Mi a baj Seres Máriával?
2009. július 20. írta: Oli bácsi

Mi a baj Seres Máriával?

  Az elején leszögezem/előrebocsátom/a lábak elé helyezem: a képviselőknek igenis el kell számolniuk a költségtérítéssel és ugyanúgy kell adózniuk, mint bárki másnak.

  De.

  Az országgyűlési képviselők költségtérítéseinek elszámolásáról szóló népszavazási ívet nem írtam alá. Most némi kajánsággal szemlélem a kezdeményező biblikus átkait, amelyeket a közjogi méltóságokra és a politikai elitre szór, mert elkaszálták az ideáját. Talán azért is, mert őszinte ódzkodás él bennem a Blikk embereket érdeklő problémafelvetéseivel szemben. Pláne, ha azok két, Bódy Sylvi kannáiról meg Terry Black életviteli gondjairól szóló híradás közé vannak becsempészve. Lehet siránkozni, hogy szarban vagyunk, és a politikusaink is szarok, de ha a köpülésben magunk is aktívan részt veszünk, olyan nagyon magas erkölcsi piedesztálon nem állhatunk. Márpedig a Blikk aktívan részt vett az aláírásgyűjtésben, vajon miért? Miközben más, anyagiakban is sokkal jelentősebb, társadalompolitikai ügyekben kussolt vagy elkent. Erről is szépen beszél Murányi Marcell főszerkesztő úr a fentebb belinkelt interjúban. Ez az egyik.

  Kisebb probléma az Seres Máriával kapcsolatban, hogy nem az a habtisztán a politikában felbukkant MILF, mint aminek szeretné eladni magát. Már 1994-ben indult a jelentős futóbolond, Medveczki Zoltán pártjának képviselőjelöltjeként (emlékszünk: „rendezze le az asszonyt és menjen el szavazni”) és azóta gyakorlatilag minden választáson jelöltette magát, valamely, a zöld szó jelzős változatait használó párt színeiben (vidéki, nemzeti, szociális usw.) Nagyjából azt is leszarom, hogy milyen kibogozhatatlan kapcsolatban áll a nagykőrösi Daniel Cohn-Bendittel, Stekler Ottóval - utóbbi körülmény egészen nívós orgánumok fantáziáját is meglódította. Az is rendben van, hogy azt a rettenetes zsargont beszéli, amely Magyarországon a rendőrök, ügyvédek és politikusok sajátja, és lehetne menni közéjük nyelvjárást gyűjteni, és biztos van angolvécé, nem úgy mint a csángóknál. „Nem mondom, hogy nincs kapcsolatom vele, de nincs munkakapcsolatom.”Mint párttal nem vagyok velük kapcsolatban” és társai. Az már kicsit jobban zavar, hogy valaki Civilmozgalom néven indít pártot: kevéssé demokratikus meglátásom szerint minden olyasmit be kéne tiltani, ami a 'civil' szót használja öndefinícióként. Mert vagy a szoci mutyi melegágya (Nemzeti Civil Alapprogram), politikusi hívószó („civil szféra”), a macherek ismertetőjegye (mi civilek”). Egy kivételt hajlandó vagyok tenni, a vajdasági magyar civil mozgalommal (és az erre érzékenyeknek, a Civil Rádióval). A korrupt pártok ellen küzdő négygyermekes boldog családanya aztán maga is pártot alapított, amelynek listáján az EU-választásokon ott volt az elmúlt évek kormányzati személyügyi kavarásaiban szerepet vállaló Telkes József, a kiöregedett operaénekes, a hivatásos katona: semmi baj nincs velük, nyilván politizálhatnak, de az új politikai elit oly kivánatos kialakítását nem velük képzelem el. De még ez is csak az én bajom.

  Ami azonban a hipotetikus Civil Mozgalom programjáról eddig kiderült a kegyes közhelyeken túl, az javarészt hóttbalos egyenlősdi vagy naív szcientizmus. Az nyilván csak külső jegy, hogy a programot Társadalmi szerződésnek hívják, ami nekem Zsan-Zsák és János evangéliuma óta büdös. (Maga a Seres-féle szerződés még nem készült el, várjunk türelemmel.) Az elméleti jellegű alapvetések irtózatos méretű, a társadalom életébe való belenyúlással számolnak és a racionális tudás (akármi is legyen az) olyan korlátlan dicsőítését tartalmazzák, hogy arra maga Richard Dawkins is csak csettintene. Ha nem leszel rendes civil, akkor bizony jön majd a bazmeg.

  Seres Mária ugyanakkor hirdetheti ezeket a nézeteket, nincs az megtiltva és jól is teszi, ha van rá kereslet. (Van.) Csak szeretni nem kell. Ugyanakkor azt is hiszem, hogy az elmúlt négy évben mindössze 10%-kal emelt képviselői alapdíj, a Közép-Európában is kiemelkedően alacsonynak számító képviselői díjak éppenséggel nem a legjobb eszközei a korrupció elleni harcnak. S a magyar nép képviselői és általában politikai osztálya iránti (részben megérdemelt) utálata tolta ebbe a, khm, szürkegazdasági irányba a honatyák  fizetését. A képviselők tényleg lehetnének feleennyien, de az egész Seres-féle kezdeményezés nem más, mint egy, a közéletbe eddig sikertelenül betörni kívánó, tehetséges aktivista tematizációs kísérlete arra, hogy maga is része lehessen a gyűlölt rendszernek. És nyilván belülről bomlasszon.

  Mint egy mensevik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr561252043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.22. 16:31:09

@tesz-vesz:
Ah, még gondolni is rossz erre: ide akartál írni, a kegyetlenekhez, a lecsúszottakhoz.

Grrr, grrr. [hörög és a láncait rángatja]

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.22. 16:51:46

azért a reakció felszedett néhány liberálist akik nem voltak elég jók az szdszbe... talá mert nem volt meg hozzá a pedigré

csak hát attól még ők szellmiségben szdsz-fajta libsik maradtak

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.22. 16:59:02

egy magát liberálisnak valló ismerősöm, aki közeledett az szdsz-hez, aztán érték csalódások, tette azt a megjegyzést, hogy pedig neki


a származása is rendben volt egyik nagyszülő révén


úgy látszik ez amolyan iratlan feltétel volt ott mégiscsak.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.22. 17:02:10

@TuRuL_2k2:

nem ez Oli bá első posztja, ami a hangvételével vagy időzítésével - szóval a metakommunikációjával - megzöttyenti az embert mint a hepe vagy a hupa az uton


ha nem olyan szdszfajta libsi, akkor szimplán bunkó

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.07.22. 17:06:36

@Az Olei Hagardom terroristái:
:D

Rossz hírem van: _sokkal_ liberálisabb vagyok Oli bácsinál. :]

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.22. 17:44:36

ősufista olvasóinkkal együtt hördüljünk fel: a Reakció felszedte Oli bácsit!

Ravasz Cugel 2009.07.22. 17:55:20

@TuRuL_2k2:
Akkor menjen az ATV-be szagérteni.:-P

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.22. 18:42:17

@TuRuL_2k2:


vannak minőségi különbségek, én ezekről beszéltem
én a liberális ismerősömmel is megtaláltam a hangot, mert a kritikai szemléletet képes volt objektíven gyakorolni, és nem pökhendi bunkóságról szólt a liberalizmusa

no de ha maga Oli bával akar egy platformra kerülni,szíve joga

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.22. 21:40:02

padló, hogy az utolsó 50 komment azért basztatja a szerzőt, mert obszén (?) módon minősítette SM-t jó nőnek.
a tárgyra, uraim! ne reszeljék már ezt a seres máriát!

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 08:22:45

@Az Olei Hagardom terroristái:
Egyre határozottabban kedvem támad beidézni Olei "Torquemada" Haggardom szakítósblogra írott kommentjeiből (természetesen más nicknéven), és akkor mindenki láthatná, hogy nevezett MILF kifejezés feletti felhorgadása nemcsakhogy műbalhé, hanem némiképp álszent is.

Az UFI/Reakció engem történetesen hét évvel ezelőtt szedett fel, azóta bomlasztom őket.

Na, megvan a 300.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.23. 10:07:32

@Wahari:

Hát a kapott válasz kissé kellemetlen...

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 11:13:10

@Oli bácsi:

a reakciós posztjaid a szakítósblog történeteinek és kommentjeinek színvonalát kívánják elérni?

mindenenk megvan a maga helye,akár a milfezésnek is, de ez nem az a hely, azt hiszem.


Üdvözlettel:

Torkemáda :)

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 11:43:32

@Az Olei Hagardom terroristái:
"de ez nem az a hely, azt hiszem"
hogy mi való ide, azt bízd szeretettel a főszerkesztőnkre meg a t. bloggertársakra.

Most pedig vissza a doktoridhoz, ne vond el magad a tOdománytól.

Megsínylené.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 12:09:44

@Oli bácsi:

anak kapcsán, hogy mindennek megvan a helye:

az aljastílus és testváladékos közönségesség ellen intellektussal szót emelni ott, ahol az aljabeszéd a norma, egyenlő lenne a nevetségessé válással

így talán már érted, miért lőttél mellé

a reakción vannak alapvető intellektuális igények és ritka ez az aljastílus és kár lenne erre szintre süllyedni a kritikában is

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 12:10:16

@Oli bácsi:

anak kapcsán, hogy mindennek megvan a helye:

az aljastílus és testváladékos közönségesség ellen intellektussal szót emelni ott, ahol az aljabeszéd a norma, egyenlő lenne a nevetségessé válással

így talán már érted, miért lőttél mellé

a reakción vannak alapvető intellektuális igények és ritka ez az aljastílus és kár lenne erre szintre süllyedni a kritikában is

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 12:11:13

@Oli bácsi:

anak kapcsán, hogy mindennek megvan a helye:

az aljastílus és testváladékos közönségesség ellen intellektussal szót emelni ott, ahol az aljabeszéd a norma, egyenlő lenne a nevetségessé válással

így talán már érted, miről va szó és miben tévedsz

a reakción vannak alapvető intellektuális igények és ritka ez az aljastílus és kár lenne erre szintre süllyedni a kritikában is

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 12:12:51

@Oli bácsi:

anak kapcsán, hogy mindennek megvan a helye:

az aljastílus és testváladékos közönségesség ellen intellektussal szót emelni ott, ahol az aljabeszéd a norma, egyenlő lenne a nevetségessé válással

így talán már érted, miről va szó és miben tévedsz

a reakción vannak alapvető intellektuális igények és ritka ez az aljastílus és kár lenne erre szintre süllyedni a kritikában is

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 13:02:44

@Az Olei Hagardom terroristái:
Oh, hát egészen meghatódtam. Tehát a "szar ember vagy" illetve a "csoportos gyermeki maszturbáción" való édelgés nyilván nem való ide, hiszen par excellence testváladékos közönségesség. Elhatárolódhatok tőled visszamenőleg is?

Abban a rettenetesen hosszú sorban aki leckét adhat intellektuális igényekből az édesjó doktor úr igen-igen hátul áll, asszem.

De csak bátran, itt teljes a demokrácia.

Ravasz Cugel 2009.07.23. 13:14:09

@Oli bácsi:
Szerintem érthető és elfogadható az érvelése. "Utolsó szó" párbajt játszotok?

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 13:18:03

@Oli bácsi:

miért kérsz számon makulátlanságot kommentelőktől,

ha arra a posztoló feleősségével magad nem vagy képes?

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 13:26:48

@Az Olei Hagardom terroristái:
Trianonban nem volt testváladék, ott is jött az "alja szöveg" az édes embertől, úgyhogy érzek itt némi ellentmondást.

Én ráadásul egy niknéven nyomom.

@Ravasz Cugel:
Nem. Szerintem.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 13:38:12

@Ravasz Cugel:
mégpedig azért mert a t. Olei kevéssé konfrontatív hangvételű posztokhoz is csak a maga kissé, khm, expresszionista stílusában képes hozzászólni. Neki tökmindegy, csak anyázni lehessen.

Ráadásul olyan témákban is (pl. Trianon), amelyben a legfrissebb ismerete láthatóan az érettségi környékéről származik (vö. a Magyarok Európában sorozat hangsúlyos emlegetése).

Megintcsak: szerintem.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 13:52:49

@Oli bácsi:


legyünk pontosak:

1.
én alja _stílusról_ beszélek, ebbe beletartozik a metakommunkáció is, pl. az hogy trianont érintő témában pikírt, kötözködő posztot nem trianon évfordulóján tesz ki az ember

udvariatlanság 1.


2.
megkaptad ott akkor a téged megillető bocsánatkérést - innetől kezdve már te vagy udvariatlan (már megint) az affér felemlegetésével

udvariatlanság 2.


3.
a MILF használata még angol anyanyelvi környezetben is csak a pornóiparban elfogadott, esetleg bizalmas baráti társalgásban

udvariatlanság 3.


különös tekintettel arra, hogy SM semmi olyat nem tett, amivel rászolgált volna, hogy pornóipari szakkifejezésel illessék - vagy te mindenben "azt" látsz? :)

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 14:03:58

@Az Olei Hagardom terroristái:drága doktorúr. pontosan tudja miről beszélek, én is pontosan tudom. Aki arra kíváncsi, hogy milyen hangnemben szokott tárgyalni másokkal, ráklikkel a nevére és a csodálatos inda-szolgáltatásnak köszönhetően látja. Nemcsak velem, bárkivel. Bármilyen témában, bármilyen szerzővel. Ez az SM-védelem, már megbocsásson, kamu.

Az "udvariatlanság" témában vallott némiképpen álszent nézeteit meg a rezidenseknek süsse el, ők még talán tágra nyílt szemmel hallgatják, mást nemigen tehetnek.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 14:18:03

@Oli bácsi:

én SM-et személyében nem kívánom védeni, lehetne akár AA vagy ZZ is

és igen, mindkettn tudjuk miről van ITT szó:
egyszerűen az ember nem kezd le egy blogposztban

"basznivaló anyuka"-zni

arra semmi okot nem adó valódi anyát

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.23. 14:20:32

@Az Olei Hagardom terroristái:

nagyon mellé nyúlsz most. nem ott követte el oli a hibát, hogy basznivalónak nevezete, hanem ott, hogy annak tartja, pedig tök nem az. nem jó nő. :))

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.23. 14:24:01

[ásít, indiszponáltan ropogtatja az ujjait]

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.07.23. 15:07:50

@Oli bácsi:

így van, ez innetől már polémia

ha a mai 40fokban egy kis veszekedhetnéked volt, hát egészségedre

egyébként ezzel a "milf"-fel szinte igazolod azt, amire a trianoni poszt kapcsán használt stílussal (és nem annk szó szerinti tartalmával) rámutatni akartam

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.23. 16:45:10

@Grift: ah. pont most akartam beírni, hogy tegye fel a kezét aki nem ... pedig te nem is kifogásoltad :o))

Alfőmérnök 2009.07.23. 22:41:59

@Grift:
Ja. És érdekes, hogy eddig ezt nem tette senki szóvá. Azt hiszem ezzel ki is veséztük a posztot. Én egy újabb kifejezést tanultam meg, úgyhogy megérte megírni.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.07.24. 12:27:11

Na, ez viszont a tipikus rendőri piszkálódás, akármint is vélekszik az ember a kezdeményezésről:
index.hu/belfold/2009/07/24/nem_engedelyeztek_seres_maria_tunteteset/

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:43:18

@tölgy: de sajnos azt jelenti:
ambivalencia: az a lelkiálapot, amikor vki ellentétes érzelmekkel viseltetik ua személy, tárgy iránt.
tényleg muszáj feleslegesen ugráltatnia??????
most már kezdem megutálni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:44:22

@Oli bácsi: kuss, kuss napóleon, mert lemilfezem anyádat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:46:54

@vero: "obszén (?) módon minősítette SM-t jó nőnek"
anyád szereti még?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:52:03

@Az Olei Hagardom terroristái: abszolút egyetértek, ráadásul még a végén lekommunistázza, és azt mondja belülról bomlaszt, kb ennyit is ér az írója.
nulla.
az egyik legszörnyűbb párosítás az ostobaság és a nagyképűség.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:55:07

egy kommentet, meg egy posztot és annak íróját ne vessünk már ugyanazon kritériumok alá, könyörgöm.
mintha a tv bemondó, meg a néző szavait vetnénk össze a tvben meg a tv előtt

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 16:57:49

@Alfőmérnök: most nagyot csalódtam benned.
én is most tudtam meg mit jelent a milf, eddig nem is érdekelt, csak egy komment miatt néztem meg. tehát be lehet fejezni a hülye érvelést

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.24. 19:06:46

@tesz-vesz: ezt írta
"pár hónapja fogalmazódott meg bennem az ellentétes érzés (tölgy kedvéért: ambivalens) a fidessel szemben illetve irányában".

Majd ezt
"ambivalencia: az a lelkiálapot, amikor vki ellentétes érzelmekkel viseltetik ua személy, tárgy iránt."

Lassan mondom, hátha megérti: az ambivalencia nem azt jelenti, hogy valakivel szemben van ellentétes érzelme, hanem azt jelenti, hogy _ vki/vmi iránt egymásnak ellentmondó érzelmekkel, véleménnyel bír._ És az ellentmondásosságot jelölik ezzel a szóval.

Az első idézetből látszik, maga a fidesszel szembeni _ellentétes_ érzésről ír. Ami magyarul annyit jelent: valakivel szembeni érzés.

Az ambivalenst magyar konzervatív költők úgy magyarítják: ellentmondásos.

Gyakorolja:
ellentétes =/= ellentmondásos

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 21:01:29

@tölgy:
"de az "ambivalens" =/= "ellentétes"

maga ostoba.
és még meg is próbálja kimagyarázni.
ez kínos.

(de egyébként: "illetve irányában" (ezt én írtam))

tehát megismétlem:
ebből
"ambivalensn" =/= "elletétes"

lett mára már ez:
"ellentétes =/= ellentmondásos "

maga nekem ne lassún beszéljen, mikor annyi intelligenciája van mint egy átlagos mszp szavazónak. foglalkozzon inkább a filozófusaival, a sznob körítéseivel, meg amivel akar, de teljesen ostobának nem kell mutatnia magát, hiszem h maga többre képes.

ez komoly?
"Az ambivalenst úgy magyarítják: ellentmondásos.
ellentétes =/= ellentmondásos "

az idegenszavak szótára nem így magyarítja, és mit érdekel engem h egyes, magukat tüchtig kis konzervatívocskákna képzelő egyének h hazudoznak összevissza csakhogy saját buta viselkedésüket mentsék.
nincs kedvem beszkennelni a szótáramat.
ennél azért jóval többet jelent aszó
"ambivalencia
ellentétes érzelmek egyidejű megnyilvánulása"
www.idegen-szavak.hu/keres/ambivalencia

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.24. 21:11:18

@tölgy: szinonimaszotar.hu/keres/ellentmond%C3%A1sos
szinonimaszotar.hu/keres/ellent%C3%A9tes

és végül, de nem utolsó sorban:
hu.wikipedia.org/wiki/Szinon%C3%ADmia
ki is írom:"szinonima, amikor egy fogalmat több különféle szóval is kifejezhetünk."

bryan 2009.07.24. 22:03:23

@tesz-vesz:
Az ambivalens szó pontos jelentése inkább az ellentéteshez hasonlít, tölgynek szerintem inkább az a problémája, csak szerintem nem nézte meg alaposabban az általad használt mondatot,így nem vette észre a valódi problémát: ellentétes érzés nincs, ellentétes érzésEK vannak.
Az ambivalens érzés viszont működik egyes számban. Egyidejűleg jelenlévő, vagy nagyon gyakran egymást váltó, egymással ellentétes érzéseket jelent.
(No offense, tényleg csak segíteni akartam, ha nem hiszel nekem, kérdezd meg dr google-t, mi a véleménye erről.)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.25. 00:12:00

@bryan: de, beidéztem az eredeti szövegét, amiben ellentétes érzést ír, egyes számban, és nem ellentétes érzéseket. Az ellentétest érzések egyidejűsége az "ellentmondásos" érzés.

@tesz-vesz: nézze, magyarázza az ambivalenst ellentétesként, vagy ahogy akarja. Azt hiszem a maga típusa miatt lesz mindig előnyben Spiró.

Hogy ne haljon meg így:
a kifejezést E. Bleuler német pszichológus alkotta 1910-ben, a latin ambi (mindkettő) és a valentia (erő, nyomaték)szavakból - Ambivalenz: Ellentétes érzelmek egyidejűsége.

Engem meg hagyjon békén a butaságával, ha kérhetem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.25. 04:58:51

SERES MÁRIA ÉN ÍGY SZERETLEK!

És tényleg!

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.26. 08:48:09

@tölgy: azt én értem, h maga nem tud magyarul, és még a szvak jelentését sem tudja, de mondom: maga ostoba.

de hogy még a szemének se hisz, hát honnan másoljam még be?! hát hány linket mutassak még h megtanuljon magyarul?!
tán be kéne szkennelnem az idegen szavak szótárát?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.26. 08:59:24

@bryan: egyelőre csak maradjuk az első, eredeti mondatnál.
ezt írta tölgy:
"de az ambivalens =/= ellentétes"

ez ordító baromság.
szinonimaszotar.hu/keres/ambivalens

és nem hallottam h bárhol is azt mondta volna, "hogy igen, ebben tévedtem", hanem teljesen ostoba maszopos, szadeszos analfabéta stílussal még rá is kontrázik és dagonyázik a mocsokban.

úgy gondolom az "ellentétes érzés" magába foglalja a többes értelmet. két érzést. amit persze lehet többes számban is írni: "ellentétes érzések". de teljesen mindegy hogyan írjuk. de felesleges addig továbbmenni ezzel, amíg az alaptézis nem világos a tölgy típusú "ostoba vagyok, de nekem van igazam, mert Bleuler nevét beírtam ide" embernek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.26. 09:05:30

@tölgy: "Az ellentétest érzések egyidejűsége az "ellentmondásos" érzés."

látom nem érti, hogy az ellentétes érzés, már magába foglalja az ellentmondásos érzést.
ellentétes = ellentmondásos. sajnos akármilyen nehéz elhinni ez a magyar nyelv.

de az alapra reagáljon már, ezt írta:
"de az ambivalens =/= ellentétes"

ez ordító baromság.
szinonimaszotar.hu/keres/ambivalens

de ne aggódjon: oli - bár egy egetverő primitív tapló, egy tuskó - de ismeri legalább az "inszinuáció" szó jelentését, csak ő azt nem értette, hogyan írta rosszul.

a spiróról szóló része méltatlan magához, én nem írnám, h a maga-félék miatt tartunk itt, mert nem lenne teljesen igaz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.26. 11:06:19

@tesz-vesz: öcsi, koncentráljon az "ambi" prefixre.

És tanuljon már meg néhány idegennyelvet, különben mindig csak a szitkozódni lesz képes, bár abban is gyenge.

"Es gibt: eine affektive Ambivalenz. Die gleiche Vorstellung ist von positiven und negativen Gefühlen betont (der Mann hasst und liebt seine Frau).

Eine voluntäre Ambivalenz (Ambitendenz). Man will etwas und zugleich will man es nicht, oder will zugleich das Gegenteil. Der Ambitendenz auf Anregung am nächsten liegt der Begriff der negativen Suggestibilität.

Eine intellektuelle Ambivalenz. Man deutet etwas positiv und zugleich negativ: Ich bin der Dr. A.; ich bin nicht der Dr. A. Das Wort 'Lohn' bedeutet auch Strafe."
Zentralblatt für Psychoanalyse 1, 1911, S. 266-268

www.sgipt.org/medppp/gesch/ambiv-g.htm

picur3ka 2009.07.26. 15:03:09

Kulonben meg ellenszenv/ellenerzes lehetett a szo amit keresett.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.07.26. 20:04:31

LOL.
2-in-1 deathmatch extravaganza, Olibá vs. a terrorista, bonus track tölgy vs. tesz-vesz.
Eszelős. Hogy is van a mondás a disznóval meg a birkózással?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.29. 20:59:27

@vero: látom így megértetted, olyan gyorsan mint a pofon, egy kis empátiával az ember csodákra képes.
ÉRTEDMÁRMITJELENT A MILF?
hülyegyerek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.29. 21:08:04

@tölgy: kedves izé, de miért szitkozódom? mert az értelmes beszéden már túl vagyok, és képtelen vayg azt felfogni.
tehát kisfiam, egyelőre még itt tartunk:

"de az ambivalens =/= ellentétes"

ez ordító baromság.
www.szinonimaszotar.hu/keres/ambivalens

engem nem érdekel, hogy üzbégül, arabul, meg thájul h mondják a szót.
egyelőre még magyarul beszélünk.
magyar nyelvtant és szókincset használunk.

(a német nyelv a vérembe van, hiszen ez a führer nyelve, de mi most magyarul beszélünk és engem nem érdekel a német nyelvtan jelenleg.
engem nem tudsz elkápráztatni te birka)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.29. 21:33:34

@tölgy: ja, és igen ismerjük a prefixum, az affixum, meg a suffixum jelentését is, tanultunk felsőfokú magyar nyelvtant, de eddig nem kellett az ott tanultakat alkalmaznom.

(igaz: nem is mondtam előre h ismerem, azt hittem ez ide irreleváns)

na de látom a szájába kell rágnom a szavakat, erre reagáljon, erre a b b mondatra!
"de az ambivalens =/= ellentétes"
és tegye félre az ostoba sznob gőgjét, és modorát és lássa be: tévedett.

tewton 2009.07.29. 21:40:43

huhuhu, mi ez a nyelvtani meccs?
nincs itt egy rendes nyelvész?
egy rendes latin szótár?

betyár (törölt) 2009.07.30. 15:25:30

@tesz-vesz:
"látom nem érti, hogy az ellentétes érzés, már magába foglalja az ellentmondásos érzést.
ellentétes = ellentmondásos. sajnos akármilyen nehéz elhinni ez a magyar nyelv." - ezzel csak az az icipici tárgyrag nem egyeztethető össze. Valóban, mind a két szóban az "ellen" után van egy "t", de ugye nem azonos a jelentésük. Az ellentétes azt jelenti, hogy egymástól homlokegyenest eltérő. Az ellentmondásban a "t"arra utal, hogy ezek egymásra is irányulnak.

tewton 2009.07.30. 18:50:09

megdörzsölöm a lámpát, és máris itt a dzsinn azokkal a huncut ragokkal :)

én onnan nyitnék, hogy az ambi- arról szól, hogy két valami van egyszerre, a -valens meg hogy mind a kettő erős.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.30. 22:44:33

@betyár: neked ebben lehet igazad van, de az alapmondatra még mindig semmi választ nem kaptunk.
de neked a feladatod h csak engem szűrj, megértettem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.31. 17:40:10

@tölgy: Ich las es jetzt, ich interpretierte es.

Ein sehr nützlicher Paragraf war a Ja, a Ja, das, und erstaunliche Intelligenz ist am Mann, der eine fremdsprachige Verfügung spricht.

Aber wer eine ungarische Verbindung nicht bringen kann, dolmetscht es leider nicht gemäß der ungarischen Grammatik.

Die Ambivalenz bedeutet es in die Umgangssprache, was ich schrieb. Das die Sprache der Leute, das ist leider.

Ganz recht, mein Führer.

Tehetetlen Dodó 2009.07.31. 19:22:31

@tesz-vesz: ...in der Umgangssprache, bitte...

tewton 2009.07.31. 19:28:49

@tesz-vesz:
aber lieber tesz-vesz, grammatizálás helyett inkább miért nem fordít le apró részleteket abból a Nádas-interjúból, azzal mindenkinek egyaránt örömet szerezne :)

tewton 2009.07.31. 19:45:58

@tesz-vesz:
nem, az nem így festene.
komolyan gondolom.
kisujjából kirázhatná.

tewton 2009.07.31. 19:49:15

persze ez csak egy ötlet volt.
mondjuk azt is feltételeztem, hogy az
a delikát cikk online elérhető.
(ami korántsem biztos)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.31. 19:53:59

@tewton: melyik is?

Kitartás! Éljen Szálasi!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.07.31. 20:00:27

"Ugyanakkor azt is hiszem, hogy az elmúlt négy évben mindössze 10%-kal emelt képviselői alapdíj, a Közép-Európában is kiemelkedően alacsonynak számító képviselői díjak éppenséggel nem a legjobb eszközei a korrupció elleni harcnak. S a magyar nép képviselői és általában politikai osztálya iránti (részben megérdemelt) utálata tolta ebbe a, khm, szürkegazdasági irányba a honatyák fizetését."

Oli bácsi!

Túl azon, h az egész cikk lényegi üzenetével nem értek egyet (ez a lejáratási célzat), az idézett rész ócska. Azért ócska, mert nehogy már azért ne lopjon a politikus, mert a jó fizetés helyett még jobb fizetése van, hanem azért ne lopjon, mert mint törvényhozó, kiemelkedően tiszteli a törvényeket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.31. 20:03:14

@Tehetetlen Dodó: csak vicceltem:)
(megvan ennek is az oka, s humora, miért viccelek)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.31. 20:10:30

@tewton: én a hülyéket már rég nem olvasom, felesleges.
egy idó után, mikor már rájöttünk milyen elmaradottan gondolkodnak, már csak időpocsékolás.

Tehetetlen Dodó 2009.07.31. 20:15:27

@tesz-vesz: én is csak vicceltem, legközelebb majd kiteszem a szmájlit.

Tehetetlen Dodó 2009.07.31. 20:17:22

@tewton: Olvastam tegnap. Rögtön össze is pakoltam a kufferomat, ott retteg szegény az előszobában, útra készen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.31. 20:21:40

@betyár: de azért neked is belinkelem, ne vergődj kétségek közt egyoldalúan.

szinonimaszotar.hu/keres/ellentmond%C3%A1sos
szinonimaszotar.hu/keres/ellent%C3%A9tes
szinonimaszotar.hu/keres/ambivalens

ezt nyilvánvalóan a kismanók tették fel az internetre.

betyár (törölt) 2009.07.31. 21:18:31

@tesz-vesz:

Na most nézd meg az általad linkelt szótárban a "ház" szót. Ilyen szinonimákat dob ki, hogy: objektum, viskó stb. Azért azt te sem állítod, hogy ezek ugyanazt jelentik, ugye? Egyébként azért, mert valami fölkerül az internetre, az nem jelenti azt, hogy van referenciája. Kik szerkesztették, ki lektorálta, egyáltalán látta írástudó ember?

És végül csak annyit, hogy a rokonértelműség=/=azonos jelentés.

Wahari 2009.07.31. 21:53:54

@tesz-vesz:
Ezt már szeretem, amikor a nácik gyepálják egymást. Bár adhatnék nektek egy Lugert!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.31. 22:14:45

@tesz-vesz: nem kell máskor anyázásba lemenned, látszik anélkül is a kapacitásod.

korrekt orr 2009.08.01. 00:45:29

tosztosz:azért a google középiskola helyett egy szakmunkásképzôt is elvérezhettél volna

Ravasz Cugel 2009.08.01. 08:11:16

@betyár:
Milyen hülye vita ez? Elolvastam az induló kommentet tesz-vesz és Tölgy között, hátha megértem a lényeget, de nem sikerült. Azt én értem, hogy a szinonima szótárral mi a baj ebben a vitában, de azt nem nagyon, hogy az ambivalens miért nem egymásnak ellentmondó, de együtt jelenlévő, rövidebben ellentétes érzést, vagyis ambivalencia jelenségét mutatót IS jelent. Az, hogy egyben kétrételműt is jelent, nem ok egymás torkának esni, mert mindkettő helyes. Értem, hogy szinonima szótár helyett a Bakost (idegen szavak és kifejezések szótára) kellett volna citálni, de nem értem, miért kell egy idegen szó jelentését politikai platform szerint (ki)fordítani. Kínáncsi lennék, szerinted mit jelent az ambivalens szó. Megtiszteltnél, ha röviden leírnád.

betyár (törölt) 2009.08.01. 08:49:50

@Ravasz Cugel:
Jó reggelt:),
igazán örülök, hogy újabb szó került be a vitába, a kétértelmű:)). Az ambivalens egyszerűen azt jelenti, hogy ellentmondásos, az ellentmondásos pedig =/=ellentétes. Szerintem csak ennyi a vita tárgya. Hogy mi a problémám? Ahogy édesanyám szokta mondani, nemcsak az a kérdés mit, de az is, hogy hogyan. A stílus, a stílus. Természetesen nem a tiéd.))

Ravasz Cugel 2009.08.01. 10:01:38

@betyár:
Akkor nézzük a megcáfolhatatlan Bakost!
Leveszem a polcról, nem bízom a google-ban
Ambivalencia lat el:
1. Két ellentétes érzelem (pl. szeretet és gyűlölet) együttes megnyilvánulása ugyanazon személy vagy tárgy iránt.
2. Egy időben két irányban ható érvényesség.

Ambivalens lat el:
1. Az ambivalencia jelenségét mutató.
2. kétértelmű, kétféleképpen is érthető.

Ezen nincs tovább mit vitatkozni, mndenkinek tökéletesen igaza van. A kontextus dönti el, hogy az ambivalenst ellentmondásosként, vagy ellentétesként fordítsuk. Ha azt mondjuk egy személyre, hogy "Kovács Pistike ambivalens személyiség, akkor azt ellentmondásosként értelmezhetjük nyugodtan mert úgy értelmes a magyar nyelvben. Azt pedig, ha valaki ambivalens valakivel, valamilyen tárggyal, jelenséggel szemben, azt úgy kell értelmeznünk, hogy együtt jelenlévő ellentétes érzéseket táplál. Ne szeleteljék tovább a fingot, kérem, olyan méltatlan!

tewton 2009.08.01. 10:36:01

@betyár:
háháhá!

emeljük a tétet!

ambivalens vagy ambiguus? :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.01. 10:58:14

@tewton: ez tét?
Mondjuk, az ambigere és az ámbitus.
Na, ez tét :)

betyár (törölt) 2009.08.01. 13:39:57

@tewton:

Ambivalens vagyok ezzel az ambiguus szöveggel szemben?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.01. 18:19:59

@betyár: ebben igazad van, csak éppen a köznyelvben pontosan azt (is) jelenti az evidens amit a szótár is használ.
ha beírod hogy ház, azt is kiírja, hogy épület, otthon, létesítmény.
de beírtam azt h kutya. kiírta, hogy eb. ebben az esetben jól működik.
mire következtethetünk ebből?

@vero: kedves vagy, de még az előbbire érted? mert a válasz gomb nem jó helyre megy.
veled azért mentem le anyázásba, mert máshogy nem fogod fel a milf jelentését, van egy bizonyos szint. a kontrázók meg zavaróak. seres marcsi gyerekeinek jólesne, ha ilyen tahók ezt mondják róla? nem, ezért neked is kell egy kis rásegítés h leessen.
pont azért mentem le a te szintedre, h megértsd.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.01. 18:23:12

@Ravasz Cugel: én először, legelőször a Bakosból idéztem az ambivalens szó jelentését, de az nem volt elég jó, ezt nem akartam beszkennelni.
aztán itt volt ez a könnyen elérhető netes link is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.01. 18:26:08

@betyár: Bakos Ferenc szerint ellentétes.
pont.
te naygobb ember vayg mint Bakos?
innen idéztem Bakostól
itt van, már itt megmondtam mit jelent a szó, csak nem írtam ki h Bakos, mert minek? hiszen ez egyértelmű!:
@tesz-vesz:

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.01. 18:44:53

@korrekt orr: miért nem szólsz te is érdemben bele a vitába?
tessék, ki tart vissza? szerinted mit jelent az ambivalens? Bakos Ferenc és főmunkatársa Fábián Pál (ki H. E. tanár urat kérte meg haját tépve, h segítse neki levezetni a Német-római Császárságot - ugyanis a magyar nyelvtan legnehezebb része az egybe és különírás - na ez a H. E. mondta nekünk, hogyha bármikor segítségre szorulunk, hívjuk fel bátran; ha nektek szabad segítséget hívni, na majd én is hívok akkor mindjárt egy MTA-tag nyelvészt)
szerinted is hülye?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.01. 18:57:13

@tölgy: de azért legyünk őszinték.
itt nem csupán erről van szó, Bakos ezt a vitát, már régesrég elintézte.
itt már az igazi és a műmájer konzervativizmus "harcol".

szerintem az nem lehet konzervatív pl aki Tormay Cecile-t megtagadja.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.02. 11:21:18

@Wahari: Tudta, hogy a Náci a Nándor beceneve?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.02. 12:27:05

@Tehetetlen Dodó: most látom hogy der-t írtál:D
és kijavítod a die-t :(

szotar.sztaki.hu/dict_search.php?O=HUN&F=0&popup_partner=www.sztaki.hu&T=1&E=1&C=1&A=1&L=GER:HUN:GerHunDict&W=Umgangssprache&submit=OK&

természetesen ezt is csak kizárólag a kismanók tették fel. ill: "ha valami fölkerül az internetre, az nem jelenti azt, hogy van referenciája. Kik szerkesztették, ki lektorálta, egyáltalán látta írástudó ember?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.02. 12:42:48

@tesz-vesz: ja leesett: részes eset.

megy a kulka, megy a kulka, maximum megy a kulka

Tehetetlen Dodó 2009.08.02. 17:04:37

@tesz-vesz: Na látod!:o)
Nem haragszom, csak ilyen kötekedő típus vagyok :o)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.26. 17:06:51

@tesz-vesz: a milf szó jelentése tisztázódott az első 20 kommnentben, de abba nem olvastál bele, csak a végén tépted itt szét magad.
a hsz-eidbe beleolvasva, bíztatnálak, hohy latinovicsot vedd le, nem lenne elragadtatva a trágár beszólásaidtól.
süti beállítások módosítása