Men on the Moon
2009. július 20. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Men on the Moon

 Neil Armstrong = MENŐ.

 Armstrong, Aldrin és Collins lazítanak az indulás előtt.

 Negyven éve történt. És ma, gondolunk még a jövővel?

  [Reakciós kampányüzenet: csapataink harcban állnak a GoldenBlog frontján, támogasd őket szavazatoddal! (Az első helyre tett blogot szereted a legjobban.)]

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr361257227

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ember a Marson 2009.07.21. 13:26:38

Az egész világ (de legalábbis az a része, amelyiket egy kicsit is érdekel az űrkutatás) a holdra szállás évfordulója körül pörög. Természetesen ennek kapcsán boldog-boldogtalan előszedi a már jól ismert, csontig rágott és megcáfolt konteókat is. Én is ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 19:18:50

Akkor rögtön legyünk szkeptikusok. Hölgyeim és Uraim, holdraszállás nem volt, mert:

1. Amikor az asztronauták leszúrták az amerikai zászlót, az lobogott — márpedig a Holdon nincsen szél.

2. Azokon a képeken, amelyeket az Apollo űrhajósai a Hold felszínén állva készítettek, nem látszik egyetlen csillag sem.

3. A Holdra szálló egység fedélzetén
készített képeken nem látszik egyetlen kráter sem.

4. A leszállóegység 17 tonnás volt, ám semmilyen nyomott nem hagyott a felszín homokjában — miközben a mellette álló űrhajósok lábnyoma tisztán kirajzolódott.

5. Miközben a Holdon nincs nedvesség, atmoszféra és jelentős gravitáció, a finom homokban olyan élesek voltak az űrhajósok lábnyomai, mintha nedves homokon jártak volna.

6. Amikor a leszállóegység felemelkedett a Hold felszínéről, nem lehetett látni, hogy láng csapott volna ki a meghajtó rakétából.

7. Ha az ember felgyorsítja a holdsétáról készített felvételt, olyan érzése van, mintha az a Földön készült volna — és lelassították volna.

8. Az űrhajósok túl sem élték volna az utat a Van Allen sugárzási övezet okozta károsodás miatt.

hu.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_sug%C3%A1rz%C3%A1si_%C3%B6v

9. A Holdról hozott kövek pontosan olyanok, mint azok, amelyeket egy tudományos expedíció a Déli-sarkon talált.

10. Mind a hat Holdra szállás Richard Nixon elnöksége idején történt — egyetlen másik amerikai vezető sem állította, hogy embert küldött volna a Föld kísérőjére, pedig az elmúlt negyven év gyors technológiai fejlődést hozott.

Legalábbis ezt olvastam az Inforádión, akik meg a Daily Telegraph-on olvasták.

www.inforadio.hu/hir/eletmod/hir-291839

www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/science/space/5780272/Moon-landing-anniversary-10-reasons-the-Apollo-landings-were-faked.html

A kommentárokban meg a cáfolatok :>

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 19:23:19

Legyünk rögvest szkeptikusok. Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Miért nem volt igazi a holdraszállás?

Mert:

1. Amikor az asztronauták leszúrták az amerikai zászlót, az lobogott — márpedig a Holdon nincsen szél.

2. Azokon a képeken, amelyeket az Apollo űrhajósai a Hold felszínén állva készítettek, nem látszik egyetlen csillag sem.

3. A Holdra szálló egység fedélzetén készített képeken nem látszik egyetlen kráter sem.

4. A leszállóegység 17 tonnás volt, ám semmilyen nyomott nem hagyott a felszín homokjában — miközben a mellette álló űrhajósok lábnyoma tisztán kirajzolódott.

5. Miközben a Holdon nincs nedvesség, atmoszféra és jelentős gravitáció, a finom homokban olyan élesek voltak az űrhajósok lábnyomai, mintha nedves homokon jártak volna.

6. Amikor a leszállóegység felemelkedett a Hold felszínéről, nem lehetett látni, hogy láng csapott volna ki a meghajtó rakétából.

7. Ha az ember felgyorsítja a holdsétáról készített felvételt, olyan érzése van, mintha az a Földön készült volna — és lelassították volna.

8. Az űrhajósok túl sem élték volna az utat a Van Allen sugárzási övezet okozta károsodás miatt.

hu.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_sug%C3%A1rz%C3%A1si_%C3%B6v

9. A Holdról hozott kövek pontosan olyanok, mint azok, amelyeket egy tudományos expedíció a Déli-sarkon talált.

10. Mind a hat Holdra szállás Richard Nixon elnöksége idején történt — egyetlen másik amerikai vezető sem állította, hogy embert küldött volna a Föld kísérőjére, pedig az elmúlt negyven év gyors technológiai fejlődést hozott.

Legalábbis ezt mondta az InfoRádió és a Daily Telegraph:

www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/science/space/5780272/Moon-landing-anniversary-10-reasons-the-Apollo-landings-were-faked.html

és a kommentárokban a cáfolatok. :>

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 19:26:10

Kicsit önismétlő vagyok mostanában. De harmadszor nem mondom el a kétségeimet, igérem.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.20. 19:39:22

@Loxon:

"Legalábbis ezt olvastam az Inforádión, akik meg a Daily Telegraph-on olvasták."

Azt is láttad mit kapott ezért az a majom összeesküvéselmélet-gyártó?

www.youtube.com/watch?v=-ez-NpFVwQw

Go Buzz! :D

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.20. 19:48:07

Azt a Ray Ban-t, ott az első fotón azért szívesen bevállalnám.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 19:49:33

@Úlfhéðinn: Hű a nemjóját. :> Ez azért elég bizonyítóerejű.

tevevanegypupu 2009.07.20. 20:29:51

Gyerek voltam mikor tortent. A Balcsin egy kis fekete-feher teven neztuk. Ejjel kimentem a teraszra es felneztem a Holdra. Nem akartam elhinni, keptelensegnek tunt az egesz. Sokszor most is ugy vagyok vele..(:

valójábannemberci 2009.07.20. 20:40:06

A kételkedők abba nem gondoltak bele, hogytök feleslegesen felküldeni egy űrhajót, és valahol "elrejtve" vesztegeltetni a visszatérő egységet, valamint pluszban még leforgatni egy filmet, sőt mindezt megjátszani minden Hold-missziónál, háááát elég komoly anyagi érvágás lett volna.
A hidegháború közepén meg nem lődöztek csak úgy passzióból drága űrhajókat a semmiért. Ugyan exkluzívan magas összegeket költöttek a kutatásokra, de súlyos dollárokat kilődözni a 0.0 ismeretért az űrbe, az eléggé valószínűtlen.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 20:56:58

Egyébként én inkább elfogadom azt, hogy ez egy valóságos utazás volt, mint azt, hogy nem. Viszont érdekes belegondolni az ellenkező érvekbe. Hovatovább akkor nyerhet az ember sokkal teljesebb képet egy dologról, ha minden elemét és annak minden cáfolatát megismeri. Ezért is szeretem az összeesküvéselméleteket. Néha indirekt módon még bizonyító erejűbbek, mint a puszta elhívésen alapuló magyarázatok, néha pedig kiderül, hogy igazak is lehetnek, vagy lehet bennük igazság. És nem utolsósorban közben megismerjük a tárgyat, a személyeket stb. amiről beszélünk.

Nem hiába volt ott a szenttéavatási eljárásokon az advocatus diaboli, az ördög ügyvédje, aki a szentté avatandó ellen beszélt. Legtöbbször ez csak formális volt, de megvolt a szerepe. Jogosult szerep. Vagy Angliában ismert volt a “His Majesty's Most Loyal Opposition”, Őfelsége leglojálisabb ellenzéke. A pro-k és kontrá-k kontrollált dinamizmusában bontakozik ki egy tárgy izgalmassága.

Szóval.

Most azért gondoljunk bele, hogy Reagan csillagháborús tervei is gyakorlatilag virtuálisak voltak, és ezzel bomlasztották a Szovjetuniót.

Mondom, csak feltételezés, nem hiszem el, de tézis: A holdraszállásnak is lehetett ilyen szerepe, és megért volna óriási pénzeket egy „hamis holdraszállás” is, bár természetesen ez olyan emberi titoktartást stb. követelt volna, hogy az valóban valószínűtlen (nem is a pénz-érven válik valószínűtlenné tehát a dolog).

Ugyanakkor az is érdekes, hogy Aldrin-t Amerikában is annyira veszik ma komolyan, mint egy depressziós alkoholistát.

www.youtube.com/watch?v=NKkMtgyx7b8

Erről beszél is itt:
www.youtube.com/watch?v=FZt79LpiUNg

A beszéde meggyőző. :>

További, holraszállással kapcsolatos összeesküvéselméletekhez:
konteo.blog.hu/2008/12/21/az_apollo_11_holdraszallasa

Jó szórakozást.

Varjú · http://www.varj.freeblog.hu 2009.07.20. 21:14:12

Loxon a szkeptikus: hadd mutassam be a szkeptikusokat. Íme.

szkeptikus.blog.hu/2009/07/20/apollo1969

Az összeesküvéselméletekkel kapcsolatos gondolatod érdekes - bár tegyük hozzá, hogy az ilyen elméletek gyártói eleve erőteljes prekoncepciókkal közelednek a vizsgált tárgyhoz... a "hűséges ellenzék" mindenesetre meglehetősen naiv kép velük kapcsolatban :D

Egyúttal - a személyeskedést teljességgel mellőzve, tényleg nem veled van bajom, de - hadd fejezzem ki mélységes viszolygásomat az iránt, hogy mostanában egyáltalán nem lehet szót ejteni az emberiség egyik legnagyszerűbb teljesítményéről anélkül, hogy ez a téma elő ne kerülne. Komolyan olyan érzésem van, mintha valaki beledörzsölt volna egy marék lószart a Mona Lisába, és mostantól kezdve csak azzal együtt lehetne megtekinteni.

Nevezzetek idealistának, de mindig is úgy éreztem, hogy az emberi faj egyik utolsó reménye a világűr, a második Újvilág, a végső kijárat a bolygó egyre inkább megmerevedő gazdasági és politikai keretrendszeréből. Még egy holdraszállást pusztán az is megérne, hogy ismét így tudjuk látni az űrkutatást, és ne pusztán a földi politikai játszmák egyikének.

states 2009.07.20. 21:14:54

Az akkori műszaki feltételek között valóban hihetetlen teljesítmény volt. S hogy a siker nem véletlen volt, az is bizonyítja, hogy többször is megismételték. A politikai jelentősége valószínűleg ennek ellenére nagyobb volt azt hiszem, mint a tudományos. A szovjet rendszer felsőbbrendűsége olyan tökön rúgást szenvedett el, amit az sohasem hevert már ki. A kapitalizmus közeli végromlása pedig a beláthatatlan messzeségbe és a foximaxik brossúráiba került..

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.20. 21:17:06

volt ma egy részletesebb okfejtés is pro és kontra:
szkeptikus.blog.hu/2009/07/20/apollo1969

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.20. 21:22:35

@Loxon:

"Viszont Aldrin is mond érdekes dolgokat:
www.youtube.com/watch?v=KpfvhdmhQy4"

Hmmm. Na ja. Csakhát:

"Interviewed by the Science Channel, Aldrin mentioned seeing unidentified objects, and he claims his words were taken out of context; he asked the Science Channel to clarify to viewers he did not see alien spacecraft, but they refused."

They refused. Milyen meglepő. Kicsit jobban eladható az űrhajós, aki UFO-t látott, mint az űrhajós, aki látta a saját levált rakétájuk egy darabját...

negeev 2009.07.20. 21:23:04

Úgy hallom, újra indulnak a Holdra. Meg a holdbázis ötlete is már elég komolyan tervbe van véve. Várom!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.20. 21:23:25

hogy el ne felejtsem; a legnagyobb4 A holdraszállásról készült eredeti anyag nincs meg. ezt most a 40 évf. előtt fedezték fel. A NASA archívumából törölték egy selejtezés során. kac-kac. Így nemrég régi tv-s felvételekből rekonstruálták.
Szóval nagyon büdös. Ma már simán meg tudnák állapítani a hitelességét, ezért ezt el kellett kerülni. (vagy nem kellett, de sikerült :o)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 21:31:12

@Varjú: Reménynek az űr elég távoli, tekintve hogy a világ lakossága:

www.worldometers.info/hu/

zu sammen meg fog halni egyszer, és belátható időn belül nem költözik sehová. (Mellesleg akkor is meghal, ha a Marson hal meg).

Egyébként lehet, hogy az összeesküvés-elmélet gyártók többsége kispályás és nárcisztikus (miben nem ilyen a többség?), de azért lehetnek profik vagy elfogulatlanok közöttük.

Nem szeretném lebecsülni a tudomány eredményeit. A tudomány úgy érdekes, ha csúcsrafuttatják.

Mindazonáltal ha nem merülnek fel kételyek és kérdések, akkor válaszok sem születhetnek rájuk: például arra, hogy miért nem hagyott krátert maga után a leszálló szerkezet, az a válasz, hogy mivel nincs levegő, a kiáramló gáz nem olyan erős, mintha a földön történne ugyanez. Stb.

@Úlfhéðinn:

Itt is out of context?
www.youtube.com/watch?v=NKkMtgyx7b8

Varjú · http://www.varj.freeblog.hu 2009.07.20. 21:32:21

vero: a felvételek hiányára az általad idézett linkben is kitértek. Nem tartasz fenn egy raktárépületet olyan adatok kedvéért, amiknek a 99%-a használhatatlan (túlexponált, elmosódott stb. képek), a maradék 1% másolata meg bejárta a teljes médiát és (felteszem) megvan a Széchenyi Könyvtár amerikai megfelelőjében is. Amikor selejtezték őket, természetesen még nem számíthattak arra, hogy két évtized múlva a nemzet egyik legnagyobb teljesítményét, ami miatt több tízezren választották a kutatói karriert, egyesek csalásnak fogják minősíteni.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.20. 21:41:28

@Varjú: na ne! egy holdraszállás eredeti felvételét kiselejtezni? :o))
minden ügykezelési szabályzat feltüntet "nem selejzethető" dokumentumokat. egy falusi önkormányzatnál is van ilyen. a nasa-nál a holdraszállás eredetije ilyen kategóriába nem fért bele. :o)) LoL
nem azt mondták, hogy xy véletlenül !?) elbasszintotta, és kicsontozták, hanem leselejtezték. typ. zs. agymosós duma.

states 2009.07.20. 21:43:48

Azt még mindenképpen érdemes megemlíteni elsősorban a fiatalabb évjáratok számára, hogy a holdraszállással azonos élményt, hogy ne mondjam, gyönyört jelentett a rendszert nem kedvelők számára, a kor nyilvánosságának kínszenvedése, hogy úgy csomagolja az akkor egyedülálló médiaeseményt, hogy a szocialista világrend és a Szovjetunió minél kisebb tekintélyveszteséggel kerüljön ki belőle. Természetesen sikertelenül...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.20. 21:47:11

@Loxon:

"Itt is out of context?
www.youtube.com/watch?v=NKkMtgyx7b8"

Viccelsz? Ez az "out of context" szótári definíciója. 36 mp-es youtube-videó, feliratozva, hogy mindenkibe beleverje: "basszátokmeg UFO volt, csak a vénember nem meri kimondani." :(
Ez elég szánalmas.

"Mindazonáltal ha nem merülnek fel kételyek és kérdések, akkor válaszok sem születhetnek rájuk"

Rendben, de itt elég sok választ találsz, azokra is, amiket a kommentedben felvetsz:
en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon_Landing_hoax_conspiracy_theories

Meg el kéne dönteni (nem neked, az elméletek gyártóinak), hogy akkor most megrendezték az egészet a sivatagban, vagy Kubrick stúdiójában (hatszor baszki, hatszor! LOL), vagy tényleg fent voltak, sőt, UFO-t láttak.
Vagy akkor most az UFO-t is Kubrick csinálta, mint az Űrodüsszeiában?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.20. 22:01:24

@Loxon: igen. meggyőző pro érvek. ha az ember nem blikk szinten érdelkődik, akkor sok egyéb kérdés is fölmerül.

Varjú · http://www.varj.freeblog.hu 2009.07.20. 22:24:10

Loxon: természetesen nem arra gondolok, hogy egy-két milliárd embert ripsz-ropsz kitelepítünk a Holdra :D

Nagyon zanzásítva a gondolatmenetem a következő. Az emberiség a történelem folyamán mindig úgy intézte a dolgait, hogy a gazdasága túltermelésben szenvedett, amit valahova le kellett vezetnie (miközben egyébként egyes tagjai rendszeresen éhenhaltak, de ez ebből a szempontból mindegy). A középkorban erre a három társadalmi réteg (bellatores/laboratores/oratores) három különböző megoldást dolgozott ki: a nemesség elverte a csatában, a polgárok a saját életszínvonaluk növekedésére fordították, a papság meg gigászi, teledíszített templomokat épített belőle.

Ebből a háromból a papság a felvilágosodás során kiesett, maradt a jól ismert hawk lobby/dove lobby páros. Magyarán a túltermelést jelenleg vagy több milliárd dolláros hadiprojektekre fordítjuk, vagy fél évig divatos/működőképes mobiltelefonokra. Nekem ebből a képletből hiányzik a space lobby, ami szintén tökéletesen alkalmas volna arra, hogy rengeteg embernek munkát adjon, miközben hosszú távon (évszázadokról van szó persze) felpörgetné a tudományos fejlődést és a Hold/Mars/Vénusz terraformálásával újabb lakóterületekhez juttatná az emberiséget. Ehhez csak egy kisebb paradigmaváltás kéne, hogy ne az legyen a legfaszább csávó, akinek 27 milliárd 400 millió forintos vadászgépe van (F-22 Raptor) vagy 1 évnél sose régebbi kocsija, hanem akinek az országa először épített fel állandó holdbázist. Lehet, hogy ez egyelőre viccesen hangzik, de biztos vagyok benne, hogy ha valamelyik jelentős gazdasági hatalom (EU, Japán, Kína, India, mindegy) a space lobbyra hegyezné ki a gazdaságát, húsz-harminc év múlva már senkinek nem lenne kedve röhögni rajta.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 22:35:57

@Varjú: Hát Kína rajta van a dolgon, de ezért nem tudok felhőtlenül lelkesedni. :>

Egyébként tényleg érdemes olvasni pl. a konteo.blog.hu posztját és alatta a kommentárokat, mert alig járok a kommentárok felénél, és az összes kérdés felmerült eddig, ami bennem is megfordult, válaszokkal együtt.

Sort kerítek a „szkeptikusok” blogjára is, csak idő kérdése az egész.

peterman 2009.07.20. 22:59:10

A filmeket készíthették utólag, csakhogy van cáfolhatatlan bizonyíték, h ember járt ott: megadott koordinátán elhelyeztek egy prizmát, amiről jól meghatározhatóan visszaverődik a Földről ráküldött fénynyaláb (lézer). Így a szovjeteket le is szerelték, és ők aztán tuti megborítottak volna egy kamu sztorit.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 23:05:43

@peterman: Pontosan ezt idéztem én is itt:

Loxon konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 21:47:30

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.20. 23:07:18

1945-ben alapították meg a Purdue Egyetemen a repülőmérnöki szakot, ami ma a repülőmérnöki és űrhajózási szak. Odajárt Neil Armstrong, Gus Grissom és összesen 22 amerikai űrhajós. A Purdue-n végeztem (persze nem repülőmérnökként) és roppant büszke vagyok ezekre az emberekre, a tudásukra és a bátorságukra. Loxon valami mást reprezentál, valami jellegzetesen és kínosan magyart. Nekem valahogy ez jutott erről az eszembe.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 23:10:21

@jotunder: Kínosan magyar módon nem érdekel ez a kínosan magyar fellengzős dumája, Jótündér. A fentiekből láthatja, hogy mennyire jogosan nem.

Lordius 2009.07.20. 23:10:26

Egy kis összefoglaló az indexen:
index.hu/tudomany/urkutatas/2009/07/20/kamu_volt_a_holdra_szallas/

Engem a legjobban az győzött meg, hogy a szovjetek is követték az eseményt és utána nem pampogtak h. kamu lenne.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.07.20. 23:14:25

@peterman:
Valamint a Holdról jövő rádióadást nem csak az USA-ban lehetett ám fogni, a híres első felvételt Armstronggal pl. Ausztráliában vették és onnan sugározták a - Hold szempontjából - horizont alatt lévő Államokba (mert Armstrong önállósította magát és alvás helyett inkább kiszállt a Holdra :).

Fel lehet hát tenni, hogy akkor a szovjetek is fogták az adást. Márpedig ha az nem a Holdról jött volna, akkor kiborították volna a bilit. :D Ezt meghamisítani meg igencsak nehéz lett volna, mert az égi mechanika olyan, hogy a Hold keringési periódusát csak a Hold távolságában lehet leutánozni. Az antenn aállása viszont egyből megmondja, merre van a forrás.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.20. 23:24:08

@Loxon: Márpedig ez van. Van a Glenn-Armstrong-Grissom út és van a Loxon út.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 23:30:55

És van a jótündérek útja, amely egyenes, nem olyan rögös, mint a miénk, földlakóké.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.07.20. 23:35:35

Az viszont kedves Loxon, nem szkepticizmus, hogy
"3. A Holdra szálló egység fedélzetén
készített képeken nem látszik egyetlen kráter sem."
hanem szimplán nem igaz, hamis állítás.

Tessék venni a fáradtságot, és megnézni esetleg a fotókat magukat: www.apolloarchive.com/apollo_gallery.html

Valamint az sem szkepticizmus, hogy milliószor megcáfolt, illetve egy mondatban megcáfolható állításokat hozunk fel újra meg újra. Mint a legtöbb állítás, ami az első kommentben szerepel. Némelyik meg értelmetlen, pl. a Nixonnal kapcsolatos.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.20. 23:43:02

@lacalaca: márpedig az emberek felhozzák ezeket, ezért el kell magyarázni, ha kétkednek. A Daily Telegraph a hülye, nem én. Különben is szórakoztatásból másoltam be az első kommentárt, nem komolyan.

De vannak jobb kérdések is, és persze nagyon jó válaszok.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.07.20. 23:58:14

@Loxon: Ez esetben megnyugodtam. :)

Csak sajnos sok meggyőződés hülye bújik a szkeptikus meg nyitott meg alternatívat is elfogadó álarc mögé. Pedig nem fogad el semmit a saját igazán kívül.
És ha a Fókusz (vagy Oprah, hogy jótündér kedvében is járjak) azt mondja hogy "A Holdra szálló egység fedélzetén készített képeken nem látszik egyetlen kráter sem.", akkor azt a népesség egy része feltétel nélkül megkajálja, sajnos...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 00:00:00

@lacalaca: Persze, de mit nem kajál meg? A népesség egy részével (sőt, több részével) mindent vagy majdnem mindent meg lehet kajáltatni, miért pont ezt ne?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.21. 00:23:59

@Loxon: Van ez a különös történet a mindenható entitásról amelyik hét nap alatt megteremtette a világot. Abban a teakraták szerint csak roppant primitív emberek kételkednek, ezzel szemben az evolúcióban és a Holdraszállásban kételkedni becsület és dicsőség dolga. Milyen fura. :)))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 00:29:55

@Loxon: Ne hagyja magát! ;)

Szerintem nincs is Hold. Vagy, nincs mindig. Az meg nem lehet, hogy valami egyszerre legyen is meg nem is. Tehát, ha időnként nincs Hold, akkor sosincs. Vagy valaki havonta újrateremti.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 00:31:57

@jotunder: Jótündér, abban csak Maga hisz, hogy a teakraták ilyen egyszerűen látják a helyzetet. A magam nevében legalábbis így nyilatkozhatok.

@tölgy: Igen, ezt nevezzük menstruációnak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 00:40:21

@jotunder: nehezen, de megértettem.
A Bibliában köztudottan 2 teremtéstörténet van leírva, de egyik sem szól arról, hogy 7 nap alatt teremtette volna valaki a világot (van egy 6 napos változat, az igaz).

Francois Pignon 2009.07.21. 00:49:38

@Lordius: Egy összeesküvéselmélet-hívő számára ez csak azt bizonyítja, hogy az oroszok is nyakig benne voltak ;)
Nyilván valami köze van a Kennedy-gyilkossághoz meg a rakétaválsághoz is, valamit jól összeesküdtek egymás között ;)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.07.21. 01:00:48

@Francois Pignon:
és akkor eljutunk oda, hogy az összeesküvés-elmélet nagyságrendekkel bonyolultabb és kivitelezhetetlenebb lesz, mint maga az esemény amit meg akar cáfolni.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 01:06:03

@lacalaca: ilyen is van. Pl. az eset, amikor belőttek a rendőrpalotába. Ott az összeesküvéselmélet a bonyolultabb, de valószínűleg az az igaz. :>

bz249 2009.07.21. 09:23:11

Persze, hogy MENŐ... aki a világ leghíresebb dzsessztrombitása, hétszer megnyeri a Tour de France-t és még a Holdon is járt, az MENŐ.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.21. 09:34:43

@tölgy: Tévedés. Isten a szakszervezetet is megteremtette az első hat napon, ezért igenis beszámítják neki azt amikor végre megpihent.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.21. 09:50:24

@jotunder:
élek halok az ilyen mozgalmi humorért! :)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.21. 13:01:50

Az a David Wolf aki most szereli az Endeavourt szintén Purdue diák volt. És, hogy legyen Griftnek is egy jó napja, ő a tizedik zsidó az űrben :))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.21. 13:06:28

@jotunder: hm, a származás ilyen nyilvántartása nem rasszizmus/zsidózás?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.21. 13:07:24

@jotunder:
lol aztapicsába, nem lehetne a többit is? :)

tevevanegypupu 2009.07.21. 13:36:00

David Wolf? Sosem talaltuk volna ki, hogy zsido.(:

Wahari 2009.07.21. 13:50:39

@jotunder:
Nem értem, miért kell zsidózni. Utána meg az a baj, ha mások meg nem pont azt jegyzik meg, hogy egy zsidó származású ember mennyire sokat tett az emberiségért, hanem éppehogy valami rosszat tett.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.21. 14:06:11

@Wahari:


"Nem értem, miért kell zsidózni. Utána meg az a baj, ha mások meg nem pont azt jegyzik meg, hogy egy zsidó származású ember mennyire sokat tett az emberiségért, hanem éppehogy valami rosszat tett."


kész! le lehet mára zárni a blogot, ezt úgysem lehet túlnőni! LOL LOL

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.21. 14:30:23

Ha a tizedik, akkor dicsőség, ha a 6 milliomodik, akkor ánti szemitizmus. Akkor most a mennyiség a minőséggel fordítottan arányos?

kamasuka 2009.07.21. 15:09:33

A Myth Bustersben megcáfolták az összes HSZal kapcsolatos tévhitet. Ajánlom!

Amúgy meg zseniális teljesítmény volt az egész HSZ.

Ajánlom mindenkinek - aki még nem látta - a From the Earth to the Moon című HBO minisorozatot, Tom Hanks tolmácsolásában. Az egészhez itthon is potom pénzért hozzá lehet jutni.

(Témában még zseniális az amerikai űrprogramról szóló The Right Stuff c. film, hasonlóan potom áron, szarért-hugyért árulják.)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.21. 16:32:27

Hogy lehet az, hogy az oroszok végül nem mentek fel a Holdra?
Addig és azután is minden lépésben, legyen az katonai, tudományos, akármi, versengtek egymással, közel azonos eredményeket hozva. A Holdra szállásba is feccöltek energiát. Miután az amcsik megcsinálták, miért nem követték őket?
Nem olvastam végig, az itt belinkelt összes hivatkozást, de ez valahogy nem jött le a posztokból és a hsz-ekből.

bz249 2009.07.21. 16:51:02

@vero: ki volt a második amerikai holdkomp parancsnoka? Egyébként tessék Conrad

en.wikipedia.org/wiki/Pete_Conrad

Hallottál már róla?

Ennyire szépen csillog az ezüstérem. 1969-ben az oroszoknak nem volt megbízható holdrakétájuk

en.wikipedia.org/wiki/N1_(rocket)

Ez az N1 nevű kétszer is felrobbant. Szóval sok-sok pénz és munka lett volna egy semmire se jó második hely elérésért.

bz249 2009.07.21. 16:52:25

@bz249: bocs négyszer robbant fel

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.21. 16:55:46

@tölgy: szerintem nagyon vicces, hogy szamontartjak valahol a zsido urhajosokat. amugy a muszlim urhajosokat is.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.21. 17:37:38

@vero:

"Hogy lehet az, hogy az oroszok végül nem mentek fel a Holdra?"

Minek? Second place is the first loser.
Nekik már volt egy első helyük: Gagarin.

evil overlord (törölt) 2009.07.21. 17:43:35

@bz249: Igen, mind a négy rakéta felrobbant. Amúgy az N1 elég szerencsétlen konstrukció volt.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.21. 19:18:09

De azért azt csak tudjátok, hogy ki volt az a Wernher von Braun? Ha mán' holdraszállás. :))))

tistedur 2009.07.21. 20:12:36

@Gasper: vagy ciolkovszkij? :) ha már rakéta :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.21. 20:22:20

@tistedur: na igen, viszont von Braun mégiscsak a Dritte Reich rakétaprogramjának (V1, V2, und so weiter) atyjából vált az Apollo-program kulcsfigurájává! :)

Francois Pignon 2009.07.21. 20:30:32

Akkor ha szóba került, van róla is kép, von Braun az Apollo 11 indítása közben:
www.hq.nasa.gov/office/pao/History/alsj/a11/ap11-KSC-69P-632.jpg

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.21. 21:27:57

@Úlfhéðinn: @bz249: nem. ez nem jó gondolatmenet. a holdraszállás nem csak versengés volt, hanem a birtokbavétel, hódítás és gyarmatosítás lehetőségét is hordozta.
persze aránytalan befektetéssel, de msot a kínaiak akarnak menni. a muszkák meg most sem (legalábbis nem tudunk róla).
jól mutatja mindezt, hogy az űrrepülőre is rögtön volt válaszuk hu.wikipedia.org/wiki/Buran ill. párhuzamosan fejlesztettek és csak akkor hagytak fel vele, amikor látáák, hogy nincs értékelhető előnye.
pedig ez csak egy technikai jellegű kérdés.
szóval van benne ráció, amit írtok, csak közel nem meggyőző.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.21. 21:34:28

most látom, hogy a buran majdnem braun. véletlen?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.21. 21:38:11

@vero: nem tudom hogy véletlen e, de a tajkonauták már tényleg a spájzban vannak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.22. 08:30:05

"A szovjetek alulmaradtak a holdraszállás-versenyben az N1 rakéta négy, kudarccal végződő startja miatt, ezért figyelmük az automata holdszondák és az űrállomások felé terelődött. Előbbivel megkísérelték kisebbíteni az amerikaiak érdemeit, mondván olcsó automata eszközökkel is elérhető az az eredmény, amit az amerikaiak emberéletek kockáztatásával, drágán vittek véghez. 1970. szeptember 24-én a Luna-16 elsőként az űrtörténelemben automatikus üzemmódban mintát hozott vissza a Földre. A 130 gramm holdkőzet persze nem ért fel a több mázsányi Apollo-mintával, a szovjetek presztízse viszont nagyot emelkedett általa. Később, 1972 februárjában a Luna-20-szal sikerült megismételni – ezúttal 30 grammal – a sikert, a triplázás pedig 1976 augusztusában a Luna-24 révén történt. És a Luna sorozathoz nem csak ez a teljesítmény kötődik az Apollo-program idején. Az amerikai holdjáró automata alteregójaként a Lunohod holdjáró startolt CCCP felirattal. A Luna-17 1970. november 17-én szállította a holdfelszínre a Lunohod-1-et, az első automata rovert. A Luna-21 1973. január 15-én duplázott a Lunohod-2-vel. A szovjetek ezzel a négy Luna szondával technikailag leképezték a komplett Apollo programot, emberek nélkül."


www.urvilag.hu/article.php?id=2301

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.22. 08:46:51

haha, amikor a szovjet elvtársak leckéztetik az amcsikat az emberélet fontossága miatt :) Pol Potnak nem volt űrprogramja?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.22. 08:52:43

@rajcsányi.gellért (ergé):
LOL
és minden este kellett nézni a matuz józsefné szerkesztette híradóban a lunohodról készült diadaljelentéseket.
közben az egészet a moszfilm sivatagi titkos stúdiójában forgatták, szergej bondarcsuk rendezésében.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.22. 09:26:50

@Grift: igen. köszi. már emlékszem, csak a búvár zsebkönyv anyaga lassan kipárolgott a fejemből.
hiába lett hát robotizált a holdra szállás, mégis csak 2. maradt. annyira, hogy el is felejtettem.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.22. 11:18:18

@Grift: Matúzné fia bezzeg megtért az igazak seregébe.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.22. 11:22:37

@Grift: de választ adhat az egyes megtért emberek véleményében érzékelhető túlkompenzálásra.

csakb 2009.07.23. 16:33:22

Egyébként az LRO nemrég elkészítette az első, méteres felbontású képeket a holdraszállások helyszíneiről:

www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/apollosites.html

A Fra Mauronál (Apollo 14) még az űrhajósok által kitaposott ösvény is látszik.

Eddig többek között az ilyen képeket hiányolták az injekciósok, csak épp nem létezett olyan eszköz, ami méteres felbontású képeket tudna készíteni a holdfelszínről. Nyilván majd most is elindul a hörgés, hogy persze ezek a képek is hamisítványok.

kamasuka 2009.07.24. 00:15:23

@vero:
Persze, de ez kb. az a kategória, mint a Concorde és a Tu-144 esete ...

De mondhattam volna a F-117 (wuputy) és a ruszki lopakodó esetét (brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr).

Gondolom érted? :D
süti beállítások módosítása