikor megtörtént az átállás az új névre és arculatra.

A váltással igenis eladható, piacképes újságot csináltatok.

Piacképes, tehát lehet bele hirdetést szervezni. Viszont azon túl, bartereztetek a nyomdátokkal, a Hetiválasszal és az Indexszel, semmi nem volt eladva felületekből a lapban. Ez hiba.

Mielőtt meghoztok egy ilyen döntést (ti. hogy elhagyjátok az eddigi fő profilt jelentő printet), először legalább meg kellett volna kísérelni a bevételnövelésnek ezt a formáját. A hirdetésszervezést.

Nem adtatok egy teljes évet sem annak, hogy kifussa magát az Ufiból lett Reakció.

Én nem bíznék vakon az internetben. Itt is meglesz a gátja a növekedésnek, és az méginkább illúzióromboló lesz, mint a printnél.

Sajnálom.

De rspect mindenért, amit eddig csináltatok

kerub

sukkker 2008.05.10. 12:06:40

eh, kocsmában vagy kávéházban (kinek mi)volt jó olvasni a Reakciót. minden hónapban kettőt vettem, az egyiket a kedvenc krimómban hagytam. nagy kár, hogy vége. ja, a blogot is renszeresen olvastam, olvasom. ahoj, sok sikert a továbbiakhoz.

irrelevant 2008.05.10. 14:40:32

Sziasztok!

Kétszer-háromszor vettem meg a lapot, jó is volt, megérte az árát, de mindig azt gondoltam, hogy a címlap egyszerűen förtelmesre sikeredett. Talán valami gusztusosabb borítóval sokkal több példányt el lehetett volna adni, elvégre azt nézi meg az ember először...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.10. 15:00:16

khm,
a Reakció meg sem közelítette az Ufit. Bocsika.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.10. 16:03:57

ergé,
az alma és körte esete. Két eltérő lap.
De az UFI szellemesebb és csípősebb volt, kifejezetten jó stílusú írásokkal. A Reakció meg uncsi, szellemtelen, senkit meg ne bántunk. És az írások zömének stílusa semmilyen se... Mintha én írtam volna egyiket-másikat :(
Nem tudom az okát, csak a végeredményt láttam.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.10. 16:08:58

tölgy:
Eddig ez a legélesebb UFi vs. Reakció kritika, amihez szerencsém volt. :) Kevés olyan véleményt hallottam, hogy az UFi jobb volt, mint a Reakció. A legtöbb visszajelzés szerint a Reakció csak nevében és dizájnjában különbözött az UFitól.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.10. 16:16:41

Turul,
bocs, nem fikának szántam. Ez a család véleménye.
Most már, hogy mindegy, éppen meg is mondhattam :(

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.10. 16:21:36

tölgy:
Tudom, én sem legorombítani akartalak - remélem, nem is tűnt úgy.
Bármikor nyugodtan meg lehetett mondani, ki hogy látja az UFi vs. Reakció, világpolitikai szempontból is releváns kérdést. :) Nagyon sokféle visszajelzést kaptunk, de ezek közül a tiéd a legerősebben UFi-párti. A legtöbben azt mondták, hogy a Reakció is olyan jó, mint az UFi volt, s elég sok embertől hallottuk azt is, hogy a Reakció jobb.

hcrules 2008.05.10. 16:24:22

Jó lenne a Reakció fanzin, engem érdekelne! Különben pl a családomból páran elolvassák a Reakciót/Ufit ha hazahozom, de maguktól nemigen néznék meg a honlapot...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.10. 16:27:22

Turul,
mondanád egy betegnek, hogy nézett már ki jobban is?
Viszont, ha már a papot is elhívta...

De éppen tévedhetek is.

CirMurr 2008.05.10. 21:59:51

Az érdekelne, hogy mi lesz a friss lap előfizetésekkel?
Pl. én előfizettem a web-es hirdetés alapján, de egy számot sem kaptam. E szerint nem is fogok...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.10. 22:04:34

CirrMurr:
Természetesen az előfizetések hátralévő részét visszafizetjük.

elfelejtett_elofizeto 2008.05.12. 22:11:13

Turul!

Ha en egy igazi reakcios ujsag szerkesztoje lennek, s ez az ujsag epp az online arculatat erositene azzal hogy a papir valtozatot lezarja :( akkor odafigyelnek arra hogy:

1) a www.reakcio.hu-n es a blogon is megfeleloen tajekoztatnam a volt elofizetoimet

2) azonnal (!) leszednem ezt az oldalt: reakcio.hu/maincontent/elofizetes

3) ezt az oldalt (reakcio.hu/maincontent/a_lap) vegre, valahara rendesen megirnam, elbucsuzva "a lap"-tol

4) az az erv hogy azert nem csinaltuk meg mindezt (eddig) mert az uj weblapon dolgozunk tul gyenge kifogas, max fel ora munkaval ezeket az infokat a mostani webre fel lehetett volna nyomni :(

egy kerdes a vegere, most mar nyugodtan elarulhatjatok: hany elofizetoje volt a lapnak?


udv,
egy vegleg elvesztett reakcios (aki egymaga harom elofizezest rendelt januarban az ismeroseinek es meg azt is megtette hogy kulfoldre postan kikuldette ismeroseivel a papir valtozatot)

elfelejtett_elofizeto 2008.05.12. 22:13:25

meg egy lemaradt kerdes:

"Természetesen az előfizetések hátralévő részét visszafizetjük."

ez technikailag hogy fog mukodni?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.13. 21:29:17

elfelejtett_elofizeto:
1) A blogra írtunk róla, fel fogjuk tenni a reakcio.hura is.

2) Módosítottuk.

3) Pótoljuk.

4) Ennél sajnos bonyolultabb az ok, néhány hónapos elmaradásokat igyekszünk pótolni.

+1) Valószínűleg postai készpénzátutalással.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.13. 21:56:25

"egy kerdes a vegere, most mar nyugodtan elarulhatjatok: hany elofizetoje volt a lapnak?"

Erre lemaradt a válasz, 1500 előfizetőnk volt.

elfelejtett_elofizeto 2008.05.14. 10:43:16

kosz a valaszokat (emailt is) Turul!

1500 elofizeto azert nem olyan rossz, a Nyugatot se olvastak sokkal tobben annak idejen :)

Sok sikert a online vilagban, azert tovabbra is faj a lap elvesztese :(

bucsuszam: Olibacsi megmondhatna a frankot a laprol :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.14. 10:52:09

Nyugat-hasonlat: sajna ma egy szerkesztőnk sem ül a Gyosz elnökéségében, hogy zsákkal hozná a pénzt... :(

Oli bá-s poén: ez kemény lenne, én is megnézném! :DDDDDDD

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.14. 12:04:01

Szfül, kérjük fel Széles Gábort lapszerkesztőnek :)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.05.28. 13:30:16

:( :( :(

2002 óta előfizető vagyok... Sajnálom.

kerub_ (törölt) 2008.06.10. 21:01:33

Valaki a brancsból!

Mikor jelenik meg a búcsú duplaszám? Ugye megjelenik? Sokkal jobb hangulatban tudnám temetni a nyomtatott lapot!

Nos?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.11. 13:17:27

kerub_:
A duplaszám egy ideje be van már tördelve, sajnos nem rajtunk múlik, hogy mikor jelenik meg.

Playmobil Soldat 2008.06.11. 13:25:38

Hát nem tartott sokáig Nobilis segítsége, valljuk be!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.06.11. 16:05:17

Mondjuk, ha úgy vesszük ennek a dupla számnak
a nyomdai költsége kb. egy használt kocsi ára lehet.

Egy - a maga autonómitására és társadalmi szerepének
fontosságára valamit is adó - reakciós törzsközönség
mellényzsebből ki kéne vágja az asztalra ezt az összeget!
(Fejenként egy tizes százötven embertől, ez képtelenség?)
:D

Playmobil Soldat 2008.06.11. 16:15:44

De akkor mi a fenének volt ez a cirkusz, hogy így Nobilis, úgy index, ha pár szám kiadására telt csak? :)

Vagy egy a tábor, egy a zászló, kvázi Fidesz-Kisgazda-szindróma?

HToma 2008.06.20. 09:08:23

Lesz még duplaszám?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.25. 13:54:35

Megérkezett az utolsó nyomtatott Reakció a szerkesztőségünkbe! Holnaptól újságosoknál, ha minden igaz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.25. 13:57:41

Ez inkább rossz hír, nem?

utolsó reakciósok :)

nénike · http://mandiner.hu 2008.06.25. 15:09:44

A halál kilovagol Perzsiából, de mi maradunk (vö. a kő marad, a kőőőőőőő marad!)
süti beállítások módosítása